۱۳۹۳ تیر ۱, یکشنبه

هماندیشی با نصرالله (1)


شین میم شین

«اگه زیبایی نبود دنیا مفت نمی‌ارزید.
همه ا‌ش رنج و عذاب و بدی و شر و شور و غارت و بیماری و مرگ بود»
 ابتهاج
شما از این نقل قول نتیجه گیری ئی که می کنید کاملا غلط است.
سؤال اینجا ست که ضد رنج و عذاب و بدی و شر و شور و غارت و بیماری و مرگ چه خواهد بود؟
آن، همان زیبایی های زندگی است که سایه گفته،
و اصولاً ما برای حل این تضاد ها مبارزه می کنیم.
نصرالله

·        حرف ما هم بر سر همین بینش متافیزیکی (ضد دیالک تیکی، دوئالیستی)  است که شما نمایندگی می کنید:
·        شما بسان سایه «ضد رنج و عذاب و بدی و شر و شور و غارت و بیماری و مرگ» را  «زیبایی های زندگی» جا می زنید و ظاهرا برای حل تضاد فی مابین مبارزه می کنید.

1
·        بحث ما اولا بر سر این است که زیبائی مفهومی انتزاعی است.
·        چیزهای انتزاعی اما وجود خارجی ندارند و قابل فهم و تفهیم نیستند.
·        چیزهای انتزاعی و مجرد فقط در کله آدم ها وجود دارند.
·        زیبائی کذائی اگر بطور مشخص مطرح نشود، چیزی دستگیر شنونده نمی شود.

2
·        ثانیا زیبائی نسبی است و نه مطلق.
·        اعضای طبقات اجتماعی مختلف استنباطات خاص خود را از مفهوم «زیبائی» دارند.
·        تفاوت زیبائی از نقطه نظر دهقانی با زیبائی از نقطه نظر فئودالی از زمین تا آسمان است.

3
ضد رنج و عذاب و بدی و شر و شور و غارت و بیماری و مرگ  
زیبایی های زندگی است.
و اصولاً ما برای حل این تضاد ها مبارزه می کنیم.

·        ثالثا ضد دیالک تیکی رنج ویا ریاضت، نه زیبائی، بلکه لذت است.
·        دیالک تیک ریاضت و لذت.
·        وقتی شما دیالک تیک ریاضت و لذت را با دوئالیسم رنج وزیبائی جایگزین می سازید، به تحریف حقیقت عینی دست می زنید.
·        چون دوئالیسم رنج و زیبائی در عالم واقع وجود ندارد.
·        اما در عالم واقع، دیالک تیک ریاضت (رنج) و لذت وجود دارد.  

4
ضد رنج و عذاب و بدی و شر و شور و غارت و بیماری و مرگ  
زیبایی های زندگی است.
و اصولاً ما برای حل این تضاد ها مبارزه می کنیم.

·        رابعا شما با تحریف دیالک تیک ریاضت و لذت به شکل دوئالیسم رنج و زیبائی، فقط در حرف از «حل تضاد فی مابین» دم می زنید و بر دژهای موهوم یورش می برید.
·        چون تضادی بین رنج و زیبائی وجود ندارد.
·        نفی همیشه معین است و نه انتزاعی.

 مثال



·        زرده و سفیده و غیره بیضه (تز) بوسیله نطفه (آنتی تز) نفی می شود و نتیجه اش نه نطفه است و نه زرده و سفیده، بلکه جوجه (سنتز) است.
·        این نفی، نفی معینی است.
·        اگر شما بفرض تضاد موهوم و خیالی رنج و زیبائی را حل کنید به چه سنتزی می توانید برسید؟

·        در آن صورت باید هم فاتحه رنج خوانده شود و هم فاتحه زیبائی کذائی.

5
ضد رنج و عذاب و بدی و شر و شور و غارت و بیماری و مرگ  
زیبایی های زندگی است.
و اصولاً ما برای حل این تضاد ها مبارزه می کنیم.

·        خود شما می توانید بقیه دیالک تیک ها را مورد تأمل قرار دهید:
·        ما دیالک تیک عذاب و راحت داریم و نه دوئالیسم عذاب و زیبائی کذائی.
·        ما دیالک تیک بدی و نیکی، خیر و شر، غارت و حمایت، بیماری و سلامت، مرگ و زندگی داریم و نه دوئالیسم رنج و عذاب و بدی و شر و شور و غارت و بیماری و مرگ  و زیبائی.
·        ضمنا به عنوان مثال، تضاد رنج و عذاب و بدی و شر و شور و غارت و بیماری و مرگ و زیبائی را چگونه می توانید حل کنید؟

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر