درنگی
از
ربابه نون
دکتر رویا
مشاورخانواده وازدواج ، مشاور مدرسه ، دبیر ، محقق مسائل زنان ومردان ،
یه زنِ منطقی و واقع گرا که عاشق مطالعه فلسفه اگزیستانسیالیسمه
این «تحلیل» دکتر رویا از مصرفگرایی است:
ریشه مصرفگرایی
به نظر او، چیزهای سوبژکتیو زیر اند:
پایین بودن عزت نفس
پایین بودن اعتماد به نفس
برای ریشه کن کردن مصرفگرایی کذایی (ارگاسم از طریق خرید برای خرید و نه برای مصرف) باید سطح عزت نفس و اعتماد به نفس خلایق بالاتر برده شود.
سؤال این است که چگونه می توان سطح عزت نفس و اعتماد به نفس خلایق
را
بالاتر برد؟
در فیلم های امپریالیستی میرغضبی بالای سر کودکان می ایستد
و
آنها را به تکرار مکانیکی شعار هایی از قبیل «سطح عزت نفس و اعتماد به نفس من
خیلی خیلی بالا ست» وامی دارد و مسئله حل می شود.
پیروان ایده ئولوژی امپریالیستی،
دنبال ارائه راه حلی برای مسائل نیستند.
ایراد اسلوبی (متد فکری) دکاتر جنقوری
در ریشه قلمداد کردن چیزهای سوبژکتیو (سطح عزت نفس و اعتماد به نفس)
است.
بدین طریق
شرایط اوبژکتیو (عینی) به کلی فراموش می شوند.
یعنی
دیالک تیک شرایط اوبژکتیو و شرایط سوبژکتیو
تخریب می شود.
قطب شرایط اوبژکتیو دور انداخته می شود
و
قطب شرایط سوبژکتیو مطلق می شود.
این طرز «تفکر»
اولا
متافیزیکی (ضد دیالک تیکی)
است.
چون با تخریب دیالک تیک مربوطه (دیالک تیک شرایط اوبژکتیو و شرایط سوبژکتیو) همراه است.
ثانیا
سوبژکتیویستی است.
چون با دور انداختن قطب شرایط اوبژکتیو
همراه است.
این اسلوب (متد) فکری دکاتر جنقوری،
کمترین فرقی با اسلوب فکری روحانیت ندارد.
راه حل روحانیت برای اصلاح ریشه ای جامعه
تربیت فئودالی ـ مذهبی کودکان در خانواده و اکنون در کشور است.
یعنی
تحول سوبژکتیو است.
یعنی
تحولی سطحی، الکی و زورکی است.
نتیجه اش را اکنون در جنقوری و جهان امپریالیستی می بینیم:
بحران اخلاقی.
مفاهیم عزت نفس و اعتماد به نفس
از زیرمفاهیم شعور جامعتی اند.
نقش تعیین کننده
در
دیالک تیک وجود جامعتی و شعور جامعتی
در
ماتریالیسم تاریخی،
از آن وجود جامعتی است.
یعنی
راه حل مصرفگرایی کذایی
قبل از همه
باید در وجود جامعتی (مناسبات تولیدی، فرماسیون اقتصادی) باشد
که
شعور جامعتی (مثلا عزت نفس و اعتماد به نفس کذایی مورد نظر دکتر رویا) تابع آن است.
از این رو
می توان گفت که جهان بینی دکاتر جنقوری هم مثل جهان بینی روحانیت شپشو،
ایدئالیستی است.
چون نقش تعیین کننده را در دیالک تیک وجود جامعتی و شعور جامعتی
از آن شعور جامعتی (مثلا عزت نفس و اعتماد به نفس کذایی) می دانند.
یعنی
وارونه اندیش اند.
سؤال اکنون این است که دکتر رویا چگونه به این دو مفهوم عزت نفس و اعتماد به نفس رسیده است؟
خرید خرکی هر زباله ای
قبل از همه
باید به دلیل خریت (سطح نازل دراکه و فهم و فراست و شناخت و شعور) باشد و نه به دلیل سطح نازل عزت نفس و اعتماد به نفس.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر