تحلیلی
از
میم حجری
۱
من ایرانی
نیستم
چون عرب ها
به من آموختند
به
خوراک
خوراک
بگوییم
غذا،
در حالی ک خودشان
به
ادرار شتر
می گویند غذا
انتقاد فاشیسم عیرانی
نمی تواند از حد انتقاد فرمالیستی فراتر رود.
این
اما
فقط
در بهترین حال است.
هنر دیگر فاشیسم عیرانی
جعل بی شرمانه در همه زمینه ها ست.
مثلا
جعل بیتی از اشعار فردوسی
و
نسبت دادن آن به حکیم سرخ طوس.
بیت معروف زیر
اصلا
از
فردوسی نیست.
چو ایران نباشد، تن من مباد
بدین بوم و بر، زنده یک تن مباد
این یکی از جعلیات فاشیسم بی شرم عیرانی است
که
ضمنا
به معنی بی اعتبار سازی سیمای خلقی و انقلابی و صلح خواهی حکیم طوس است.
فردوسی
بدین طریق
شباهت غریبی به قلدران فئودالیسم و فاشیسم و فوندامنتالیسم کسب می کند.
۲
من ایرانی
نیستم
چون عرب ها
به من آموختند
به
خوراک
خوراک
بگوییم
غذا،
در حالی ک خودشان
به
ادرار شتر
می گویند غذا
در این جفنگ فاشیسم عیرانی
نیز
اعراب به مقام معلم ایرانیان ارتقا داده می شوند
تا
به آنها مفاهیم را تعریف کنند.
ولی
چون
این جماعت بی شعور و بی شخصیت
اندیشه ای در کله و سخن اندیشیده ای در چنته ندارند،
ادعا می کنند
که
ادرار شتر
را
در زبان عربی
غذا
می نامند.
از هواداران الاغ این جماعت بی شعور
کسی
توان و فهم و فراست لازم
برای جست و جو در واژه نامه ای را ندارد.
به همین دلیل
اعتراضی صورت نمی گیرد.
در
قاموس فاشیسم عیرانی
تغذیه
یعنی آشامیدن شاش شتر.
محمد رضا شاه پهلوی
بهتر می بود
اگر
مبارزه با بی سوادی
را
از
طویله دربار شروع می کرد.
۳
و من هم
تکرار
میکنم
من ایرانی
نیستم
چون عرب ها به من
آموختند
برای شمارش خودمان
به جای
تن از نفر
استفاده کنیم
که
واحد شمارش حیوانات است
انتقاد شق القمری دیگر فاشیسم عیرانی
نیز
انتقادی جعلی، توخالی، فرمالیستی و بند تنبانی است:
الف
اولا
اعراب کی به ایرانیان آموخته اند که به عوض تن، نفر بگویند؟
ب
ثانیا
اگر به عوض تن، نفر گفته شود،
مگر
آسمان به زمین می آید؟
پ
ثالثا
ورود واژه جدیدی به گنجینه واژه های خلقی
موجب استغنای آن گنجینه می شود
و
نه موجب فقر آن.
این داد و ستد مفهومی
کماکان
رواج جهانگیر دارد
و
کسی از این بابت ضرر نمی کند.
ت
تازه
فرض کنیم که چنین بوده و طبقه حاکمه برده دار اسلامی
۱۳۰۰ سال قبل
بر
توده های مردم ایران
ستم روا داشته اند.
این ستمگری طبقه حاکمه برده دار
چه ربطی به توده های عرب دارد؟
بدتر از آن،
چه ربطی به توده های عرب در عصر حاضر دارد؟
راه حل فاشیسم عیرانی
برای معضلات جامعه ما
لشگر کشی بر ضد همسایگان بینوای عرب است
که
در
شط خروشان خون
شناورند؟
بر افروختن آتش عداوت و دشمنی میان ابنای بشر
به بهانه های راسیستی و مذهبی و غیره
مشخصه اصلی فاشیسم و فوندامنتالیسم
است.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر