برگردان
شین میم شین
۱
· وحدت به تعریف دقیقتری از پیوند
عمومی چیزها، سیستم ها، روندها و غیره واقعیت عینی اطلاق می شود.
۲
· در ماتریالیسم دیالک
تیکی وحدت به طور کلی به معنی پیوند و
اشتراط (مشروطیت) متقابل کثرت و تنوع
واقعیت عینی به کار می رود که دلیل نهائی اش در مادیت جهان نهفته است.
۳
· وحدت مادی جهان یعنی هر
آنچه که هست، عبارت است از فرم ساختاری، فرم حرکتی و
یا فرم توسعه ماده.
۴
· ماتریالیسم دیالک تیکی
با این درک خود، موضع مونیسم ماتریالیستی
قاطع اتخاذ می کند.
۵
· وحدت واقعیت
عینی هرگز به معنی خودمانندی عاری از
تفاوت و حرکت نیست.
· وحدت واقعیت
عینی همواره وحدتی تضادمند است، که در عین حال کثرت و تنوع را هم پیش شرط خود قرار
می دهد و هم شامل می شود.
۶
· هر چیز، سیستم و غیره
عبارت از وحدت گشتاورها و گرایشات متفاوت و متضاد است، با یک تعین کیفی نسبت به
چیزها، سیستم ها و غیره دیگر.
۷
· وحدت در کثرت وجود دارد
و کثرت در وحدت.
۸
· «وحدت و کثرت مفاهیم
جدائی ناپذیر و نافذ در یکدیگرند.
· کثرت همان قدر در وحدت
وجود دارد که وحدت در کثرت.»
· (مارکس و انگلس،
«کلیات»، جلد ۲۰، ص ۵۲۴)
۹
· در رابطه وحدت و کثرت، جنبه کمی وحدت به مثابه وحدت کثرت ها عمده می شود.
۱۰
· در رابطه وحدت و تنوع، جنبه کیفی وحدت به مثابه وحدت فرم های ساختاری، فرم های حرکتی و فرم
های توسعه کیفیتا متفاوت ماده عمده می شود.
۱۱
· وحدت را نباید با هویت یکسان تلقی کرد.
۱۲
· وحدت به مثابه وحدت
چیزها، سیستم ها و روندهای متفاوت و متضاد فرق اصولی با هویت
مجرد دارد و تنها به مثابه هویت مشخص می تواند امکان پذیر باشد.
· مراجعه کنید به وحدت و «مبارزه» اضداد، وحدت مادی جهان، تنوع، کثرت.
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر