۱۴۰۱ تیر ۳۱, جمعه

درنگی در اندیشه ای (۲۷۶)

Ist möglicherweise ein Bild von ‎1 Person und ‎Text „‎Kiani Alireza @alirezakiani2 «مخالفت>» با گشت ارشاد میدان بازی براندازان !نیست منطق آن «صلاحطلبانه>> .است ما مخالف حجاب اجباری نیستیم ما معاند رژیم اسلامی .هستیم اکنون مسئله_ای که مشروعیت بحث ،دارد چگونگی براندازی .است رویکرد حداکثری را حفظ کنیم به ویژه که اکثريت هم با .ماست Tweet Translate iPhone for Twitter 2022-07-21 AM 8:27‎“‎‎

میم حجری

 

علیرضا کیانی

کیست
که 

حرف زدن 

بلد نیست
و
با 

مفاهیم و متدهای آخوندیستی 

می عندیشد؟

 

۱

«مخالفت» با گشت ارشاد

میدان بازی براندازان

نیست.

اولا

چرا 

مخالفت با گشت ارشاد

در گیومه نهاده می شود و سلب جدیت و علمیت می شود؟

 

چرا

براندازان 

مخالفت با گشت ارشاد

را

به

رسمیت نمی شناسند؟


مگر می توان مخالف رژیم اسلامی بود 

و

ضمنا

مخالف گشت ارشاد نبود؟

مخالفت براندازان با مخالفت با گشت ارشاد

که

ماهیت و عینیت و واقعیت مخالفت با گشت ارشاد

را

نفی نمی کند

تا

از

به اصطلاح «مخالفت»

دم زده شود.


۲

منطق آن اصلاح طلبانه است.

 

منطق مخالفت با گشت ارشاد؟

من - زور علی رضا کیانی

نه

منطق

بلکه

محتوای سیاسی آن

است.

رفرمیسم

(اصلاح طلبی)

مفهومی فلسفی

است

و

ضد روولوسیونیسم (انقلابیگری)

 است

و

نه

ضد براندازی.

براندازی

هم

می تواند رفرمیستی باشد

و

هم

حتی

ارتجاعی

فاشیستی

فوندامنتالیستی

و

عیره

باشد.

براندازی سلطنت توسط روحانیت

هم

رفرمیستی بوده و هم ارتجاعی، هم فئودالیستی و هم فوندامنتالیستی.

چون

نه

انقلابی

بلکه

عنگلابی بوده است.

چون

زیربنای اقتصادی جامعه

یعنی

سرمایه داری

دست نخورده مانده است

و

روبنای ایده ئولوژیکی اش 

فئودالیستی ـ فوندامنتالیستی ـ کلریکالیستی

شده است.

۳

ما معاند رژیم اسلامی هستیم.

 

معاند یعنی مخالف

از

مفاهیم فقهی ـ مذهبی

است.

دشمن رژیم اسلامی بودن

سمتگیری فرمال و صوری ئی است.

از

مواضع طبقاتی مطلقا متضاد

می توان معاند رژیم اسلامی کذایی شد.

معاندت صرف با رژیمی

به

معنی

مترقی تر از آن رژیم بودن که نیست.

 

۴

اکنون تنها مسئله ای که مشروعیت بحث دارد،

چگونگی براندازی است.

 

مشروعیت هم از مفاهیم فقهی ـ فئودالی ـ روحانی

است.

تبار علی رضا کیانی احتمالا به روحانیت جمکرانی می رسد.

عوام وارگی علی رضا کیانی و عوامفریبی اش

در همین جمله عربده می کشد:

خلایق به نظر او

فقط

حق دارند راجع به نحوه براندازی بحث کنند

و

نه

راجع به آلترناتیو.

این همان شعار اجامر حزب اللهی است

که

می گفتند:

بحث

پس از مرگ شاه

(یعنی به زبان علی رضا کیانی

بحث فقط در باره چگونگی بر عن دازی سلطنت

 مشروعیت دارد.)

 

۵

رویکرد حداکثری را حفظ کنیم

برای اینکه اکثریت با ما ست.

 

براندازی

که

رویکردی ماکسیمالیستی نیست.

براندازی

رویکردی

روبنایی ـ ایده ئولوژیکی

است.

جنقوری اسلامی

را

می توان برانداخت

و

ضمنا

نظام سرمایه داری

را

می توان حفظ کرد و تحکیم بخشید. 


اینجا

ضرورت فراگیری مارکسیسم

آشکار و اثبات می شود.

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر