۱۳۹۷ مرداد ۳, چهارشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۷۱۳)

 
جمعبندی
از
مسعود بهبودی
 
 
ترفند حفظ طراوت عشق

۱
آره.
شکی در صحت نظرات شما نیست.

۲
ولی یک نکته را نباید فراموش کرد و آن اینکه عشق به چیزی و یا به کسی
بی نیازی از همه چیز و همه کس
به دبنال می اورد.

۳
خارق العادگی عشق همین استغناء است

۴
مرد و یا زن در ان صورت دیگر رغبت غریزی به غیر پیدا نمی کند.

۵
مسئله حفظ طراوت عشق است که کار حضرت فیل است.

۶
مسئله در این گزارش حریف همین جا ست.

۷
ما در این زمینه شاید ۲۰۰ تحلیل منتشر کرده باشیم

۸
مسئله مهم دیگر
سقوط فکری و فرهنگی و اخلاقی وحشت انگیز اعضای جامعه است.
مسئله بند تنبانیسم است.

۹
فاجعه
نیهلیسم اخلاقی است

۱۰
فاجعه لومپنیسم است.
 
تأملی بر تحلیلی از همنوعی

فقط مردها بخوانند.
دیروز بعد از چند ماهی لیلا (اسم مستعار) را دیدم. 
برخلاف همبشه که شیک و با نشاط بود. 
بی حوصله و رنک پریده بود.
بی هیچ پرسشی گفت باهاش بهم زدم. 
فایده نداشت هرچه براش خودم را می آراستم.
 همه نگاه و حواسش به زنهای دیگه بود و نیمی از وقتی رو که با هم بودیم به گپ زدن و تعریف و تحقیق با زنهای دیگه میگذشت. 
در حالیکه میدونست من ناراحت میشم. 
دور و ور منم پر از مردهای شایسته تره که بخاطر تعهدم به اون نمیدیدمشون. 
حیف از وقت هردومون بود که اینجور تلف بشه.
هیچ حرفی نداشتم جز سکوت.

۱
زنده باد

اولا مرد کجا بود که استثنائا تحلیل لیلا را بخواند

۲
ثانیا
چرا تحلیلی را که هم به نر مربوط می شود و هم به زن
فقط باید مردها بخوانند؟

۳
این تحلیل شخصی لیلا از قضایا
دال بر فاجعه ای چند بعدی است؟

۴
دال بر بلای مهیبی است که بر سر جامعه بشری آمده است.

۵
دال
بر چیست؟
 
بحث کوتاهی راجع به مفاهیم (واژه ها)

۱
طرفه این است که
چه بسا
حتی
واژه ها
مهر طبقاتی بر پیشانی خود دارند.

۲
مثلا
شجاعت
یکی از مفاهیم اخلاقی است.

۳
اخلاق
اما چیزی طبقاتی است.

۴
اخلاق فئودالی با اخلاق رعیتی
اخلاق بورژوایی با اخلاق پرولتری
تفاوت و حتی تضاد دارد.

۵
قضیه وقتی بغرنجیت کسب می کند که طبقه حاکمه
اخلاق خود را تبلیغ، تقدیس، تجلیل و تحمیل می کند.

۶
آنگاه
شجاعت برده داری و فئودالی
برای خود جا باز می کند و به عنوان فضیلت بشری (کل بشریت)
نمودار می گردد.

۷
قضیه به مراتب بغرنجتر می گردد
اگر پرولتاریا (توده)
زمام امور را به دست گیرد.

۸
توده ای که جد اندر جد
و
نسل اندر نسل
تحت تابعیت و تبعیت طبقات حاکمه بوده است
و
با مفاهیم طبات حاکمه
عندیشیده است.

۹
در نتیجه مفاهیم خود را
حتی فراموش کرده است.
اخلاق خاص خود را فراموش کرده است.

۱۰
به همین دلیل
پس از کسب قدرت توسط توده
اخلاق طبقه حاکمه فقط نفی می شود
بدون آنکه اثبات شود.
یعنی
بدون اینکه
با
اخلاق مترقی تری
با
اخلاق طراز نوین
جایگزین شود.

۱۱
آنگاه سر و کله نیهلیسم اخلاقی 
(فقدان اخلاق، اخلاق ستیزی، بی اخلاقی، لاشخوری، بی وجدانی)
خرتوخر اخلاقی
پیدا می شود.

۱۲
نیهلیسم اخلاقی
اما از مشخصات لومپن پرولتاریا
جنده ها
جاکش ها
دزدها
جیب برها
قاچاقچی ها
مواد مخدر فروش ها
رهزن ها
زورگیرها
و
غیره
است.

۱۲
نیهلیسم اخلاقی ضمنا از مشخصات فاشیسم و فوندامنتالیسم است
که هردو و ضد مذهبی اند.

۱۳
برای اینکه اخلاق و هومانیسم در کانون موازین مذهبی قرار دارند 
که توسط این دو و لومپن ها
لگدمال می شوند.

۱۵
به همین دلیل
توده
به
روشنگری
(خود روشنگری و جامعه روشنگری)
نیاز مبرم دارد.

۱۶
تا با مفاهیم خاص خود بینیدشد
و نه با مفاهیم طبقات حاکمه

تأملی در اندیشه همنوعی

الف
ٱنهای که در طول تاریخ زر و زیوراندوزی کرده اند، هیچ گونه تصمیم و شجاعت مبارزه در برابر نابرابری ها ، بی عدالتی ها و استعمار زدایی را ندارند.

۱
آدم باید خر باشد
که اندوزنده ی سیم و زر باشد
و
بر ضد نابرابری مبارزه کند.

۲
شعور هر کس را
وجود او تعیین می کند.

۳
طرز تهیه نان سفره
تعیین کننده طرز تفکر است.

۴
کسی که از قبل رنج همنوع
بسان انگل
زندگی می کند
چرا باید
در راه برابری اعضای جامعه مبارزه کند؟

ب
غلغله ها و هیاهوی ٱنها تنها بمنظور حفظ سرمایه و موقف سیاسی شان است.

۱
اصولا
اساسا
قاعدتا
منطقا
باید هم چنین باشد.

۲
غلغله زحمتکشان هم نه به خاطر خدا و انبیا
بلکه به خاطر منافع خویش است
به خاطر نان سفره است.

۳
جان
انعکاس نان است
آرمان
انعکاس عذاب جسم و روح و روان است.

پ
ٱنهای که شجاعت مبارزه در برابر نابرابری ها ، بی عدالتی ها و استعمارزدایی را دارند، هیچ جیزی را از دست نمی دهند جز زنجیر های بردگی و اسارت شان

۱
شجاعت از مفاهیم نظامات دودمانی و برده داری و فئودالی است.

۲
توده مولد و زحمتکش
اهل شجاعت و شهامت و نجابت و هارت و پورت نیستند.

۳
مبارزات توده ها
برای حل تضادهای ملتهب جامعه است.

۴
نتیجه رسیدن خنجر بر استخوان است.
 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر