جمعبندی
از
مسعود بهبودی
تأملی در مفهوم تضاد
۱
در نظر گرفتن تضاد
بی اعتنا به پیوند
یعنی فراموش کردن دیالک تیک پیوند و تضاد (وحدت اضداد)
نشانه طرز تفکر ضد دیالک تیکی (متافیزیکی) است.
۲
این طرز تگرش متافیزیکی
رهاورد استالینیسم و مائوئیسم است.
۳
بدین طریق
دیالک تیک پیوند و تضاد
به
صورت دوئالیسم پیوند و تضاد در می آید.
۴
یعنی
میان اقطاب دیالک تیکی دیوار نفوذ ناپذیر دوئالیستی کشیده می شود.
۵
این طرز تفکر ضد دیالک تیکی زادگاه نفی مکانیکی هر مخالف و هر نظر است.
۶
این طرز تفکر دوئالیستی را شاملو و اجامر جماران هم نمایندگی می کنند.
۷
وقتی شاملو می سراید:
من هابیلم
دوئالیسم تئولوژیکی (فقهی، مذهبی) هابیل و قابیل
را
(مظاهر خیر و شر مطلق را)
تبلیغ می کند.
۸
در این تضاد متافیزیکی
گذار از خیر به شر و گذار از شر به خیر محال است.
۹
برای اینکه پیوند و وحدت اضداد پیشاپیش انکار می شود.
۱۰
هر تضادی همان و خاین قلمداد کردن حریف و اعدام فی الفور او همان
۱۱
در همین طرز تفکر دوئالیستی
پرونده سازی برای همنوع و حتی همرزم دگراندیش
برنامه ریزی شده است
۱۲
بدین طریق
کروپسکایا و دهها همرزم لنین و حتی لاهوتی و غیره
اعدام
و
حبس
و
یا
طرد و تبعید می شوند.
۱۳
بدین طریق جنایات جماران
قتل الموذی قبل عن یوزی
توجیه تئولوژیکی و تئوریکی می شوند.
۱۳
بی دلیل نبود که هادی غفاری لاشخور گفت:
ما استالینیست بوده ایم.
۱۴
روی این نوع استنباط از تضاد باید کار شود.
۱۵
لاطائلات مائو باید تحلیل شوند.
۱۶
سید علی ظاهرا
برای خر کردن سفیر ج. خ. چین
شروع به مطالعه زباله های مائو کرده است
که
ساواک توزیع می کرد.
۱۷
اگر سخنرانی اخیر سید علی باشد
می توان تحلیلش کرد.
۱۸
ظاهر در سخنرانی اخیرش سید علی از مفهوم جهش
استفاده کرده است.
۱۹
جهش مائوئیستی
نه
دیالک تیکی
بلکه متافیزیکی است.
۲۰
خروج از این منجلاب بد اندیشی
کار دشواری است.
۲۱
برای روشنگری بدیلی وجود ندارد.
۲۲
ما باید همانیدشی متمدنانه را تمرین کنیم و از خرافات به میراث مانده پرهیز
تأملی در مفهوم طبقه متوسط
نه.
۱
طبقه متوسط
همین گردانندگان عصر عیران و عیران دیروز و عخبار امروز و چاه دوده و عدالت و مهر و ماه و غیره است
۲
طبقه متوسط
منتقد سرسخت
ذلت در طویله های طبقاتی است.
۳
طبقه متوسط
پایگاه اجتماعی طبقه حاکمه بورزوایی و حتی فئودالی ـ فوندامنتالیستی است.
۴
طبقه حاکمه
اقلیت ناچیزی است
و
بدون حمایت طبقه متوسط
نمی تواند حاکمیت خود را حفظ کند
توسعه دهد
و
تحکیم بخشد.
۵
طبقه متوسط
مدافع منافع استراتژیکی طبقه حاکمه است.
۶
انتقاد طبقه متوسط از ذلت اجتماعی
و
دم زدن مدام از عدالت اجتماعی
و
حمایت مدام از طبقه کارگر
و حتی رفتن به زندان و تحمل شکنجه
به نیت حفظ حاکمیت طبقه حاکمه است.
۷
روی این مفهوم باید کار کرد.
۸
طبقه متوسط
بدترین دشمن استراتژیکی توده های بی همه چیز
بدترین دشمن استراتژیکی حزب توده است.
۹
طویله های تروتسکیستی، استالینیستی، نئاندرتالیستی با تابلوهای خر رنگ کن «کم و نیستی»
به احتمال قوی
نمایندگان همین طبقه متوسط اند.
هماندیشی با همنوع
اول
آیا تضاد های آشتی پذیر نیز همزمان با کسب قدرت سیاسی طبقه کارگر وایجادجامعه سوسیالیستی با لغو مالکیت خصوصی بر وسایل تولید کلان از بین میرود؟
۱
مفهوم تضاد
یکی از بدبختی های فکری روشنفکریت علیل و ذلیل جامعه ما ست
که
تحت تأثیر خرافات استالینیستی و مائوئیستی تشدید شده و دامنگیر ما شده است.
۲
راستی تضاد به چه معنی است؟
۲
تضاد به تنهایی وجود ندارد.
۳
تضاد در دیالک تیک پیوند و تضاد وجود دارد.
۴
هر دیالک تیکی
عبارت است از دیالک تیک پیوند و تضاد
۵
مثال:
دیالک تیک معروف خاص و عام، یعنی دیالک تیک فرم و محتوا
میدان وحدت فرم و محتوا و همزمان میدان «مبارزه» آندو ست.
یعنی ما اینجا با دیالک تیک وحدت و تضاد
با
قانون وحدت اضداد
سر و کار داریم.
۷
به نظر ما باید طرز تفکر دیالک تیکی را تمرین کنیم و بیاموزیم.
۸
فقط در این صورت می توانیم
درست بیندیشیم.
۹
حالا
سؤال همنوع مان را درست طرح کنیم.
۱۰
پیروزی و یا شکست انقلاب سوسیالیستی به چه معنی است؟
۱۱
پیروزی انقلاب سوسیالیستی
یعنی
تعویض نقش تعیین کننده در دیالک تیک های زیر:
در
دیالک تیک طبقه حاکمه (بورژوازی) و توده (طبقه کارگر، دهاقین، خرده مالکان، خرده بورژوازی، پیشه وران، روشنفکران خلقی)
در
دیالک تیک بورژوازی و طبقه کارگر
در
دیالک تیک مالکیت خصوصی و مالکیت جامعتی (جامعه ای)
صفت جامعتی را به تقلید از صفت عقیدتی می سازیم
صفت عقیده می شود عقیدتی
صفت جامعه می شود جامعتی
۱۲
دیالک تیک که از بین نمی رود.
۱۳
نقش اقطاب دیالک تیکی تعویض می شود.
۱۴
با
تعویض مالکیت خصوصی با مالکیت جامعتی
بورژوازی هم به نوبه خود
جزو مالکین وسایل اساسی تولید می گردد.
۱۵
جزو و عضو توده
جزو و عضو طبقه حاکمه جدید
می گردد.
۱۶
با
پیروزی انقلابات فئودالی و یا بورژوایی نیز
همین تعویض نقش تعیین کننده در دیالک تیک مثلا اشرافیت برده دار و اشرافیت فئودال (نماینده توده) و یا در دیاک تیک اشرافیت فئودال و بورژوازی (نماینده توده)
صورت گرفته است.
۱۷
پرولتاریای پیروزمند پس از پیروزی انقلاب سوسیالیستی
به
طبقه حاکمه تبدیل می شود
طبقه حاکمه طراز نوینی که باید به خودپروری از سویی و توده پروری از سوی دیگر
کمر بربندد.
۱۸
به همین دلیل
لنین می گفت:
طبقه کارگر باید از بورژوازی فوت و فن حاکمیت و حکومت را بیاموزد.
۱۹
حزب ک. جمهوری خلق چین
هم
همین کار را می کند.
۲۰
مرکزی ترین مسئله ج. خ. چین
کسب مجدد تمامیت ارضی
از
سویی
و
تشکیل ملت بزرگ چین
از
سوی دیگر
است.
۲۱
یعنی
ما با ناسیونالیسم طراز نوین
سر و کار داریم.
۲۲
در اولین سخنرانی مائو و یاران
همین دو مسئله اساسی
طرح شده است:
پایان فئودالیسم (به معنی وسیع کلمه) و کلونیالیسم (استعمار)
۲۳
پس از پیروزی انقلاب سوسیالیستی
برای اولین بار در تاریخ
طبقه حاکمه ای فرمانفرمایی می کند
که
آماجش
توده فرمایی
جامعه فرمایی
برابری همه اعضای جامعه
پایان حاکمیت طبقاتی
اضمحلال طبقات اجتماعی
زوال تدریجی دولت به مثابه چماق سرکوب طبقه حاکمه برای حفظ دستاوردهای انقلاب
است.
یا فراگیری فوت و فن تفکر مفهومی و یا عوام وارگی و عوام فریبی
۱
شما
واژه بازی پیشه کرده اید.
۲
واژه هایی که شما از محتوای شان بی خبرید.
۳
روشنگری به چه معنی است؟
۴
روشنگری جنبشی فراگیر در اروپا بوده است
۵
روشنگری چه ربطی به روشن نهاد دارد؟
۶
روشن نهاد
خرافه ای اسکولاستیکی است.
۷
منظور از زبان خوب چیست؟
۸
تعارفات فئودالی در هماندیشی؟
۹
تحویل هندوانه پوک به همنوع؟
۱۰
روشنگری
به قول کانت
معلم اخلاق بورژوایی
یعنی
خروج از خریت خود خواسته.
۱۱
واژه خرد فرق محتوایی با واژه عقل ندارد.
یکی فارسی است و دیگری عربی
۱۲
هویت مفهومی خرد و عقل و راسیون و ویزدوم، فرنونفت و غیره
یکی است.
۱۳
فرق مفهوم با واژه و یا کلمه چیست؟
اندکی اندر باب دیالک تیک میهمان و میزبان
۱
رابطه ویروس با سلول
رابطه میهمان با میزبان است.
۲
پیش شرط ورود ویروس به سلول
همان پیش شرط ورود کلید مشد حسن به قفل در طویله اسلامی است
دیالک تیک کلید و قفل
۳
خفاش بینوا
به همان سان توسط کرونا
متعفن می گردد (سلول های اندامش مورد حمله ویروسی قرار می گیرند) که آدمیان
۴
همین ویروس کرونا
به همان سان اسب را
مورد حمله قرار می دهد و داده است.
۵
مرغ را
۶
در چین جنوبی
خوک را
که ارامنه از گوشتش کالباس می سازند
مورد حمله قرار داد.
۷
خوک ها دچار استفراغ و اسهال شدید شدند و در مدت کوتاهی
۲۰۰۰۰ خوک جان به خوک آفرین سپرد.
۸
ای بسا قارچ ها که میزبان میهمان کرونا هستند و خوردن قارچ ها که هیچ
دست زدن به قارچها همان و انتقال ویروس کرونا همان
۹
در خاورمیانه شتر
میزبان میهمان کرونا شد
۱۰
عیرانی جماعت محروم از نعمت تفکر و تئوری
از کرونا
سوء استفاده های ایده ئولوژیکی ساده لوحانه می کنند و به جمهوری خلق چین
سنگر بزرگ زحمتکشان جهان
و امید بشریت نا امید
گیر می دهند.
۱۱
در حالیکه جمهوری خلق چین
از هیچ تلاشی برای متلاشی کردن دستگاه ویروس کرونا کوتاهی نکرده است.
۱۲
ضمنا
کرونای سوار بر خفاش که بر خلاف ادعای ترامپ
چینی نیست
۱۳
در همه ممالک آسیا خفاش هست و کرونا هست.
۱۴
متلک ایده ئولوژیکی پراندن به جمهوری خلق بینوای چین
و ابرجسته کردن تغذیه بخشی از سکنه ان
از جانوران مختلف
بدان می ماند که کرونای خوکی را بهانه کنند و ماسک خوک بر سر ارامنه کشند
و
آب به آسیاب ارمنی ستیزی بریزند.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر