پروفسور
دکتر الفرد کوزینگ
برگردان شین
میم شین
4
تئوری
حقیقت ماتریالیسم دیالک تیکی
ادامه
15
·
شناخت عبارت است از وحدت مطلق و نسبی.
16
·
شناخت بیواسطه ی مطلق امکان ناپذیر است.
17
·
مطلق تنها بکمک نسبی می تواند شناخته شود و در نسبی، همیشه
مطلق آشیان دارد.
18
·
تفکر انسانی بنا بر طبیعت خود قادر است به ما حقیقت مطلق
را که از جمع حقایق نسبی ترکیب یافته است،
نشان دهد و نشان هم می دهد.
19
·
هر مرحله ای از توسعه علم به این خرمن حقیقت مطلق دانه
جدیدی می افزاید، اما مرزهای حقیقت هر قانون علمی نسبی اند و با توسعه بعدی دانش
می توانند پهناورتر و یا تنگتر شوند.
·
(لنین، «مجموعه آثار»، جلد
14، ص 129)
20
·
تمیز حقیقت نسبی از حقیقت مطلق برای درک روند توسعه
دیالک تیکی شناخت از اهمیت اساسی برخوردار است.
21
·
فلسفه غیرمارکسیستی هرگز نتوانسته به علت این مسئله پی
ببرد.
22
·
فلسفه غیرماکسیستی یا دچار رلاتیویسم (نسبیتگرائی) شده و به انکار هر گونه حقیقت عینی برخاسته و یا
دچار مطلق کردن دگماتیستی حقیقت شده است.
·
مراجعه کنید به رلاتیویسم، دگماتیسم در تارنمای دایرة
المعارف روشنگری
23
·
تمیز حقیقت مطلق از حقیقت نسبی به قول لنین، «به اندازه
کافی نامعین است، تا از تبدیل علم به جزم ـ بمعنی معیوب کلمه، یعنی به جزم مرده،
منجمد و اسکلت وار ـ جلوگیری کند.
24
·
تمیز حقیقت مطلق از حقیقت نسبی اما در عین حال به اندازه
کافی معین است تا بطرز قطعی و بی برو برگردی میان خود و فیدئیسم و اگنوستیسیسم
(ندانمگرایی ) مرزبندی کند.»
·
(لنین، «مجموعه آثار»، جلد
14، ص 131)
·
مراجعه کنید به فیدئیسم، اگنوستیسیسم در تارنمای دایرة
المعارف روشنگری
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر