از مردم گاهی لغزش و خطا سر می زند
و
ناآرامی ها بروز می کند.
مسئولان آنها را ببخشند.
تحلیلی
از
شین میم شین
سؤال
این
بود
که
از
دید امام جمعه جماران
رابطه طبقه حاکمه و مأمورش، هیئت حاکمه
با
توده
چیست؟
۱
امام جمعه تهران:
از مردم گاهی لغزش و خطا سر می زند
و
ناآرامی ها بروز می کند.
مسئولان
آنها
را
ببخشند.
عفو و گذشت و بخشش و بخشایش
از
مهم ترین مفاهیم نظامات اجتماعی برده داری و فئودالی اند
و
باید
در
آثار سعدی
مورد تجزیه و تحلیل دیالک تیکی قرار گیرند.
مرا
چه
بندگی
از
دست و پای
برخیزد
چه
بندگی
از
دست و پای
برخیزد
مگر امید به بخشایش خداوندی
معنی تحت اللفظی:
از
دست و پای من
غیر از امید به بخشش اربابی (بنده داری)
چه
بندگی برمی آید؟
امام جمعه جماران
دیالک تیک طبقه حاکمه و توده
را
از
سویی
به
شکل دوئالیسم مسئولان و مردم بسط می دهد
و
از
سوی دیگر
به
شکل دوئالیسم ارباب و بنده.
امام جمعه جماران
در
این سخنرانی
به
عوض توده
و
یا
به
نمایندگی سوبژکتیو از سوی توده
«عذر به درگاه خداوند می آورد.»
یعنی
میان توده و طبقه حاکمه
وساطت
می کند.
از
اربابان بنده و رعیت و پرولتر و پیشه ور و غیره
می خواهد
که
توده
را
مورد عفو و بخشش اربابانه
قرار دهند.
امام شنبه جماران
درست برعکس امام جمعه جماران
از
طبقه حاکمه
(مسئولان)
می خواهد
که
توده خاطی
را
زجرکش
کند.
یعنی
همان بلایی
را
بر
سر توده خاطی
بیاورد
که
مجاهدین عنقلاب اسلامی افغانی
به
روایتی از مأمورین سیا
بر
سر سربازان سرخ
آورده اند:
زنده زنده
پوست از تن شان کنده اند.
بنا بر تفاسیر مفسر قرآن
مسلمان اورتودوکس
مجاهدین عنقلاب اسلامی افغانی
بوده اند
و
نه
پاسداران طویله اسلامی
که
فقط
گردن و گلو و سر و سینه توده خاطی
را
به
رگبار گلوله بسته اند.
این
نهایت بشر دوستی (هومانیسم) جمارانی
است
و
نه
رفتار بنا بر سنت اصیل اسلامی.
۳
امام جمعه تهران:
از مردم گاهی لغزش و خطا سر می زند
و
ناآرامی ها بروز می کند.
مسئولان
آنها
را
ببخشند.
اگر عندرزهای امامان جمعه و شنبه جماران
را
و
توطئه سید علی در زمینه دیه دادن به خانواده های شهدا
را
در نظر گیریم،
به
دیالک تیک تطمیع و تهدید
می رسیم.
از
همین دیالک تیک تطمیع و تهدید
ارتش نازی
در
مناطق اشغال شده
بهره برمی گرفتند:
در
صورت لو دادن محل اختفای پارتیزان های سرخ
برای مردم گرسنه و بیمار و برهنه
مواد غذایی و دارو و پالتو و پتو می داند
و
در
صورت حمله پارتیزان های سرخ
سکنه منطقه
را
در
کاهدانی
می ریختند،
در و پنجره اش
را
می بستند،
بنزین اعلی مال کربلا
می ریختند
و
آتش می زدند.
۴
سؤال
اکنون این است
که
چرا
امام جمعه جماران
امام جمعه جماران
تقاضای عفو گذشت و بخشش و بخشایش مردم خاطی
را
از
خود خداوند متعال
نمی کند؟
مگر
مردم
بندگان برابر و برابرحقوق خداوند متعال نیستند؟
چرا
به
عوض درخواست عفو گذشت و بخشش و بخشایش مردم خاطی
از
باری تعالی
عذر
به
درگاه مشتی لاشخور بی همه چیز
آورده است
که
نه
دین دارند، نه ایمان، نه شرف دارند و نه شرم و شعور؟
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر