متواضع اما سربلند، مهربان اما جدی، عامل اما بی ریا، عاشق اما عاقل باش!
سرچشمه:
صفحه فیس بوک
مینا محسنی
میم
سرچشمه:
صفحه فیس بوک
مینا محسنی
میم
• مینا جان، غریزه و عقل آب شان در جوی واحدی نمی رود.
• مگر اینکه عشق را از نو معنی کنیم.
• ما بقی را هم به همین سان.
حسن
• جمع نقیضین محال است.• چنین آدمی در روی زمین یافت نمی شود.
• از آدم های روی زمین مثال بیاورید.
• از بس از خود و ملت خود توقع زیادی داشته ایم و ایده الیستی فکرکرده ایم که به اینجا رسیده ایم !
میم
• خیلی ممنون، حسن عزیز.• در عرصه تفکر، حق با شما ست:
• وحدت اضداد و به قول دقیق شما، جمع نقیضین محال و ممنوع است:
• دو به اضافه دو نمی تواند هم مساوی با چهار باشد و هم نباشد.
• در عالم واقع اما همه چیز دیالک تیکی است:
• همه چیز هستی، عرصه همزیستی و ستیز اضداد است.
مثال اول
• هر اتم، عرصه همبائی و «ستیز» پروتون با بار الکتریکی مثبت و الکترون با بار الکتریکی منفی است.
• نفی این وحدت اضداد به معنی پایان عمر اتم و تبدیل آن به یون خواهد بود که ماهیتا چیز بکلی دیگری است.
مثال دوم
• واکنش های شیمیائی بر اساس دیالک تیک اکسیداسیون و احیا صورت می گیرند:
• اکسیداسیون و احیا دو روند متضاد اند، ولی همیشه با هم اند.
• در روند اکسیداسیون اتم مورد نظر، الکترون از دست می دهد.
• در روند احیاء ـ اما بر عکس ـ الکترون می گیرد.
• اما با این حال، یکی بدون دیگری نمی تواند صورت گیرد.
• هر دو با هم اند و در عین حال ضد یکدیگر اند، جمع نقیضین اند.
مثال سوم
• هستی موجودات زنده بر اساس دیالک تیک جذب و دفع امکان پذیر می گردد:
• داد و ستد موجودات زنده با طبیعت:
• جذب مواد غذائی و دفع آنها لازم و ملزوم یکدیگرند و گرنه حیات امکان ناپذیر می گردد.
• هستی در مجموع و بطور کلی، جولانگاه دیالک تیک عینی است.
• ولی در عرصه تفکر حق با شما ست:
• اینجا قانون تناقض ممنوع حاکم است.
• غریزه و عقل هم در رابطه دیالک تیکی با هم قرار دارند:
• هم بر ضد یکدیگرند و هم یکی بدون دیگری نمی تواند از عهده اداره ارگانیسم بر آید.
• حشرات هم حتی ذراتی از «عقل» دارند.
• آنچه مینای عزیز انتظار دارند، غیر عملی نیست.
• ولی دشوار است و شرط و شروط لازم دارد.
• تدارک مادی و معنوی، فرهنگی و تربیتی لازم دارد.
• اگر غیرعملی می بود، طرح نمی شد.
• خود طرح مسئله نشانگر قابل حل بودن آن است.
• ما استثنائا کسی را می شناسیم که متواضع و سربلند است، مهربان و جدی است، فعال و بی ریا ست، عاشق و عاقل است.
• غول آسا ست و کیمیا ست.
• زنده باشید
حسن
• یعنی شما به وجودآدمیزاد (معصوم) بدون اشتباه با همین امکانات زمینی و وجود غرایز رنگارنگ در آدمی و بدون پشتیبانی های ماورائی که مومنین می گویند، اعتقاد دارید؟
• انسان موجودی خاکستری است وانتظار سفیدی یکدست از آن داشتن، ایدالیستی وغیرعملی است.
میم
• نه.• خصلت دیالک تیکی چیزها اتفاقا با همین نظر شما انطباق مطلق دارد.
• هیچ چیز سیاه و یا سفید یکدست نیست.
• هر چیز ـ به عنوان مثال ـ دیالک تیکی از سیاه و سفید است.
• در عالم تفکر اما قانون تناقض ممنوع صادق است.
• انسان خود دیالک تیکی از ایدئال و رئال است.
• همین نظر که شما نمایندگی می کنید، کاملا درست است.
• اما انسان در مرحله ای از توسعه خود، می تواند کسب تعالی کند و اگر عوامل خارجی تخریبش نکنند، رهنمودهای مینا را جامه عمل بپوشاند:
فروتن اما سربلند، مهربان اما جدی، عامل اما بی ریا، عاشق اما عاقل باشد!
رسد آدمی به جائی که به جز خدا نبیند!
(سعدی)
رسد آدمی به جائی که به جز خدا نبیند!
(سعدی)
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر