پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
جهان بینی
۱۹
· فقط جهان بینی طبقه کارگر و حزب طبقه کارگر به مثابه فلسفه نوین (مدرن) قادر به تبیین فکری روح زمانه و ارائه جمعبندی علمی ـ تئوریکی منطبق با علم و فن و توسعه اجتماعی از کل جهان است.
۲۰
· این جهان بینی علمی، یعنی جهان بینی طبقه کارگر و جهان بینی سوسیالیسم را ماتریالیسم دیالک تیکی و ماتریالیسم تاریخی تشکیل می دهند.
· (موضوع ماتریالیسم دیالک تیکی کل هستی (طبیعت، جامعه، تفکر) و موضوع ماتریالیسم تاریخی کل جامعه بشری است.
· مفاهیم و مقولات ماتریالیسم دیالک تیکی کل نتیجه تجرید چیزها، پدیده ها، روندها و سیستم های کل هستی اند و مفاهیم و مقولات ماتریالیسم تاریخی نتیجه تجرید چیزها، پدیده ها، روندها و سیستم های کل جامعه بشری.
· مثال:
· ماده و یا وجود و روح و یا شعور از مقولات ماتریالیسم دیالک تیکی اند.
· عالی تر از این دو مقوله، مفهوم و مقوله ای وجود ندارد.
· وجود اجتماعی و شعور اجتماعی از مقولات ماتریالیسم تاریخی اند.
· عالی ترین مفهوم در عرضه جامعه بشری اند.
· ولی زیرمفهوم مقولات وجود و شعور (ماده و روح) اند.
· مترجم)
۲۱
· جهان بینی طبقه کارگر (ماتریالیسم دیالک تیکی و ماتریالیسم تاریخی) ابزار فکری برای سمتگیری انسان ها و به ویژه طبقه کارگر در پراتیک اند.
۲۲
· فلسفه مارکسیستی ـ لنینیستی به مثابه علم تغییر انقلابی طبیعت، جامعه و تفکر بنیان و اساس علمی ـ تئوریکی سیاست احزاب کارگری و کمونیستی و علوم جامعتی (علوم اجتماعی) مارکسیستی ـ لنینیستی را تشکیل می دهد.
۲۳
· نمایندگان جامعه شناسی بورژوایی نوین به طرز خستگی ناپذیری ادعا می کنند که میان فلسفه و جامعه شناسی پیوند عینی وجود ندارد.
۲۴
· نمایندگان جامعه شناسی بورژوایی نوین ادعا می کنند که علم شان عاری از جهان بینی است.
۲۵
· این ادعای نمایندگان جامعه شناسی بورژوایی نوین هم توهم است و هم بیانگر خصلت ضد علمی این جامعه شناسی است.
۲۶
· جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی آگاهانه از رابطه عنیی تنگانگ میان فلسفه مارکسیستی ـ لنینیستی و جامعه شناسی شروع به حرکت می کند.
· برای اینکه بنیان و اساس تئوریکی این علم (جامعه شناسی) فقط بدین طریق تضمین می شود.
پایان
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر