۱۴۰۱ شهریور ۵, شنبه

کلنجار ایده ئولوژیکی با همنوع (۱۳۹)


 
میم حجری



خانه‌ی خدا نزدیک ماست، و تنها اثاث آن، عشق است.
رهگذر

بهشت موعود که محل زندگی خردمندان نیست.
مش رهگذر عوامفریب
حتی حشرات و حیوانات حاضر به زندگی در بهشت موعود نمی شوند
چه رسد به خردمندان.
خور و خواب و سکس و شهوت
رهگذر خبر ندارد ز بهشت آدمیت
اره.
خود خدا و خانه خدا و بهشت و دوزخ خدا
همین جا ست.
عاشقان خدا هم همین جا هستند و زنان و بچه های شان در کانادا و امریکا و ایتالیا
کیف جنتیان را میکنند و به ریش ساده لوحان می خندند.
مثلا
سلیمانیان
سلیمانان جهانند.



مسئله فقر و رفع آن به معناي اخص و همچنین برقراري عدالت اجتماعی به معناي اعم آن از اهداف انقلاب اسلامی ایران بود. این مهم بلافاصله پس از پیروزی انقلاب در قوانین اساسی کشور، در بسیاري از اصول به‌صورت ضمنی و در برخی نیز به‌صورت صریح مورد تأکید قرار گرفت.
***در اصل 29 قانون اساسی، تأمین خدمات بهداشتی و درمانی و آموزش رایگان و حمایت‌های مالی براي مردم از طریق درآمدهاي عمومی،
***در اصل 31 برخورداری از مسکن متناسب با نیاز براي تمام افراد با اولویت به روستانشینان و کارگران
***و در اصل43 ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت و برآوردن نیازهاي مردم مورد اشاره و تأکید قرار گرفت.
براین اساس همواره برنامه‌هایی به‌منظور کاهش فقر در دستور کار دولت‌ها قرارگرفته و مبارزه با فقر و نابرابری به‌عنوان یکی از اولویت‌های سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی دولتمردان بوده است. با این وجود پس از انقلاب شاهد گذار گفتمانی؛ یعنی ارزش عدالت و مسئله عدالت و گفتمان عدالت بوده‌ایم. هنوز هم مضامین گفتمان عدالت به دلایل گوناگون از ثبات برخوردار نبوده و در حال دگرگونی است.....

در قانون اساسی مثلا ولایاتی از المان
جامعتی کردن مالکیت بر وسایل تولیدی
یعنی سلب مالکیت از بورژوازی
حتی وجود دارد.
فریب حرف ها را ساده لوحان می خورند.
ژرف اندیشان
«حرف ها را از صراحت طبقاتی می گذرانند.»
مش لنین علیه الرحمه

از داد و وداد (دوستی) آنهمه گفتند و نکردند
یا رب چقدر فاصله دست و زبان است.
سایه ساده لوح حیران از دیالک تیک حرف و عمل

شهامت خوشبخت بودن را داشته باش.
فرنگی

خوشبختی که چیز سوبژکتیوی نیست تا کسی بخواهد داشته باشد و جهانپهلوان باشد و یا نخواهد دشاته باشد و بزدل باشد.
خوشبختی
در
خروج از خریت
و
ورود به آدمیت
است.
نمی توان مارکسیست بود
و
خوشبخت نبود.

خودخواهی و خودپرستی را نباید با اگوئیسم عوضی گرفت.
اطریشی

منظور؟
حتما می خواهی بگویی که دو نوع خودخواهی وجود دارد:

۱
خودخواهی خیرخواهانه و یا سوسیال

۲
خودخواهی سرشت هبه بدخواهی و یا اسوسیال؟

به نظر ما اگوئیسم از هر نوع
در این دوره نکبت
فضیلتی است.
ایکاش همه خودخواه باشند
تا
کسی بمب بر کمر خود و توله های خود نبندد و به ترور ارتجاعی ـ عنقلابی دست نزند.


تلویزیون
محشر است:
دیالک تیکی از درد و درمان است:
نخست سر درد می آورد.
بعد با پخش آگهی های تبلیغاتی
قرص سر درد معرفی می کند تا درد درمان شود.
فرنگی

تو هارت و پورت کرده ای و ما هم پارس کرده ایم. تو اصلا نمی دانی که حزب توده چیست. فاشیسم چیست. حزب توده می تواند مرتکب خریت و خطا شود. ولی همان حزب توده از خود انتقاد می کند و پیش می رود. فقط جریانات ضد تود ه ای اند که عیب و ایراد ندارند و دلیلی برای انتقاد از خود و حتی لیاقت انتقاد از خود ندارند

تو ما را می کشی.

دنیا چیست
اگر ثمره کار و زحمت عرقریز بشریت نیست؟
چگونه می توان به ثمره زحمت صدها هزار ساله بشریت پوچ گفت؟




پلیس راه جلو لره را می گیره میخواست جریمش کنه لره میگه ننویس ننویس بوام همکارتون بی..!!!
پلیس دست نگه میداره میگه :مگه بابات کارش چی بود...؟؟؟
لره میگه سر گردنه ایواسا قافله غارت ایکرد

گردنه گیران مدرن در بان گها، بیمه ها، برج های آسمانخراش نشسته اند و نه در گردنه ها و گذرگاه ها

علي شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در مصاحبه‌ی اخیر خود گفت:
“صلاح بر این شد که از سوریه خارج شویم، چون هم به نفع مردم ایران و هم مردم سوریه است”
ده درویش در گلیمی بخسبند و دو لاشخور در کشوری نگنجند


۲۶ اوت در آمریکا #روز_برابری_زنان است. در چنین روزی به سال ۱۹۲۰ حق رای زنان در اصلاحیه نوزدهم قانون اساسی آمریکا به تصویب رسید و از سال۱۹۷۳ این روز به عنوان روز برابری زنان جشن گرفته می‌شود

آره. گفته نمی خواهد که غیرنظامیان اوکراین کشته شوند. دار و دسته پوتین با بمبگذاری در اماکن عمومی روسیه شرایط پسیکولوژیکی روی کار امدن خود ار فراهم آورده است. اولیگارشیسم کثافت رسو افشا و رسوا شده است. هر شخصیت مخالف ترور شده ست و یا مسموم و یا محبوس شده است

و آدم می نشیند و می اندیشد
که
دلیل کافی نبودن کسی به هیچکس
ناراستی او ست
و
یا
ناراستکاری (خطاکاری) او؟
فرنگی


هی فرنگی

دلیل انزجار خلایق از کسی
موضعمندی و حقیقت پرستی او ست.


تابعان باد
دوستنان بیشمار دارند.


چتر پرنده بر جوجه

چتر حفاظتی ـ مادرانه پرنده بر جوجه

توهم کمال
توهم است و بس
امی ادامز

این جمله تو
بیانگر چیزی نیست.
برای اینکه توهم فقط میتواند توهم باشد و نه واقعیت و یا حقیقت.
ویرایش:
تصور کمال
توهمی بیش نیست.
سؤال این است که کمال چیست؟
کمال دیالک تیکی از کمال مطلق و کمال نسبی است.
بشر می تواند به کمال مطلق نزدیکتر شود
بی آنکه به کمال مطلق برسد.

وقتایی ک دوسم داره خوشگل ترم
فرفری

این توهم تو مملو از ایراد است:
اولا
او نه تو را بلکه خودش را دوست میدارد
تو
وسیله ای برای خودخواهی (ارضای حوایج نفسانی) او هستی
ثانیا
این
نشانه نادانی و خود ناشناسی تو ست.

تو
از میل دیگری به تو معیار زیبایی می سازی.
یعنی از زیبایی اصیل خودت غافلی.
تو
به
توهم زیبایی
دل خوش می کنی.

زیبایی هر چیز و هر کس در خود آن و او ست
و
نه
عشق و نفرت کسی نسبت به او



این‌ها(اختلاس‌ها) حوادث طبیعی است، اگر نباشد باید تعجب کنید!
سیدعلی

حوادث طبیعی به زلزله و توفان و غیره گفته می شود و نه به غارت سفره مردم.
فساد کذایی
فرمی از مبارزه طبقاتی از بالا در طوایل طبقاتی است.
راه نجات
در گذار به سوسیالیسم است







ما سخن خیام را زیر ذره بین قرار می دهیم و نه خیال خود را.

مثلا
چون عاقبت کار جهان نیستی است،
را.

ماده
نتیجه تجرید جانور و جلبک و جمیله و جامعه و جهان و مافیها ست.

عاقبت کار جهان و مافیها نیستی نیست.

هر تجزیه ای با ترکیبی همراه است
و هر ترکیبی با تجزیه ای.
دیالک تیک تجزیه و ترکیب.

حرف ما این است.

ضمنا خرافه غنیمتدانی دم خیام را
کسروی حتی رد کرده است
و
طبریحتی شرم انگیز و ننگ امیز نامیده است


ازونایی که از تنهایی نمیترسن، خوشم میاد! اونا زود برات جایگزین پیدا نمیکنن
عارفه

عارفه
و
اکثریت قریب به اتفاق سکنه جنقوری
خود را کالا تصور می کنند و نه آدم.
یعنی فرقی بین مثلا کفش و خویشتن نمی بینند:
یعنی
دوستان کذایی شان
همان رفتاری را با آینها دارند که با کفش و جوراب و شلوار و لبه دار دارند

فقط در حرف زدن نیست.
موقع خیاطی و یا آشپزی و غیره هم
خود اندام بی اختیار کار می کند.
اندام ها را نباید دستکم گرفت


من می توانم کلماتت را بشنوم
حتی در سکوتت.

من می توانم دردت را ببینیم
حتی در آن سوی ماسک و نقابت

به سمتی نزدیک شده ایم که بی حیایی مد شده است بی آبرویی کلاس شده است دود تفریح جوانان شده است رابطه با نامحرم روشن فکری شده گرگ بودن رمز موفقیت شده است و خوردن حق دیگران نشان زرنگیست
روژینا

به سمتی نزدیک نمی شوند
به جایی
به
نقطه ای
نزدیک می شوند و می رسند.

طبقه حاکمه جنقوری
با
اوتوپی فوندامنتالیستی ـ اسلامی روی کار آمده است.
با اوتوپی مبتنی بر اخلاق صد اسلامی.
اوتوپی اش عملا ورشکست شده است.

شهر نو را به آتش کشیده است
ولی کشور نو تشکیل یافته است.
عرق فروشی ها را در هم کوبیده است
ولی عرقکشی های خانگی رواج یافته است

ریا تازگی ندارد. تزویر و ریا و تقیه و تظاهر و تئاتر همزاد کیش تشیع است

خیام اگر ز باده مستی خوش باش

با ماهرخی اگر نشستی خوش باش

چون عاقبت کار جهان نیستی است

انگار که نیستی چو هستی خوش باش

عاقبت هیچ چیزی نیستی نیست.
ماده و یا وجود لایزال است.
ماده
خلق ناپذیر و فنا ناپذیر است.
دم
به تنهایی وجود ندارد.
دم در دیالک تیک دم و عمر
لحظه در دیالک تیک لحظه و روند وجود دارد
و تعیین کننده عمر و روند است و نه دم و لحظه.
تئوری غنیمتدانی دم
ارتجاعی و شرم انگیز است
 

دوستی
بر اساس منافع مشترک
تشکیل می یابد.

رفاقت
اما بر اساس منافع ایدئال مشترک
تشکیل می یابد.

خلایق
دیگر ایدئال و آرمان ندارند.

همه در فکر بند تنبانند

مصدق به لحاظ امپریالیسم امریکا پرستی دست شاه را از پشت می بست. به خاطرات اقربایش مراجعه کنید. مصدق از کمونیسم هراس داشت تا از امپریالیسم. رفیق پویان طلبه ای بیسواد و دیوانه بوده است. دلیل ترجیح دادن شاه به مصدق تعویض سرکردگی جهان بوده است. یعنی نشستن امریکا به جای انگلیس بوده است و نه تحفه نطنز بودن مصدق. خاص ایران هم نبوده است. همه جای جهان امثال مصدق ها و حزب توده ها سرکوب شده اند.











پیدا شدن پیراهن امام حسین (ع) در افغانستان
در
قحطستان نان و درس و آزادی
و
فرطستان هروئین و تریاک و توحش
چه چیزهایی پیدا می شوند
و
چه
آسان مقبول خاص و عام می افتند.
نه.
خریت و خردستیزی
ریشه طبقاتی ـ جامعتی ـ فرماسیونی - اقتصادی دارد.
ربط تعیین کننده ای
به امپریالیسم ندارد.
خودی است و نه بیگانه.
سوقات امپریالیسم نیست.
ضمنا بورژوازی به طور کلی
چه بورژوازی آغازین و چه حتی واپسین،
مترقی تر از فوندامنتالیسم و فئودالیسم و اولیگارشیسم و فاشیسم است.
اگر چه می تواند از آنها حمایت کند.

پرندگان و پروانگان و گاوان و غیره برای کوچ سالانه شان چه بسا صدها کیلومتر می پرند و می دوند. باورش دشوار است. مهاجرت از طبیعت به جامعه امده است

پیر فرزانه ای گفت:

هر کسی را به کشتی ات راه مده.
چون خیلی ها
کشتی ها را
غرق می کنند
چون
کشتیبانش (کاپیتانش) نیستند.

آره.
جوانشیر که یادش به یاد باد
دلیل انشعابات در حزب توده
را
در همین چیزهای بندتنبانی مبتنی بر خودخواهی
دانسته است.

مسئولان
دشمنان ما نیستند.
کیانیان

آره.
سؤال اما این است
که
«ما» کیانند؟
مش کیانیان
 
سیروس خان. حزب توده اگر بر ضد کودتا هم به مبارزه مسلحانه برمی خاست و اگر حتی پیروز می شد، باز هم امثال تو همین هارت و پورت ها را می کردند. توده ستیزی گرایشی طبقاتی است. ضدیت با حزب توده را اعضای طبقات غیر پرولتری با شیر مادر از ان خود می کنند و با کفن و دفن از دست می دهند. ما آزموده ایم در این بازه بخب خویش




شوشتریه روز عید قربان یه شتر قربونی
کرد تو هر مجلسی که میرسید
میگفت که من شتری در راه خدا قربانی کردم .
به او گفتند : چه معنی دارد که هرجا
میرسی ذکر قربانی شتر را میگویی
قربانی کردن در راه خدا که این همه گفتن ندارد.
گفت : عزیب مگرات خدا خوش یک گوسفندی فدای اسماعیل کرد
من ۵٠ آیۀ قرآن تعریف کورده
ایسو مو شتر به این گـپی
قربونی کردوم هیچ جا چی نگوم؟؟





مسیر رسیدن پوتین به قدرت
از جنازه زاران می گذرد.

بخش مهمی از بمبگذاری ها
که به نام چچستانی ها رقم خورده
توسط سازمان امنیت پوتین صورت گرفته است.

خانه های پیران بازمانده از کشتارگاه های جنگ جهانی دوم را پوتین منفجر کرده است.

عمارات شهروندان شهرها
را منفجر کرده است
و
صدها نفر را زیر آوار قرار داده و کشتار کرده است
تا شرایط پسیکولوژیکی
برای نیاز مبرم به ظهور قلدر خونریزی
فراهم آید.

پوتین و پالان
تروریست اند و نه هومانیست.


فقط یه ایرانی میتونه بعد از اینکه جواب آزمایششو گرفت و سالم بود بگه: این همه خرج کردیم و هیچیمونم نبود
کدخدا

کسی که هیچش نبوده
پس
مرضش چی بوده که آزمایش های همه جانبه داده؟
فقط یک کدخدا می تواند از این قصه ها ببافد.

حروف نگفته اش شن هایی معلق در هوای او شد و نفسش را گرفت
دختر بهار

حروف به معنی حرف ها یعنی الفبا است
دختر بهار
و
نه به معنی سخنان.


به کجای این طویله می توان اویخت پالان را؟


نه زندگی میکنیم نه میمیریم ، این وضعیتی که داریم ,نامش چیست؟!
ارش
نامش
علافی
و
بی عاری
است.
کار است
که
به
زدنگی افراد
معنا می بخشد.
یعنی
انگل و علاف
نمی زید
اگرچه «می زید.»
یعنی
تفاله وار می زید و نه آدم واره.
 


چیستی ادب؟
_اعتنا به حضور دیگری
دختر بهار
کی گفته که
معنی ادب
اعتنا به حضور این و آن است؟
اگر در مدارس جنقوری
حداقل
معنی واژه ها
را
یادتان نمی دهند
پس چی یادتان می دهند؟
فقط فوت و فن جفتگیری را؟
چرا وقتی مهدی( همکلاسیم) زنگ میزنه باید وسط بحث بهش بگم عزیزم
زارا

دلیلش این است
که
کردوکارهای موجودات زنده
همگی اختیاری و ارادی و آگاهانه نیستند.

بخشی از کردوکارها
توسط خود اندام به مثابه سیستم فوق العاده توسعه یافته
به طور خود به خودی و اوتوماتیک
صورت می گیرد
یعنی
مستقل از اراده موجودات زنده.

شاهکار
. لران شان چنینند ایرانیان

خطا
جزئی از زندگی است.
اگر مرتکب خطا نشوی، یاد نمی گیری
و
اگر یاد نگیری
تغییر نمی یابی.
فرنگی

به کجای این طویله می توان آویخت پالان را؟

بنا بر عندرز فرنگی
برای یادگیری باید مرتکب خریت و خطا شد
و
برای تغییرو تحول و تکامل
باید یاد گرفت.
آبرو می رود ای مارکس خردمند بیا.

شوپنهاور از فلاسفه امپریالیسم است.
در فلسفه او
جامعه باید مثل گله گرگ ها و دیگر درندگان باشد.
همه اعضای جامعه باید تابع و سرسپرده گرگ الفا باشند.
این همان طبقه بندی جامعه به اکثریت برده و فرمانبر و زباله و اقلیت انگل ابر بشر است که طلبه اش نیچه برای فاشیسم فرمولبندی کرده است.

امروز در مسکو با دانشمند علوم سیاسی و روزنامه نگار " داریا دوگینا" بدرود گفتند. خودروی دختر ۲۹ ساله ۲۰ مرداد منفجر شد
حریف حواس پرت

آبرو می رود ای ابر خردبار ببار
دوگین و دخترش
تندرو تر از پوتین اند.
از مبلغین تزاریسم اند.
از مبلغین احیای مستعمرات تزارند.
از منکرین وجود خلق اوکراین و حق موجودیت ملت اوکراین اند.
خواهان جنگ سراسری بر ضد اوکراین و بقیه کشورهای سابقا مستعمره تزار و تسخیر مجدد انها هستند.
منتقد عملیات ویژه پوتین و پالانند.
احتمال داده می شود
که
بمب را خود سازمان امنیت پوتین در خودرو او نصب کرده باشد تا روی شان را کم کنند و موی دماغ پوتین نشوند که در باطلاق اوکریان مثل خر مانده است.


مهاجرت و مسیح

بنظرتون چند درصد از دوستی ها سالم موندن و آیا دوستی بلندمدتی وجود داره که دو طرف توش پاک مونده باشن
سر در گم

دوست را باید میان خیل دشمن یافت.
یعنی
قبل از پیدا کردن دوست
باید دشمنانت را بشناسی
و
از میان دشمنانت
دوستی پیدا کنی
به همان سان که از کاهدانی
سوزنی پیدا می کنی.
این بدان معنی است
که
خر نه دوستی دارد و نه دشمنی

یکی از فامیلای شوهرخالم، سی سال پیش زن ی مردی میشه که بچه داشته و اون بچه ها و بزرگ میکنه یکی از اون بچه ها پسر بوده وقتی پسره بزرگ میشه، پدر خانواده افسردگی داشته و خودکشی میکنه، اطرافیان شروع میکنن به پچ پچ درباره اون زن و پسر خوندش زنه ام خودشو میکشه
جفری

هنر نزد ایرانیان است و بس.
این جماعت
سعادت خود را در ذلت همنوعان خود می جویند.
چه بسا
کودکان شیرخواره مردم را شیر می کنند و به جنگ شیرانشرزه می فرستند تا تکه تکه شوند
بعد
شیرخوارگان را شیرآهنمرد می نامند . به عنوان شهید گرامی می دارند
و
برای شان
شعر می سرایند و سینه می زنند.


هراسی از پیری نباید داشت.

هم در جوانی می توان مرتکب خریت شد
و هم در پیری.
تفاوت فی مابین این است
که
در جوانی
سرعت ارتکاب خریت
بالا
ست
و
در
پیری
پایین
است.

فرنگی


یکی از عقل می لافد یکی طامات می بافد
بیا کاین داوری ها را به پیشِ داور اندازیم...
حافظ
طامات: سخنان بیهوده، هذیان

خود داور هم باید در محکمه خرد اندیشنده
مورد داوری قرار بگیرد.

بالاتر از خرد اندیشنده
مرجعی و قاضی القضاتی وجود ندارد.

حافظ از شعرای خردستیز است.
شعر حافظ
شعری برای تخدیر و خر پرروی است


یه چایی محلی و فله‌ای اصل لاهیجان همکار برادرم آورده واسمون، تازه آدم میفهمه چای خوب چیه. چای خوب چای دیر دم‌ه. چایی که تا وقتی ریختیم‌ش رنگ داد و بو عطر داد فقط اسانس‌ه خالیه.
ایرج

کیفیت چای
عمدتا در طرز تهیه آن و ادویه مربوطه از قبل هل و گلسرخ و غیره است.
محتوای چای
همه جا یکی است:
ته ئین و یا کافه ئین است

دشنام همی دَهی به سعدی؟
من با دو لبِ تو کار دارم

عیاش ها از شنیدن پرخاش و فحش و توهین از طرف حریف ویا حریفه
بیشتر تحریک می شوند و کیف خر می کنند.

هرگز دلم ز کوی تو جایی دگر نرفت
یکدم خیالِ روی توام از نظر نرفت
جان رفت و اشتیاقِ تو از جان بِدَر نشد
سـر رفت و آرزوی تو از ســر بِدَر نرفت
عبید زاکانی

این شعر عبید
مملو از ایرادات منطقی است:

۱
کسی که خیال معشوق را در نظر دارد
نیازی به کوی او ندارد.

۲
اگر جان رفته
جاندار نمیتواند از بود و نبود اشتیاق در آن باخبر باشد.

۳
اگر سر رفته
صاحب سر نمی تواند از بقای آرزو در آن با خبر باشد.

شعر
چه بسا
بهترین وسیله برای تخریب خانه خرد خلایق است
یهویکی‌میاد تو‌زندگیت میشه دلیل آرامش و‌انگیزه زندگیت

عشق چون در سینه ام بیدار شد
 از طلب ، پا تا سرم ایثار شد
این دگر من نیستم ، من نیستم
 حیف از آن عمری که با من زیستم
فروغ

این شعر فروغ ربطی به کسب آرامش در اثر عشق ندارد.
معنی اش بکنید متوجه می شوید.
در این شعر فروغ
تعریف او از عشق
تبیین می یابد



من سردم است
و انگار هیچوقت گرم نخواهم شد
ای یار
ای یگانه‌ترین یار
آن شراب مگر چند ساله بود؟!
فروغ فرخزاد

قدمت شراب
چه ربطی به کیفیت اثرگذاری آن و کیفیت احساس سرما دارد؟

قدمت شراب
که
ماهیت شراب را
یعنی
ساختار الکلی اش را
و
تأثیر بیوشیمیایی اش را
تغییر نمی دهد.

یکیتون ک خیانت نمیکنه، بیاد بریم سر زندگیمون
میمکا

حریف هم اتفاقا همین را می خواهد:
حریفه ای را که خیانت نکند.

مطمئنی که خودت خاین نیستی؟

در مملکت ما همه خایند و از خادم خبری نیست.
شاه خاین بود
شیخ خاین است.

آدم
آدم است و نه ربات.

هر کس
حامل غولی از غریزه است
که او را به هر کثافتکاری سوق می دهد.

جفتگیری با این و آن که جای خود دارد.

خیلی ها نان خونالود می خورند تا بلکه غول غریزه را سیر سازند


جنگ نابرابريست من با دستان خالي شب با هجوم خاطرات.
پری

خاطرات تلخ و شیرن
را بنویس و یا حداقل در ضبط صوتی ثبت و ضبط کن
تا
هم
از شرشان خلاص شوی و
هم
از تجارب شخصی بیاموزی

صبح یعنى همه شهر پر از بوی خداست
عابرى گفت که این مطلق نادیده کجاست؟
شاپرک پر زد و با رقص خود آهسته سرود
چشم دل بازکن این بسته به افکار شماست
رهگذر

به عابر بگو:
مطلق به تنهایی وجود ندارد.
هیچ چیز به تنهایی وجود ندارد.
حتی خدای کذایی
با ابلیس کذایی وجود دارد.
ساختار هستی دیالک تیکی است.
گل با خار
گنج با مار
مطلق با نسبی توأم است.
خدا مفهومی بیش نیست که در کله خالی از مغز خلایق است و نه در خارج از کدوی کله

دیالک تیک ساختار و سنسوریک

قدمت شراب
در سنسوریک (sensorik) آن مؤثر است:
در رنگ و عطر و بو و مزه و مخلفاتش
مؤثر است.
و نه در ماهیتش.

و
نه
در ساختارشیمیایی اش
و
نه
در الکلیتش
که مستی بخش است

اگر ساختار شیمیایی شراب تغییر یابد
سلب شرابیت می شود.
مثلا سرکه می شود

افسانه دلدادگی
.
دیر است، گالیا
در گوش من فسانه دلدادگی مخوان!
دیگر ز من ترانهٔ شوریدگی مخواه!
دیر است گالیا به ره افتاد کاروان
عشق من و تو ؟... آه
این هم حکایتی ست
اما در این زمانه که درمانده هر کسی
از بهر نان شب
دیگر برای عشق و حکایت مجال نیست

شاد و شکفته در شب جشن تولدت
تو بیست شمع خواهی افروخت تابناک
امشب هزار دختر همسال تو ولی
خوابیده‌اند گرسنه و لخت روی خاک!
زیباست رقص و ناز سرانگشت‌های تو
بر پرده‌های ساز
اما هزار دختر بافنده این زمان
با چرک و خون زخم سرانگشت هایشان
جان می‌کَنند در قفس تنگ کارگاه
از بهر دستمزد حقیری که بیش از آن
پرتاب می‌کنی تو به دامان یک گدا ...!
#هوشنگ_ابتهاج

صدای حقانیت حزب؟

منظور از حقانیت چیست؟

حقانیت
یعنی
مشروعيت
واقعيت
درستي،
راستي

حقانیت از مفاهیم فقهی و مذهبی است.
مثلا
حقانیت اسلام.

خاوری مبارزی مقاوم بوده است
ولی
صدایی در حزب توده نبوده است.
خاوری اصلا سواد نظری نداشته است.
فقط کافی است
به
دفاعیات او در دادگاه شاه نظر اندازید.


ثانیه ها در پی هم میروند نیست کسی در پی آنها رود
ثریا

ویرایش:
ثانیه ها در پی هم میروند
نیست کسی در پی آنها نرود
تو همانی که دلم لک زده لبخندش را..
او که هرگز نتوان یافت همانندش را.
سامره
آدم که سهل است
تو
حتی
پروانه ای را
حشره ای را
درختی را
پرنده ای را
نمی توانی پیدا کنی که منحصر به فرد نباشد.
یعنی
نظیری برایش باشد.
همه این مجسمه ها از سربازان چینی ۴۰۰ سال قبل از میلاد
حتی
منحصر به فردند.
هر کی به اندازه لطافت قلبش رنج می کشه.
مامان

نه.
رنج
معلول است
و تعیین کننده شدت و ضعف آن
علت آن است.
مثال:
رنجی که از یک سیلی می بری
کمتر از رنجی است که از پاره سنگ و یا شلاق و چماق می بری.

ربطی به قلبت ندارد.
فقط
کم و کیف جریان خون در رگ های اندام
مربوط به قلب استبی هوا… بدون مقصد… سمتِ طوفانِ تو میرم.
پری

کجای این روش و رفتار تو
بی مقصد است؟
طوفان حریف
مقصد تو ست
مگر نه؟

شرافت، دست یافتنی نیست، تنها نباید از دست برود.
شوپنهاور

شوپنهاور لاشخور است.
اصلا نمی داند که شرافت چیست؟
راستی شرافت چیست که به دست آوردنی نیست؟
همین احمدی نجات دیروز گدایی می کرد و امروز شده قبله عالم
شرافت کسب نکرده؟

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر