۱۳۹۲ اسفند ۱۷, شنبه

نقل قول هائی از این و آن (132)


انقلاب اسلامی و سؤال های بی پاسخ
مرتضی ملک محمدی
سرچشمه:
اخبار روز 

مسعود بهبودی
متاکامنتی بر سه کامنت  سه حریف

·        من فرصت خواندن این مطلب را نداشته ام.
·        ولی می خواهیم راجع به همین سه کامنت ابراز نظر کنم:
·        این سه کامنتحاکی از آن است که ما ایرانی ها معنی  مفاهیمی را که به خدمت می گیریم، نمی دانیم:

1
·        انقلاب یک مفهوم فلسفی است و  مفاهیم فلسفی نمی توان و نباید بدلخواه تعریف کرد.
·        چنین کاری، کرد و کاری ایراسیونالیستی است.
·        خردستیزانه است.
·        چنین کاری شرم انگیز است، اگر عوامفریبانه نباشد.

2
·        انقلاب اجتماعی یعنی گذار جامعه بشری از پله فرماسیون اجتماعی ـ اقتصادی نازل به عالی تر، مثلا از فئودالی به سرمایه داری.
·        مثال انقلاب سفید فرمایشی و از بالا، انقلاب فرانسه

3
·        «همسطح بودن نظام قبلی و بعدی»  را که نمی توان به غیر از درجا زدن جامعه معنی کرد، چه رسد به انقلاب و توسعه بالنده آن. 

·        مناع رطب خواری، ظاهرا خود رطب خوار قهاری است.
·        فقط باید امیر مؤمنین را خبر کرد.

4
·        روحانیت بلحاظ طبقاتی فئودال مضاعف کلاسیک بوده است:
·        یعنی هم خودش صاحب اراضی مبتنی بر مالکیت فئودالی بوده و هم مبلغ مذهب به مثابه ایدئولوژی فئودالیسم بوده است.
·        آنهم نه فقط در ایران، بلکه در سراسر جهان.

5
·        از این رو فاجعه بهمن معنائی جز پیروزی ارتجاع فئودالی بر سرمایه داری نداشته است:
·        یعنی رستاوراسیون بوده است.
·        خمینی و شرکاء به یلسین شباهت دارند و نه به لنین.

6
·        همین رستاوراسیون پس از انقلاب فرانسه نیز رخ داده و استبداد فئودالی سی سال بر اریکه قدرت نشسته است.

7
·        پیروزی ضد انقلاب و رستاوراسیون را اما نمی توان و نباید "خبط تاریخی" قلمداد کرد.

8
·        ولی تأیید ضد انقلاب و حمایت از آن را بیشک می توان حماقت بینشی (فقر فلسفی، به قول مارکس)   تلقی کرد.

9
·        اما فلسفه بافی بعضی ها مبنی بر اینکه «انقلاب ۵۷ یک انقلاب بود ولی‌ در پاکسازی ضّد انقلاب "ماشین رژیم سابق، هجتیه ،..."» 

·        اولا حجتیه و نه هجتیه.

·        ثانیا اندیشه فقط در فرم حکم و یا جمله تبیین می یابد.
·        « ماشین رژیم سابق، هجتیه » که نه حکم و یا جمله، بلکه مفهومی من در آوردی و بی معنی است.

·        حجتیه هرچی باشد، اولا ماشین نیست، ثانیا ماشین رژیم سابق نیست، ثالثا نماینده فئودالیسم و یا بنده داری و یا حتی بدتر عهد عتیق موسوم به صدر اسلام است و نه نماینده سرمایه داری و نه نماینده بورژوازی مدرن ضد مذهبی و ضد فئودالی  

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر