سوسیالیسم:
اندیشه ای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است، که
برای ایجاد یک نظم اجتماعی مبتنی بر انسجام همگانی می کوشد، جامعه ای که در آن
تمامی قشرهای اجتماع سهمی برابر در سود همگانی داشته باشند.
سرچشمه:
صفحه فیسبوک
صابر     
گاف
سنگزاد  
·       
ما دکتر مرتضی محیط را اصلا نمی
شناسیم و حتی کلمه ای از آثار ایشان نخوانده ایم.
·       
شاید دلیلش این باشد که ایشان به
جای نوشتن موعظه می کنند و کسی حوصله پیاده کردن مواعظ این و آن را دیگر ندارد.
·       
این نقل قول از ایشان که در صفحه
فیسبوک تعدادی از هواداران شان منتشر شده، برای ما مائده ای جهت آشنائی با جهان
بینی ایشان و سطح سواد کسانی است که سنگ طرفداری از حزب توده را به سینه می زنند.
1
سوسیالیسم
 اندیشه ای
سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.
·       
ایشان ظاهرا در صدد تعریف سوسیالیسم
برای پامنبری های بی خبر از خلق و خدای خود بوده اند و عملا به تحریف مفهوم سوسیالیسم
مبادرت ورزیده اند.
·       
حیرت انگیز این نیست که کسی به
تحریف ایشان کمترین اعتراضی نکرده است.
·       
چون آخر الزمان است و پیدا کردن
اندیشنده ای به دشواری یافتن سوزنی در کاهدانی است.  
·       
حیرت انگیز این است که ایشان به
خاطر این تحریف و احتمالا تحریفات بیشمار دیگر، کلی هورا و احسنت و مرحبا درو کرده
اند:
با درود و سپاس بر آسیب شناس پزشگی مردمی و
افتخاری از جامعه پزشگی مقدس و مردمی  
و درد شناس دنیای
زشت، زشت سرمایه (انحصار مالی موجود)
2
سوسیالیسم
اندیشه ای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.
از کرامات شیخ ما چه عجب،
پنجه را باز کرد و گفت:
«وجب!»
·       
بزعم علامه عیرانی، سوسیالیسم نه چیزی
واقعی ـ عینی، نه فرمی از مناسبات تولیدی، نه فرماسیون اجتماعی ـ اقتصادی، نه
اولین فرماسیون اجتماعی ـ اقتصادی که دهها هزار سال عمر کرده و به کمون اولیه معروف
بوده، نه آلترناتیو تاریخی جبری فرماسیون اجتماعی ـ اقتصادی سرمایه داری، بلکه
اندیشه ای است.
·       
این ادعا اما به چه معنی است؟
3
سوسیالیسم
 اندیشه ای
سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.
·       
این ادعا بدان معنی است که سوسیالیسم
یک چیز روحی است و نه مادی.
·       
این ادعا بدان معنی است که سوسیالیسم
از عناصر شعور اجتماعی است و نه وجود اجتماعی.
·       
این ادعا بدان معنی است که سوسیالیسم
به مثابه ایده و اندیشه فقط در کله بنی بشر وجود دارد و می تواند وجود داشته باشد
و نه به مثابه چیزی واقعی و عینی (مادی) در عالم خارج، در برون از کله آدمیان.
4
سوسیالیسم
اندیشه ای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.
·       
اگر کسی احیانا فیلم های هالی وود
را تماشا کرده باشد.
·       
مثلا در فیلمی که انتونی کوین نقش
پاپ اعظم را بازی می کند، پاپی که فکر و ذکری جز نجات گرسنگان جهان ندارد، از زبان او
همین یاوه دکتر مرتضی محیط را خواهد شنید:
·       
سوسیالیسم یک ایده بوده که شخصی به
نام مارکس اختراع کرده و اکنون در گورستانی در انگلستان با خیال راحت خفته است.
·       
ایده و اندیشه که اهمیتی ندارد.
·       
بنی بشر می تواند به آسانی تعویض زیر
پیراهن خود، به تعویض اندیشه خود بپردازد.
5
سوسیالیسم
اندیشه ای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.
·       
درد فقط همین نیست.
·       
حریفی در فیسبوک طرح دوستی با ما
ریخت و بلافاصله اعلام کرد که مارکسیست است.
·       
تصورش حتی دشوار است که در آخر الزمان
کسی بدون شلاق و شکنجه و آزار داوطلبانه به مارکسیست بودن اعتراف کند.
·       
قند تو دل ما آب شد.
·       
تا اینکه پس از چند ماه پرسشی مطرح
کرد و آتش بر خرمن امیدهای ما افکند.
·       
سؤالش این بود که فرق ایدئالیسم با
سوسیالیسم چیست؟  
6
سوسیالیسم
اندیشه ای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است
·       
پس از کلی توضیح در این زمینه که ایدئالیسم
مکتبی فلسفی است و به خطه روح و یا شعور تعلق دارد ولی سوسیالیسم برعکس، یک فرماسیون
اجتماعی ـ اقتصادی است که شالوده جامعه بشری محسوب می شود، نوع معینی از مناسبات
تولیدی میان انسان ها ست که زیربنا و ساختار جامعه است و بر روی آن و بر طبق الزامات
عینی و ذهنی آن روبنای ایدئولوژیکی قوام می یابد که حاوی فلسفه و خواه و ناخواه ایدئالیسم
نیز است، با تبختر تام و تمام گفت:
·       
«آره می دانستم که ایدئالیسم ضد سوسیالیسم است.»
·       
چه می توان کرد؟
·       
آخر الزمان است  و هیچ چیزی محال و غیر ممکن نیست.
·       
به قول برتولت برشت:
·       
آدم می تواند در طرفة العینی حتی
به فیلی بدل شود.
·       
تبدیل ایدئالیسم به ضد سوسیالیسم که
تعجبی ندارد.
7
سوسیالیسم
اندیشه ای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.
·       
سوسیالیسم در هر صورت در قاموس
دکتر مرتضی محیط از جامعه مقدس پزشکی اندیشه است.
·       
شاید حریفی بگوید، منظور دکتر نه سوسیالیسم،
بلکه سوسیالیسم علمی بوده است و حریف هوادار به هنگام پیاده کردن و یا یاد داشت
برداشتن از موعظه ایشان، واژه «علمی» را از قلم انداخته است.
·       
شاید هم چنین بوده است.
·       
اکنون باید از خود پرسید:
·       
موضوع سوسیالیسم علمی و یا کمونیسم علمی چیست؟
8
·       
موضوع تئوری سوسیالیسم علمی (کمونیسم علمی) را قانونمندی
های انقلاب سوسیالیستی و انقلاب رهائی بخش ملی و قانونمندی های توسعه سوسیالیسم و
کمونیسم تشکیل می دهند. 
·       
حالا فقط باید تعریف دایرة
المعارفی سوسیالیسم
علمی (کمونیسم علمی) را با تعریف دکتر مرتضی محیط مورد مقایسه قرار دهیم:
سوسیالیسم:
اندیشه ای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است، که
برای ایجاد یک نظم اجتماعی مبتنی بر انسجام همگانی می کوشد، جامعه ای که در آن
تمامی قشرهای اجتماع سهمی برابر در سود همگانی داشته باشند.
9
·       
ایشان در این صورت به تحریف مفهوم «سوسیالیسم
علمی» پرداخته اند.
·       
چون به هیچ ترفندی نمی توان میان «قانونمندی های انقلاب سوسیالیستی و انقلاب رهائی
بخش ملی و قانونمندی های توسعه سوسیالیسم و کمونیسم»  و « اندیشه ای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، که برای ایجاد یک نظم اجتماعی
مبتنی بر انسجام همگانی می کوشد، جامعه ای که در آن تمامی قشرهای اجتماع سهمی
برابر در سود همگانی داشته باشند» علامت تساوی گذاشت.
·       
به همین دلیل است که ما از تحریف مفهوم فلسفی «سوسیالیسم»
 و اکنون در بهترین حالت از تحریف مفهوم «سوسیالیسم علمی 
و یا کمونیسم علمی» سخن می گوییم.

هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر