شین میم شین
نه اندیشه
مادرزاد وجود دارد
و
نه اندیشیدن
مادرزادی.
اندیشیدن
را
باید مثل هرعلم،
در روندی دشوار
فراگرفت.
۱
خداوند بخشنده
دستگیر
کریم عطابخش
پوزش پذیر
معنی تحت اللفظی:
خدا
(الله)
از
سویی
خداوند بخشنده و دست
گیرنده ای
است
و
از سوی دیگر
کریم (سخی) دست و
دلباز عذر پذیری است
سؤال
سعدی در این بیت
شعر
دیالک تیک انسان و الله
را
به شکل دیالک تیک گ ـ ت
از سویی
و
به شکل دیالک تیک پخ ـ پپ
از
سوی دیگر
بسط و تعمیم می دهد.
جواب
سعدی در این بیت
شعر
دیالک تیک انسان و الله
را
به شکل دیالک تیک گدا و
توانگر
از سویی
و
به شکل دیالک تیک پوزش خواه و پوزش پذیر
از
سوی دیگر
بسط و تعمیم می دهد.
۲
خداوند بخشنده
دستگیر
کریم عطابخش
پوزش پذیر
هم
دیالک تیک گدا و توانگر
و
هم
دیالک تیک پوزش خواه و پوزش پذیر
در جامعه برده داری وجود دارد.
سؤال
سعدی
هم
دیالک تیک گدا و توانگر
را
و
هم
دیالک تیک پوزش خواه و پوزش پذیر
را
یعنی
دیالک تیک بنده و بنده دار
را
در آیینه آسمان منعکس می
کند
و
به صورت دوئالیسم بشریت و الله در می آورد.
جواب
سعدی
هم
دیالک تیک گدا و توانگر
را
و
هم
دیالک تیک پوزش خواه و پوزش پذیر
را
یعنی
دیالک تیک ب ـ بنده دار
را
در آیینه آسمان منعکس می
کند
و
به صورت دوئالیسم بشریت و الف در می آورد.
۳
خداوند بخشنده
دستگیر
کریم عطابخش
پوزش پذیر
الله
در
دین اسلام و در قرآن کریم
برده دار انتزاعی و آسمانی
جا زده می شود
که
بشریت
را
به بردگی کشیده
و از آن تسلیم مطلق و
تابعیت و تبعیت و اطاعت و عبادت دم به دم می طلبد.
سعدی به خداوند تعالی صفات
خاص اشراف بنده دار، فئودال و دربار را نسبت می دهد:
بخشنده، دست گیرنده، کریم
(بخشاینده)، عطابخش، پوزش پذیر.
سؤآل
سعدی
چیزها، پدیده ها و سیستم
های (بشریت) زمینی
را
نخست در آئینه زلال آسمان
منعکس می کند
و
سپس رابطه فی مابین اشیاء و
عکس ها را
و و معکوس می سازد.
جواب
سعدی
چیزها، پدیده ها و سیستم
های (بشریت) زمینی
را
نخست در آئینه زلال آسمان
منعکس می کند
و
سپس رابطه فی مابین اشیاء و
عکس ها را
وارونه و معکوس می سازد.
۴
سؤال
بدین طریق از وارونه سازی رابطه خوانین و سلاطین زمینی با عکس
انتزاعی ـ آسمانی آنها،
مفاهیم خدا و س خدا
(الله و ظ الله)
ساخته می شوند.
جواب
بدین طریق از وارونه سازی رابطه خوانین و سلاطین زمینی با عکس
انتزاعی ـ آسمانی آنها،
مفاهیم خدا و سایه خدا
(الله و ظل الله)
ساخته می شوند.
۵
سؤال
در این رابطه جای الله و ظل
الله عوض شده است.
دوئالیسم انسان
و الف،
انعکاس انتزاعی ـ آسمانی دیالک تیک «بنده،
رعیت، نوکر، کنیز، کلفت و غلام» و «خداوند بنده و نعمت» است.
جواب
در این رابطه جای الله و ظل
الله عوض شده است.
دوئالیسم انسان
و الله،
انعکاس انتزاعی ـ آسمانی دیالک تیک «بنده، رعیت،
نوکر، کنیز، کلفت و غلام» و «خداوند بنده و نعمت» است.
همان طور که «خداوند نعمت»
با بنده ها، رعایا و زیردستان گناهکار نافرمان و نا سپاس و قدرناشناس مواجه است،
به همان سان نیز خداوند
تعالی با بشریت معصیتکار، عاصی و طاغی و پوزش خواه مواجه است.
۶
سؤال
نتیجه این می شود
که
در کانون ادیان آسمانی
(یهودیت و مسیحیت و اسلام)
بشر س
بشریت س
(آنتی هومانیسم)
قرار می گیرد.
جواب
نتیجه این می شود
که
در کانون ادیان آسمانی
(یهودیت و مسیحیت و اسلام)
بشر ستیزی
بشریت ستیزی
(آنتی هومانیسم)
قرار می گیرد.
صفات الله نیز از چنین
رابطه ای با بشریت حکایت می کنند.
۷
سؤال
دیالک تیک انسان
و الله
یادآور دیالک تیک محکوم و ح
دیالک تیک
زیردست و زب
دیالک تیک بنده
و ب
دیالک تیک رعیت
و الف
دیالک تیک نوکر
و آ
دیالک تیک غلام
و خ
دیالک تیک کنیز
و کد
ست.
جواب
دیالک تیک انسان
و الله
یادآور دیالک تیک محکوم و حاکم،
دیالک تیک
زیردست و زبردست،
دیالک تیک بنده
و بنده دار،
دیالک تیک رعیت
و ارباب،
دیالک تیک نوکر
و آقا،
دیالک تیک غلام
و خواجه)
دیالک تیک کنیز
و کدبانو
ست.
ادامه
دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر