۱۳۹۲ تیر ۱۲, چهارشنبه

هماندیشی با برزویه طبیب (5)


چرخش به راست در سیاست ایران
گفتگوی اخبار روز با ف. تابان پیرامون انتخابات و نتایج آن
سرچشمه:  
اخبار روز
http://www.akhbar-rooz.com

تحلیلی از یدالله سلطان پور  
   
برزویه طبیب
ولی نکته اینجاست که شما و همفکران شما این پرچم را علیرغم عهد شکنی های دیگران، بلند کردید و بسیار شجاعانه و صادقانه نیز بلند کردید، ولی مردم در زیر این پرچم گرد نیامدند.

·       خواننده حتما از خود خواهد پرسید که ف. تابان و امثال ایشان کدام پرچم را بلند کرده اند که از اطبا اینهمه احسنت و مرحبا به نصیب می برند؟

·       برای پاسخ به این پرسش یک گام به عقب برمی گردیم و به حکم منقول از ف. تابان نظری می اندازیم:

ف. تابان
«بلند کردن پرچم انتخابات آزاد بر عهده ی آن که در فلان شهر کوچک و روستا گرفتار نان شب است و روزنه ای می جوید، نیست.
بر عهده ی روشنفکر و حزب سیاسی چپ و دموکرات جامعه است.»

1

·       حالا خواننده هم به منظور طبیب پی می برد و هم به خودخشنودی، رجزخوانی و خودستائی جبلی ف. تابان عزیز.
·       ف. تابان به مثابه «روشنفکر، حزب سیاسی  چپ و دموکرات جامعه» کاری را که توده قادر به انجامش نبوده، «شجاعانه و صادقانه» انجام داده اند و «پرچم انتخابات آزاد را با شهامت و صداقت» خارق العاده برافراشته اند.

·       تحسین اطبا هم به همین دلیل است:

ولی نکته اینجاست که شما و همفکران شما این پرچم را علیرغم عهد شکنی های دیگران، بلند کردید و بسیار شجاعانه و صادقانه نیز بلند کردید، ولی مردم در زیر این پرچم گرد نیامدند.

2

·       سؤال دیگر این است که عهدشکنان مورد نظر اطبا کیانند و کدام عهد شکسته شده است؟

·       مگر متحدان نیمه راه و همراه ف. تابان کیانند؟

·       برای پاسخ به این پرسش باید کردوکار ف. تابان را تماشا کرد.

·       به قول سعدی، «دو صد گفته، چون نیمکردار نیست!»

·       و به قول حافظ، «خوش بود گر محک تجربه آید به میان!»

·       چون پراتیک (تجربه، آزمون، آزمایش، عمل) به قول مارکس نیز بهترین محک صحت و سقم حرف ها، ادعاها، احکام و رجزها ست.

·       پراتیک ف. تابان اما چیست؟

·       ف. تابان دیری است که با دو ماسک ملون ولی با ماهیتی واحد فعالیت می کنند:

الف
·       ماسک «اخبار روز» که صورتی رنگ است.

ب

·       ماسک «ایران امروز» که سیاه سیاه است و آشیانه سلطنت طلبیسم و هر راستگرای تر و تمیز است.

3
برزویه طبیب  
حتی بسیاری از آنان که رأی ندادند ، نه به دلیل اهتزاز این پرچم ، بلکه بی توجه به اهمیت آزاد بودن یا نبودن انتخابات ، رای ندادند.
مثلا رأی ندادند، چون مأیوس و بی تفاوتند.

·       خواننده در این گرد و غبار غلیظ اصلا نمی فهمد که منظور ف. تابان و اطبا از «انتخابات آزاد» چیست.

·       اگر به فرض کوسه رد صلاحیت نمی شد  و کوزه از حصر خانگی آزاد می شد و در انتخابات شرکت می کرد، ماهیت انتخابات به ضربه ای عوض می شد؟

·       اگر حتی کوسه و یا کوزه پیروز می شدند، جامعه زیر و زبر می شد؟

4

·       کلاه گل و گشادی که در این واویلا و گرد و غبار چشم کورکن بر سر خواننده و توده گذاشته می شود، این است که همه حضرات از دم شعار واحد مد روز را در همه مناره های خود نعره می کشند:
·       «تنها ره رهائی، پارلمانتاریسم کذائی!»

5

·       این شعار خیلی خیلی مدرن امروز، روی دیگر مدال خیلی خیلی مد روز دیروز است:
·       «تنها ره رهائی، جنگ مسلحانه!»

·       این در طبیعت اوپورتوینسم است که رنگ عوض می کند، ولی ماهیتش همیشه همان می ماند که بوده است.
·       به همین دلیل هم اوپورتوینسم راست و چپ، کمترین تفاوت ماهوی با هم ندارند.
·       هدف هر دو عوامفریبی است و مانور برای عوامفریبی از این قرار است:
·       گاهی ماسک سرخ باید بر سر کشید و گه ماسک صورتی و یا حتی ماسک سیاه.

6
برزویه طبیب
بنا بر این، پرچم انتخابات آزاد که لشکری گرد خود نمی آورد، پرچم نیست، بلکه تکه پارچه ای است بسته شده به چوبی .

·       خدا می داند که اطبا برای فرمولبندی مفهوم «تکه پارچه ی بسته شده به چوبی»، چه انرژی عظیمی تلف کرده اند و چه لذت مردافکنی از قرائت مکرر آن نوش جان کرده اند.

·       جای شاملو خالی!

·       شاید این کامنت را هم درست به خاطر رساندن همین مفهوم به گوش خلایق نوشته اند.
·       به احتمال قوی، هندوانه ها هم برای تضمین چاپ این مفهوم غول آسا زیر بغل ف. تابان چپانده شده اند.

7
·       خوب.
·       حالا فرض کنیم که زیر پرچمی «لشکری گرد آید»، آیا این به معنی حقانیت پرچم و پرچمدار خواهد بود؟

·       مگر زیر پرچم فاشیسم و فوندامنتالیسم میلیون ها نفر گرد نیامده اند؟

·       آیا می توان به همین دلیل به هیتلر، موسولینی، خمینی و غیره حق داد و از کمونیست ها به دلیل «گرد نیامدن لشکری در زیر پرچم شان» سلب حقانیت کرد؟

8

·       ایراد اسلوبی اطبا در فرمولبندی مفهوم «تکه پارچه ی بسته شده به چوبی»، این است که  ایشان دیالک تیک کمیت و کیفیت را وارونه می کنند.

·       برای اینکه در دیالک تیک کمیت و کیفیت، نقش تعیین کننده از آن کیفیت است.

·       اطبا و خیلی از بیماران اما با اختراع و تبلیغ این جور مفاهیم،  نقش تعیین کننده را از آن کمیت جا می زنند و عملا دست به عوامفریبی می زنند.

·       اگر میلیون ها نفر هم زیر پرچم شمر و یزید گرد آیند، ماهیت آنها عوض نمی شود.
·       اگر 72 نفر و یا حتی کمتر زیر پرچم حسین گرد آیند، باز هم ماهیت حسین تغییر نمی یابد.

·       ماهیت انسان ها، گروه ها، احزاب، سازمان ها و غیره را جایگاه و پایگاه طبقاتی آنها تعیین می کند و نه تعداد سینه زن در زیر علم آنها.

9
وظیفه فعال سیاسی این نیست که پرچم خود را صادقانه بلند کند، وظیفه او این است که پرچمی را که مردم می خواهند، پرچم نان شب را ، به اهتزاز در آورد.
با درود های رفیقانه
برزویه طبیب

·       در این حکم واپسین طبیب، رهنمود تاریخی ایشان بر زبان می آید:
·       پرچم باید پرچم نان شب باشد!

·       این شعار اما به چه معنی است؟

10

·       این شعار در بهترین حالت به معنی طرفداری از سندیکالیسم است.
·       به معنی دنباله روی از اکونومیسم و ترید ـ یونیونیسم است.

·       مراجعه کنید به اکونومیسم، ترید ـ یونیونیسم در تارنمای دایرة المعارف روشنگری.

11


·       این شعار در بدترین حالت به معنی تبلیغ آنارکوسندیکالیسم است.

·       این همان شعار آنارشیستی است که بنا بر آن، توده باید به فکر نان باشد و سیاست کسب و کار همیشگی بورژوازی بماند.

·       مراجعه کنید به آنارشیسم، آنارکوسندیکالیسم، آنارکوکمونیسم در تارنمای دایرة المعارف روشنگری.

12
·       این شعار همان شعار خمینی است:
·       اقتصاد (نان شب) مال خر (توده مولد و زحمتکش) است.

·       تنها ایده ای را که می توان در کامنت طبیب تأیید کرد، «درودهای رفیقانه» ایشان به رفیق تابان است.

·       اگرچه بیشک ف. تابان از شنیدن واژه عتیق رفیق روانش به آشوب کشیده خواهد شد و حالش به هم خواهد خورد.

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر