سخنرانی مائو در یک کنفرانس وسیع کار به فراخوان کمیته مرکزی حزب کمونیست چین ۳۰ ژانویه
کانون نشر اندیشه علمی
سرچشمه: مجله هفته
http://www.hafteh.de
حسن
کانون نشر اندیشه علمی
سرچشمه: مجله هفته
http://www.hafteh.de
حسن
• به همین جمله مائو قدری دقت کنید:
• «هنگام کسب شناخت از جهان عینی، انسان باید از یک روند کاملی عبور کند تا جهش از عالم ضرورت به عالم آزادی انجام پذیرد.»
• این یاوه ها دوستان به چه دردی می خورند؟
• مائو ظاهرا معنی مقولات «جبر»، «اختیار»، «عالم ضرورت» و «عالم آزادی» را نمی داند.
• در مجله هفته این مقولات دیری است که به انحاء مختلف از معتبرترین دایرة المعارف ها توضیح داده شده اند و توضیح داده می شوند.
• برای چی وقت خود و خواننده را با این فرمولبندی های نادقیق تلف می کنید؟
• کجای این ها اندیشه است، علمی پیشکش؟
• با پوزش
چیتگر
• حسین جان مظلوم، جوش نزن!
• مائو درک دقیقی از تضاد و مقوله های جبر و اختیار داشته است.
• سند:
• انقلاب چین!
• مبارزه بر علیه گومینگدان و ژاپن.
• تو که خودت را آخر علم می دونی و کسر شأن ات می شود، مائو را بخوانی، خوب نخوان.
• من نمی دانم، چرا هر کس به خودش اجازه می دهد، به مجله هفته پند بدهد:
• این را چاپ کن و اون را چاپ نکن!
• نقد داری، درست بنویس.
• نه در نظرات ۲ جمله ای، بگوئی و بروی.
حسن
• با سلام و تشکر از چیتگر گرامی
• دوست عزیز، در کجای دو جمله من، پندی به مجله هفته وجود داشت؟
• اگر نوشته های مائو را هم این جور بفهمید، می شود، نور علی نور.
• من کی از خودم دم زدم.
• من فقط نظرم را گفتم.
• من بخش اعظم کتب مائو را که در زمان شاه به توصیه مستشاران امریکائی، در ایران پخش می شد، خوانده ام.
• مبارزه علیه کومینتانگ و ژاپن چه ربطی به فهم تضاد و جبر و اختیار دارد؟
• خود شما هم ظاهرا نمی دانید.
• فرمولبندی گذار از «عالم ضرورت» به «عالم اختیار» از مارکس و انگلس است و در کتابی که در مجله هفته تحت عنوان «سوسیالیسم به جای بربریت» منتشر می شود و در سایر نوشته ها توضیح علمی داده می شود.
• هنگام کسب شناخت از جهان عینی چگونه می توان از روندی عینی و تاریخی گذشت و به جهش از عالم ضرورت به عالم آزادی نایل آمد؟
• مائو بکنار، خودتان توضیح بدهید.
• من کی جوش زدم؟
• کی مظلوم نمائی کردم؟
• انتشار این جور چیزها کونتراپرودوکتیو (نقض غرض) است.
• کمونیست ها را به اسباب تمسخر راست های چپ نما مبدل می کند.
• ببخشید
پایان
ویرایش متن از دایرة المعارف روشنگری است.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر