۱۴۰۱ فروردین ۲۴, چهارشنبه

کلنجار ایده ئولوژیکی با همنوع (۱۰۷)

 Bild

 

میم حجری

 

۳۲۴۳  
نه.

روشنفکران کشور ما هر کدام مشتری دکه و دکانی است

و

فقط خرافات دکه و دکان خاص خود را حقیقت مطلق می پندارد.

مثال:

خیلی ها از پوتین دفاع می کنند ولی حتی سخنان این لاشخور را نشنیده اند

چه رسد به شنیدن و تحلیل کردن شان.

اصلا سواد ندارند.

مثل حزب اللهی ها هستند.

پوتین از مسیحیت ارتودوکس چنان دفاع می کند که فیزیکدانان از تئوری نسبیت اینشتین دفاع می کنند.

این اصلا مذهبی نیست.

عوامفریب است.
 

۳۲۴۴
شعور و به قول میلاد آگاهی

عکس

است.

شعور

انعکاس (عکس اندازی) وجود در ایینه ذهن بشر است.

مثال:

مفهوم درخت یکی از فرم های روح و یا شعور است.

مفهوم درخت از کجا امده است؟

نیاکان ما سرو وصنوبر و سپیدار و غیره را دیده اند

و

جنبه های منحصر به فرد انها را مورد صرفنظر قرار داده اند

و

وجه مشترک همه انها را در مفهوم درخت تجرید کرده اند.

بعد بسته به زبان خود نامگزاری کرده اند.

مفهوم انتزاعی و مجرد درخت شده

تری،

باوم،

آغاج،

شجر،

درخت.

مفهوم درخت

در تحلیل نهایی

انعکاس درختان مشخص و مادی است.

یعنی عکس و تصویر فکری آنها ست.

حالا ادعای میلاد را مورد تأمل قرار دهیم:

مارکس

آگاهی

را

مثلا

(مفهوم درخت)

را

از

اسمان به زیر کشیده

است

۳۲۴۵
روایت زنی که بیش از ۷ سال است همراه فرزندش به ترکیه و سازمان ملل پناه آورده
از خوزستان آمده،

می‌گوید

در زندگی در طایفه‌ای

جایی برای عاشق‌شدن و زندگی‌کردن وجود ندارد۔
دختران با صلاحدید پدر، عمو و رییس طایفه ازدواج می‌کنند۔
زمانی‌

که با پدر فرزندش ازدواج می‌کند

باوجود شکنجه‌های وحشتناک جسمی و روحی، کسی ازاو حمایت نمی‌کند تا طلاق بگیرد۔

از ترس شکنجه‌شدن فرزندش به آبادان و همدان و تبریز می‌گریزد اما بی‌فایده است۔ قاضی هم می‌گوید برگرد و زندگی کن! چند بار به جانش سوءقصد می‌شود و دیگر راهی جز فرار به ترکیه نمانده۔
اما در ترکیه وضع چگونه است؟
به محض ورود در یوان ثبت نام می‌کند او را به شهری کوچک، به‌واقع روستایی می‌فرستند یک سال و نیم بعد مصاحبه می‌شود و قبول می‌شود۔ اما پلیس ترکیه بعد از شش سال جواب رد می‌دهد و پرونده در دادگاه هم رد می‌شود۔
ترس از شکنجه ترس از اجبار به ازدواج مجدد با شکنجه‌گر خود و فرزندش و ترس از اجبار به ازدواج با پیرمردی از روسای طایفه به بهانه حمایت و اینکه دیگر جانش تضمین شود از نظر قاضی‌ها و پلیس ترکیه بی‌ارزش هستند۔
برای آخرین بار جواب اعتراض او رد شده و دیپورت شده۔
می‌گوید از ۶_۷ سالگی با خبر قتل ناموسی بزرگ شده ثریا زنی با چشم‌های عسلی که از شکنجه‌های شوهرش فرار می‌کند خانه پدر، بعد چون راضی نبوده برگردد با اجازه پدر و به دست شوهر و پسرعمویش یه قتل می‌رسد / مژده دختری که عاشق شد و خونش را ریختند /
جان پریسا و فرزند خردسالش در خطر است
او هر لحظه در خطر دیپورت است

 

۳۲۴۶
در جهان تحت سلطه سرمایه انتقاد اجتماعی مذموم است.

هدف حفظ و حتی بتونیزاسیون (تحکیم) وضع موجود است.

روشنگری علمی در درازمدت به انقلاب اجتماعی

منجر می شود

۳۲۴۷

تا حالا کاری کردین که از خودتون بدتون بیاد؟


من الان از خودم متنفرم و خشمگین


رها

 



آره.


همه


مرتکب خریت و خطا می شوند


و


چه بسا مادم العمر از خودشان شرمنده می شوند.



قرآن


ضمنا


مملو از انتقاد از رسول اکرم است.



یعنی


رسول اکرم


مرتب از خودش انتقاد کرده است.



سعدی

هم

انتقادات او را در دو اثر مهمش 
بوستان و گلستان


منعکس کرده است


تا


به اثبات صحت اندرز خود نایل آید.



آدم ها اما تحت شرایط مادی و معرفتی معینی 
مرتکب خریت و خطا می شوند.


یعنی تقصیری ندارند.



دلیل آدمکشی 
در کتاب بیگانه 
اثر البر کامو


گرمای سوزان در جهنم الجزایر
اعلام می شود.



تحت شرایط دشوار زندگی


آدم می تواند جنون بگیرد

۳۲۴۸
ری را



جنگ مثل زلزله نیست.



گرچه هر دو ویران کننده است.



اما زمین هنوز آرامتر از هیولاهای قرن است.


جنگ در خدمت مرگ و فراق ست. 


سفره ات، خانه، جاده، همه زیر غرش میگ های روسی بود، دود و خاک و خون. 


هنوز بدنم از دیروزها می ترسد.


چقدر اشک مهربان است.


تحمل دیدن صحنه های دردناک را‌ ندارم.

 



مش ری را


زلزله


جنگ قوای طبیعی بر ضد اعضای جامعه است.



جنگ


اما


عمدتا


جنگ طبقات حاکمه برضد توده های زحمتکش برده و رعیت و پیشه ور و کارگر است


اگر


حتی


جنگ بین طبقات حاکمه طویله های طبقاتی مختلف باشد.


بازنده در جنگ 
در هر صورت


توده بی همه چیز مولد همه چیز است.
 

۳۲۴۹
جواهریان و انقلاب
انقلاب معنی دیگری دارد.

مشد علی.

ما باید میان انقلاب و عنقلاب و عنگلاب

فرق بگذاریم

 

۳۲۵۰
لائوتسه و اشتباه
انسان ها را که نمی توان به عالم و جاهل (دانا و نادان)

طبقه بندی کرد.

ابوجهل کذایی ابوعلم بوده است
 

۳۲۵۱
درتهران با ۴۵۰ هزار عضو کانون بازنشستگان
اگر ۱۰ درصد این اعضا در تظاهرات شرکت می کردند حاکمیت به وحشت می افتاد و آماده می شد در تعدیل ساختاری همان گونه که با اعتراضات پی گیر کارگران نیشکر هفت تپه در خصوصی سازی مجتمع بزرگ هفت تپه تجدید نظر کرد، عقب نشینی کند
ناصر آقاجری

 

جلقه زردها سال ها ست که مقاومت می کنند

و

آب از اب تکان نخورده است.
ماکرون دارد دوباره انتخاب می شود

تازه باید شکر خدا را به جا اورد که رفیق پوتین عادولف ماری لوپن کمتر از ماکرون رأی آورده است

 

۳۲۵۲
ای که گفتی که به غربت چه فتادی خواجو


چه کنم دَور فـــــلک دُور فِکَند از وطـــــــنم


خواجوی کرمانی

 



دوری از وطن


بهترین نعمت برای بی وطنان است.



اگر


نعمت غربت نبود،


ما 
کماکان
همان کره خران سابق بودیم


و


با

پالانی بر پشت


برای
 چارق و چکمه و نعلین و پوتین 


عرعر می کردیم.



نعمت آوارگی


کسی داند 
که 
به 
آوارگی دچار آید.


 

۳۲۵۳
این دیگه چطور تحلیل شعر هست (است)!؟
عجیبه برام
شعر از منطق پیروی نمیکنه.
همین بازی با کلمات ایهام گونه است.
اصلا شعر رو نباید تحلیل کرد
مثل یک تابلوی نقاشی باید بهش نگاه کرد
صوفیا


تابلوی نقاشی را هم باید تحلیل کرد
تندیس و تصنیف و ترانه را هم باید تحلیل کرد.
عرعر هر خری را هم باید تحلیل کرد
و گرنه
جامعه
طویله می شود.
برای روشنگری
الترناتیو و بدیلی
وجود ندارد.

 

۳۲۵۴
جنگ
آب حیات بورژوازی امپریالیستی و قارچ های اولیگارشیستی
است
 

۳۲۵۵
کارگران هزینه همه چیز را پرداخت می کنند.

حتی هزینه جنگ های پوتینی و پالانی را.

هر ثانیه در جهان کارگری می میرد

 

۳۲۵۶
زندگی چیست؟
کار کردن و تپیدن برای پر کردن خود و خالی کردن خود.
ویا تولید انرزی برای دیگران؟

 

۳۲۵۷
۹۰ در صد کره خران ایرانی در داخل ایران بر علیه روسیه و‌پوتین

عر عر میکنند ،

مگر انها غربت رفتند؟
کلا این جماعت انتی شوروی ، انتی روسی هستند ،
در ضمن کسی برای پوتین عرعر نمیکند ،

همانطور که کمونیست های روسی هم برای پوتین عر عر نمیکنند

شما کامنت این و آن را یا نمی خوانید و یا نمی فهمید.

خط مشی حزب کم و نیست روسیه

همان خط مشی سوسیال ـ دموکرات های اروپا در جنگ جهانی اول (سوسیال امپریالیست ها) ست.

حزب کم و نیست روسیه

اصلا کمونیست نیست.

طویله ای سوسیال ـ دموکراتیکی و استالینیستی است

۳۲۵۸
نه.

صوفیا با تحلیل آثار هنری موافق نیست.

خرافه هنر برای هنر

محتوای دیگری دارد.

باید روی این مفهوم کار تحلیلی صورت گیرد
 

۳۲۵۸
استالینیسم

شعورستیز، شخصیت ستیز و خر پرور است.

۳۲۵۹
داوکینز و مذهب
ریچارد داوکینز
نادان به تمام معنی است
و نمی داند که و مذهب چیست
مذهب
فرمی از شعور بشری است.
مذهب
را
فقط می توان از موضع فلسفه علمی
یعنی
از
موضع پرولتاریا
یعنی
با
تسلیحاتمعرفتی و فلسفی مارکسیسم ـ لنینسم
نقد کرد.
هر نقد دیگر از مذهب
خرافی تر از مذهب خواهد بود.
حتی
اگر ادعای علمی داشته باشد.
با مفاهیم علمی و علم الاشیایی
نمی توان مسائلی را درک کرد و توضح داد
که
مذهب موضوعیت بخشیده است.

 

۳۲۶۰
مسافر و لائوتسه
درنگی در دیالک تیک جنبش و آماج
آدم که سهل است،
حتی
حشره و حیوانی
بدون مقصد تعیین شده از قبل
به راه نمی افتد.
حرکت بی دهف و بی مقصد
کسب و کار مجانین است و نه عقلا.
مطلق کردن حرکت و جنبش و تحقیر هدف و آماج
از خرافات رویزیونیسم (برنشتین) بوده است.
برنشتین
جنبش را همه چیز
و
آماج را
هیچ و پوچ قلمداد می کرد.
برنشتین
دشمن سرسخت دیالک تیک بود
و
هوادار جایگزینی مارکسیسم
با
کانتیانیسم بود

۳۲۶۱
روشنفکری از دید ادیان ابراهیمی خصوصا در دین اسلام الله خیالی زاده سازنده همه جهان است باید پرستش شود تمام ادیان دیگر ابراهیمی منسوخ شده و مورد تایید نمیباشند پیروان ان ها را به دین اسلام دعوت کنند اگر نشد از آنها جزیه باید گرفته شود و به زور شمشیر باید مجبور شوند به پذیرفتن دین اسلام زنان و دختران شان در جنگ به غنیمت گرفته شود انهایکه دین را پذیرفتن باید به مسجد جنده جمع شود برای ملا مسجد پول تادیه کنند از مال شخصی خود زکات بدهند در پنج وقت نماز به جماعت بیایند یک ماه بدون عذر شریعی روزه بگیرند با مصارف گزاف به عربستان بروند ریش دراز داشته باشند بروت های خود بتراشند موی دراز داشته باشند کلا بپوشند در وقت جنگ جهاد کنند پیروان دیگر ادیان را کافر خطاب کنند دختر خود را به آنها ندهند طفل ۷ ساله خود را به زور مجبور بسازند نماز بخواند اگر قبول نکرد لت کوبش بکنند طفل ۱۳ ساله را مکلف به گرفتن روزه بسازند زنان شان کشتزار مردان باشد دختر شان را به رضایت بزرگان به شوهر بدهند آن هم با نکاح اسلامی دختران زنان نیم مرد ها حق دارند در میراث شاهدی زنان نیم مردان میباشد یک مرد با چند زن حق ازدواج دارد اگر کسی به محمد علی عمر ابوبکر عثمان را بد گفت گردن بزنند برای رضای الله و رشد دین مذهب اسلامی به کشور های کفار حمله کنند جنگ خشونت وحشت دهشت را بوجود بیاورید زنان که آزادی اجتماعی میخواهند سنگ سار شوند انسان های که از مزایایی طعبیت استفاده میکنند شلاق زده شوند آنهای که از مجبوریت دزدی میکنند دست پای شان قطع شود مردان همجنس باز زیر دیوار شوند قران به عنوان با احترام ترین کتاب احترام شود در مورد خدا آیات قرآن شک نکنند هیچ‌کش حق ندارد در مورد خدا سوال کند دنیا چگونه ساخته شد حق پرسیدن را ندارند تمامی کار های محمد یاران محمد را به دید احترام بنگرند برای دفاع از اسلام حملات انتحاری و اشتهیادی کنند در نهایت تمامی مزخرفات دینی مذهبی را قبول کنند در غیر آن باید کشته شوند این‌بود دید روشنگران دینی مذهبی.. اگر کمی کاستی داشت اضافه کنند

سلمان رشتی
تو فقط شعور نداشتی


۳۲۶۲
پیری و حواس پرتی

پیرزن
حواسش پرت است
و
ولادیمیر پوتین
را
با
ولادیمیر لنین
عوضی گرفته است.

نمی داند که هر گردی
گردو نیست.
هم
تپاله میتواند
گرد باشد
و
هم
گردو.
سوسک های تپاله شناس می دانند.
شرم مان باد اگر ما ندانیم.
۳۲۶۳
در ابتدا، کلمه بود و کلمه نزد خدا بود و کلمه خدا بود .. این نخستین سطر انجیل یوحنا است .. کلمه مقدس است .. هزاران سال طول کشید نقش‌نگاره‌های سمبلیک به حروف انتزاعی تبدیل شوند .. اما اولین نوشته‌هایی که می‌شناسیم نخست بطور مستقیم از جانب خدا صورت می‌گیرد و سپس به حاکمان منتقل می‌گردد .. هزاران سال کتابت محدود به کاهنان، درباریان و اشراف بود .. متون دین، فلسفه، ادبیات و علوم دیگر اینگونه بودند .. چون کسی که می‌نویسد وارد عرصه قدرت می‌شو

نه.

این تعریف خدا ست.

خدا لوگوس (روح) و مفهومی است.

مفهوم چیست؟

درخت و دختر هم مفهوم اند.

مفاهیم درخت و دختر و خدا

چگونه تشکیل شده اند؟

۳۲۶۴
همه اين حوادث می‌تواند
گمانی شود بر ابر كه ببارد
چه زود بايد عينكم را عوض كنم
زمستان بود
ما دو تن بوديم
تو رنجور از فقر
ما مانده از گم شدن رويا
چه زود دانستيم كه بايد فقط
به هم پناه ببريم
آمد- دستانش را
به من سپرد كه من فقط
دستانش را مداوا كنم
دستانش ابر بود - حرير بود
گاهي هم چشم بود
دستانش را با تسلي مداوا كردم
چه قديم بود اين حادثه كه بر ما رخ داد
حادثه قديم نبود
ما قديم بوديم
هراس ابر بود كه ببارد
هراس فقر بود كه دوباره
خانه‌ي ما را محاصره كند
هميشه از ديگران
در هراس بوديم
كه ما را به خانه‌ي خود تقسيم كنند
آخر
ما فقط دو تن بوديم
ابر بود - نان بود - پنير بود
ما همه‌ي زندگي را
در دو سه پيمانه از رنج و ترس
در ميان خود تقسيم كرده بوديم
يك غروب بود
گل اطلسي گم بود
شور و نشاط و اقاقيا
به راستي هيچ بود
اما
ما خود را به شور و نشاط و اقاقيا
آويختيم
آن مرد
كه دستان ما را از اندوه و فقر گرفت
نه فقط نام ما را نمي‌دانست
حتي تا كنون شعر من را نخوانده بود
فقط ما را
فقر ما را
باور كرد
و سپس پاكتی از ميوه و سكه به ما داد
يادش به خير باشد
«احمدرضا احمدی»

 

۳۲۶۵
تحریف تحلیل مارکس از مذهب


جهالت مردم ... روایتی از گاو صاحب الزمان!
در سال 1265 هجری قمری، قصّابی در ميدان صاحب ‌الآمر تبریز ميخواست گاوی را ذبح کند؛
گاو از دست قصّاب فرار کرد و به مسجد صاحب الزّمان گريخت!
قصّاب طنابی برد و بر گردن گاو انداخت تا حیوان را از مسجد بيرون بکشد.
گاو زور آورد و قصاب بر زمين خورد و در جا قالب تهی کرد!
در اين وقت بانگ صلوات مردم بلند شد و اين واقعه معجزه‌ای عظیم تلقی شد!
سپس آنچنان که افتد و دانی، بازار تا يکماه چراغانی گرديد!
تبريز شهر صاحب ‌الزمان به شمار آمد ...
گاو را به منزل مجتهد جامع ‌الشرايط وقت *آقا مير فتاح* بردند و ترمه‌ای رويش کشيدند!
مردم دسته دسته با نذر و نياز به زيارت آن گاو رفته و به *شرف سُم بوسی‌اش* نائل آمدند و ترمه‌ ی آن حيوان به تبرک همی ربودند!
در عرض يک ماه *مويی* از گاو برجای نماند و همه به تبرک برفت.
*لسان ‌الملک سپهر*
در این باره می‌نويسد:
ميرفتاح؛ مجتهد تبريزی عامل اصلی فتنه ‌تبريز و غوغای عامه بود و در بوسيدن *سُم گاو مقدس* بر ديگران پيشی گرفته بود!
وی عوام را وا داشت تا در شهرهای آذربايجان بر سر کوچه و بازار از معجزات آن حیوان زبان بسته داستانها بسازند ...
و سپس نعره زدند که شهر تبريز مقدس و از ماليات ديوان و حاکم معاف است.
حتی چهره‌ آن گاو مقدس را نقاشان زبردست ترسيم کردند و به زائرين بقاع متبرکه فروختند و مردم نادان در خانه ‌های خود شمائل گاو صاحب الزمان را آویختند!
متوليان گاو مقدس از سر نادانی به جای کاه و يونجه به آن حیوان علفخوار، *نقل و نبات* خوراندند تا که بعد از چندی گاو بيمار شد و مُرد..!
مردم با حُزن و اندوه فراوان در حالی که بر سر و سينه خود می‌کوفتند؛ تشييع جنازه مفصلی از آن *«بزرگ مقام»* کردند و در زاویه مسجد صاحب الزمان به خاک سپردند که همچنان به *آرامگاه گاو صاحب الزمان* معروف است!
زان پس کور، لنگ، گنگ، افلیج و ... گروه گروه به بقعه گاو مقدس مشرف و غرفه‌ها و شاه ‌نشينهای مسجد را پر کرده بودند!
هر روز معجزه‌ و آوازه‌ای تازه بر سر زبانها افتاد ...
بزرگان پرده و فرش و ظرف به مسجد می‌فرستادند.
*کنسول انگليس* هم چهل چراغی فرستاد که هم‌ اکنون نیز زير گنبد مسجد آويزان است!
*حاج ميرزا باقر امام جمعه تبريز که با کنسولگری انگليس رابطه مستقيم داشت* فتوا داد که هرکس در جوار آن مسجد بخصوص، باده بنوشد يا قمار کند *واجب القتل* خواهد بود
چون رسماً شهر تبريز محل ظهور *«امام زمان»* اعلام شده بود؛ پس بنا به روايات و احاديث معتبر، مردم از پرداخت ماليات به دولت و اجرای قوانين وضع شده‌ی حکومتی معاف بودند.
تا اینکه بالاخره
*میرزا تقى خان امير کبير*
قشونی از تهران فرستاد
که حاج‌ ميرزا باقر امام جمعه و
ميرزا علی‌شيخ ‌الاسلام و
پسرش ميرزا ابولقاسم
که هر سه از مُلايان با نفوذ بودند را دستگير و تبعيد کنند
و با وجود مقاومت آنها و حمايت عوام اين مقصود حاصل و غائله ختم گردید.
چون روشن شد که اين فتنه ‌ها نتيجه‌‌ تحريک و دخالت مستقيم *استيونس کنسول انگليس* در تبريز بوده، اميرکبير نامه‌ای به سفارت انگليس در تهران می‌فرستد که بخشی از آن چُنين است:
بعد از اينکه *مردم اجامر و اوباش تبريز به جهت شرارتهای خودشان در امور مملکتی و اتلاف ماليات ديوانی،*
از برای خود، خودسری‌ها کردند؛
*عاليجاه مشاراليه، به جهت تقويت آنها و استحکام خيالاتشان چهل ‌چراغی به مسجد صاحب ‌الزمان فرستاد*
و بر آنجا توقف کرده،
زياده از حد باعث جرأت عوام و اشرار گشته و پای جسارت را بيشتر گذاشته‌اند تا از اين خيالات خدا داند چه حادثات بروز و ظهور کند ...
مأخذ:
*کتاب «امیر کبیر و ایران»*
اثر فریدون آدمیت
انتشارات خوارزمی

نجوای زنان چنان وانمود می کند که انگار خودش علامه دهر است و مردم خرند
کسی که دچار توهم شود متوهم نامیده می شود و نه دیوانه. مذهب شعور است و نه توهم

 

۳۲۶۶
مارکس چگونه «آگاهی» را از آسمان به زیر کشید؟
میلاد عزیزی

مارکس هرگز نمی تواند «آگاهی» را از آسمان به زیر کشد.

برای اینکه در آسمان از آگاهی اثری حتی نیست.

میلاد نمی داند که اگاهی چیست.

۳۲۶۷
نه.

برای هر شرایطی امکانات نوین تولید شده است.

زمستان دیگر سرد و سخت نیست.
 

۳۲۶۸
ارنست تلمان رهبر طبقه کارگر المان بوده است.

طبقه کارگر به قهرمان نیازی ندارد

۳۲۶۹
مارکس
هرگز نگفته که دین افیون توده ها ست.
مارکس
گفته دین دیالک تیک اه و افیون است.

دین
به توده ستمدید مؤمن
امید می دهد
و
توده ستمدیده را
به
مقاومت و مبارزه
برمی انگیزد (آه)
به قول انگلس
همرزم مارکس
کلیه جنبشهای انقلابی
در
قرون وسطی
مذهبی بوده اند.

این بدان معنی است
که
دین
ایده ئولوژی
است
و
ایده ئولوژی
چیزی طبقاتی است
مذهب رعایا و پیشه وران
با
مذهب اشراف فئودال و روحانی
دو چیز کاملا متفاوت و حتی متضاد است.

ای بسا کشیشان زن و مرد
که کلیساها و معابد را به پایگاه مقاومت دهقانان تبدیل کرده اند
و
پیشاپیش دهقانان
بر ضد فئودالیسم
مسلحانه
جنگیده اند و بر دار شده اند.

همین مذهب اما می تواند
افیون توده هم باشد
و توده را به تسلیم در مقابل طبقات حاکمه دعوت کند.

مذهب
فرمی از شعور است.

اگر مردم
شعور مذهبی را از دست بدهند
مثل داوکینز و پیروانش
بی شعور می مانند
مارکسیسم

ایده ئولوژی پرولتاریا ست.

مذهب

ایده ئولوژی برده ها و رعایا و پیشه وران است
 

۳۲۷۰
چرا؟

حتی برای سرمای ۳۰ درجه زیر صفر در قطب شمال و جنوب

لباس درخور تولید شده است.
 

۳۲۷۱
من نه آنچه را که نویسنده کتاب گفته بود بل آنچه را که خودم می خواستم بگویم می خواندم،- واژه هایی را می خواندم که اندیشه کودکانه خودم شکسته بسته می کوشید تا هجی کند. کتاب را هرگز کسی نمی خواند. در خلال کتابها ما خود را می خوانیم، خواه برای کشف و خواه برای بررسی خود. و آنان که دید عینی تری دارند بیشتر دچار پندارند. بزرگترین کتاب آن نیست که پیامش بسان تلگرامی روی نوار کاغذ، در مغز نقش می بندد، بل آنکه ضربه جانبخش وی زندگی های دیگری را بیدار کند و آتش خود را که از همه گون درخت مایه می گیرد از یکی به دیگری سرایت دهد و، پس از آنکه آتش سوزی درگرفت، از جنگلی به جنگل دیگر خیز بردارد
رومن رولان سفر دورنی

 

۳۲۷۲
خودتان بیندیشید و برداشت های خود را تئوریزه کنید.

ایده ئولوژی چیست؟

 

۳۲۷۳
نه.

مذهب به مثابه ایده ئولوژی

توسط طبقات اجتماعی مختلف

مورد تفسیر طبقاتی مختلف قرار می گیرد.

مارکسیسم

ایده ئولوژی پرولتاریای صنعتی است.

پرولتاریا اما اگر به هر دلیلی مسموم شود

میتواند ایده ئولوژی دشمنان طبقاتی خود را از ان خود کند
 

۳۲۷۴
مذهب و بیل موری
جنگ ها داداش

طبقاتی اند و نه اعتقادی
 

۳۲۷۵
آره.

مارکس و رفیقش انگلس و دیگر یارانش

شعور طبقاتی پرولتری را تدوین کرده اند و به میان توده پرولتاریا برده اند.

آگاهی

معنی دیگری دارد.

آگاهی ضد دیالک تیکی خودپویی است.

۳۲۷۶
آدم شناسی تخصص نمیخواد شما ببین طرف به چه موزیکی و لباسی علاقه داره

.چه ورزشی انتخاب میکنه و یا چه طور در مورد تیترهای وایرال شده صحبت میکنه راحت میتونی بفهمی سطح شخصیت و زندگی طرفو .
حریر خیال

صحبت از آدمیت است و یا علایق و سلایق و عادات و شخصیت؟

 

۳۲۷۷
کسی که مذهبی نباشد و مارکسیست نباشد،

بی شعور است.

۳۲۷۸
شما معنی مفاهیمی را که بر زبان می رانید نمی دانید.

مثلا سرمایه داری چیست؟

حاکمیت چیست؟
 

۳۲۷۹
از حزب چپ خارج شدم
حریف

هماندیشی که وجود ندارد.

یا خارج می شوند و یا اخراج.

وای اگر از پی امروز بود فردایی

۳۲۸۰
من یک سوال دارم :
فرض کنیم امریکا جزایر ایرانی را اشغال کند و ایران در گیر با امریکا شود،
طبق تئوری شما چون امپریالیسم مترقی تر از فوندامنتالیسم است ، در این صورت حزب مثلا توده ایران باید جانب امپریالیسم رابگیرد ؟ موضع بی طرفی بگیرد ؟ اینجاست تئوری های شما در محک عینی قادر به موضع گیری نیست . چون پدیدهای مستقل از ما در شرف انجام است و بخشی از سرزمین در اشغال قرار گرفته است ،
حزب کمونیست روسیه نیز در توازن قوای موجود موضع میهن پرستانه اتخاذ میکند و این همسویی مثلا با پوتین دلیل بر اتحاد طبقاتی نیست ، شما مسایل را کاملا انتزاعی بحث میکنید .
شهروز

 

۳۲۸۱
منهم همین نظر را دارم

اصلا طراحان گلوبالیستها جهانی کردن جهان طوری با خبرگی مسائل پیش بینی شده را طراحی کردند که که هر پدیده مستقلی در برابر پدیده مستقل دیگر قرار می‌گیرد و صاحب نظران را دچار پارادوکس می‌کند. بطور مثال اصلا امپریالیست خود فوندامنتالیسم را در کشور ها بوجود آورده یعنی مشخصا به انها بال وپر تجهیزات نظامی می‌دهد وبعد آنها را در شوک اقتصادی قرار می‌دهد بنابراین فقط باید با درنگ در مشاهدات عینی و هدف امپریالیزم در این مقطع که اشغال سرزمینهاست موضوع گیری کرد
تابنده

 

۳۲۸۲
این جنگ مثل جنگ های جهانی اول و دوم

بین دو ارتجاع یعنی بین اولیگارشیسم و امپریالیسم است

و

سکنه اوکراین

جنگ وکالتی به عهده دارد.

این جنگ هم بر ضد توده زحمتکش جهان در اقصا نقاط جهان است.
 

۳۲۸۳
عیسی و عشق

 

۳۲۸۴
تو معنی توهین را هم نمی دانی.

صد سال است که دوست مجازی مایی

ولی حتی سطری از مطالب ما را نخوانده ای.
 

۳۲۸۵
چاره رنجبران وحدت و تشکیلات است.

حزب توده باید احیا شود.

چاره دیگری وجود ندارد
 

۳۲۸۶
 لاوروف اعلام کرد:
عملیات نظامی روسیه در اوکراین باید
 «پایان بخش سلطه کامل آمریکا گردد»
 
 راشا تودی

ترجمه رضا نافعی
هدف از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین پایان دادن به تلاش افسارگسیخته برای تسلط ایالات متحده و سایر کشورهای غربی است.  این نظر را سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای اعلام کرد. سرگئی لاوروف، دیپلمات ارشد روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیا 24 اعلام کرد که اهداف روسیه در اوکراین بر آمریکا و متحدانش نیز تأثیر می گذارد.    به ویژه، این عملیات نظامی خاص برای پایان دادن به تلاش بی  پروای ایالات متحده برای تسلط کامل بر جهان طراحی شده است .  اظهارات او دقیقا چنین است:
«هدف عملیات نظامی ویژه ما پایان دادن به گسترش بی پروا و تعقیب بی پروای سلطه یابی  کامل ایالات متحده و بقیه جهان غرب بر عرصه بین المللی است».
لاوروف تاکید کرد که مبنای چنین رفتاری از سوی واشنگتن، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است، در حالی که قواعد چنین سیستمی نامشخص است و توسط کاخ سفید و وزارت امور خارجه به‌طور موقت تدوین شده است.
«در کوزوو، می توان استقلال   آن را بدون رفراندوم به رسمیت شاخت، اما در کریمه، نتیجه یک همه پرسی را که توسط صدها نماینده عینی کشورهای خارجی، و مردم کشورهای خارجی مشاهده شده است، نمی توان آن را برسمیت شناخت. امریکائی ها، در عراق، 10000 کیلومتر دورتر از … آمریکا تهدیدی دیدند برای امنیت خود ، عراق را بمباران کردند، تهدیدی (هم) نیافتند( ولی) حتی عذرخواهی هم نکردند.»
وزیر خارجه روسیه در عین حال خاطرنشان کرد که نگرش آمریکا و متحدانش نسبت به روسیه تغییر کرده است. لاوروف تصریح کرد که اوکرائین فقط تعیین کننده این سیاست نیست، بلکه واقعیت این است که اوکراین تبدیل شده است به سکوی پرشی برای سرکوب نهایی روسیه.
این یک تغییرجهت دادن بسیار جدی در سیاستی است که اتحادیه اروپا و به طور کلی غرب به رهبری ایالات متحده پس از آغاز عملیات نظامی ویژه ما شروع به دنبال کردن آن کردند، سیاستی که از برخی جهات حاکی از تلخکامی و حتی باز تاباننده خشمناکی است .»
با این وصف ، لاوروف بار دیگر تاکید کرد که روسیه «با تاریخ و سنت هایش» هرگز نقش تابع  نخواهد داشت. او اضافه کرد: ما فقط می‌توانیم در شرایط تساوی تفکیک ناپذیر امنیت عضو جامعه بین‌المللی باشیم».

 

۳۲۸۷
همانطور که عطر ربطی به عطار ندارد

تربچه های پوک هم ربطی به غرب ندارند.

فاشیسم هم چپ است.
 

۳۲۸۸
عجب بدبختی است.

مارکس دیالک تیک هگل را وارونه کرده است.

به قول خودش روی پاهایش قرار داده است.

وارونه کردن دیالک تیک به چه معنی است؟

ضمنا شعور به چه معنی است؟

از کجا امده است؟
 

۳۲۸۹
اولا ما این شعر را صد سال قبل تحلیل کرده ایم و اجنه خوانده اند و کیف جن کرده اند.

ثانیا اسم ما مستعار نیست.

پطر اسم ارمنی است

سوسو یعنی نور ناچیز.

کشته شدن زیر شکنجه

نشانه نادانی است.

نوعی شکست است.

فخر انگیز نیست.

 

۳۲۹۰
 نه.

نظرات و معیارها

فردی و شخصی نیستند.

طبقاتی اند.

زنده ماندن و عمر طولانی تر از ارتجاع داشتن

معیار پرولتری است.

برتولت برشت

در قصه های آقای کاف قصه ای تحت عنوان زیر دارد:

با زور و یا قلدر چه باید کرد؟

او همین موضع پرولتری را نمایندگی میکند.

ستایشگران مرگ

نیهلیست ها و فاشیست ها و فوندامنتالیست ها هستند
 

۳۲۹۱
 اوکراین از دید لنین
ایرلند و اوکراین
سخنرانی لنین، در زوریخ، اکتبر ۱۹۱۴
«آنچه ایرلند برای انگلیس بود،
 تبدیل به اوکراین برای روسیه
 شده است:

به شدت استثمار شده
و
در ازایش
هیچ چیز دریافت نمی کند.

 بنابراین،
منافع پرولتاریای جهانی  بالاعم
 و پرولتاریای روسیه  بالاخص
 ایجاب می کند
 که
 اوکراین استقلال ملی خود را دوباره به دست آورد.

 زیرا تنها چنین استقلالی
 امکان رشد سطح فرهنگ مورد نیاز پرولتاریا را
فراهم می کند.

 متأسفانه برخی از رفقای ما
 میهن پرستان امپراتوری روسیه
 شده اند.

 ما
مسکوئی ها به بردگی گرفته شده ایم،
نه فقط به این دلیل که اجازه می دهیم تحت ستم قرار بگیریم،
بلکه به این دلیل که انفعال ما به دیگران نیز اجازه می دهد که تحت ستم قرار گیرند،
امری که به نفع ما نیست.»

۳۲۹۲
درتابستان سال ۱۹۱۹، در بحبوحه ی جنگ داخلی پس از انقلاب اکتبر، آنتون دنیکین، ژنرال «روس های سفید»، به «روسیه ی صغیر» (یعنی اوکراین) لشکر کشی کرد و با تصرف بخش اعظمی از کشور، یک حکومت مرکزی اضطراری برقرار ساخت.
به نظر می رسید که قدرت شوراهای کارگران، سربازان و دهقانان در «جمهوری خلق اوکراین» درحال فروپاشی است. ضد-انقلاب دنیکین، با اسطوره ی احیای امپراطوری روسیه ی بزرگ، و ناسیونالیسمی افراطی به سرکوب شدید و پوگروم علیه یهودیان متوسل شد. مقصد نهایی او پس از تجدید قوا، لشکرکشی به پترزبورگ و سرنگونی بلشویک ها بود.
ژنرال دنیکین یکی از محبوب ترین رجل های تاریخ روسیه برای ولادمیر پوتین است. تصویر زیر: پوتین و کیریل (اسقف اعظم کلیسای ارتدکس روسیه) بر مزار احیا شده ی ژنرال دونیکن.
پوتین و ژنرال دنیکن

 

۳۲۹۳
زن و زیبایی
مگر همین اندیشه نیست؟

اندیشه اصلا چیست؟
 

۳۲۹۴
ما باید بین انقلابی و عنقلابی و عنگلابی تفاوت قائل شویم.

شاملو جد اندر جد فاشیست بوده است و سطر سطر اشعارش نیچه ئیستی اند.

ما دهها شعر از او را تحلیل و منتشر کرده ایم.

قهرمان سازی از مرده ها کسب و کار فاشیست ها و نیهلیست ها و فوندامنتالیست ها ست.

زنده باد زندگی.
 

۳۲۹۵
اینشتین و تغییر
برای درک منظور اینشتین باید با مارکسیسم آشنا شد.
 

۳۲۹۶
لنین:

کادت ها و مساله اوکراین
مدتهاست که در مطبوعات و از تریبون دوما (مثلاً در سخنرانی پتروفسکی سوسیال دمکرات[۱]) به بی شرمی مطلق، خصلت ارتجاعی و گستاخی اظهارات برخی کادت های با نفوذ (به ریاست آقای استرووه) در مورد مسئله اوکراین اشاره شده است.
چند روز پیش در رخ [۲]، ارگان رسمی حزب مشروطه-دمکراتیک، آقای میخائیل موگیلیانسکی، توسط یکی از همکاران همیشگی آن، به مقاله ای برخوردیم که نباید نادیده گرفته شود.
این مقاله یک پرگویی واقعا شوونیستی درباره ی اوکراینی ها برای "تجزیه طلبی" است. «ماجراجویی بی پروا»، «هذیان سیاسی»، «ماجراجویی سیاسی» - برخی از عباراتی است که مقاله آقای میخائیل موگیلیانسکی، یکی از مبلغان خالص ترین آب های «نوویه ورمیا» [زمانه نو] را که زیر ردای «دموکراسی» پنهان شده، پر می کند! با این حال، حزب مشروطه-«دمکرات» وقیحانه برای این مقاله پوشش می تراشد، آن را با همدردی منتشر می کند و با سکوت خود چنین شوونیسم برهنه ای را تأیید می کند.
خود آقای میخائیل موگیلیانسکی اشاره می‌کند که در کنگره دانشجویی سراسری اوکراین در لووف، برخی از سوسیال دمکرات‌های اوکراینی، مهاجران اوکراینی از روسیه، نیز علیه شعار استقلال سیاسی اوکراین صحبت کردند. آنها علیه سوسیال دمکرات دونتسف صحبت کردند، که قطعنامه "اوکراین مستقل" را پیشنهاد کرده بود که در کنگره با اکثریت همه حاضران منهای دو نفر به تصویب رسید.
بنابراین اینکه همه ی سوسیال دمکراتها با دونتسف موافق هستند مورد بحث نیست. اما سوسیال دموکرات ها دونتسف را به چالش کشیده، استدلال های خود را مطرح کردند، و موضوع را از همان تریبون مورد بحث قرار دادند و تلاش کردند همان مخاطبان را متقاعد کنند.
وفتی آقای میخائیل موگیلیانسکی کنایه‌های زمخت خود را که از واژگان «صدها سیاه» [۳] برگرفته شده بود، علیه دونتسف و کل کنگره دانشجویان اوکراینی نثار کرد، تمام شان سیاسی ابتدایی خود را از دست داد چون به خوبی می‌دانست که رد این دیدگاه‌ها در رخ توسط مخالفانش ممکن نیست، چراکه آنها نمی توانستند از همان تریبون و با همان قاطعیت، آشکار و آزادانه با مخاطبان روسی صحبت کنند.
کادت های ما، دموکرات های رقت انگیزی هستند! و کسانی که بدون اعتراض شدید، این برخوردهای کادت‌ها را تحمل می‌کنند، نیز دمکرات‌های رقت‌انگیزی هستند. مارکسیست ها هرگز اجازه نخواهند داد که شعارهای ناسیونالیستی، چه روس بزرگ، لهستانی، یهودی، اوکراینی یا غیره آنها را منحرف کنند. مارکسیست‌ها هرگز فراموش نمی کنند که وظیفه اولیه هر دموکراتی مبارزه با هرگونه آزار و اذیت هر ملتی زیر لوای «تجزیه‌طلبی»است؛ آنها وظیفه مبارزه برای به رسمیت شناختن برابری کامل و نامشروط ملت‌ها و حق تعیین سرنوشت آنها را فراموش نمی‌کنند.
ممکن است دیدگاه‌ها در مورد اینکه از دیدگاه پرولتاریا این خودمختاری باید در هر مورد جداگانه چگونه باشد، متفاوت باشد. می توان و باید با سوسیال ناسیونالیست های نوع دونتسف مشاجره کرد، اما مواخذه کردن های بی اساس برای «تجزیه طلبی»، آزار و اذیت مردمی که قادر به دفاع از خود نیستند، حد و مرز بی شرمی از سوی کادت های ماست.
[۱] پتروفسکی نماینده ی بلشویک ها در دوما بود که سخنرانی او را لنین به قلم کشیده بود.
[۲] رخ، به معنی «سخن» نام روزنامه ی حزب مشروطه خواه دموکرات روسیه.
[۳] «صدها سیاه» نام یک حرکت ناسیونالیستی به غایت افراطی و سلطنت طلب بود.
منبع: مجموعه آثار لنین، جلد ۱۹، منتشره در پراودا روبوچایا، ۱۶ ژوئیه ۱۹۱۳

 

۳۲۹۷
ماشاءالله شاشیدم توی اسلام و قرآن کریم و خوداوندی مهربان
احمدشاه

احمدشاه
حجاب ربطی به اسلام ندارد.

حجاب
 یکی ازعلائم ایده ئولوژیکی فوندامنتالیسم است.

حجاب
زن و نر هم ندارد.

 نران طرفدار  فوندامنتالیسم هم حجاب دارند:
 عبا و عمامه و ریش و پشم و غیره.

 فوندامنتالیسم
 جریانی ضد مذهبی است.

 فوندامنتالیسم
مذهب را آلت دستی برای عوامفریبی قرار داده است.

۳۲۹۸
مسیحیت و دوست داشتن
شوخی نکن.

پوتین و پالا ن
 را
حتی
 پاپ تو
نفرین می کند
که
 کشور همسایه را به خرابات شام تبدیل کرده اند و ۷ میلیون زن و کودک و پیر و جوان را آواره ساخته اند.

 

۳۲۹۹
مى رفت و به كبر و ناز مى گفت:
«بى ما چه كنى؟»
 به لابه گفتم:
«بنشينم و صبر پيشه گيرم
دنباله كار خويش گيرم.»
سعدى

در این شعر سعدی
مفهوم عشق در ایده ئولوژی نظامات برده داری و فئودالی
تبیین می یابد:
عاشق
موجودی ذلیل و زباله است و به تحمل هر ذلتی حاضر است.
عاشق
در ایده ئولوژی فئودالی
شباهت غریبی به سگی دارد
که معتاد بوی کسی می شود و چاره ای جز له له زدن پشت سر او ندارد.

مشخصه مهم معشوق
در ایده ئولوژی برده داری و فئودالی
عشوه فروشی، بی رحمی، سنگیندلی، قساوت و حتی سادیسم (عاشق آزاری، لذت از زجر همنوع) است.
«رابطه» عاشق با معشوق
در ایده ئولوژی برده داری و  فئودالی
به
رابطه جلاد و محکوم به اعدام
به
 رابطه شکنجه گر و قربانی
شباهت پیدا می کند.

عشق در ایده ئولوژی برده داری و  فئودالی
انعکاس «رابطه» برده با برده دار، رعیت با ارباب فئودال است.
به همین دلیل مورد تجلیل اغراق امیز قرار می گیرد.
هرگز نمیرد انکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جریده عالم دوام ما

عشق توده به اعضای طبقات حاکمه
حتی
در آیینه آسمان منعکس می شود
و
 به صورت عشق بنده به خدا (عشق الهی) و انبیاء و ائمه و خوانین و سلاطین
در می آید.
 کربلا
قتلگاه عشاق.

۳۳۰۰
کلاس چهارم یه معلم داشتیم بنام خانم مهربان که بداخلاق وتلخ بود.گفت بازباران روبخون،جوری حفظ بودم که هنوزبلدم.داشتم میخوندم که نگاهم به نگاهش افتاد، چنان اخم آلود نگاه میکرد که همه چی یادم رفت. گفت شما ها خر و گاوید که میاید مدرسه.
تلی

می گفتید:
حق با تو ست.
مدارس جمکران
طویله اند و نه مدرسه.
خودت هم طویله بانی و نه معلم

۳۳۰۱
چرا برنمیگردیم به غار نشینی و شکار حیوانات بد نیست خیلی
ملک جهان

برگشته ایم.
فقط تو را جا گذاشته ایم.
اگر بودی می دیدی
که
پوتین و پالان
در عرض ۴۰ روز
همان بلا
را
بر سر اوکراین
آورده اند
که
چارق و نعلین
در عرض ۴۰ سال
بر سر ایران آورده اند.

 

۳۳۰۲
از طوطی وشی تا خود اندیشی

مغز فقط می تواند گچ بگیرد و نه فکر.

در این صورت
 مغز
 مغزیت خود را از دست می دهد.

یعنی سلب فونکسیونالیته (کارکردیت) می شود.

 فونکسیون مغز
 تفکر است.

 روشنفکران وطنی
 طوطی وش اند و نه خوداندیش

۳۳۰۳
نه.

هر چیز و هر کس قابل احترام نیست.

کسی که بمب در مساجد و اماکن عمومی منفجر میکند و همنوعان خود را لت و پار میکند

اصلا آدم نیست و اعتقاداتش اصلا ارزش علمی ندارند که کسی مورد احترام قرار دهد

۳۳۰۴
نه.

پیش شرط خودشناسی

جامعه شناسی و همنوع شناسی و طبیعت شناسی است.

زادگاه اندیشه و اندیشیدن کار و تجربه است.

۳۳۰۵
چه گوارا
 آدم خوبی بود
ولی از الفبای مارکسیسم
حتی
 خبر نداشت.
کفه  شور او در ترازوی دیالک تیکی شور و شعور
سنگین تر از کفه شعور او بود.

البته
 در روزهای اخر عمرش
در بولیوی
شروع به خواندن مطالبی از مارکس کرده بود.
در یاد داشت هایش هست.
 حماقت و ساده لوحی ثانوی اند.
 شعور جامعتی
 تابع وجود جامعتی
 است.
مربی و معلم و مدرس جامعه
طبقات حاکمه اند.
هم
معلمین
 مأمورین طبقات حاکمه اند
 و
هم
 کتب درسی
 توسط ایده ئولوگ های طبقات حاکمه تحریر می یابند
و
هم
روشنفکران هر جامعه
مثلا
شعرا، نویسندگان، هنرمندان، وعاظ، سخنرانان، سیاستمداران و فلاسفه و علما
بیش یا کم
نوکر طبقات حاکمه
 و
 مبلغ ایده ئولوزی طبقات حاکمه اند.

۳۳۰۶
از کتاب مبارزه مسلحانه و اپورتونیستها
"برای آن که بهتر بتوانیم ماهیت اپورتونیسمی را که امروز نهضت کمونیستی ما در وجود منتقدین از تئوری مبارزه مسلحانه با آن دست به گریبان است بشناسیم، بهتر است کار خود را از آخر شروع کنیم و ضمن شناختن ترکیب امروزی این منتقدین اسلاف آن ها را بشناسیم و تباری را که این اپورتونیست ها سعی می کنند از مردم پنهان کنند، افشا کنیم. { در این کتاب با فاکت های لازم نشان داده شده که اسلاف همه این منتقدین حزب توده می باشد}
" سازمان پیکار در راه آزادی طبقه کارگر" در میان منتقدین از تئوری مبارزه مسلحانه برای خود حق ویژه ای قائل است. این سازمان نوشت:
" سازمان پیکار" نه تنها به " سؤ انحرافات" ناشی از " مشی چریکی" در"عمل" پی برده، بلکه توانسته است به نوع جدیدی از مارکسیسم- لنینیسم دست یابد که گویا هم دوای درد انحرافات گذشته و هم راه گشای آینده است و این مارکسیسم- لنینیسم با "مشی توده ای" است و به این ترتیب اعضا " سازمان پیکار" دیگر مارکسیست- لنینیست های معمولی نیستند، آن ها " مارکسیست- لنینیست های معتقد به مشی توده ای " می باشند.
" به نظر ما روند عمومی مبارزه در ایران مبارزه مسلحانه توده ای خواهد بود. مبارزه مسلحانه ای که با حملات جنگ و گریز هسته های مسلح و پارتیزانی در شهر و روستاها شروع شده و با قیام های مسلحانه در این یا آن منطقه و این یا آن شهر تلفیق خواهد شد " (ص29) .ملاحظه می کنید که آن وظیفهَ تشکیل حزب سیاسی پیش از دست ردن به مبارزه مسلحانه که همیشه بزرگ ترین حربهَ اپورتونیست ها علیه تئوری مبارزه مسلحانه بوده و اپورتونیست های سازمان پیکار نیز اپورتونیسم خود را اساسأ تحت این لفافه پنهان می کردند، به کناری گذاشته شده و تشکل پرولتاریا در جریان مبارزه مسلحانهَ توده ای پیش بینی شده است. ما در این جا نه به عدول سازمان پیکار از دُگم مقدس تشکیل حزب پیش از دست زدن به مبارزه مسلحانه کار داریم و نه به این که تا چه حد این گفته ها با نظرات گذشتهَ این سازمان و آینده اش تناقض دارد. بلکه می خواهیم به خوانندهَ خود نشان دهیم که مارکسیست- لنینیست های معتقد به " مشی توده ای " همان طور که خودشان می گویند منکر اعمال قهر انقلابی نیستند، بلکه معتقدند وقتی به این مبارزه باید دست زد که توده ها کاملأ آمادگی داشته باشند. در عمل هم نشان داده اند که " می فهمند!" توده ها چه وقتی برای دست بُردن به اسلحه آماده اند!، حداقل از آذر ماه تا اسفند ماه 57 این آمادگی وجود داشته و مورد تأیید " سازمان پیکار" نیز قرار گرفته.....این ها هم به مبارزه مسلحانه معتقدند، منتها به شکل " توده ای " آن نه " جدا از توده " ! البته این قضاوت درست می بود در صورتی که این سخنان لااقل در حد توانائی "سازمان پیکار" به مرحلهَ عمل درآمده بود."

۳۳۰۷
زلنسکی:

مدوچوک را با اسرای اوکراینی مبادله می‌کنیم
رئیس‌جمهور اوکراین خواستار مبادله ویکتور مدوچوک، الیگارش و نماینده اوکراینی طرفدار روسیه با اسرای اوکراینی در روسیه شد.
ولودیمیر زلنسکی چنین تبادلی را برای نیروهای امنیتی و ارتش این کشور مهم خواند و به روسیه پیشنهاد کرد، این سیاستمدار اوکراینی که توسط نیروهای اطلاعاتی اوکراین بازداشت شده را با پسران و دخترانی که روس‌ها اسیر کرده‌اند، مبادله کند.
ویکتور مدوچوک که به "خیانت" به وطن، اختلاس و روابط نزدیک با ولادیمیر پوتین، رئيس‌جمهور روسیه متهم شده کمی بعد از حمله روسیه به اوکراین، مخفی شد.

 

۳۳۰۸
خدا و پناهگاه
خدا مفهومی بیش نیست.

حتی به قول حضرت عیسی مسیح.

مثال

درخت و دختر هم مفهومی بیش نیستند.

مفهوم فقط در ذهن ما وجود دارد.

مفهوم که نمی تواند پناهگاه و قوت کسی باشد

۳۳۰۹
آذر ادیبی
هر چه بیشتر می اندیشم، بیشتر احساس می کنم که هیچ چیز واقعاً هنرمندانه تر ازعشق به انسان ها نیست.
ونسان ون گوگ (1853-1890)

این ترجمه معیوبی است.

مشد آذر ادیبی.

ضمنا خرافه ای بیش نیست
 

۳۳۱۰
تجاوز امپریالیستی ، ارتجاعی و جنایتکارانه روسیه بر اوکراین و بحران جهانی بر خواسته از آن بار دیگر ضدیت و دشمنی آشتی ناپذیر نظام جهانی سرمایه داری – امپریالیستی را با منافع بشریت به نمایش گراشت . این جنگ تجاوز کارانه ارنجاعی به اندازه کافی باعث رنج و ییرانی عظیم خلق اوکراین گردیده است
شعله جاوید

۳۳۱۱
موضع حزب ک. روسیه ما را به یاد موضع احزاب سوسیال ـ دموکرات در آستانه جنگ جهانی اول می اندازد

که

در لفافه میهن پرستی

به دفاع از طبقه حاکمه امپریالیستی کشور خود برخاستند.
تفاوت و تضاد بلشویسم تحت رهبری لنین با این احزاب

و

تفاوت گروه اسپارتاکوس تحت رهبری لیبکنشت و روزا لوکزمبورگ با این احزاب

همین جا بود.
حزب ک. روسیه و احزاب پیرو ان اصلا کمونیست نیستند.
لنین رهبران احزاب   سوسیال ـ دموکرات را  سوسیال ـ امپریالیست نامید.
رهبران حزب کم و نیست روسیه و بقیه احزاب همانند را باید سوسیال ـ اولیگارشیست  محسوب داشت.
در انتخابات اخیر کاندیدای حزب ک. روسیه یکی از اولیگارش های روس  بود.
یعنی یکی از اعضای طبقه حاکمه روسیه بود که پوتین هم یکی از انها و ضمنا نماینده سیاسی و ایده ئولوژیکی آنها ست.

بهترین رفقای پوتین

فاشیست های بین المللی اند:
از حزب آ اف دی در آلمان تا حزب ماری لوپن در فرانسه از ترامپ و احزاب الترناتیو راست  تا فورسا ایتالیای  برلکسونی و دختر موسولینی تا سید علی، گرهارد شرودر صدر اعظم سابق آلمان، ویر خارجه سابق اطریش و الی اخر.
ارتش سری اولیگارشیسم روس
نام اّهنگساز فاشیست آلمان یعنی واگنر را انتخاب کرده است که در خاورمیانه به تبهکاری های جنگی دست می زند و خرمن دلار درو می کند.
به بالا رود کار افتادگان
لنینی کند چون در عالم ظهور

 

۳۳۱۲
مگر در جامعه سرمایه داری چنین آزادی ای برای طبقه کارگر وجود دارد که انتظار دارید در جوامع سوسیالیستی به مدافعان سرمایه داری اجازه داده شود تا بنیان انسانی و عادلانه جامعه را ویران کنند؟!

مسعود امیدی همان فرمایشات خمینی را تکرار می کند که در شب عاشورای سرکوب حزب توده بر زبان راند:

مگر شوروی اجازه فعالیت به حزب جمهوری اسلامی می دهد که ما اجازه فعالیت به حزب توده بدهیم.

ما تاکنون انقلابی عمل نکرده ایم.

تأسف از این است که مسعود امیدی تفاوت کیفی با بقیه روشنفکران کشور دارد

۳۳۱۳
نام باقی طلبی، گرد کم آزاری گرد
سنایی

معنی تحت اللفظی:
اگر دنبال نام باقی از خویشتنی،
از مردم آزاری پرهیز کن.

زیبایی فرمال این مصراع شعر سنایی
در استفاده تردستانه از گرد (به معنی دور) و گرد (به معنی گشتن، بگرد) است.

دیالک تیک نام و ننگ
از دیالک تیک های بسیار مهم در فلسفه فردوسی است.
ولی
منظور فیلسوف بزرگ طوس را کمتر کسی فهمیده است.
منظور از نام و ننگ چیست؟

 

۳۳۱۴
چرا؟

اگر کسی به هر دلیلی خرافه تحویل خلایق می دهد،

باید به مقابله با او پرداخت تا جامعه به طویله تبدیل نشود
 

۳۳۱۵
دل از این عمر سیه روز به تنگ امده است.

عمر سیه روز که نه معنی دارد و نه وجود دارد.
عمر و عثمان سیه روز معنی دارد و وجود دارد

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر