جمعبندی
از
مسعود بهبودی
ویرایش:
خاک میهن بارآور نیست؟
است
زارع ایران هنرور نیست؟
است.
معدنیات وطن کم است؟
نیست.
بهر کارش قحط آدم است؟
نیست
مصراع اول این شعر افراشته
دست انداز دارد.
۱
ضمنا
محصول آور
اصلا
مصطلح نیست.
۲
خاک میهن بارآور نیست؟
است.
این عیب فرمال شعر را بر طرف می کند.
۳
خاک
بسته به ترکیب شیمیایی اش
مثلا
بسته
به
میزان املاح معدنی، مواد ارگانیک (کود و غیره) و کیفیت ساختاری اش (سنگلاخی اش) می تواند برای کشت و زرع مناسب و یا نامناسب باشد.
لم یزرع باشد.
۴
تفاوت «است» با «هست»
چیست؟
۵
برای درک و توضیح تفاوت «است» با «هست»
باید
انگلیسی بلد بود.
۶
است = is
۷
هست = There is
یعنی وجود دارد.
۸
آب
سرد
است.
wather is cold
۹
خلایق از فرط حواس پرتی می نویسند:
آب
سرد
هست.
این غلط است.
۱۰
مثال برای هست:
علاوه بر آب گرم
آب سرد هم هست.
There is cold wather too.
۱۱
سیاوش کسرایی
به این حقیقت امر وقوف بی چون و چرا دارد.
۱۲
این شعر افراشته به لحاظ محتوا
خیلی
معیوب است.
۱۳
اگر تحلیل کنید
به
معایب نظری و واقعی و علمی اش
پی می برید
۱۴
خاک ایران
اصلا
بارآور نیست.
۱۵
دهاقین ایرانی
به لحاظ تسلط بv فوت و فن کشت و زرع
به غایت عقب مانده اند.
۱۶
این شعر افراشته
سرشته به خرافه است.
مصراع اول اصلا وزن ندارد.
نثر است.
بدتر از نثر است.
۱
این شعر را تحلیل مفهومی کنید و ببینید.
۲
منطق حاکم بر این شعر
عامیانه و عوامفریبانه است.
۳
شما تفسیر سوبژکتیویستی
دلبخواهی
مصلحتی
پراگماتیستی
می کنید.
۴
مثال:
معدنیات
برای استخراج و تبدلات و تحولات بعدی
به
علم و فن و مراکز علمی و فنی
احتیاج دارند.
۵
نیروی کار فیزیکی
برای استخراج مثلا سنگ آهن کافی نیست.
۶
برای تبدیل سنگ آهن به آهن
برای تبدیل آهن به پولاد
برای تبدیل پولاد به راه آهن و غیره
به
علم و فن و مراکز علمی و فنی
نیاز مبرم است.
۷
علوم طبیعی و تجربی و فنون متنوع لازم اند.
۸
افراشته
بیشک
نمی داند که نیروهای مولده چیستند.
۹
سران حزب نمی دانستند
که
علم و فن جزو نیروهای مولده
اند.
۱۰
میراث ماضی
باید
از
سکوی مضارع
نقد شود.
اگر سودای تحول و توسعه در سر است و نه خودفریبی و عوامفریبی.
پیش شرط کسب توان تفکر = آموزش تعریف مفاهیم و فوت و فن کاربست آنها
۱
ما باید
تعریف مفاهیم را بیاموزیم
تا بتوانیم بیندشیم.
۲
جامعه چیست؟
۳
جامعه یک مفهوم فلسفی است.
۴
بدون آموزش تعریف مفهوم جامعه
فقط می توان
به طرز کورکورانه
و
طوطی وش
جامعه جامعه کرد.
۵
به همان سان
که
اکسیداسیون و احیا
مفاهیم شیمیایی اند.
۶
احیا
را تحت اللفظی معنی کنی
می شود
زنده کردن.
۷
این ولی
ربطی به تعریف مفهوم شیمیایی احیا ندارد.
۸
تعریف استاندارد مفاهیم باید فراگرفته شود.
۹
در غیر این صورت نمی توان اندیشید و اندیشه کسی را فهمید
۱۰
ما مفهوم جامعه
را
ترجمه و منتشر کرده ایم.
۱۱
بخوانید
مفت و مجانی
۱۲
آموزش تعریف هر مفهوم
گام مهمی برای خروج از خریت است
۱۳
امتحانش ضرر ندارد.
۱۴
با
آموزش مفاهیم
جای عرعر و هارت و پورت
را
تفکر می گیرد.
۱۵
یعنی
گذار از خریت به آدمیت
امکان پذیر می گردد.
۱۶
فرنگی ها
از عمله تا علامه
عمدتا
مفهومی می اندیشند.
۱۷
ایرانی ها
عمدتا
عرعر می کنند
و
خیال می کنند که می اندیشند.
۱۸
حرف هم که بزنی
دلخور می شوند
و
دشنام می دهند.
فونکسیون پورنوفیکاسیون
و
تضاد آشتی ناپذیر آن با اروتیک و استه تیک
۱
آنچه
که
در این شعر بند تنبانی
مطرح می شود و ایدئالیزه می شود
پورنوفیکاسیون است نه اروتیک و استه تیک.
۲
برگ زرد و ضعیف به وسیله باد
از
پیوند طبیعی اش
برکنده می شود
و
بلاهای متنوع بر سرش آورده می شود.
۳
در پورنوفیکاسیون
مچاله کردن و مسخ و تخریب زن (و یا مرد) در میان است.
۴
در
پورنوفیکاسیون
بهره کشی غریزی و بهیمی بی رحمانه و خردستیزانه انسان به وسیله انسان
در میان است
۵
چنین کاری
کار مجانین و آدم های روانی و سکسیست و آسوسیال (لاشخور) است.
۶
پورنوفیکاسیون
ماهیتا
ضد اتیک و اروتیک و استه تیک است.
۷
پورنوفیکاسیون
مخرب و منکر و نافی مکانیکی اتیک و اروتیک و استه تیک است.
۸
هدف طبقه حاکمه از اشاعه مفت و مجانی و ۲۴ ساعته پورنوفیکاسیون
هم
همین است:
تخریب اتیک و اروتیک و استه تیک گلوبال (تمام ارضی، جهانی) بشریت
۹
در
پورنوفیکاسیون
به قول حریفی از هالی وود
دهان زن مورد نظر
با مستراح عوضی
گرفته می شود.
۱۰
انسان
تا
حد
تهوع اوری
تحقیر و تخریب می شود.
۱۱
انسان به وسیله عنسان
آدمیت زدایی می شود
و
عنسان می گردد.
بهشت اوین و بهشت برین
دو روی سکه واحدی اند.
۱
مؤمنین اوین به دخترها
تجاوز نمی کنند.
۲
اول صیغه می کنند ویا حتی عقد می کنند
بعد ازدواج شرعی ـ بی شرمی می کنند
تا
بعد
اگر اعدام کردند
ضعیفه ها
نه
به جنت
بلکه
به
جهنم
بروند.
۳
بنا بر شرع آن ور و این ور
دخترباکره
نه
به
جهنم
بلکه
به
جنت می رود
۴
فلسفه اش روشن است
۵
هدف این است
که
مؤمنین حشری بهشت برین
بر
سرش همان بلا را بیاورند
که
مؤمنین اثنی عشری بهشت اوین می آورند
ایراد نظری این شعر هدایت حتی از دید خودش چیست؟
خوش به حال باد
گونه هایت را لمس می کند
و هیچ کس از او نمی پرسد
که با تو چه نسبتی دارد
خوش به حال باد
گونه هایت را لمس می کند
و هیچ کس از او نمی پرسد
که با تو چه نسبتی دارد
کاش مرا باد می آفریدند
تو را برگ درختی خلق می کردند
عشق بازی برگ و باد را دیده ای؟!
در هم می پیچند و عاشق تر
می شوند
صادق هدایت
تو را برگ درختی خلق می کردند
عشق بازی برگ و باد را دیده ای؟!
در هم می پیچند و عاشق تر
می شوند
صادق هدایت
حیرت انگیز
در
این شعر هدایت
اروتیک و استه تیک او ست.
۱
چون
بازی باد با برگ
(برگ چه بسا زرد و پلاسیده و خرد و خشک)
به
عشقبازی با اسکلت هفتاد کفن پوسانده ای
شباهت دارد
۲
این جماعت
بیماران روانی اند.
تأملی در مفاهیم
۱
انقلاب به چه معنی است؟
۲
انقلاب
یک مفهوم فلسفی است
و
تعریف استاندارد دارد.
۳
انقلاب
یعنی گذار از فرماسیون اقتصادی نازل به عالی
۴
مثلا
انقلاب فرانسه
۱۷۸۹
و
انقلاب سفید
هر دو
به معنی گذار از فئودالیسم به کاپیتالیسم
بوده اند.
۵
محتوای اجتماعی ـ اقتصادی انقلاب کذایی مشروطه چه بوده است؟
۶
تغییر فرم مطلقه سلطنت به فرم مشروطه سلطنت
که
انقلاب نمی شود.
۷
انقلاب کذایی ۵۷
چه بوده است؟
۸
انقلاب کذایی ۵۷
شکست انقلاب ضد فئودالی سفید بوده است.
۹
یعنی
احیای مجدد مناسبات فئودالی بوده است
یعنی جایگزینی بورژوازی مدرن با اشرافیت کثافت فئودالی ـ روحانی بوده است.
یعنی
ضد انقلاب بوده است
یعنی پیروزی ارتجاع سیاه بوده است
یعنی عنگلاب بوده است.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر