آنتی فاشیست شهید هلند
میم حجری
۷۳۶۰
سنگ سخنگو
قمه و قداره کشی دختران
فقط یکی از نشانه های سقوط است.
ما بیش از ۵۰۰۰ هماندیشی در تویت با دختران داشته ایم
و
تحت عنوان کلنجار فکری سنگ سخنگویی با سگ سخن جویی
منتشر کرده ایم.
ار گوگل بخواهید نشان تان می دهد.
دختران جمکران
بسان پسران
خردزدایی شده اند.
خانه خرد که تخریب شود
خانه شخصیت هم تخریب می شود
آدمی لومپن واره می شود.
لات واره می شود.
ضمنا
خانه اخلاق هم تخریب می شود.
واژه های دختران جمکران
واژه های لومپنی پسران است.
مثال:
ک. خوابید.
دختر که ک. ندارد تا بیدار شود و یا بخوابد.
منظورشان این است که مات شدم.
۷۳۶۱
سنگ سخنگو
فاشیسم و فوندامنتایسم هر دو زحمتکش ستیز، زن ستیز و ضعیف ستیزند
۷۳۶۲
سنگ سخنگو
طالبان در شیرین تگاب فاریاب این قوانین رو اعلام کرده است
زنان حق ندارند بدون محرم ازخانه ها بیرون شوند مردها حق تراشیدن ریش را ندارند دکانداران اجازه فروش لباس و لوازم آرایشی به زنان را ندارند فروش گوشت مرغ خارجی ممنوع است مردهای محل باید هنگام پنج وقت نماز درمساجد حاضر شوند
در این فیلم طالبان دو زن را به خاطر اینکه بدون محرم از خونه بیرون اومدن کتک میزنه. یکی از زنها میگه «نان در خانه نداشتم چکار کنم؟»
سگ سخن جو
مشخصه مشترک فاشیسم و فودامنتالیسم
زحمتکش ستیزی
زن ستیزی
ضعیف ستیزی
است.
۷۳۶۳
سنگ سخنگو
شما هم به طبقه حاکمه جمکران تعلق دارید ولی نمی دانید.
چون طبقه حاکمه را نمی شناسید
۷۳۶۴
سنگ سخنگو
استالینیسم و تروتسکیسم دو روی سکه واحدی اند.
هر دو ارتجاعی و ضد کمونیستی اند
۷۳۶۵
سنگ سخنگو
در رسانه ای فرنگی راجع به کوبا فقط یک خبر مختصر منتشر شد.
راست های وطنی علم شنگه راه انداخته اند.
موضوع مهم بی بی ۳۰ افریقای جنوبی است.
مردم فروشگاه ها را غارت می کنند.
صدها نفر دستگیر و تعدادی کشته شده اند
۷۳۶۶
سنگ سخنگو
شما فرق نق زدن با روشنگری علمی را نمی دانید.
مشخصه منفی مهم ایرانی جماعت فرار از یادگیری است.
این بدبختی بزرگی است.
اگر به پست های شان لایک الکی بزنند
خرسندترند.
۷۳۶۷
سنگ سخنگو
نه.
امپریالیسم قصد تخریب جمهوری خلق چین را دارد.
مانورهای دریایی با هند و ژاپن و غیره را در آب های جمهوری خلق چین شروع کرده است.
به همین دلیل در صدد جلب عردوغان و سیدعلی و غیره است تا وارد انجمن شانگهای نشوند
۷۳۶۸
سنگ سخنگو
مگر وزارت بهداشت و دانش کاه تحت نظر سپاه است؟
۷۳۶۹
سنگ سخنگو
درنگی در افکار حضرت علی فکری
۱
رویداد های کوبا را باید دور از تبلیقات طرفین دعوا دید.
سگ سخن جو
هدف تحلیل رویدادها ست و یا جامعه کوبا ست؟
برای تحلیل رویدادهای هر جامعه
باید به تحلیل پیشاپیش جامعه مربوطه پرداخت.
ضمنا
چرا باید به نظرات رسانه های امپریالیستی و نظرات رهبری کوبا بی اعتنا بود؟
مگر در نظرات افراد و طبقات اجتماعی
جامعه مربوطه انعکاس نمی یابد؟
۲
برای بررسی این رویدادها نخست باید از معیار های دوگانه دوری کرد.
سگ سخن جو
آره.
ولی چرا و به چه دلیل؟
برای پرهیز از معاییر امپریالیستی و کمونیستی
باید معیار دیگری داشت.
آن معیار المعاییر چیست؟
معیار المعاییر
حقیقت عینی است.
حقیقت عینی اما کجا ست تا کشفش کنند و به مقام معیار ارتقایش دهند؟
حقیقت عینی
حتی به نظر مولانا
(در قصه فیل وارد شده به روستا در ظلمات شب)
در کل فیل (و جامعه) است و نه در دم و خرطوم و عاج و پای فیل.
به زبان فلسفی
حقیقت عینی در عالم عام و کل است و نه در خطه خاص و جزء.
اما عام و کل جامعه کوبا را و هر جامعه دیگر را به مدد کدام سیستم معرفتی می توان شناخت.
به عبارت دیگر
عام و کل
موضوع چیست؟
موضوع علوم
جزئیات و منفردات و خواص و خاصیت ها ست.
عام و کل
موضوع فلسفه علمی (مارکسیسم ـ لنینیسم) است.
که حضرت علی و ائ»ه دیگر
لبی حتی از سرچشمه اش تر نکرده اند.
۳
اگر می خواهیم یک نظام سیاسی را ارزیابی کنیم باید به نکات زیر توجه کنیم.
سگ سخن جو
نظام سیاسی را می خواهید بشناسید و یا نظام جامعتی را؟
بدون شناخت زیربنای اقتصادی که نمی توان روبنای ایده ئولوژیکی را مثلا نظام سیاسی را، مذهب را، قضاوت را، هنر را و اخلاق را شناخت؟
۴
یکم
مردم آن کشور از چه میزان رفاه اقتصادی برخوردار هستند.
سگ سخن جو
رفاه اقتصادی به چه معنی است که معیار باشد؟
معیار برای تشخیص و تعیین رفاه اعضای جامعه چیست؟
مثال:
در طوایل طبقاتی
اعضای طبقات حاکمه
بخش اعظم نعمات مادی و فکری و هنری و فرهنگی را در اختیار دارند.
مثال:
در ایالات متحده کارخانجات را، هتل ها و بیمارستان ها و مدارس و دانش کاه ها و اراضی کشت و مراتع و بانک ها و هتل ها و غیره را در دست دارند و بر توده حکم می رانند.
اکثریت مردم
قوت لایموت خود را کم و بیش دارند.
حتی طبقه به اصطلاح متوسط
ن قادر به پرداخت اجاره خانه خود نمی شوند و در پیاده روها خیمه می زنند و یا در خودرو های شان خانه می کنند.
اینها گزارشات رسانه های خود امپریایلسم اند و نه ادعای ما.
حالا
ارزیابی جامعه امریکا باید بر اساس رفاه اقتصادی کذایی کدام طبقه اجتماعی ارزیابی شود؟
در اروپا
به مدد استثمار بی رحمانه ملل دیگر و تخریب محیط زیست
به توده چه بسا از جیب توده
احسان و انفاق می کنند:
موقع بیکاری و یا بینوایی
کمک اجتماعی می کنند.
تا به تنگ نیاید و انقلاب اجتماعی به تعویق افتد.
در ج. خ. چین
در مدتی کوتاه
فقر ریشه کن می شود و در کوبا نعمات مادی و فرهنگی و هنری به تساوی تقسیم می شوند.
۵
دوم
میزان فاصله طبقاتی در آن جامعه به چه صورت است.
سگ سخن جو
سخن از جامعه کوبا ست و یا سخن از جوامع طبقاتی است؟
طبقه حاکمه در کوبا چه نام دارد؟
مثال:
بر اساس اختلافات طبقاتی فوق الذکر
ارزیابی حضرت علی از جامعه امریکا چیست؟
کدام بهتر است:
کوبا و یا امریکا؟
۶
سوم
حقوق سیاسی و مدنی شهروندان چهگونه می باشد.
سگ سخن جو
حضرت علی چسبیده به سیاست و مدنیت بی انکه معنی سیاست و مدنیت را بداند.
کوبا دموکراسی توده ای است.
حزب توده در کوبا زمام امور را به دست دارد و نه اشراف فئودال و روحانی و بورژوازی.
حقوق سیاسی و مدنی توده امریکا از چه قرار است.
تعداد کشته ها در خیابان های امریکا
بیشتر از تعداد قربانیان امریکا در همه جنگ ها ست.
سیاهپوستان به تنگ آمده اند و اجازه تنفس می طلبند.
در کوبا قضیه از چه قرار است.
به قول حریفی
کوبا بهشت کودکان و زنان است.
حتی در نیمه های شب
هر کودک و هر زنی می تواند بیرون از خانه باشد
بیسوادی در کوبا پیدا نمی شود.
یعنی امکانات فرهنگی به تساوی تقسیم شده اند.
سران طوایل طبقاتی
مثلا همین ترامپ بی دین و جوی با دین
اصلا
سواد ندارند.
فرهنگ ندارند.
مدنیت نمی شناسند
چه رسد به توده که این لاشخورها را داوطلبانه سوار گرده خود می کنند تا حضرت علی از حقوق سیاسی و مدنی آنان دم بزند و پوز بدهد.
۷
و نهایتا حق و امکان مشارکت سیاسی مردم در چه حدی وجود دارد.
سگ سخن جو
حضرت علی در روبنای ایده ئولوژیکی پرسه می زند و گرد و خاک راه می اندازد.
توده می تواند در جوامع توده فرما
عضو حزب توده شود و توسعه یابد و به مقامات رهبری جامعه برسد.
در امریکا و دیگر طوایل طبقاتی
پیش شرط شرکت در دستگاه دولت
میلیونر بودن است.
توده را به صدها فرسنگی ماشین دولتی حتی راه نمی دهند.
معرکه های انتخابات
فرم عوامفریبی حساب شده و بی خطر برای طبقه حاکمه است.
حضرت علی باید فیلم روبرت دو نیرو تحت عنوان «روزی امریکایی بود» را ببیند و ببیند که سران سندیکاهای کارگری
چگونه لت و پار می شوند.
در امریکا مک کارتی تبر بر تبار حزب توده فرود اورده است و حزب توده امریکا به همان روز حزب توده جنقوری اسلامی افتاده است.
۷۳۷۰
سنگ سخنگو
اگر سران طالبان به بهشت می روند
ما طالب رفتن به جهنم هستیم.
حریف
سگ سخن جو
طرز «تفکر» استالینیست ها و امپریالیست ها
فرمالیستی است.
معیار عینی بر ای کشف حقیقت مطلوب خود
قیافه و ریخت و شمایل افراد است.
چون توان تحلیل افکار را ندارند
به تخریب افراد می پردازند.
انگار خودشان الن دلونند.
۷۳۷۱
سنگ سخنگو
احمد شاملو
سال گَشتگی است این
که به خود درپیچی ابروار
بِغُرّی بیآنکه بباری؟
سالگشتگی است این
که بخواهیاش
بیاینکه بیفشاریاش؟
سالگشتگیست این؟
خواستناش
تمنایِ هر رگ
بیآنکه در میان باشد
خواهشی حتێ؟
نهایتِ عاشقی است این؟
آن وعدهی دیدارِ در فراسوی پیکرها؟
پایان
سگ سخن جو
معنی تحت اللفظی:
آیا
سالگشتگی
یعنی اینکه مثل ابر به خودت بپیچی، بغری و نباری ( اشک نریزی)؟
آیا
سالگشتگی
یعنی اینکه بخواهی ولی به خودت فشارش ندهی؟
آیا سالگشتگی
یعنی اینکه هر رگت او را بخواهد
بدون اینکه بخواهی؟
آیا نهایت عاشقی این است که
که در فراسوی اندم با کسی قرار ملاقات بگذاری؟
آره.
مشد احمد.
خدا آدمیان را خر بکناد
ولی معتاد نکناد.
افیون چه تریاک و چه حشیش و چه هروئین
شعرا را به جفنگ وامی دارد.
جوی باریکه ای به نظرش شط خروشانی نمودار می گردد.
دلش می خواهد
ولی از فرط استضعاف
نمی تواند جنب بخورد و بغلش کند.
معتادجماعت
فقط می تواند
در عالم هپروت سیر کند.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر