پروفسور دکتر الفرد کوزینگ
برگردان
۱۹
· مفهوم «دانش تجربی» مفهوم صریح و روشنی نیست:
الف
· مفهوم «دانش تجربی» هم استنتاجات ماتریالیستی را امکان پذیر می سازد.
ب
· و هم استنتاجات ایدئالیستی ـ ذهنی را.
۲۰
· از این رو، مفهوم «دانش تجربی» را باید به زبان علمی در تعریف صریح و در خطوط جهان بینانه واضح و روشن مورد استفاده قرار داد.
۲۱
· به قول لنین، «در پشت کلمه دانش تجربی، بی تردید هم می تواند گرایش ماتریالیستی در فلسفه نهفته باشد، هم گرایش ایدئالیستی و هم گرایش کانتی و هیومی.
· دانش تجربی هم گرایش ماتریالیستی و هم گرایش ایدئالیستی در فلسفه را شامل می شود و در هم آمیزی آنها را تضمین می کند.»
· (لنین، «مجموعه آثار»، جلد ۱۴، ص ۱۴۳، ۱۴۸)
· مراجعه کنید به پراتیک، شناخت
پراتیک
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/11454
شناخت
(معرفت)
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/11286
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر