از
مسعود بهبودی
تصورات صناری خشایار صناری
چرا آمریکا ناوها و نیروهای خود را در اطراف ایران مستقر کرده و تا این حد مایل به حضور در خلیج فارس است!؟
این فیلم هالیوودی که در سال ۲۰۰۸ ساخته شده، به خوبی جواب این سوال رو میده...
آمریکا نه تنها به دنبال پیشرفت کشورهای خاورمیانه نیست بلکه برای رسیدن به نفت این کشورها حاضر است آنها را نابود و مردمش را سلاخی کند
۱
اولا طویله جماران برای امپریالیسم اصلا مهم نیست.
۲
حضور امپریالیسم در خاور میانه و خاورانیزاسیون خاور
دلیل ژئوپولیتیکی دیگری دارد.
۳
اتحاد شوروی فروپاشیده است و تسخیر کشورهای تحت نفوذ آن
از همان فردای فروپاشی شوروی
در دستور کار امپریالیسم است.
۴
این بازتقسیم کشورهای فوق الذکر
با حمله ناتو به یوگوسلاوی و تقسیم آن میان دول امپریالیستی شروع شده است.
۵
بیل کلبه تین حتی سفارت جمهوری خلق چین را به موشک بست و سفیرش را کشت تا چین را به مصاف طلبد و تجزیه کند.
۶
همه کشورهای اروپای شرقی
که
به اتحادیه امپریالیستی اروپا ملحق شده اند و
کشورهای خاورمیانه که یا تسخیر شده اند و یا به خاوران تبدیل شده اند تا تسخیر شوند
تحت نفوذ شوروی بوده اند.
۷
ایران موقعیت سوق الجیشی خاص خود را دارد:
ایران هم وابسته به امپریالیسم است و هم وابسته به اولیگارشیسم روس
زمان شاه هم جز این نبوده است.
۸
تلاش روسیه
نجات چند وجب از منطقه نفوذ شوروی و خر کردن خلایق روسیه با گنده گوزی
و ضمنا آزمایش و تبلیغ و فروش تسلیحات روسی است
۹
روسیه به لحاظ سطح توسعه اقتصادی قابل مقایسه با اسپانیا ست.
۱۰
امپریالیسم غرب هم بدش نمی آید که پوتین مردم روسیه را خر کند و حاکمیت بورژوازی روس را تحکیم کند.
مشد حسن
در
انتقاد از افغانستان
خود
را
عنقلابی
و
طویله خود
را
مستقل
جا می زند.
۱
این فرمی از عوامفریبی فوندامنتالیسم است.
۲
ضمنا وابستگی چه به روس و چه به فرنگ
یکی است.
۳
غرب
چه بسا
بهتر از چارق و چکمه و پوتین است.
وقتی شاهدیم که به دلیل بی کفایتی حاکمانِ تاریک اندیش، ناگهان سیلابی از فاجعه و مرگ و نیرنگ، یکی پس از دیگری بر سر ملتی بزرگ، با فرهنگ و تمدنی چند هزار ساله می رُمبد و آوار می شود، به عنوان سردبیر یک ماهنامۀ فرهنگی نوپا، نمی دانی که در سرمقالهات باید از کدام درد بگویی و بنویسی؟
حریف سر دبیر
۱
بدبختی همین جا ست
حریف سرد بیر
۲
تو می خواهی راجع به درد منفردی قلمفرسایی کنی و با انبوهی از دردهای منفرد مواجه می شوی.
۳
قبل از سر دبیری
سری به دیار کل اندیشی و عام اندیشی
بزن
تا
سرت
به سنگ واقعیت نخورد
۴
به قول مش لنین
کسی که با مسائل منفرد سر و کله زند
عاقبت
سرش به سنگ می خورد
و
در می یابد که حقیقت در عالم عام است و نه در خطه منفرد و خاص
۵
حریفی امروز برای فلسطین راه حل می عندیشید
۶
کل اندیشی گفت:
اخوی
گیرم که این چراغ شود سبز و بگذری
پای چراغ قرمز دیگر چه می کنی؟
۷
فرض کنیم تو دردی را پیدا کردی و راجع بدان قلمفرسایی کردی
با
انبوهه دردها چه می کنی؟
۸
مسئله که فقط مسئله فلسطین نیست.
۹
ضمنا
من ـ زور از یان بی کفایتی اجامر جماران چیست؟
۱۰
همه سران همه طویله های سیاسی
از فرح تا فرخ
از مریم تا ماندانا
با کفایت تر از اجامر جماران هستند؟
۱۱
مگر سرتان فرورفته در برف است
که
از خود بیگانه اید؟
۱۲
مگر علاج درد کفایت فردی است؟
مشد احمد حسامی
من در اروپا زندگی میکنم ،
وظیفه ی رسمی دارم و خوب میدانم
که
نظام های اجتماعی در اروپا بهترین مکتب سوسیالیستی میباشد ،
لطفاً از روی کتاب آب بازی میآموزیم
۱
مشد احمد توان تبیین نظر خود را
حتی
ندارد.
۲
ظاهرا
طعنه می زند.
ولی حرف زدن بلد نیست.
۳
من ـ زور مشد احمد از نظام های اجتماعی اروپا چیست که به طعنه بهترین
مکتب سوسیایلستی اند؟
۴
من - زور مشد احمد از سویالیسم چیست؟
۵
نکند من ـ زورش ناسیونال ـ سوسیالیسم و یا یا نازیسم و یا فاشیسم باشد؟
۶
کشورهای اروپایی
چی بوده اند و چی هستند؟
۷
همین هفته
۷۰ امین سالگرد آوشویتس را در اروپا گرامی می دارند.
۸
در آوشویتس چی شده بود
در اروپا مشد احمد؟
۹
نظام های اروپایی که ۶ میلیون یهودی و کمونیست و کولی را در آوشویتس های مختلف پس از کشیدن شیره جسم و جان شان سوزانده اند
چی بوده اند؟
۱۰
اکنون چه می کنند؟
۱۱
کدام نظام اجتماعی با دادن ۲۰ تا ۳۰ میلیون شهید
اسرای بخت برگشته آوشویتس ها را آزاد کرده است؟
هنوز مانده
جهان را دسته گلی در دستان تو بگذارم؟
من ـ زور؟
با گام های شمرده
پشت چراغ
لبخند می زنیم سلامی معطر را؟
زری مینویی
لامصبا
عقل تان کجا ست؟
اولا
پشت چراغ
که کسی با گام های شمرده نمی ایستد
ثانیا
با گام های شمرده
کسی
سلامی معطر را
لبخند نمی زند.
عاقلان جهان
با لب های صاحبمرده لبخند می زنند و نه با گام های شمرده
ولتر:
در سیاره کوچک ما
عقاید
بیش از طاعون و زلزله موجب بلایا شده اند.
۱
این سخن ولتر
به دلایل زیر
غلط است.
۲
اولا به این دلیل که
طاعون و زلزله خودشان جزو بلایا محسوب می شوند و نمی توانند موجب بلایا شوند.
۳
این بدان می ماند که کسی بگوید:
حصبه موجب حصبه شده است.
۴
ثانیا بلایا
همیشه
منشاء طبیعی (ناتورال) دارند.
در حالیکه عقاید منشاء اجتماعی (سوسیال) دارند
و تفاوت از طبیعت تا جامعه
از جنوب شهر تا جماران است.
۵
ثالیا
عقاید
همیشه
ثانوی اند
یعنی ساز دوم را در ارکستر جامعه می زنند
۶
عقاید و مذاهب و ادیان و افکار و اشعار و احکام و غیره
انعکاس شرایط مادی اند.
یعنی از جنس عکس اند
۷
اصل آنها
شرایط زیست است.
۸
اصل آنها
طرز تهیه و تولید نان سفره است.
۹
به همین دلیل حکیمی می گوید:
عقاید در کاخ و کوخ
متفاوتند.
۱۰
خدا و پیامبر و ائمه برای توده رعیت
چیز به کلی دیگری است تا برای اناگل (انگل ها در فرهنگ سگان) جماران و اراذل جمکران
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر