هیئت تحریریه کلکتیو
برگردان
شین میم شین
۱
· تصویر، مفهوم اساسی هر تئوری شناخت ماتریالیستی، به ویژه تئوری شناخت مارکسیستی ـ لنینیستی است.
· مراجعه کنید به تئوری شناخت
۲
· تصاویر (تصویرها)، نتایج فکری روند انعکاس (عکس برداری، عکس اندازی) اند.
· روندی که در آن، انسان ها بر مبنای پراتیک جامعتی، واقعیت عینی را به واسطه شعور جامعتی موجود در فرم های مختلف، به طور فکری از آن خود می کنند.
· مراجعه کنید به واقعیت عینی، پراتیک
۳
· فرم های مختلف شعور جامعتی (اجتماعی) به شرح زیرند:
الف
· علم
ب
· ایده ئولوژی
پ
· اتیک (اخلاق)
ت
· هنر
ث
· مذهب
۴
· تصاویر در روند بغرنج ترجمه و تبدیل مادی به فکری تشکیل می یابند.
۵
· روندی که در جریان خود هم با ساختار و طرز اثرگذاری دستگاه حسی و سیستم عصبی بشری و هم با سطح توسعه پراتیک جامعتی مشروط می شود.
۶
· تعیین کننده محتوای این روند بغرنج، در وهله اول عوامل زیرند:
الف
· واقعیت عینی تصویرسازی شده (مصور) (منعکسه)
ب
· مناسبات جامعتی
پ
· منافع طبقاتی
۷
· درجه مطابقت تصویر با واقعیت عینی تصویرسازی شده (منعکس شده) در هر مورد، به طور تاریخی (تاریخا) مشروط می شود.
۸
· برای اینکه تصاویر در از آن خود کردن فکری روند جامعتی در حال توسعه واقعیت عینی تشکیل می یابند و بر اساس پراتیک جامعتی تدقیق، تعمیق و تصحیح می شوند.
۹
· فقط تصاویر تقریبا منطبق با واقعیت عینی وجود ندارند.
· آنسان که مثلا در علم، در ایده ئولوژی سوسیالیستی و در هنر رئالیستی وجود دارند.
· بلکه علاوه بر آن، تصاویر مخدوش، ، تخیلی و توهمی هم وجود دارند.
· همانطور که در ایده ئولوژی بورژوایی، در مذهب، در هنر غیررئالیستی (ایرئالیستی) وجود دارند.
۱۰
· برای اینکه در جامعه طبقاتی آنتاگونیستی (آشتی ناپذیر)، بالضروره، شعور وارونه هم تشکیل می یابد.
· مراجعه کنید به شعور جامعتی
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر