جمعبندی
از
مسعود
بهبودی
1
بهر
نجات از درد سرم قرص می خورم
حریف
واژه
های
«سردرد» و «درد سر»
اگرچه
بلحاظ فرم فرق چندانی با هم ندارند
ولی
بلحاظ معنا و محتوا
تفاوت
عظیمی با هم دارند.
ضمنا
سردرد و هر درد
بلحاظ پزشکی
اخطاری
است.
به
جای تسکین سردرد و هر درد با مسکن
باید
به علت اصلی سردرد و هر درد پی برد
و برطرفش
کرد.
گاهی
دلیل سردرد خستگی و یا کمبود مواد قندی است
حبه
ای قند و یا چرتی نیم بند
چه
بسا موثرتر است.
2
در
خوردن نخود باید احتیاط کرد.
چون
نخود خیلی ثقیل الهضم است.
بهتر
است که نخود نخست «جزغاله» شود و بعد خورده شود
شاید
در این صورت
پیوندهای پپتیدی حبل المتینی
تخریب شوند.
3
ویرایش
اشعار و افکار
دلایل
مختلف و متعددی دارد.
یکی
از دلایل آن اغلاط تایپی است.
یکی
دیگر به نیت به نویسی و تفهیم بهتر مطلب است.
4
فیلم
های مستند از طبیعت کار عکاسان و فیلمبرداران و علما و محققین است
و ربطی
به مسابقه ندارد.
ضمنا
کاری زمانگیر و کمرشکن است
فلاسفه
و علمای رشته های مختلف علمی
مثلا
برای بررسی
مناسبات رایج در کمون اولیه
سال
های متمادی در جنگل های اندونزی و غیره
بسان
بومیان زندگی می کنند و فیلم برداری می کنند.
5
بی
اعتنا به هدف
هر
کاری سخت و انرژی زا و طاقت فرسا ست.
مسئله
حیرت انگیز این است که
مشقات مصروفه فراموش می شود
حتی
از جانب خود عکاس
در
این مثال
اما
چرا؟
دلیل
این نسیان و هیچ انگاری مشقت خود و بویژه همنوع چیست؟
دیالک
تیک دشوار و آسان
برای
کشف دلیل نسیان مشقات زندگی
تا
حدودی مدد رسان است.
ولی
فقط تا حدودی.
زحماتی
که برای ـ مثلا ـ تربیت فرزند صورت می گیرد
هم
از سوی والدین و هم از سوی فرزند
به
آسانی خوردن آب فراموش می شود.
زحمات
توده های مولد و زحمتکش هم به همین سان
اما
چرا؟
6
مفاهیم راز و سر و محرم راز و محرم اسرار،
رایج ترین مفاهیم در آثار شعرای فئودالی اند و
عالم الغیب و اسرار غیبی و امثالهم
انعکاس آسمانی ـ انتزاعی این مفاهیم زمینی ـ درباری اند.
همانطور که سلطان با جواسیس و چشم و گوشش
همانطور که سلطان با جواسیس و چشم و گوشش
به اسرار درباریان و خوانین و سلاطین همجوار پی می برد،
انعکاس آسمانی ـ انتزاعی آنها، یعنی (خدا) نیز
به کمک ملائکه و اجنه و علم غیبش،
به اسرار نهان کل بشریت و خود
اجنه و ملائکه وقوف پیدا می کند.
7
به
کروبی ذوالفقارکش
لطفا بگویید که
دین
زرتشت از ادیان ناتورالیستی بوده
و
نه از ادیان ابراهیمی.
از
کروب و کوسه و کاسه چه پنهان
که
قصه طرد ابلیس
به
دلیل منشاء آتشینش
در
قرآن کریم
حمله
ایده ئولوژیکی ـ تئولوژیکی مستور و غیرمستقیمی
بر
آیین زرتشت بوده
که
آتش را گرامی می دارد
8
مفاهیم
«پرده»، «پشت پرده»، «پرده دار»
در
جهان بینی
ایراسیونالیستی حافظ توسعه وسیع می یابند و
از
مقولات اصلی تئوری
شناخت
او به حساب می
آیند.
همه این مفاهیم رنگ و بوی فئودالی ـ درباری دارند.
همه این مفاهیم رنگ و بوی فئودالی ـ درباری دارند.
صداقت، تنها زمانی می تواند واقعیت پیدا کند، که
خصومت طبقاتی میان انسان ها از بین رفته باشد
و کسی سود خود را در زیان دیگران نبیند.
9
ایرانی ها ظاهرا تعریف روشنی از مفاهیم ندارند
هر کس بطرزی سوبژکتیو
هر مفهومی را تحریف می کند و بر زبان می راند.
آنچه کلاسیک های مارکسیسم ـ لنینیسم تدوین
کرده اند
از سه جزء تشکیل می یابد:
فلسفه مارکسیستی ـ لنینیستی
اقتصاد سیاسی
سوسیالیسم (کمونیسم) علمی
سوسیالیسم
اما یک فرماسیون اجتماعی ـ اقتصادی
است
مثل کاپیتالیسم و یا فئودالیسم
ضد و یا توسعه سوسیالیسم اوتوپیکی
سوسیالیسم علمی است
و نه سوسیالیسم مارکسیستی
مراجعه کنید به
سوسیالیسم اوتوپیکی، سوسیالیسم
علمی، فرماسیون های اجتماعی ـ اقتصادی، مارکسیسم ـ لنینیسم
در تارنمای دایرة
المعارف روشنگری
10
خیلی
ممنون
واقعیت
غیر قابل انکار اما این است که
بشریت
همیشه با «گردش دایره وار دانش» سر و کار دارد.
ما
و هر کس دیگر
اگر
احیانا چیزی در کله و یا در چنته داشته باشد،
از این و آن دارد
و سپاسگزار مادام العمر دارندگان اصلی ایده ها
و اندیشه ها ست که
خود
به نوبه خود قدر دان کسان دیگر بوده اند.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر