فروغ
اسدپور
تنفروشی چه چیزی نیست؟
سرچشمه:
مجله هفته
ربابه
·
من هنوز
این نوشته فروغ را نخوانده ام.
·
ولی
مفهوم «تن فروشی» تأمل انگیز است و بر نگرش دوئالیستی (متافیزیکی، ضد دیالک تیکی)
کسانی دلالت دارد که این مفهوم را بی مهابا مورد بهره برداری قرار می دهند.
1
·
تن
«درخود» و فی نفسه وجود ندارد تا کسی بسان کالائی اجاره اش دهد.
·
فرق اندام
و جسم و تن با لاشه و یا جنازه همین است.
·
تن در
پیوند دیالک تیکی گسست ناپذیر با روح (جان) وجود دارد.
2
·
پیامد
مخرب فحشاء از هر نوع نیز درست به خاطر همین خصلت دیالک تیکی تن و جان و یا جسم و
روح است.
·
مرد و یا
زن خودفروش تن و جانش را، جسم و روحش را توامان و همزمان می فروشد و یا به عبارت
دقیقتر اجاره می دهد.
3
·
حتی می
توان به جرئت گفت که او قبل از تن و اندام و جسم، روح خود را، شخصیت انسانی خود را
می فروشد.
·
انسانیتی
را می فروشد که اصولا قابل خرید و فروش نیست.
·
بدین
طریق انسان خود فروش عملا انسانیت زدائی می شود.
4
·
بدون حل
فکری و روحی خودفروشی کسی ابتدا به ساکن، تن به خودفروشی نمی دهد.
یعنی روح قبل از تن به تمکین واداشته می شود.
یعنی روح قبل از تن به تمکین واداشته می شود.
5
·
هر کاری
اصولا قبل از جامه عمل پوشیدن، به قول انگلس در کله (در عالم فکری و روحی) انجام
می گیرد.
·
یعنی مدل
آن کار در عالم روح ساخته می شود و بعد تجسم (جسمیت، شیئیت، مادیت) می یابد.
·
عمله و
بنا قبل از ساختن خانه، مدل خانه را در کله خود می سازند و بعد با آب و آهک و خاک
و سنگ و سیمان و غیره به ایده خود مادیت می بخشند.
6
·
مفهوم
«تسجم» یکی از مفاهیم مهم فلسفه کلاسیک آلمان و مارکسیسم است.
·
مراجعه
کنید به تجسم در تارنمای دایرة المعارف روشنگری
7
·
روح به
هنگام کار، در ماده نفوذ می کند، مادیت و جسمیت می یابد به همان سان که به قول
هگل، روح مطلق (خدا) در هیئت حضرت عیسی مسیح ـ فرزند مریم ـ انسان واره می شود.
·
مرئی و
محسوس و ملموس می شود.
·
متجسم و
جسم مند می شود.
·
به جفت
دیالک تیکی خود می پیوندد.
·
به شکل
دیالک تیک ماده و روح (انسان، عیسی) در می آید.
·
درست به
خاطر همین خصلت دیالک تیکی تن و جان و جسم و روح است که فاحشه نر و یا ماده
لومپنیزه می شود، آسوسیالیزه (لات و لومپن واره و ضد اجتماعی) می شود.
با پوزش
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر