۱۳۹۹ تیر ۳, سه‌شنبه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۳۴۱)

جمعبندی
از
مسعود بهبودی 
 
علی رضا صبای تبریزی

یک‌روز روز دختر و یک‌روز روز زن
آن باکره‌ است ظاهرا این غیرباکره

زیر شکم چو علت تفکیک روزها ست
تبریک‌گو خر است و پذیرنده مسخره

۱
هی
شاعر
این «ظاهرا» تو
خود افشاگر است.

۲
این «ظاهرا» تو
بدان معنی است که باکرگی نیمه مظلوم جامعه
برای خود تو
معیار ارزیابی زنان جامعه است.

۳
وقتی
باکرگی نران ط.
اهمیتی ندارد
چرا
باید
باکرگی زنان اهمیت کسب کند؟

۴
تعیین روزی به نام روز دختر و روز دیگربه نام روز زن
فرم فرمالی از قدردانی جامعه از مادران بالقوه و بالفعل جامعه است
که
مولدان مایحتاج حیاتی جامعه به توان چند اند:
زنان
هم
به
تولید مثل
می پردازند
و
هم
به
تولید مواد مادی و خدماتی و فکری و روحی و هنری و روانی

۵
منظور طبقه حاکمه از این قدر دانی فرمال
اما
نه
همه
دختران و زنان جامعه
بلکه بخش عقب مانده قشر زنان است.

۶
منظور طبقه حاکمه
آیة الکرسی های زن ستیز طویله جماران است
 

نه.

۱
شاعر این شعر
قصد انتقاد از طبقه حاکمه را دارد.

۲
شعر و هر اثر هنری
اما
آگاهانه تولید و تشکیل نمی شود.

۳
واژه «ظاهرا»
به طرز ناخودآگاه
توسط اجنه درونی - طبقاتی
به قول حافظ
به فرمان استاد ازل
و یا
به علل فرمال شعر (وزن و قافیه و غیره)
آمده است.

۴
شاعر خوبی باید باشد.

۵
ما
امروز
تصادفا
با
او
آشنا شدیم.
 
راجع به هارت و پورت حریفی

۱
انترناسیونالیسم پرولتری شعار نیست.

۲
انترناسیونالیسم پرولتری
یک روی مدالی است که روی دیگرش ناسیونالیسم پرولتری است.

۳
ما با دیالک تیک ملی و بین المللی سر و کار داریم

۴
ما
با دیالک تیک ناسیونالیسم پرولتری و انترناسیونالیسم پرولتری
سر و کار داریم.

۵
همه چیز در کل هستی
دیالک تیکی است.

۶
تو اصلا حرف دهنت را نمی فهمی.
به
همین دلیل
پرت و پلا می نویسی.

۷
پرولتاریا
(و توده ای ها به عنوان نمایندگان ارگانیکش)
تنها طبقه اجتماعی است
که
هم ملی (ناسیونالیست) است و هم انترناسیونالیست.

۸
پرولتاریا اصلا جهانوطن نیست.

۹
جهان وطنی
از مفاهیم بورژوازی است
که
قبلا
یعنی زمانی که بورژوازی بر ضد فئودالیسم برخاسته بود،
محتوای مترقی داشته
و اکنون
محتوایی ارتجاعی دارد (کوسموپولیتیسم)

۱۰
اکنون طبقات اجتماعی انگل
اصلا نمی توانند ناسیونالیسم را نمایندگی کنند.

۱۱
اکنون
طبقات اجتماعی انگل
فاشیسم، فوندامنتالیسم، راسیسم، ایراسیونالیسم و ... 
را 
نمایندگی می کنند.

۱۲
اکنون
فقط پرولتاریا ست
که
می تواند 
نماینده ناسیونالیسم، انترناسیونالیسم، راسیونالیسم (خردگرایی)، روشنگری، هومانیسم (بشردوستی)، ناتورالیسم (طبیعت پرستی)، دموکراتیسم (آنتی فئودالیسم) و آنتی امپریالیسم (ملی) 
باشد.

۱۳
اعضای همین حزب توده خادمان و مبلغان و منادیان بزرگ فکر و فرهنگ ملی کشور و فکر و فرهنگ مترقی بشری اند.

۱۴
پیشایپش همه
سیاوش کسرایی
محمد زهری
احسان طبری
انصاری
به آذین
و
مؤلفان کنونی دایرة المعارف روشنگری

۱۵
تو بهتر است
در محله تان به دنبال کلاس اکابر بگردی
تا
انشاء الله
رشد کنی
و
آبرو ریزی نکنی
تا
ننه و بابایت
سرافکنده و شرمنده نگردند.
 
زنان به مثابه قشری جمعیتی زیر ذره بین تحلیل

۱
زنان
طبقه اجتماعی همگونی را تشکیل نمی دهند.

۲
زنان یکی از اقشار اجتماعی اند:
زنان
هم
می توانند عضو طبقه حاکمه باشند
هم
می توانند
عضو پرولتاریا باشند
و
هم
می توانند عضو طبقه متوسط باشند
و
هم
می توانند جزو لومپن پرولتاریا باشند.

۳
برخورد طبقه حاکمه فوندامنتالیستی - پان اسلامیستی (فاشیستی) (خمینیسم) با زنان
شبیه برخورد طبقه حاکمه فاشیستی (نازیستی) با زنان است.

۴
هم توسط فاشیسم و هم توسط فوندامنتالیسم
زنان
به
طرق ایده ئولوژیکی
طبقه بندی می شوند:
 
زنان متعلق به نژاد (مذهب) ارباب
و
زنان متعلق به نژاد (مذهب) برده

۵
برای شناخت ماهیت برخورد فوندامنتالیسم (خمینیسم) با زنان
باید
برخورد نازیسم با زنان را شناخت.

۶
مسئله زنان در ط. جماران
باید از دیدی دیگر بررسی شود.
 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر