پروفسور دکتر مانفرد بور
برگردان
۱۰
· اسکولاستیک مکتب یکپارچه، وحدتمند و کاملی نبوده است.
۱۱
· اسکولاستیک حاوی گروهبندی ها و جریانات فلسفی مختلف بوده است.
۱۲
· تاریخ اسکولاستیک از مبارزات و کشمکش ها میان این گروهبندی ها و جریانات مکتبی سرشار بوده است.
· مراجعه کنید به مشاجره بر سر یونیورسال ها (مفاهیم عام)، نومینالیسم، رئالیسم
توسعه اسکولاستیک
کلمنس بویمکر
(۱۸۵۳ ـ ۱۹۲۴)
فیلسوف کاتولیک آلمانی
تاریخ فلسفه شناس
۱
· توسعه اسکولاستیک، بنا بر طبقه بندی بویمکر، به طور عمده از سه مرحله گذشته است:
الف
· اسکولاستیک آغازین (۸۰۰ ـ ۱۲۰۰)
ب
· اسکولاستیک متعالی (۱۱۵۰ ـ ۱۳۰۰)
پ
· اسکولاستیک واپسین (۱۳۰۰ ـ ۱۴۰۰)
الف
اسکولاستیک آغازین
(۸۰۰ ـ ۱۲۰۰)
۱
· شاخص های اسکولاستیک آغازین (دوره تشکیل اسکولاستیک) به شرح زیر بوده اند:
الف
· فرمولبندی روشن مسئله یونیورسال ها (مفاهیم عام) و آغاز مبارزه بر سر آنها (مشاجره بر سر یونیورسال ها)
· مراجعه کنید به مشاجره بر سر یونیورسال ها
ب
· انتشار کتب ارسطو راجع به منطق
پ
· تشکیل متد اسکولاستیکی
۲
· نمایندگان اصلی اسکولاستیک آغازین به شرح زیر بوده اند:
الف
· یوهانس اسکاتوس و یا ازیوگنا
ب
· آنسلم فون کانتربری
پ
· ویلهلم فون چامپا
ت
· ابلارد
ث
· پطروس لومباردوس
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر