هانی شافت

رزمنده آنتی فاشیست کمونیست شهید از هلند

 

میم حجری

 

  ۸۸۷

تقدم ایدئولوژی بر استراتژی
ما زنان



کسی که این خرافه را سر هم بندی کرده


نه


معنی ایده ئولوژی

را

می داند 


و


نه


معنی استراتژی


را


 

۸۸۸
باران
گلچین گیلانی
باز باران با ترانه ،
با گهرهای فراوان ،
می خوردبربام خانه ،
یادم آرد روز باران ،
گردش یک روز دیرین
خوب و شیرین ،
توی جنگل های گیلان
کودکی ده ساله بودم ،
شاد وخرم ، نرم ونازک ،چست وچابک
می دویدم هم چو آهو
می پریدم ازسرجو،
دور می گشتم زخانه
سبزه درزیر درختان
رفته رفته گشت دریا
توی این دریای جوشان
جنگل وارونه پیدا
به چه زیبا بود جنگل
بس گوارا بود باران
می شنیدم اندراین گوهرفشانی
رازهای جاودانی ، پندهای آسمانی ،
بشنو ازمن کودک من
پیش چشم مرد فردا ،
زندگانی ،خواه تیره، خواه روشن
هست زیبا ، هست زیبا
بعد هاشاعری ناشناس
خسته از جور زمان
سرود
باز باران با ترانه ،
می خورد بربام خانه
خانه ات کو ؟ خانه ام کو؟
آن دل دیوانه ات کو؟
روزهای کودکی کو؟
فصل خوب سادگی کو؟
یادت آید روز باران ؟
گردش یک روزدیرین ؟
پس چه شد؟ دیگر کجا رفت ؟
خاطرات خوب وشیرین ؟
باز باران بی ترانه ،
بی هوای عاشقانه ،
بی نوای عارفانه ،
درسکوت ظالمانه ،
خسته از مکر زمانه ،
غافل ازحتی رفاقت ،
هاله ای ازعشق ونفرت ،
اشک هایی طبق عادت ،
قطره هایی بی طراوت ،
روی دوش آدمیت ،
می خورد بربام خانه !

 

۸۸۹
هیچ کاری از هیچکس بعید نیست

مطلب ظاهرا ساده است ولی وحشتناکه!
فرشاد

این فقط یک روی سکه است.
روی دیگر سکه این است
که
هر کاری از دست هر کسی برنمی آید
خواه کار مثبت و مفیدی باشد
و
خواه
کار منفی و مضری

۸۹۰
یک عمر گذشت و عاقبت فهمیدیم
از دل نرود هر آنکه از دیده رود.
پروا



این چیزها


هم

بستگی به 
حریف


دارند


و


هم

بستگی به حریفه و خلیفه



ای بسا کسا که علنا و عمدا فراموش می شوند


حتی اگر در دیدرس دیده باشند


و


ای بسا کسا


که


از فرط کار


فرصتی برای اندیشیدن به این و آن 
ندارند

 

۸۹۱
ای مرغ گرفتار
بمانی و ببینی
آن روز همایون که به علم قفسی نیست.
سایه



ای مرغ گرفتار در قفس


به امید آنکه زنده بمانی


و


شاهد جهانی باشی

که در آن قفسی نیست.


جهان بی قفس


حتما نباید جهان ایدئالی باشد


و


قفس


حتما نباید فونکسیون منفی و مضر داشته باشد.


آزادی هر کس 
آنجا خاتمه می یابد


که آزادی دیگری شروع می شود.


مونتسکیو


قفس برای تربیت کسانی که آزادی جامعتی را مختل می کنند، لازم است

 

۸۹۲
عشق گوهری گرانبها ست
اگر با عزت باشد
تولستوی



تولستوی


هوش موشی

را

حتی ندارد.


عشق


آدمی را ذلیل و زمینگیر می سازد

و

به خاک ذلت می نشاند.


عشق

بدترین بدبختی است


که سر کسی می آید

.
زنده باد دوستی


زنده تر باد رفاقت


 

۸۹۳
ممنون.
ولی حتی کلمه ای از حرف های ما از آن ما نیست.
افکار اصولا متعلق به کسی نیستند.
متعلق به کیستند؟

 

۸۹۴
ژرف اندیش
عشق عسل است برای آنانی که از آن میچشد و از آن نشاط میگرد و برای کسی که نمیچشد و نشاط نمی گیرد، عشق برایش بدختی
است.
آنانکه در اول میچشند و بعدا این طعم شیرینی برایشان قطع میشود تلخ تر و زهرآلود تر از زهر کبراست!

فرق عشق با آشنایی، دوستی و رفاقت
این است

که

عشق رابطه دو طرفه نیست.
وابستگی یکی به دیگری است.
 دیگری و یا معشوق کذایی
 دنبال کس دیگری است.
به همین دلیل
عشق محکوم به شکست است.
عشق همیشه با نفرت توأم است و به نفرت تبدیل می شود.
 شیرینی کذایی عشق
 به دلیل نیاز است.
سوبژکتیو و پسیکولوژیکی است و نه عینی و واقعی.
محمد زهری
در رابطه با عشق
دیالک تیک نیاز و راز و ناز را کشف کرده است.
عاشق
 اهل نیاز است
 و
 معشوق کذایی
 دارنده راز و اهل ناز است

 

۸۹۵
درک آدمها کاری بس دشوار است.

هرچقدر هم تلاش کنی برای فهمیدن یک نفر،

باز درصدی از ناموفقیت وجود خواهد داشت.
شهین

شناخت هر چیزی
از همین قرار است.
دلیل اولش این است

که

واقعیت عینی
از ذره تا کاینات
لایتناهی است
و
در بی نهایت
می توان به شناخت کامل هر چیز لایتناهی نایل آمد.

دلیل دومش این است

که

شناخت
به

کیفیت معرفتی (شناختین) شناسنده و بضاعت مفهومی و متدیکی و تئوریکی اش
وابسته است.

۸۹۶
فضلای جمکران انشاء نویس اند.
عاجز از تفکرند.
امتحانش مجانی است.
با حضرا ت هماندیشی کنید و دریابید که توخالی اند.

 

۸۹۷
اگر كوسه ها آدم بودند
دختر کوچولو از آقای "کی" پرسید: "اگر کوسه‌ها آدم بودند با ماهی‌های کوچولو مهربان‌تر می‌شدند؟
آقای کی گفت: "البته! اگر کوسه‌ها آدم بودند توی دریا برای ماهی‌ها جعبه‌های محکمی می‌ساختند. همه جور خوراکی توی آن می‌گذاشتند. مواظب بودند که همیشه پر آب باشد. هوای بهداشت ماهی‌های کوچولو را هم داشتند. برای آنکه هیچوقت دل ماهی کوچولو نگیرد. گاه گاه مهمانی‌های بزرگ بر پا می‌کردند. چون که گوشت ماهی شاد از ماهی دلگیر لذیذتر است!
برای ماهی‌ها مدرسه می‌ساختند. وبه آن‌ها یاد می‌دادند که چه جوری به طرف دهان کوسه شنا کنند. درس اصلی ماهی‌ها اخلاق بود. به آن‌ها می‌قبولاندند که زیباترین و باشکوه‌ترین کار برای یک ماهی این است که خودش را در نهایت خوشوقتی تقدیم یک کوسه کند
به ماهی کوچولو یاد می‌دادند که چطور به کوسه‌ها معتقد باشند. و چه جوری خود را برای یک آینده زیبا مهیا کنند. آینده‌ای که فقط از راه اطاعت به دست می‌آید. اگر کوسه‌ها آدم بودند در قلمروشان البته هنر هم وجود داشت. از دندان کوسه تصاویر زیبا و رنگارنگی می‌کشیدند. ته دریا نمایشنامه‌ای روی صحنه می‌آوردند که در آن ماهی کوچولوهای قهرمان، شاد و شنگول به دهان کوسه‌ها شیرجه می‌رفتند... همراه نمایش آهنگ‌های محسور کننده‌ای هم می‌نواختند که بی‌اختیار ماهی‌های کوچولو را به طرف دهان کوسه‌ها می‌کشاند.
در آنجا بی‌تردید مذهبی هم وجود داشت. که به ماهی‌ها می‌آموخت: "زندگی واقعی در شکم کوسه‌ها اغاز می‌شود.
برتولت برشت

نباتات و جانوران نیای انسان ها هستند.
نه کمتر و نه بیشتر.

۸۹۸
پرنده
پرنده تشنهٔ نور است و عاشق آواز
گلی است شاد و شکفته که می کند پرواز
پرنده نغمه سراست
ترانه های پرنده - نوای شادی ماست
 پرنده را نکشیم
پرنده های غزل خوان زنده را نکشیم
که بی پرنده زمین است بی نوا و پریش
به یک دگر برسانیم یاری و امید
که هر کسی شنود نغمهٔ پرندهٔ خویش.

 

۸۹۹
بشکفد بار دگر لاله رنگین مراد،
غنچه سرخ فرو بسته دل باز شود
من نگویم که بهاری که گذشت آید باز
روزگاری که به سر آمده، آغاز شود
روزگار دگری هست و بهاران دگر



تحلیل شیلا کلامی از ژاله و شعرش


اصلا تحلیل نیست.


سطحی و سرسری است.


ژاله توده ای بوده است.


از اعضای حزب توده بوده است. 


جهان بینی ژاله

باید بررسی شود. 


کاش ژاله و همسرش به عوض اتلاف وقت در ادبیات فارسی

به آموزش تفکر مفهومی تن در می دادند.


 

۹۰۰
ارسطو

به

تجزیه و تحلیل و مبانی و عوامل طبیعی فعالیت های انسان ها می پردازد و می گوید ؛ که نباید این عوامل را نادیده انگاشت وگرنه جامعه ای سرد و بی روح و خشن پدید خواهد آمد ، جامعه ای که در آن عاطفه و محبت و نیز دلبستگی به اموال شخصی نباشد ، مطلوب ارسطو نبود .
امروزه نیز توضیحات ارسطو درباره ی مالکیت خصوصی و نفع شخصی ارزش دارد و قابل توجه است .
نهاوندی

ارسطو

(384 ـ 332 ق. م.)


ارسطو

از مهمترین و متنفذترین فلاسفه تاریخ است.


او

اصول بیشماری را هم بنیاد نهاده و هم تحت تأثیر جدی قرار داده است.


از آن جمله اند :


تئوری علوم


منطق


بیولوژی


فیزیک


اتیک


تئوری شعر


تئوری دولت

 


ارسطو

دانش زمان خود را به شرح زیر طبقه بندی کرده است :


ارگانون

(ارغنون)

(که بعد از مرگ او به آثار او اضافه می شود.)


علوم تئوریکی (نظری)


علوم پراتیکی (عملی)


علوم پوئه تیکی (شعری)


علوم تئوریکی به اجزای زیر طبقه بندی می شوند :


فلسفه اولین (متافیزیک)


علوم طبیعی


علوم ریاضی (مته متیک)


فلسفه اولین به اجزای زیر طبقه بندی می شود :


تئوری جوه

ر
تئوری اصول


تئولوژی




ارسطو


از

فلاسفه ماتریالیست آنتیک (جهان باستان کلاسیک) بوده است.


منتقد جهان بینی ایدئآلیستی سقراط و افلاطون بوده است.


تعریف ارسطو از دموکراسی


تعریفی شبه مارکسیستی است


به همین دلیل طبقات اجتماعی انگل


از فلسفه ارسطو بیزارند.


 

۹۰۱
حریفی هست که ادعای توده ای بودن دارد و افکار نیچه را منتشر می کرد.
توده ای قبل از هر چیز
باید مارکسیست باشد
و نه نیچه ئیست و نیهلیست و ایراسیونالیست و هدایتیست و کافکائیست و غیره

 

۹۰۲
این تحلیل را می توان تحلیل کرد و نشان داد که تحلیل رئالیستی ئی نیست.
خلق یهود و دولتش بیشتر از هر کس و ناکس طالب صلح است.
 در تولید تسلیحات اتمی
 فرانسه بیشتر مدیون علمای خلق یهود است.
نوهای (know how) مربوطه را فرانسه از آنها گرفته و در عوض اوران به انها داده است

۹۰۳

اقبال لاهوری

ترجمه آریان پور


در هر دوره ی فرهنگی پر شور ، پویش های فکری متعددی در جنب یکدیگر پدید می آیند، چنانکه در عصر عظمت فرقه ی معتزله نیز گرایش های گوناگونی در محافل فلسفی و دینی اسلام به وجود آمدند.
الزاما از این گرایش ها یاد می کنیم ؛
۱. شک گرایی بر اثر شیوه ی جدلی خردگرایان ، ضرورتا نوعی شک فلسفی ظهور کرد .
کسانی چون ثمامه بن اشرس و جاحظ که ظاهرا از خرد گرایان محسوب می شدند ، به راستی در زمره ی شکاکان بودند . جاحظ به خدایی وابسته به طبیعت باور داشت و مانند سایر مردان فرهیخته ی عصر خود ، به هیچ روی به اهل کلام نمی مانست . جاحظ نسبت به باریک بینی های فلسفی اسلاف خود طغیان کرد و کوشید که الهیات را بگسترد و به مردم ساده اندیش که در امور دینی تعقل نمی توانستند، برساند .
۲. تصوف
جستجوی معرفتی والاتر از معارف متعارف که اولین بار به وسیله ی ذوالنون صورتی منظم پذیرفت ، رفته رفته عمقی بیشتر یافت و به صورت نظامی ضد مدرسی ( ضد اسکولاستیک) در آمد. و در برابر نظام خشک اشعری قرار گرفت .
شرح این نظام در فصل پنجم خواهد آمد.
۳. آیین اسماعیلی
این آیین که باعث احیای مستندات دینی شد ، اساسا جنبشی ایرانی بود . اسماعیلیان به جای آنکه آزاد اندیشی ارتداد آمیز عصر خود را سرکوب کنند ، کوشیدند که دین را با آن آشتی دهند .از این رو آیین اسماعیلی با آزاد اندیشی آن عصر سخت پیوستگی داشت و از مجادلات کلامی بر کنار بود . شیوه های تبلیغی اسماعیلیان به شیوه های تبلیغی اخوان صفا می مانست ، و این مانندگی حاکی از وجود رابطه ی بین این دو فرقه است .
محرک و منشا آیین اسماعیلی هرچه باشد ، در این تردید نیست که اسماعیلیان در مقابل شیوه های فکری گوناگون واکنش کردند .
امیر حسین آریانپور

ایکاش آریان پور به عوض ترجمه خرافه اقبال لاهوری
افکار حضرات را ذکر می کرد و تحلیل می کرد
بعد دست به سنتز می زد
و
نتیجه گیری می کرد.
دوره های فرهنگی
وجود ندارند.
دوران های تاریخی وجود دارند

 

۹۰۴
آنچه در مورد دیالکتیک فهم می‌شود اغلب به ترتیب ارائه‌ی آن بستگی دارد. 

دیالک تیک = همبایی ستیزمند اقطاب متضاد.
نماینده دیالک تیک در ایران سعدی بوده است.
دیالک تیک چیزی عینی است.
مثال:

دیالک تیک پروتون و الکترون.

داد و ستد.

جذب و دفع.

رفت و آمد
 

۹۰۵
همین صدر الدین الهی و این و ان
 اصلا توان تفکر ندارند.
 انشاء نویس اند.
شما در آثار اینها
 نمی توانید اندیشه ای از اینها
 پیدا کنید.
 کسب و کار اینها نشخوار خرافات پیشنینیان خارخی و خودی است

 

۹۰۶
همسر ژاله
 شاهنامه را به روسی ترجمه کرده است.
 اگر به عوض این کار بیهوده
 تعریف مفاهیم هنری را
 مثلا
ترجمه می کرد
حالا در بهشت برین بود.
خطاهای خطیر حزب توده
به دلیل فقر مفهومی و فقر فلسفی سران و اعضایش بوده است.

 

۹۰۷
یهودی ستیزی چپ جمکران و فوندامنتالیسم شیعی (خمینیسم)
محتوای فاشیستی و مذهبی

دارد.

ارتجاعی

است.
فرهاد و شیرین اصلا مارکسیست نیستند.
نمی خواهند هم از چشمه های زلال مارکسیسم لبی تر کنند.
کسب و کارشان همه از دم عوامفریبی است.

 

۹۰۸
ما اهل تحلیلیم.
مارکسیسم تئوری انتقاد است و نه تئوری ماستمالی هر خرافه.
شیلا اگر دنبال حقیقت باشد
می تواند به تحلیل ماتریالیستی ـ دیالک تیکی اشعار ژاله و غیره خطر کند.
شما به عنوان مثال
معنی دموکراسی را نمی دانید.
خیال میکنید
دموکراسی یعنی اینکه هر کس بتواند هر خرافه را به خورد این و آن دهد
بیگانگی با  تعریف مفاهیم از هر نوع
 ننگ بزرگی است که دور از ما باد.
 
۹۰۹
ایدئولوژی رفرمیسم
به
 انجام تغییرات در چارچوب سیستم موجود
قناعت می ورزد
و
به این توهم دل می بندد که بدین طریق می توان معایب و نواقص موجود را از بین برد.
معایب و نواقصی که ذاتی سیستم به مثابه کل و به عنوان سیستم اند.
ایدئولوژی رفرمیسم
 بدین طریق به حفظ سیستم کمک می کند.
نه رفرم ها،
بلکه ایدئولوژی رفرمیسم است که به تحکیم و تثبیت اوضاع منجر می شود.
برای اینکه
ایدئولوژی رفرمیسم
اراده انقلابی توده ها را فلج می کند
و چه بسا ـ حتی ـ به توجیه سرکوب حرکات انقلابی می پردازد.

 

۹۱۰
احزاب کمونیست کذایی

ول معطل اند.
مش فرهاد.
 دولت خلق یهود
 آنتی فاشیسم بالفعل است.
 بالفعل به دو معنی زیر:
 اکتوئال

و
پراکتیکال (عملا)

 

۹۱۱
در روزگار هر که ندزدید
مفت باخت
من نیز می ربایم
اما چه؟
بوسه
بوسه از آن لب ربودنی است 
حمید مصدق

 

۹۱۲
سوره‌ای همانند یا بهتر از قرآن آوردم
به نام خرد و انديشه
هرگز اندر پی بی‌شرمان نرويد ( 1 ) آيا نديدى آنان روز هنگام نوچه‌های خود را به اسيد پاشي بر بدحجابان دعوت می‌كنند ( 2 ) شبا هنگام در فضاي مجازي اندر پی بدحجابان و مبارزات و مخالفان اسلام می‌گردند ( 3 ) در فيس بوك و و کلاب هاوس قاتلان دیروز مانند اکبر خوشکوشک به جنایتهای خود افتخار می‌کنند ( 4 ) آنان‌ همان كساني هستند كه در جامعه فساد و اختلاس می‌کنند ( 5 ) با دزدي، دغل و فریب، دست در جیب مردم می‌کنند ( 6) پس هرگز راه آنان را نرويد ( 7 ) در کلاب هاوس و فیس‌بوک جوابی درخور، به آنان بدهید که حقیقت پیروز است
حوریه قره داغی

 

۹۱۳
شاملو به لحاظ ایده ئولوژیکی
نه فرقی با شاه داشت

که

طرفدار فاشیسم بود
 و

نه فرقی با شیخ
که

طرفدار فوندامنتالیسم (همشیره فاشیسم)

است.
متفقین کم مانده بود که عادولف را همراه با پدرش اعدام کنند.
 بی دلیل نیست که نه شاه به شاملو چپ نگه کرد و نه شیخ.
به قول خودش:
 اخوان را اش و لاش کردند
ولی به من دست نزدند

 

۹۱۴
شـد صـرف عـمرم در وفـا، بـیداد جـانـان همچنان
جـان بـاختـم در دوستـی، او دشمن جـان همچـنان
هرکـس کـه آمد غـیر ما، در بـزم وصـلـش یافـت جـا
مـا بـر سـر راه فـنـا، بــا خـاک یـکـسـان هـمـچـنـان
عـمـریسـت کـز پـیش نـظـر بـگـذشـت آن بـیـدادگـر
مـا بــر سـر آن رهـگـذر، افـتـاده حـیـران هـمـچـنـان
حـالـم مـپـرس ای همـنـشـین بـی طـره آن نـازنـین
آشفته بـودم پـیش ازین، هستـم پـریشان همچنان
وحشی بسی شب تا سحر بودم پریشان، دیده تر
باقی ست آن سوز جگر، وان چشم گریان همچنان
وحشی بافقی

 

۹۱۵
نیچه
خاتم الفلاسفه امپریالیسم است.
مبلغ فاشیسم است.
لاطائلات نیچه در زمان هیتلر
جزو کتب درسی بوده اند.
 نیچه مبلغ برتری اقلیتی انگل بر توده زحمتکش است.
نیچه استثمار بی رحمانه زحمتکشان توسط اقلیت برده دار و فئودال و سرمایه دار قلدر خونریز را
 توجیه می کند.
 نیچه
 دشمن بشریت زحمتکش،
دشمن خرد،
 دشمن اخلاق،
دشمن برابری ، خواهری ـ برادری و تساوی انسان ها ست.
 نیچه

مبلغ نیهلیسم، اگنوستیسیسم، خردستیزی و جنگ و خونریزی و بردگی

است.
 

۹۱۶
مگر در یهودیت و مسیحیت پیشنماز زن وجود دارد؟
آیة الله پاپ اخیرا گفت

که
زن

خدا ست.
پیری و حافظه کاهی و حواس پرتی
حریف از ستمی که کلیسا
به بهانه های عجوزه و ساحره و غیره
بر زنان فرزانه و دانا روا داشته
و
آنها را تعقیب و بازداشت کرده
و
زنده زنده به کام آتش سپرده
ظاهرا
غافل است و یا خودش را به غفلت زده است.

 

۹۱۷
بنا بر گزارشات رسانه های امپریالیستی
 ۹۰ در صد سکنه جماهیر سابق شوروی در انتخابات به عمل آمده
نه طالب برگشت به نظام سرمایه داری بوده اند و نه طالب تجزیه از اتحاد جماهیر شوروی.
هنوز هم اکثریت مردم روسیه در حسرت سوسیالیسم بر باد رفته اند.
 عنگلاب به خلق ها دیکته و تحمیل می شود.
 الترناتیوی جز سوسیالیسم وجود ندارد.

 

۹۱۸
سرنشینان هواپیمای اوکراین

از وابستگان به سران جمکران بوده اند
 

۹۱۹
شاه اللهی ها میلیونرند و نه جیره بگیر.

حواس مریم اللهی ها پرت است
 

۹۲۰
مگر فرم های مبارزه از قبیل نامه نگاری و بست نشینی و تظاهرات خیابانی

جزو اقدامات عملی

محسوب نمی شوند؟
مش پویان توانا؟

 

۹۲۱
ما زمانی دچار کسالت می شویم که نمی دانیم در انتظار چیستیم.
والتر بنیامین.

انتظار کسب و کار خر است
مش بنیامین.
آدم
اهل اندیشه و عمل است.
انتظار
ضمنا
به
رفع کسالت و یأس منجر می شود.
به همین دلیل همه ادیان منجی موعودی دارند

 

۹۲۲
زندگی عادلانه نیست
رها

منظورت چیست؟
زندگی = دیالک تیک وحدت و مبارزه به توان ۳
زندگی = وحدت با قوای طبیعی و مبارزه بر ضد قوای طبیعی + وحدت با  طبقات اجتماعی و مبارزه بر ضد طبقات حاکمه + وحدت با خویشتن خویش و مبارزه بر ضد خویشتن خویش

 

۹۲۳
مهسا و همه انسان ها
موجودات کاملی اند
به همین دلیل بی نیاز از این و آنند.
چه بروند و چه بیایند و چه بمانند و چه نمانند
تغییری در کاملیت مهسا نمی دهند.
به خواهرت هم بگو.

۹۲۴
مذاهب وجود درخود ندارند.
مذاهب ایده ئولوژی طبقات انگل برده دار و فئودال و امروزه سرمایه دارند

 

۹۲۵
لاجور ى نماینده مجلس:
بنا به درخواستی که گروه‌های مختلف مردمی داشته‌اند ما نیازی به حضور پزشک آقا در حوزه زنان نداریم و باید از این مسأله جلوگیری شود.


باشد.


گروه های مختلف مردمی (؟)

نر اند و یا زنند

و

نظرشان راجع به حضور پزشکان و پرستاران و دیگر زحمتکشان زن

در حوزه نران 
از چه قرار است؟
 

۹۲۶
آریان پور از شخصیت های علمی و انقلابی نادر جهان است.
ما اشعار و مطالبی از ایشان را تحلیل کرده ایم.
 چشم ما ست.
سایتی هم در همین جا هست که اثار ایشان را منتشر می کند.
 فرزانه بسیار زحمتکشی است
  اقبال و نهاوندی اما زباله اند.
به ویکی پیدیا مراجعه کنید متوجه می شوید

 

۹۲۷
پرویز پرستویی، بازیگر، در واکنش به ویدیوی سخنان یک روحانی که به مردم گفته کمتر غذا بخورند و دستشویی بروند تا  بهشتی  شوند، در اینستاگرامش نوشته است : گویا عنان کار از دستتان در رفته،‌ جوابی برای وضعیت نابسامان معیشتی ندارید.
او مى پرسد: به غذا خوردن و دستشویی رفتن مردم هم کار دارید؟



روحانیت چیست


مش پرستو؟


روحانیت از آغاز تشکیل

ایده ئولوگ 
بوده است.


مثل خودت


روشنفکر طبقات اجتماعی بوده است


و


مثل خودت


رهنمود می دهد.


تو میتوانی افکار انان را نقد کنی


البته پس از رفتن به اکابر و فراگیری فوت و فن تفکر مفهومی.

دعوت به کمخوری و نظافت که بد نیست.
 

۹۲۸
این اصطلاح رایج است.
چشم عزیزترین عضو اندام است.
 کسی را چشم خود نامیدن یعنی عزیز داشتن او.
فرصت طلبی ویا اوپورتونیسم معنی دیگری دارد.
آریانپور از اعضای حزب توده بوده است.
طرفدار منافع توده بوده است

 

۹۲۹
قالیباف
از اشکالاتی که داریم یکی این است از مردم در مسیر تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در موضوعاتی که مخصوصا مربوط به خود آن‌ها در حوزه‌های اقتصادی است، استفاده نمی‌کنیم.
این از مشکلات جدی و اساسی ما است چون ۸۰ درصد این اقتصاد اقتصاد دولتی است.
باید کارآمدی دین در اداره جامعه را نشان دهیم؛ یعنی یک مدیریت کارآمد، گره‌گشایی از کار مردم قبل از اینکه مردم اذیت شوند نه اینکه مردم اذیت شوند و بعد مشکل هم حل نشود.

آره.
در همه کشورهای امپریالیستی هم قضیه از همین قرار است.
مسئله فقط این است که

دولت
دولت کیست؟
فونکسیون و وظیفه اش چیست
و به فکر کیست؟

 

۹۳۰
شاملو هرگز توده ای نبوده است.
شاملو با توده ای ها آشنا بوده است. مثلا با کیوان.
 شاملو اگزیستانسیالیست و فاشیست بوده است که عاشق سینه چاک مرگ و شهادت و شهدا هستند.
به همین دلیل در سوگ افسران حزب توده و فدائیان و مجاهدین و غیره مدیحه ـ مرثیه سروده است
  آریان پور
در اثر تحقیقات شخصی به مارکسیسم رسیده است و عزیز زحمتکشان جهان بوده است.

 

۹۳۱
ادیان کارشون درسته

به‌همین خاطره،

چون میدونن منتظر چی هستن

حریف
 
طبقات حاکمه انگل (که ادیان ایده ئولوژی شان هستند) می خواهند که مردم با توهم ظهور منجی زندگی کنند.
نجات دهنده را در آیینه نجویند.
در اروپا قرن ها قبل کتابی قاچاقی منتشر شده
تحت عنوان �سه عوامفریب�
حدس بزنید منظور از سه عوامفریب کیانند؟

ادامه دارد.