هیئت تحریریه کلکتیو
برگردان
۸
· ترویج حربه نیرومندی در مبارزه بر ضد ایده ئولوژی بورژوایی است.
۹
· بنا بر آموزه های مارکسیسم ـ لنینیسم در رویارویی میان ایده ئولوژی سوسیالیستی و ایده ئولوژی بورژوایی کمپرومیسی (مصالحه ای) وجود ندارد.
۱۰
· این دو ایده ئولوژی به طور آشتی ناپذیری رو در روی همدیگر قرار دارند.
۱۱
· هر تضعیف ایده ئولوژی سوسیالیستی به معنی تقویت ایده ئولوژی بورژوایی است.
۱۲
· لنین از کمونیست ها می طلبد که با صبر و حوصله به میان توده روند، خصایص و روان شناسی هر قشر اجتماعی را، هر صاحب صنف و حرفه را بفهمند و کار سیاسی را به طرز قانع کننده ای به آنها تفهیم کنند، ساده و صریح سخن گویند.
۱۳
· برای تحقق علمی بخشیدن به ترویج سیاسی، قبل از همه باید توانایی تعیین درست نکات زیر را در هر دوره معین مبارزه داشت:
الف
· توانایی تعیین درست محتوای ترویج را
ب
· توانایی تعیین درست سمت و سوی ترویج را
پ
· توانایی تعیین درست فرم های ترویج را
۱۴
· مشخصات ترویج سیاسی مؤثر در توده از قرار زیرند:
الف
· جانبداری پیگیر و قاطعانه در ترویج
ب
· بضاعت فکری عالی در ترویج
پ
· استدلال زنده و قانع کننده در ترویج
ت
· تنوع در انتخاب وسایل ترویج
ث
· وضوح بزرگ در ترویج
۱۵
· مهم ترین وسایل ترویج به شرح زیرند:
الف
· مطبوعات
ب
· رادیو
پ
· تلویزیون
ت
· رسانه های مدرن انترنتی و غیره
۱۶
· این وسایل ترویج اما جای ترویج شفاهی حزب را نمی گیرند.
۱۷
· گفت و گوهای فردی، کلکتیو (دسته جمعی) هماندیشی (بحث، چالش نظری) در گروه های کوچک و در کلکتیوها، امکان تحکیم نظرات سوسیالیستی را در گفت و شنود و در مبادله نظری فراهم می آورند.
۱۸
· ترویج مرئی و مشهود با وسایل خاص خود از قبیل پلاکات، عکس و غیره کار ترویجی حزب را تقویت می کند.
۱۹
· هر وسیله ای در کار ترویجی جای خاص خود را دارد.
۲۰
· وسایل ترویجی مختلف متعدد را باید با همدیگر سازگار ساخت و به خدمت گرفت.
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر