شین
میم شین
«اگه
زیبایی نبود دنیا مفت نمیارزید.
همه اش رنج و عذاب و بدی و شر و شور و غارت و بیماری و مرگ بود»
همه اش رنج و عذاب و بدی و شر و شور و غارت و بیماری و مرگ بود»
ابتهاج
شما از این نقل قول نتیجه گیری ئی که می کنید کاملا غلط است.
شما از این نقل قول نتیجه گیری ئی که می کنید کاملا غلط است.
سؤال
اینجا ست
که ضد رنج و
عذاب و بدی و شر و شور و غارت و بیماری و مرگ چه خواهد بود؟
آن،
همان زیبایی های زندگی است که سایه گفته،
و
اصولاً ما برای حل این تضاد
ها مبارزه می کنیم.
نصرالله
·
حرف ما هم بر سر همین بینش متافیزیکی
(ضد دیالک تیکی، دوئالیستی) است که شما نمایندگی
می کنید:
·
شما بسان سایه «ضد رنج و عذاب و بدی و شر و شور و
غارت و بیماری و مرگ» را «زیبایی های
زندگی» جا می زنید و ظاهرا برای حل تضاد فی مابین مبارزه می کنید.
1
·
بحث ما اولا بر سر این است که زیبائی
مفهومی انتزاعی است.
·
چیزهای انتزاعی اما وجود خارجی
ندارند و قابل فهم و تفهیم نیستند.
·
چیزهای انتزاعی و مجرد فقط در کله آدم
ها وجود دارند.
·
زیبائی کذائی اگر بطور مشخص مطرح
نشود، چیزی دستگیر شنونده نمی شود.
2
·
ثانیا زیبائی نسبی است و نه مطلق.
·
اعضای طبقات اجتماعی مختلف استنباطات
خاص خود را از مفهوم «زیبائی» دارند.
·
تفاوت زیبائی از نقطه نظر دهقانی
با زیبائی از نقطه نظر فئودالی از زمین تا آسمان است.
3
ضد رنج و عذاب و بدی و شر و شور و غارت و
بیماری و مرگ
زیبایی
های زندگی است.
و
اصولاً ما برای حل این تضاد ها مبارزه می کنیم.
·
ثالثا ضد دیالک تیکی رنج ویا
ریاضت، نه زیبائی، بلکه لذت است.
·
دیالک تیک ریاضت و لذت.
·
وقتی شما دیالک تیک ریاضت و لذت را
با دوئالیسم رنج وزیبائی جایگزین می سازید، به تحریف حقیقت عینی دست می زنید.
·
چون دوئالیسم رنج و زیبائی در عالم
واقع وجود ندارد.
·
اما در عالم واقع، دیالک تیک ریاضت
(رنج) و لذت وجود دارد.
4
ضد رنج و عذاب و بدی و شر و شور و غارت و
بیماری و مرگ
زیبایی
های زندگی است.
و
اصولاً ما برای حل این تضاد ها مبارزه می کنیم.
·
رابعا شما با تحریف دیالک تیک ریاضت
و لذت به شکل دوئالیسم رنج و زیبائی، فقط در حرف از «حل تضاد فی مابین» دم می زنید
و بر دژهای موهوم یورش می برید.
·
چون تضادی بین رنج و زیبائی وجود
ندارد.
·
نفی همیشه معین است و نه انتزاعی.
مثال
·
زرده و سفیده و غیره بیضه (تز) بوسیله
نطفه (آنتی تز) نفی می شود و نتیجه اش نه نطفه است و نه زرده و سفیده، بلکه جوجه (سنتز)
است.
·
این نفی، نفی معینی است.
·
اگر شما بفرض تضاد موهوم و خیالی رنج
و زیبائی را حل کنید به چه سنتزی می توانید برسید؟
·
در آن صورت باید هم فاتحه رنج
خوانده شود و هم فاتحه زیبائی کذائی.
5
ضد رنج و عذاب و بدی و شر و شور و غارت و
بیماری و مرگ
زیبایی
های زندگی است.
و
اصولاً ما برای حل این تضاد ها مبارزه می کنیم.
·
خود شما می توانید بقیه دیالک تیک
ها را مورد تأمل قرار دهید:
·
ما دیالک تیک عذاب و راحت داریم و
نه دوئالیسم عذاب و زیبائی کذائی.
·
ما دیالک تیک بدی و نیکی، خیر و شر،
غارت و حمایت، بیماری و سلامت، مرگ و زندگی داریم و نه دوئالیسم رنج و عذاب و بدی و شر و شور و غارت
و بیماری و مرگ و زیبائی.
·
ضمنا به عنوان مثال، تضاد رنج و عذاب و بدی و شر و شور و غارت
و بیماری و مرگ و زیبائی را چگونه می توانید حل کنید؟
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر