پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و
دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
شیوه تولید
ادامه
۱۱۰
·
اثبات
مارکس کما فی السابق اعتبار دارد:
·
آماج تولید کاپیتالیستی، عبارت است از حداکثر
بهره وری سرمایه سرمایه گزاری شده و کسب حداکثر سود.
۱۱۱
·
بنا بر
این آماج، در کلیه روابط جامعتی، استثمار برجسته می شود.
۱۱۲
·
شیوه تولید کاپیتالیستی به لحاظ تاریخی کهنه
گشته است و شرایط لازم برای تعویض انقلابی آن با شیوه تولید سوسیالیستی آماده است
۱۱۳
·
مناسبات
تولیدی سوسیالیستی در آلمان دموکراتیک پیروز شده بود و توسعه همه جانبه نیروهای
مولده مدرن در چارچوب این مناسبات تولیدی با خودویژگی خاص خود و در فرم توسعه
تعیین کننده، یعنی در فرم توسعه انقلاب علمی و فنی صورت می گرفت.
۱۱۴
·
سوسیالیسم
در دوران تاریخی گذار گلوبال (تمام ارضی) از کاپیتالیسم به سوسیالیسم، فرماسیون اقتصادی
ـ اجتماعی نسبتا مستقلی است.
۱۱۵
·
فرماسیون اقتصادی ـ اجتماعی نوین سوسیالیسم در
مقایسه با کاپیتالیسم، منطبق با شیوه تولید
سوسیالیستی است.
۱۱۶
·
با پیروزی
مناسبات تولیدی سوسیالیستی، کلیه عناصر سیستم جامعتی سوسیالیسم و ضمنا خود مناسبات
تولیدی، بر بنیان سوسیالیسم شروع به توسعه
می کنند.
۱۱۷
·
قانونمندی
ها و مقولات فرماسیون سوسیالیستی جامعه بر بر بنیان اجتماعی ـ اقتصادی خود تأثیر
می گذارند.
۱۱۸
·
قانونمندی
ها و مقولات فرماسیون سوسیالیستی جامعه در شرایط مشخص تأثیر متقابل میان مناسبات
تولیدی و نیروهای مولده ریشه دارند.
۱۱۹
·
وظیفه
کردوکار رهبری علمی ضمنا عبارت است از استفاده
کامل از قانونمندی های جامعه در راستای منافع زحمتکشان.
۱۲۰
·
آماج شیوه
تولید سوسیالیستی را، بر خلاف آماج شیوه تولید کاپیتالیستی، تشکیل سیستم جامعتی سوسیالیسم توسعه یافته و
قبل از همه سیستم اقتصادی آن تشکیل می دهد.
۱۲۱
·
بنابرین، آماج شیوه تولید سوسیالیستی عبارت است
ارضای مستمرا بهتر حوایج مادی و فکری (روحی) اعضای جامعه، شکوفا سازی روابط
سوسیالیستی و شخصیت انسان ها، شکوفاسازی استعدادهای خلاق آنها و و تقویت سازمان
سیاسی آنان، دولت و جامعه.
·
(مراجعه
کنید به والتر اولبریشت، «توسعه جامعتی»، ۱۹۶۷، ص ۲۴۱)
۱۲۲
·
شیوه تولید سوسیالیستی امکان شکوفایی کامل انسان
ها را در همبود سوسیالیستی آزاد آنها فراهم می آورد.
۱۲۳
·
عمل وحدتمند انسان ها به قوی ترین قوه محرکه شیوه
تولید سوسیالیستی تبدیل می شود.
·
برای
اینکه منافع مادی، سیاسی، اخلاقی و روحی
(فکری) تک تک اعضای جامعه اصولا بر هم انطباق دارند.
۱۲۴
·
جامعه ـ
تئوری مارکسیستی ـ لنینیستی با مقوله شیوه تولید و غیره بنیان و آماج شرایط ماهوی
توسعه جامعه را فراهم آورده است که نه تنها درک گذشته تاریخی آنها را امکان پذیر
ساخته است، بلکه علاوه بر آن برای پلان بندی و پیش بینی تشکیل و تقویم (قوام بخشی)
آتی توسعه جامعه از اهمیت تعیین کننده برخوردار است.
پایان
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر