تحلیلی
از
شین میم شین
تلاش موجودات برای معاش،
نه تلاش مادی صرف، بلکه دیالک تیکی از تلاش مادی و تلاش فکری است.
ما هنوز از عالم نباتات و جانوران اطلاع دقیقی نداریم.
ولی بیشک تلاش آنها برای معاش،
سرچشمه توسعه «فگری و معرفتی» آنها ست.
اگر کلاغها قادر به ابزارسازی و شکار با ابزار خودساخته اند،
این لیاقت مادر زادی شان نیست.
این لیاقت در روند تلاش میلیون ها ساله برای معاش
تدریجا تشکیل یافته و در ژن های آنها ذخیره و نسل به نسل منتقل شده است.
اگر نباتات به همکاری متقابلا مفید با قارچ ها می پردازند،
مثلا مواد قندی به قارچ ها می دهند و در عوض املاح معدنی از قارچ ها می ستانند و از سیستم مخابراتی غول آسای قارچ ها در زیر زمین برای «همادیشی» با ریشه های نباتات دیگر بهره برمی گیرند،
از آغاز پیدایش نباتات و قارچ ها نبوده است.
در روند توسعه میلیون ها ساله آندو در تلاش برای معاش پدید آمده است.
لیاقت تصور و تفکر و تکلم و زبان
نتیجه روند مشقت بار تلاش برای معاش بوده است.
خالق حقیقی موجودات، کار است.
در روند کار است که مغز بشر به مثابه ارگان تفکر تشکیل و توسعه می یابد.
انعکاس
خاصیت اساسی ماده است.
هر تلاش مادی برای معاش، همراه با تلاش فکری برای معاش است.
غریزه حفظ حیات و تلاش برای معاش و حراست از نعمت زندگی،
زادگاه مادی معنای زندگی است
و
باور به معنامندی زندگی
زادگاه اوپتیمیسم (خوش بینی فلسفی) است.
درست به همین دلیل،
موجودات انگل
عاری از اوپتیمیسم و مملو از پسیمیسم (بدبینی فلسفی) اند.
این اما هنوز و هرگز تنها دلیل تمایلات اوپتیمیستی و پسیمیستی نیست.
خود دیالک تیک اوپتیمیسم و پسیمیسم
(دیالک تیک خوش بینی و بدبینی، تجلیل حیات و تحقیر حیات)
نیز
انعکاس طبقاتی تلاش برای معاش است.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر