۱۴۰۰ اردیبهشت ۳, جمعه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ت) ترویج (آژیتاسیون) (۲) (بخش آخر)

Agitation – meaning, usage, quotes, and social examples

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۸

·    ترویج حربه نیرومندی در مبارزه بر ضد ایده ئولوژی بورژوایی است.

 

۹

·    بنا بر آموزه های مارکسیسم ـ لنینیسم در رویارویی میان ایده ئولوژی سوسیالیستی و ایده ئولوژی بورژوایی کمپرومیسی (مصالحه ای) وجود ندارد.

 

۱۰

·    این دو ایده ئولوژی به طور آشتی ناپذیری رو در روی همدیگر قرار دارند.

 

۱۱

·    هر تضعیف ایده ئولوژی سوسیالیستی به معنی تقویت ایده ئولوژی بورژوایی است.  

 

۱۲

·    لنین از کمونیست ها می طلبد که با صبر و حوصله به میان توده روند، خصایص و روان شناسی هر قشر اجتماعی را، هر صاحب صنف و حرفه را بفهمند و کار سیاسی را به طرز قانع کننده ای به آنها تفهیم کنند، ساده و صریح سخن گویند.

 

۱۳

·    برای تحقق علمی بخشیدن به ترویج سیاسی، قبل از همه باید توانایی تعیین درست نکات زیر را در هر دوره معین مبارزه داشت:

 

الف

·    توانایی تعیین درست محتوای ترویج را

 

ب

·    توانایی تعیین درست سمت و سوی ترویج را

 

پ

·    توانایی تعیین درست فرم های ترویج را

 

۱۴

·    مشخصات ترویج سیاسی مؤثر در توده از قرار زیرند:

 

الف

·    جانبداری پیگیر و قاطعانه در ترویج

 

ب

·    بضاعت فکری عالی در ترویج

 

پ

·    استدلال زنده و قانع کننده در ترویج

 

ت

·    تنوع در انتخاب وسایل ترویج

 

ث

·    وضوح بزرگ در ترویج

 

۱۵

·    مهم ترین وسایل ترویج به شرح زیرند:

 

الف

·    مطبوعات

ب

·    رادیو

پ

·    تلویزیون

ت

·    رسانه های مدرن انترنتی و غیره

 

۱۶

·    این وسایل ترویج اما جای ترویج شفاهی حزب را نمی گیرند.

 

۱۷

·    گفت و گوهای فردی، کلکتیو (دسته جمعی) هماندیشی (بحث، چالش نظری) در گروه های کوچک و در کلکتیوها، امکان تحکیم نظرات سوسیالیستی را در گفت و شنود و در مبادله نظری فراهم می آورند.

 

۱۸

·    ترویج مرئی و مشهود با وسایل خاص خود از قبیل پلاکات، عکس و غیره کار ترویجی حزب را تقویت می کند.

 

۱۹

·    هر وسیله ای در کار ترویجی جای خاص خود را دارد.

 

۲۰

·    وسایل ترویجی مختلف متعدد را باید با همدیگر سازگار ساخت و به خدمت گرفت.

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر