چرخش
فرهنگی ژیژک
فروغ
اسدپور
سرچشمه:
صفحه
فیسبوک فروغ اسدپور
مسعود بهبودی
البته
کسی از این آقا نپرسید که
چند
بار اقلیت های قومی جهان سومی
روی او تف کرده و یا لجن مالش کرده اند؟
·
انتقاد فروغ اسدپور از فلمینگ رز
در طرح سؤال زیر خلاصه می شود:
چند
بار اقلیت های قومی جهان سومی
روی او تف کرده و یا لجن مالش کرده اند؟
·
این طرز برخورد فروغ اسدپور با نماینده
بورژوازی فاشیستی اما به چه معنی است؟
1
·
این اولا بدان معنی است که فروغ
اسدپور منظور فلمینگ رز را نفهمیده است:
فلمینگ
رز
ـ
راست افراطی و سردبیر فرهنگی روزنامه ای که آن کاریکاتورها را منتشر کرده بود ـ
چند
روز پیشتر گفته بود:
«زندگی
در دموکراسی
یعنی
این که تاب بیاوری که
لجن مال بشوی
رویت
تف کنند
و ناسزا بشنوی.
اگر
کسی از این روال خوشش نمی آید،
برگردد به همانجایی که قبلا زندگی می کرده است.»
·
مخاطبین فلمینگ رز را نه افراد
متعلق به نژاد برتر و ابربشر سفیدپوست اروپا و امریکا، بلکه افراد متعلق به نژاد
پست و به عبارت روشن تر، مهاجرین افریقائی و آسیائی و امریکای لاتین و غیره تشکیل
می دهند.
·
معلوم نیست که فروغ اسدپور به چه
ترفندی به این برداشت از جملات صریح او رسیده است.
2
·
فلمینگ رز ـ بسان دیگر نمایندگان
فاشیسم و فوندامنتالیسم ـ خردستیز (ایراسیونالیست) است، ولی خر نیست تا از تبیین روشن نظر خود عاجز
باشد.
·
چون کسی به اروپائیانی که با
برداشت او از دموکراسی موافق نباشند، هرگز نمی گوید، «برگردید به همانجایی که قبلا
زندگی می کردید.»
3
·
فروغ اسدپور هم آنقدر حواس پرت نباید باشد که از تمیز مخاطبین
فلمینگ رز عاجز باشد.
4
·
از این رو، اگر کس دیگری به جای ما
باشد، فروغ اسدپور را به لحاظ تعدیل تهدید
و اخطار فلمینگ رز و تأیید ضمنی و مستور محتوای تهدید او مورد سوء ظن قرار خواهد
داد.
·
انسان اما جایزالخطا ست.
·
شاید فروغ اسدپور به سبب دشواری
زندگی، تهدید فلمینگ رز را به دقت نخوانده است.
5
·
سؤال ولی این است که پس شعار
برنامه ای بورژوازی چه می شود؟
·
از شعار معروف آزادی ـ برابری ـ
برادری چه باقی می ماند؟
6
·
حتی اگر آزادی را به معنی بورژوائی
آن، یعنی خرید و فروش ازادانه ی نیروی کار تعریف کنیم و برابری را به برابرحقوقی در مقابل
قانون بورژوائی تحریف کنیم و برادری را به گور بسپاریم، باز هم عدم تمکین به
لجن مال شدن
تحمل تف کردن به رو
و ناسزا شنیدن
·
را که نمی توان بهانه تبعید برده
های بیگانه به برهوت سابق قرار داد؟
·
چرا فروغ اسدپور فلمینگ رز را از این بابت به نقد نمی کشد و دست
به روشنگری حداقل، بورژوائی ـ فرمال نمی زند؟
7
·
علاوه بر اینها اعلامیه حقوق بشر
چه می شود که به بهانه آن کشورهای دیگر مورد حمله مسلحانه قرار می گیرند، با خاک یکسان
می شود و به کنام ددان درنده مبدل می شوند؟
8
·
ترور چند نفر از اهل قلم را به هیچ
دلیلی نمی توان تأیید کرد، ولی حمله به گرانادا، یوگوسلاوی، افغانستان، لیبی،
سومالی، عراق و سوریه و غیره را هم نمی توان مسکوت گذاشت و یا ماستمالی کرد.
9
·
فروغ اسدپور آخرین کسی است که از این
جنایات امپریالیسم بی خبر باشد.
·
وقتی از واکنش غریزی ـ طبقاتی سخن
می رود، به همین دلایل است.
·
منافع طبقاتی ـ ارتجاعی می تواند
آدمی را نسبت به مبرهن ترین حقایق عینی کور کند.
·
اعجاز مثبت و منفی منافع طبقاتی
چنان و چندان است که چه بسا دهقان و عمله کم سوادی روشن اندیش تر از دانشمندی، نویسنده
ای و یا حتی رهبر حزبی می گردد.
·
مراجعه کنید به دیالک تیک وجود اجتماعی
و شعور اجتماعی در تارنمای دایرة المعارف روشنگری
10
چند بار اقلیت های قومی جهان سومی
روی او تف کرده و یا لجن مالش کرده اند؟
·
انتقاد فروغ اسدپور از فلمینگ رز
در هر صورت به همه چیز شباهت دارد، به غیر از انتقاد.
·
حتی اعضای احزاب محافظه کار بورژوایی
در اروپا، چه بسا رادیکال تر از فروغ اسدپور فاشیسم و نئوفاشیسم را به چالش می
کشند.
·
البته در ریاکاری آنها کمترین شک و
تردیدی روا نیست.
·
طرز برخورد فروغ اسدپور اما
کنسرواتیوتر از طرز برخورد اعضای احزاب کنسرواتیو بورژوائی است.
·
این طرز برخورد فروغ اسدپور در هر
صورت فاقد سمپاتی نسبت به عمله های خارجی و ورثه آنها ست، همبستگی با توده های آواره ی بی
وطن و بی همه چیز تحت ستم، پیشکش.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر