جمعبندی
از
مسعود بهبودی
علی رضا صبای تبریزی
یکروز روز دختر و یکروز روز زن
آن باکره است ظاهرا این غیرباکره
زیر شکم چو علت تفکیک روزها ست
تبریکگو خر است و پذیرنده مسخره
۱
هی
شاعر
این «ظاهرا» تو
خود افشاگر است.
۲
این «ظاهرا» تو
بدان معنی است که باکرگی نیمه مظلوم جامعه
برای خود تو
معیار ارزیابی زنان جامعه است.
۳
وقتی
باکرگی نران ط.
اهمیتی ندارد
چرا
باید
باکرگی زنان اهمیت کسب کند؟
۴
تعیین روزی به نام روز دختر و روز دیگربه نام روز زن
فرم فرمالی از قدردانی جامعه از مادران بالقوه و بالفعل جامعه است
که
مولدان مایحتاج حیاتی جامعه به توان چند اند:
زنان
هم
به
تولید مثل
می پردازند
و
هم
به
تولید مواد مادی و خدماتی و فکری و روحی و هنری و روانی
۵
منظور طبقه حاکمه از این قدر دانی فرمال
اما
نه
همه
دختران و زنان جامعه
بلکه بخش عقب مانده قشر زنان است.
۶
منظور طبقه حاکمه
آیة الکرسی های زن ستیز طویله جماران است
۱
شاعر این شعر
قصد انتقاد از طبقه حاکمه را دارد.
۲
شعر و هر اثر هنری
اما
آگاهانه تولید و تشکیل نمی شود.
۳
واژه «ظاهرا»
به طرز ناخودآگاه
توسط اجنه درونی - طبقاتی
به قول حافظ
به فرمان استاد ازل
و یا
به علل فرمال شعر (وزن و قافیه و غیره)
آمده است.
۴
شاعر خوبی باید باشد.
۵
ما
امروز
تصادفا
با
او
آشنا شدیم.
راجع به هارت و پورت حریفی
۱
انترناسیونالیسم پرولتری شعار نیست.
۲
انترناسیونالیسم پرولتری
یک روی مدالی است که روی دیگرش ناسیونالیسم پرولتری است.
۳
ما با دیالک تیک ملی و بین المللی سر و کار داریم
۴
ما
با دیالک تیک ناسیونالیسم پرولتری و انترناسیونالیسم پرولتری
سر و کار داریم.
۵
همه چیز در کل هستی
دیالک تیکی است.
۶
تو اصلا حرف دهنت را نمی فهمی.
به
همین دلیل
پرت و پلا می نویسی.
۷
پرولتاریا
(و توده ای ها به عنوان نمایندگان ارگانیکش)
تنها طبقه اجتماعی است
که
هم ملی (ناسیونالیست) است و هم انترناسیونالیست.
۸
پرولتاریا اصلا جهانوطن نیست.
۹
جهان وطنی
از مفاهیم بورژوازی است
که
قبلا
یعنی زمانی که بورژوازی بر ضد فئودالیسم برخاسته بود،
محتوای مترقی داشته
و اکنون
محتوایی ارتجاعی دارد (کوسموپولیتیسم)
۱۰
اکنون طبقات اجتماعی انگل
اصلا نمی توانند ناسیونالیسم را نمایندگی کنند.
۱۱
اکنون
طبقات اجتماعی انگل
فاشیسم، فوندامنتالیسم، راسیسم، ایراسیونالیسم و ...
را
نمایندگی می کنند.
۱۲
اکنون
فقط پرولتاریا ست
که
می تواند
نماینده ناسیونالیسم، انترناسیونالیسم، راسیونالیسم (خردگرایی)، روشنگری، هومانیسم (بشردوستی)، ناتورالیسم (طبیعت پرستی)، دموکراتیسم (آنتی فئودالیسم) و آنتی امپریالیسم (ملی)
باشد.
۱۳
اعضای همین حزب توده خادمان و مبلغان و منادیان بزرگ فکر و فرهنگ ملی کشور و فکر و فرهنگ مترقی بشری اند.
۱۴
پیشایپش همه
سیاوش کسرایی
محمد زهری
احسان طبری
انصاری
به آذین
و
مؤلفان کنونی دایرة المعارف روشنگری
۱۵
تو بهتر است
در محله تان به دنبال کلاس اکابر بگردی
تا
انشاء الله
رشد کنی
و
آبرو ریزی نکنی
تا
ننه و بابایت
سرافکنده و شرمنده نگردند.
زنان به مثابه قشری جمعیتی زیر ذره بین تحلیل
۱
زنان
طبقه اجتماعی همگونی را تشکیل نمی دهند.
۲
زنان یکی از اقشار اجتماعی اند:
زنان
هم
می توانند عضو طبقه حاکمه باشند
هم
می توانند
عضو پرولتاریا باشند
و
هم
می توانند عضو طبقه متوسط باشند
و
هم
می توانند جزو لومپن پرولتاریا باشند.
۳
برخورد طبقه حاکمه فوندامنتالیستی - پان اسلامیستی (فاشیستی) (خمینیسم) با زنان
شبیه برخورد طبقه حاکمه فاشیستی (نازیستی) با زنان است.
۴
هم توسط فاشیسم و هم توسط فوندامنتالیسم
زنان
به
طرق ایده ئولوژیکی
طبقه بندی می شوند:
زنان متعلق به نژاد (مذهب) ارباب
و
زنان متعلق به نژاد (مذهب) برده
۵
برای شناخت ماهیت برخورد فوندامنتالیسم (خمینیسم) با زنان
باید
برخورد نازیسم با زنان را شناخت.
۶
مسئله زنان در ط. جماران
باید از دیدی دیگر بررسی شود.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر