۱۳۹۶ اسفند ۱۷, پنجشنبه

هماندیشی اتابک سعید با مش رضا به «رنگ» (۳)


سنگپاره ای 
بر
امام زاده ای به نام دیالک تیک
 
 
سؤال
این بود
که
در
 دیالک تیک جذب و دفع
کی در مقابل کی
و
یا
چی در مقابل چی
صف آراسته است؟
 
۱
 
برای پیدا کردن پاسخ
به
این پرسش
باید 
از 
نردبام دیالک تیک
پله ای بالا رویم.
 
۲
 
یعنی
باید
دیالک تیکی 
را
پیدا کنیم
که
عام تر 
از 
دیالک تیک جذب و دفع 
باشد.
 
منظور؟
 
۳
 
دیالک تیک ها
شبیه عروسک روسی ماتوشکا هستند.
 
یعنی 
یکی در دل دیگری است.
 
۴
دیالک تیک جذب و دفع
در دل دیالک تیک داد و ستد است.
 
یعنی
اگر
دیالک تیک داد و ستد
را
بسط و تعمیم دهیم
(باز کنیم)
می بینیم
که
دیالک تیک جذب و دفع
در دل او ست.
 
۵
حالا می توانیم
دیالک تیک جذب و دفع
را
بهتر بفهمیم و به سؤال فوق الذکر جواب واقعی، تجربی و منطقی دهیم:
در
دیالک تیک جذب و دفع
موجود زنده
مثلا نبات و جانور و انسان
مواد طبیعی 
را
از
طبیعت
می ستاند
و
تفاله آنها 
را
به 
طبیعت 
پس می دهد.
 
دیالک تیک ستد و داد.
 
۶
حالا
متوجه می شویم
که
دیالک تیک 
اصلا
امام زاده 
نیست.
 
۷
دیالک تیک 
رابطه ای عینی و واقعی است.
 
۸
یکی دیگر از فرم های بسط و تعمیم دیالک تیک داد و ستد 
دیالک تیک عرضه و تقاضای معروف در بازار ادویه جات و منسوجات است.

۹
بنابرین
می توان گفت:
در
دیالک تیک جذب و دفع
موجود طبیعی
(میکرو ارگانیسم و نبات و جانور و انسان)
با
طبیعت
وارد رابطه مبتنی بر داد و ستد می شود.
 
۱۰
رابطه انسان و هر نفسکشی با طبیعت،
رابطه ای
دیالک تیکی
 است.
 
۱۱
این 
اما
به چه معنی است؟
 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر