پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و
دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
پراتیک
ادامه
۲۷
·
تأثیر متقابل پراتیک و شناخت، امروزه با توجه به مسائل زیر
وضوح ویژه ای کسب می کند:
الف
·
با توجه به توسعه (تبدیل) علم به نیروی مولده بی واسطه
ب
·
با توجه به انقلاب علمی و فنی
پ
·
با توجه به ساختمان سوسیالیستی جامعه
۲۸
·
عرصه های پیشرفته تولید را امروزه بدون استفاده مستمر از
علم، نه، می توان حفظ کرد و نه، بدون جریان علمی منطبق با آن، توسعه داد.
۲۹
·
تشکیل جامعه سوسیالیستی
که در چارچوب آن، انقلاب علمی و فنی می تواند قاطعانه و پیگیرانه صورت گیرد، مستلزم استفاده مستمر از علم برای تغییر و
هدایت عملی واحدهای اجتماعی فراگیر است.
۳۰
·
این حقیقت امر
معمولا به مثابه «نقش رشد یابنده شعور در سوسیالیسم» توصیف می شود.
۳۱
·
این بدان معنی است که علم و اگر به نام بنامیم، علم الجامعه
در سوسیالیسم اهمیت عملی بزرگ و دم افزون دارد.
۳۲
·
ضمنا پژوهش های سوسیولوژیکی نیز مقام مهمی کسب می کنند.
۳۳
·
استفاده از علم برای ساختمان سوسیالیستی جامعه البته فقط در
جایی جامه عمل می پوشد که سمتگیری قاطعانه و پیگیرانه مجموعه پژوهش علمی به سوی
حوایج اقتصاد ملی مربوطه باشد.
۳۴
·
با آن، پیامد های دوربرد برای سازمان و اجرای پژوهش علمی در
سوسیالیسم و برای آموزش و پروش علمای
سوسیالیستی آتی در رابطه اند.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر