۱۳۹۸ آبان ۲۰, دوشنبه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۱۶۸)

 
جمعبندی
از
مسعود بهبودی
 
کاتیا
صادق هدایت

میدانید همیشه زن باید بطرف من بیاید و هرگز من بطرف زن نمیروم.
چون اگر من جلو زن بروم اینطور حس میکنم که آن زن برای خاطر من خودش را تسلیم نکرده، ولی برای پول یا زبان بازی و یا یک علت دیگری که خارج از من بوده است.
احساس یک چیز ساختگی و مصنوعی را میکنم.
اما در صورتیکه اولین بار زن بطرف من بیاید، او را میپرستم

۱
ایراد این ادعای صادق هدایت چیست؟

۲
صادق هدایت
میان آدم و آجر
فرقی نمی بیند.

۳
این خریت
ننگ بزرگی برای بشریت است.

۴
آدم ها
آجر نیستند
ابله

۵
آدم ها
آدم اند
و
با هزاران زبان
سخن می گویند.

۶
دست خود شان هم نیست.

۷
آدم ها در دیالک تیک غریزه و عقل زندگی می کنند.

۸
وقتی مردی زنی را می بیند
و
یا زنی مردی را می بیند
بی انکه خود بخواهد و یا حتی بداند
اندام او
به طرز اوتوماتیک و خودپو
واکنش نشان می دهد.

۹
اندام آدمی
حتی
سیگنال های بویناک (فره مون) ترشح می کند.

۱۰
رنگ رخساره عوض می شود.

۱۱
لرزه بر اندام و اعضای اندام می افتد

۱۲
درخشش چشم ها
دگرگون می گردد.

۱۳
آدم ها در میدان جاذبه کهربایی جنس مخالف قرار می گیرند و به سوی یکدیگر کشیده می شوند و کشانده می شوند.

۱۴
جذب همنوع شدن
امری طبیعی، غریزی و اجتماعی است.

۱۵
زن
ضمنا
زباله که نیست تا با پای خود به سوی لاشخوری برود.

۱۶
حتی
زن
اگر جنده باشد
لاشخور باید به سراغش برود و قیمت بپرسد

۱۷
زن
هم
مثل تو
آدم است
و
همه خصایص و خصوصیات تو و امثال تو را دارد.

۱۸
تحفه هم نیستی
مردنی
تا
منت سر زنان جهان بگذاری
 
ویرایش:

جنگ های تکبیری
اکبر درویش

الف
جنگ های صلیبی را ،
به خاطر نیاور
در آن جنگ ،
مسلمان مسیحی را می کشت
مسیحی مسلمان را

۱
جنگ های صلیبی
نه
جنگ های مسیحیت بر ضد اسلام
بلکه
جنگ های فئودالی بوده اند.

۲
تاریخ
۱۰۰۰ ساله فئودالیسم نکبت و کثافت
تاریخ
جنگ های فئودالی
بوده است.

۳
لشگر کشی سلاطین و خوانین ایران بر ضد هندوستان و غیره
نیز
نه
جنگ های اسلام بر ضد کفر
بلکه
جنگ های فئودالی
بوده اند.

۴
فریب ظواهر امور را ساده لوحان می خورند.

۵
سلطان محمود غزنوی
نه
مسلمان
نه
مبلغ و مدافع اسلام
بلکه
عالی ترین عضو و نماینده اشرافیت فئودال ایران بوده است.

ب
جنگ ادیان همیشه بوده است
قتل و غارت
کشتارهای بی رحمانه
اسارت
و هزاران داستان های گفته و ناگفته !
چه خون ها که با نام دین ریخته شده است
و چه جنایت ها
که در زیر لوای دین
صورت گرفته است

۱
این فقط ظاهر امر بوده است

۲
برای عوامفریبی بوده است.

۳
ادیان دلیلی برای جنگ بر ضد یکدیگر ندارند.

۴
این طبقات اجتماعی اند
که
در
دو جبهه داخلی (ملی، اقلیمی) و خارجی (منطقه ای، بین المللی)
می جنگند

۵
جنگ ها
همیشه و همه جا
فرمی از مبارزه طبقاتی بوده اند.

۶
حتی غزوات رسول اکرم
نه برای دین و خدا
بلکه برای قتل و غارت ثروت و اسارت و برده سازی و استثمار بوده اند.

۷
سیاست
انعکاس اقتصاد است

۸
مبارزات سیاسی در هر فرمی
در واقع
مبارزات اقتصادی اند.

پ
جنگ های صلیبی را ،
به خاطر نیاور
در هر سو خود را حق دانستند
و در راه حق ،
چه ناحق ها که اتفاق افتاد
و حق ،
قربانی همیشه ی این جنگ ها بود !

جنگ های صلیبی را ،
به خاطر نیاور

۱
حق
بهانه ای
و
یاوه ای بیش نبوده است.

۲
جنگ بر سر نان و برای غارت نان بوده است و است و خواهد بود.

ت
اکنون جنگ های تکبیری
در هر گوشه شعله ور شده است
مسلمان است که می کشد
مسلمان است که کشته می شود
هر دو پرچم لااله الا الله بر دوش دارند
بی رحمانه می کشند و نابود می کنند
تا کشته های هر دو طرف
به فیض عظیم شهادت نایل شوند !
دولت اسلامی عراق و شامات
طالبان حقیقت
پیروان راه اسلام
القاعده
از کشته پشته درست می کنند
جوی خون به راه انداخته اند
همه سنگ حق به سینه می زنند
تا حق را به قربانگاه ببرند !

۱
مسلمان انتزاعی وجود ندارد
شاعر

۲
هم اشراف فئودال
مسلمان اند
و
هم
رعایا

۳
هم سرمایه داران و تجار
مسلمان اند
و
هم
کارگران و پیشه وران

۴
فوندامنتالیسم
چه سنی و چه شیعی
چه القاعده و طالبان و داعش
چه حزب الله و مجاهدین و غیره
فرمی از مقاومت اشرافیت فئودال و بورژوازی سنتی
در مقابل کاپیتالیسم و کمونیسم
است.

۵
فوندامنتالیسم
همشیره فاشیسم است.

ث
مسلمان
اکنون الله اکبر با الله اکبر می جنگد
و جهل و خرافات ،
چه لبخند ملیحی برلب دارند
وقتی هر دو سو
در آرزوی شهادت ،
در اوج شقاوت و دناِءت
یکدیگر را راهی گور می سازند
جنگ های صلیبی را ،
فراموش کن
اکنون جنگ های تکبیری
عربده می کشند !

۱
فرم مبارزه و بهانه و شعار مبارزه
تعیین کننده نیست.

۲
با شعارهای مذهبی
دهقانان المان
۳۰ سال بر ضد اشرافیت فئودال و روحانی (کاتولیک) جنگیده اند.

۳
پیشاپیش دهقانان
کشیش های زن و مرد
رزمیده اند و بر دار شده اند.

۴
با
مفاهیم جهل و جنایت و مذهب و دین
نمی توان پدیده های اجتماعی را توضیح داد.

۵
جهل و دانش و مذهب و باور و دین
ثاننوی اند
پایه و اساس مادی و فرماسیونی ـ اقتصادی دارند.

۶
همه سپاهیان ناتو
باسوادند و نه جاهل

۷
علم و دانش و مذهب و غیره
ربطی به مبارزات طبقاتی ندارند.
 
عوام واره عوامفریب
کتابهای صمد را به نوجوانان خود معرفی کنید

۱
من ـ زور از معرفی زباله های صمد بهرنگی به نوجوانان چیست؟

۲
تجزیه و تحلیل دیالک تیکی آنها
و
یا
تشویق نوجوانان به خواندن آنها و مسمومیت مادام العمر؟

۳
در هر صورت
آدم
باید
صد خروار مغز خالص خر خورده باشد
تا
سلب آدمیت شود
و
زباله های صمد بهرنگی را
نشان فرزندان خردسال خود دهد
چه رسد به معرفی انها

۴
مراجعه کنید به
تحلیل آثار صمد در تارنمای دایرة المعارف روشنگری
 
ژان پل سارتر

لازم است گاهی در زندگی بعضی آدم‌ها را گم کنید تا خودتان را پیدا کنید.

معنی تحت اللفظی:
گاهی برای خودیابی
باید بعضی ها را گم کرد.

۱
این شعار سارتر به چه معنی است؟

۲
سارتر
بعضی از دوستان و یا همکاران و یا همنوعان را
مانع خودیابی آدم ها می داند.

۳
در اینکه آدم ها می توانند سدی در راه رشد همدیگر باشند
شکی نیست.

۴
مثلا
جدا شدن کسی از همسرش
هم
می تواند به خودیابی او
مثلا کسب استقلال فکری و عملی او منجر شود
و
هم
می تواند به زباله گشتن او بینجامد.

۵
سؤال فقط در فعل «گم کردن» سارتر است.

۶
او می توانست بگوید:
لازم است گاهی در زندگی از بعضی آدم‌ها دوری گزینید تا خودتان را پیدا کنید.

۷
آدم در این صورت
سوبژکتیویته خود
را
یعنی
آدمیت خود
را
حفظ می کند.

۸
گم کردن اما
پاسیو
است
تصادفی است
ناشی از حواس پرتی است
ضمنا
گم کردن دوست و همسر و همکار
اگر هم عملا و عینا
میسر شود
نمی تواند
از حافظه و ذهن و خاطره و خاطر آدم زدوده شود.
به ویژه به هنگام خواب
بارها سر و کله اش پیدا می شود.

۹
با چنین افعال پاسیوی (غیرفعالی) نمی توان کاری کرد.
حماقت ژان پل سارتر معتاد عیاش و علاف
همینجا ست.

۱۰
آدم که نمی تواند تصمیم بگیرد
و
کسی و یا چیزی را گم کند.

۱۱
شاید مترجم خر بوده و بد ترجمه کرده است.
کس چه می داند.

۱۲
آدم ها
در هر صورت
کیف اسکناس و کیسه پول و کفش و کلاه و کمربند نیستند
تا
کسی آنها را گم کند.

۱۳
برای خودیابی
باید
کار کرد
و
نه
گم کرد.
 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر