۱۳۹۹ مهر ۱۵, سه‌شنبه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۴۲۷)


 
جمعبندی
از
مسعود بهبودی
 
زن در قرآن کریم

از وال فیسبوک مینا

زن‌ها را کتک بزنید (سوره نساء آیه ۳۴)

مرد بالاتر از زن است(سوره بقره آیه ۲۲۸)

زن‌ها را در خانه حبس کنید(سوره نساء آیه ۱۵)

حجاب کنید(سوره نور آیه ۳۱)

شهادت ۲ زن برابر یک مرد است(سوره بقره آیه ۲۸۲)

سهم ارث دختر نصف پسر است(سوره نساء آیه ۱۱)

مرد می‌تواند ۴ زن بگیرد(سوره نساء آیه ۳)

تجاوز به زن شوهردار حرام است، به جز آن‌‌هایی که به غنیمت گرفتید(سوره نساء آیه ۲۴)

زن خو‌د را بعد از ۳ طلاقه کردن باید بدهید با یکی دیگر سکس کند تا دوباره بتوانید بگیرید، محلل(سوره بقره آیه ۲۳۰)

برادر از خواهر کامل ارث می‌برد ولی خواهر از برادر نصف(سوره نساء آیه ۱۷۶)

زنان شما، دشمنانتان هستند(سوره تغابن آیه ۱۴)

مردان باید بر زنان مسلط باشند(سوره نساء آیه ۳۲)

می‌توانید زن‌ها را تحت فشار بگذارید(سوره نساء آیه ۱۹)

مرد ۲ برابر زن ارث می‌برد(سوره نساء آیه ۱۲)

زنان کشتزار شما هستند، هر زمان و هر جا خواستید می‌تونید با آنها سکس کنید(سوره بقره آیه ۲۲۳)

زن‌ها بعد از طلاق برای ازدواج مجدد باید ۳ ماه صبر کنند ولی مردها نه(سوره بقره آیه ۲۲۸)

 
درنگی در عندرزی از شمس تبریز

بی معنی است اگر بخواهی به آخر راه فکر کنی
تو قدم اول را بردار
راه بر تو جاری میشود

۱
شمس تبریز
یا
ترک خر بوده
یا
ترک خر پرور
و
یا
هر دو باهم

۲
در روزهای نکبت بار بهمن ماه
در
دانشگاه تهران
خلایق قصد روشنگری داشتند تا به قول شمس تبریز «به آخر راه فکر کنند»

۳
لاشخورهای بازاری و حزب اللهی
اما
همین عندرز شمس تبریز را نشخوار می کردند و می فرمودند:
«بحث پس از مرگ شاه»

۴
در نتیجه کسی نپرسید که پس از سرنگونی رژیم انقلاب سفید
چه نظام و رژیمی روی کار خواهد آمد؟

۵
در نتیجه به این روز افتادیم که خر شدیم و مشتی لاشخور بر گرده مان نشستند و سودای پایین امدن در روز محشر را حتی در سر ندارند.

۶
هر که ناموزد ز پیر روزگار
هیچ ناموزد ز هیچ آموزگار
 
درنگی در مقوله عشق

حیره

الف
عشق آزمونی روحی است.

۱
در این صورت باید مرجعی باشد که روح عاشق را مورد آزمون قرار دهد.

۲
در اشعار و ترانه های وطنی هم
عشاق به خدا گیر می دهند که عاشق شان کرده است و رسوای شان کرده است.
راستی عاشق شدن چرا باید با رسوا شدن توأم باشد؟

۳
منظور حیره می تواند خدا و یا طبیعت و اندام عاشق باشد.

۴
رئالیستی هم است:
اندام
بنا بر قوانین درونی اش
عاشق را به دام عشق می اندازد و روح او را به محک می زند.

ب
عشق
ربطی به جنسیت ندارد و با کالبدها بیگانه است.

۱
آره.
عشق زن و مرد نمی شناسد
ولی روح و نتیجتا روندهای روحی مثلا عشق و نفرت با تن بیگانه نیست.

۲
روح مجزا از تن وجود ندارد.

۳
تن بدون روح هم جسد و جنازه و لاشه است و نه تن.

۴
عشق در دیالک تیکی از وجود و شعور (ماده و روح) به کار می افتد.

۵
مرده ها و لاشه ها و تفاله ها و زباله ها
عاشق نمی شوند.

پ
عشق با درونی ترین کانون وجود سرو کار دارد.

۱
منظور از کانون وجود چیست؟

۲
کانون هر چیز درونی ترین و مرکزی ترین جای آن چیز است.

۳
وجود = ماده = اندام مادی آدمی (عناصر شیمیایی ارگانیکی (آلی) و معدنی)

ت
اما تو هنوز حتی به معبد خود قدم نگذاشته ای، ابدا نمی دانی که کیستی و با اینحال در پی آنی که چگونه عشق بورزی.

۱
انسان معبدی ندارد و خودشناسی اش رد خور ندارد.

۲
همین که کسی عاشق چیزی و یا کسی می شود
دال بر وجود درخود او و دال بر خودشناسی او ست.

۳
اول باید خود را کسی بدانی تا عاشق کس دیگری باشی.

۴
به
همین دلیل
زباله ها
نمی توانند خودشناس باشند و عاشق کسی باشند.

امتحانش آسان است:
به زباله زیبایی بگو:
چقدر زیبایی.

بلافاصله بلاکت می کند.

۵
کسی که هویت و موضع ندارد
نه
دوست دارد و نه دشمن
نه
دوست کسی می شود و نه دشمن کسی

ث
نخست خود باش، خود را بشناس و دل خوش دار که عشق را پاداش خواهی گرفت.

۱
حیره
بدون تعریف مقوله مبهم عشق
عشق
را
ایدئالیزه می کند.

۲
عشق چیست؟

۳
عشق مفهومی معروف ولی مبهم است.

۴
ما راجع به عشق بخش اعظم اشعار شعرای کشور را تحلیل کرده ایم.
شاید ۲۰۰ تحلیل منتشر کرده باشیم.

۵
به نظر ما بهترین و ارزشمندترین تعریف از مقوله عشق
را
فروغ فیلسوف عرضه داشته است.
 
درنگی در مفاهیم حریفه ای

من هرگز به کسی توهین نکرده ام.
من فقط آنها را با دقت توصیف می کنم

۱
توصیف چیست؟

۲
برای درک معنی مفهوم توصیف
باید به مفهوم توضیح و تحلیل اندیشید که مفاهیم فلسفی دیگری در تئوری شناخت اند.

۳
توصیف
ـ بمثابه روش شناخت علمی ـ
قادر به انجام وظایف معرفتی زیر است:
توصیف ـ در بهترین حالت ـ می تواند تصویر نسبتا دقیقی از واقعیت امر مورد نظر ترسیم کند.
توصیف اما نمی تواند از نشان دادن چگونگی ساخت واقعیت امر پا فراتر نهد.
توصیف نمی تواند به ارائه دلیل چند و چون واقعیت امر مورد نظر نایل آید.
توصیف عمدتا فقط نمود (ظاهر) واقعیت امر مربوطه را مورد توجه قرار می دهد، ولی نمی تواند به بود (ذات، ماهیت) آن نفوذ کند و علل و دلایل وجودی آن را توضیح دهد.
 
۴
توضیح
بررسی عملی ـ عینی ـ علمی چیزی و یا شخصی و یا جامعه ای است.
توضیح
مبتنی بر فاکت عینی و تجربی است.
مستدل است.

۴
توهین چیست؟

۵
توهین واکنش احساسی، عاطفی، اخلاقی افراد نسبت به چیزی و یا کسی است.

۶
توهین
ربطی به شناخت کسی و یا چیزی ندارد.

۷
خیلی ها
به
دلیل جهل نسبت به تعریف این مفاهیم
هر توصیف و توضیح و تحلیلی را توهین تلقی می کنند.

۸
مثال:
طالبان
زن حامله ای را سنگسار و یا تیرباران می کند.

۹
وقتی کسی با توجه به این کردوکار
بگوید:
طالبانیسم مکتب خر پروری است
به
طالبانیسم که توهین نمی کند.

۱۰
او
طالبانیسم را تحلیل رئالیستی و راسیونالیستی می کند.

۱۱
حالا حریف ادعا می کند که اهل توصیف است و نه اهل توهین.

۱۲
توصیف می تواند
توهین هم باشد.

۱۳
برای اینکه توصیف سطحی می ماند.

۱۴
مثال:
دیروز زنی در طویله جماران
در تویت
نوشته بود:
می خواهم مواد مخدر در ساندویچی کنم و به کودکان زباله جوی ( به اصطلاح کودکان کار) بدهم
تا بمیرند
و
من بردارم و در زباله دانی بیندازم.

۱۵
این زن زباله
هم
کودکان زباله جو را توصیف می کند
ولی همزمان آنها را مورد تف و توهین و تحقیر و تخریب قرار می دهد.
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر