جمعبندی
از
مسعود بهبودی
مسعود بهبودی
برابری
ه. خاکستر
تو ستارهٔ سهیلی
و من از پی ات که شاید
ته تار این بیابان
بزند ستاره ات سو
نه به خویش چون وحوشم
بَر خواب و خورد چسبان
نه چو قصه های لا لا
سَر هم کنم خدا را
منم و ره درازی
که اگر رسد به جیحون،
بشر از بشر بشوید
غم و آز و کینه و خون
چه کنم که آرزو را
نشود ز ته بریدن
به مقام آدمیت
بشود شدن رسیدن
پایان
هرچه بگندد،
نمک اش می زنند
وای
از آن روز که بگندد، نمک
نمک طعام چیست؟
۱
نمک طعام از پیوست کاتیون سدیم با انیون کلر تشکیل شده است.
Na Cl
۲
ٖنمک طعام نمی گندد.
۳
ٖنمک طعام
را هرگز نباید دستکم گرفت.
۴
ٖنمک طعام
بلوری مستحکم است.
۵
حدس بزنید برای گسست پیوند میان یون های نمک طعام
چه نیرویی لازم است؟
علی اکبرولایتی:
آنهایی که «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» سر دادند
جاهل و مزدور هستند
هی مشد اکبر
۱
اولا
فرض کنیم که حق با تو باشد.
۲
مدعیان جاهل و مزدور باشند.
۳
ولی نتیجه کمک های جماران به غزه و لبنان چی بوده است؟
۴
در نتیجه کمک های جماران به لبنان
اسرائیل
لبنان را بمبارن سرتاسری کرد.
۵
یک میلیون نفر در درون لبنان
پس از اخطار اسرائیل
آواره شدند.
۶
جنوب لبنان با خاک یکسان شد.
۷
لبنانی ها گفتند:
ما را به خیر تو امید نیست
شر مرسان
مشد اکبر
۸
ضمنا دهندگان شعار فوق
من ـ زور دیگری از ایران دارند.
۹
ایران برای ایشان
املاک و مستغلات و امتیازات مادی و معنوی غصبی طبقاتی است که توسط اجامر جماران غصب شده است.
۱۰
طرفداران ایران در حقیقت طرفداران عیران اند.
۱۱
عیران یک واژه آذری است.
۱۲
به همین دلیل
آنها سطل ننه ات طلب اند.
۱۳
عیران یعنی ریختن یک مثقال ماست در یک سطل
و پر کردنش با آب اعلی
و
هم زدن حسابی اش
۱۴
سطل ننه ات طلب ها
عاشق عیران قدیم اند
به همان سان که شما
سر تن ات طلب ها
عاشق اسلام قدیم اید.
۱۵
شما
فوندامنتالیسم اسلامی را عرعر می کنید
و
ایشان
فوندامنتالیسم عیرانی
را
۱۶
پان اسلامیسم
پان عیرانیسم
۱۷
ما
که
سگ گشته ایم
حتی لب به عیران نمی زنیم
از انقلاب تا عنگلاب
۱
ویرایش:
عنگلاب ۵۷
۲
انقلاب تعریف دیگری دارد.
۳
عنگلاب ۵۷
ضد انقلاب بورژوایی سفید از بالا
بوده است.
۴
عنگلاب ۵۷
عزای ملی بوده است
۵
پیروزی مجدد ارتجاع سرخ و سیاه بوده است.
۶
شاه انقلابی بوده است و نه شیخ..
۷
خمینی
عن را گلاب کرده است و به خورد خلایق داده است.
جادوگر کریه دل سیاه
دمید در گره خاندان من
دمید در گره خاندان من
بادی وزید، سرد
و
گروهی ز هر کجا
چوب و چماق و ناسزا به کف
و
چوب و چماق و ناسزا به کف
و
ما
هنوز
بوی دود می دهیم
بوی دود
بوی دود می دهیم
بوی دود
ه. خاکستر
اندکی اندر باب پان ترکیسم
۱
پان ترکیسم
بسان پانیسم های دیگر
فرمی از لاشخوریسم است.
۲
طرفداران پانیسم از هر نوع
کمترین شناختی از فرهنگ ملی و یا قومی خود ندارند.
۳
اگر داتشند جفنگ منتشر نمی کردند.
۴
این زباله ها
حتی بیتی از شعرای ملی و یا قومی خود را نمی دانند.
۵
اگر دارند منتشر کنند.
۶
هنر این اوابش ضد آذری
تحریف واژه های فارسی و تغییر خط است.
۷
آذربایجان را از فرط خریت آزربایجان می نویسند
۸
آربایجان دیارآتش ها ست
زادگاه زرتشت است
آذر به معنی اتش است.
۹
ما
که
به
خواهری ـ برادری ـ برابری ـ هبمستگی همه انسان ها
در
سراسر زمین
صرفنظر
از
تعلقات ملی و مذهبی و طبقاتی و جنسیتی و غیره
عمیقا
پای بندیم
پیجی برای آذربایجان دایر کرده ایم.
ﺁﺫﺭﺑﺎﯾﺠﺎﻥ - ﺩﯾﺎﺭ ﺁﺗﺶ ﻫﺎ، ﺭﻭﺷﻨﺎﯾﯽ ﻫﺎ ﻭ ﺭﻭﺷﻨﮕﺮﯼ ﻫﺎ - ﺍﺯ ﺩﯾﺪﯼ ﺩﯾﮕﺮ
۱۰
ما
صدها بیت از اشعار شعرای آذری را تحلیل کرده ایم.
۱۱
اگر این اراذل و اوباش پان ترکیست
طرفدار فرهنگ آذری اند
چی برای عرضه دارند؟
۱۲
عرعر کردن
که
نشانه طرفداری از فرهنگ ملی و قومی و یا هر فرهنگ دیگر
نمی شود.
۱۳
هدف و آماج این کثافت ها
برافروختن اتش جنگ بیهوده
میان خلق های مختلف
و
ریختن خون زحمتکشان متعلق به ملل و مذاهب و اقوام و غیره است.
انقلاب یعنی مادیت یابی شعور انقلابی
کار هر خر نیست خرمن کوفتن
گاو نر می خواهد و مرد کهن
پوزش از خر که خر نیست.
ممنون از زحمت هماندیشی
۱
نکته رئالیستی در این مصراع شعر است:
تمام ِ ملت است در ، به سوی ِ بهمنی دگر
۲
بهمن چی بود؟
۳
تکرار بهمن چه خواهد بود؟
۴
بهمن
بهمن عظیمی بود که بر سر ملت بدبخت ایران فرود آمد و هر چیز مثبت و امیدبخش را در زیر هیبت سنگین خود مدفون ساخت.
۵
بهمن
نماد سقوط جامعه بود.
۶
سقوط از کاپیتالیسم به فئودالیسم بود.
۷
بهمن
عقبگرد بود.
۸
بهمن
پیروزی ارتجاع سرخ و سیاه (شاه در کتاب انقلاب سفید) بود.
۹
بهمن
شکست انقلاب بورژوایی سفید بود.
۱۰
شاعر بدون انکه خود بداند
از بهمنی دیگر
از فاجعه ای مهیب ترو بدتر
روایت دارد.
۱۱
یعنی از سقوطی هولناک تر
۱۲
این مهم ترین نکته این شعر زیبا ست.
۱۳
هیچ امیدی به تحول مثبت وجود ندارد.
۱۴
قحط آدم اندیشنده است.
۱۵
جامعه اصلا جامعه نیست.
الف
بخشا شبیه تیمارستان است
ب
بخشا شبیه گداخانه است.
پ
بخشا
شبیه جنده خانه است.
۱۶
دیوانه و گدا و جنده و جاکش و عیاش
که
نمی توانند انقلاب کنند و جامعه بهتری بسازند.
۱۷
مثال
مشتی به عنوان نمونه ای از خرواری
۱۸
امروز تحلیلی در هماندیشی با کردی راجع به فرم حل تضادها منتشر کردیم.
۱۹
یکی از اکراد ۳ کامنت پشت سر هم زیر مطلب گذاشت:
الف
در کامنت اول گفت که
ما ولدالزنا هستیم
مادرمان را آخوندها صیغه کرده اند و ما نتیجه این صیغه بوده ایم.
همین دو سه جمله اش چندین غلط املایی فاحش داشت.
ب
در کامنت دوم نوشت که
ما از همان هایی هستیم که نزد طوسی قرائت قران آموخته ایم.
پ
در کامنت سوم نوشت که جزو دار و دسته فلان بوده ایم.
۲۰
تو خود حدیث مفصل بخوان از این لاشخور
اندکی اندر باره عردوغان و استاد ازل در ورای پرده
۱
عردوغان
فقط نماینده پان ترکیسم (فاشیسم / پانیسم) نیست.
۲
عرعردوغان
ضمنا نماینده پان اسلامیسم (فوندامنتالیسم سنی) است.
۳
عرعردوغان
احمدی نجات و یا خمینی و یا بن لادن و مظاهری و ملاعمر دیگری است.
۴
عردوغان
علاوه برآن
نماینده شووینیسم ترک است.
۵
عردوغان سودای احیای امپراطوری برباد رفته عثمانی
را
در سر خالی از مغز خود
می پروراند.
۶
عردوغان
اگر تیز بنگریم
معتقد به چیزی نیست.
۷
استاد ازل
از آن سوی پرده
(حافظ)
نقشی به او محول کرده است
و
او بی اختیار همان نقش را بازی می کند.
۸
عرعردوغان
از سرتاپا عوامفریب و لاشخور است.
۹
عصر ما
عصر لاشخورها
ست
از مش دونالد تا مش پوتین .....
۱۰
طرفه
این است
که
کردوکار این لاشخورها
آب به آسیاب همیشه گردان استاد ازل (طبقه حاکمه امپریالیستی) می ریزد.
۱۱
آماج استراتژیکی طبقه حاکمه امپریالیستی
بالکانیزه کردن کشورهای جهان است:
شقه شقه کردن کشورهای جهان
حتی
به قیمت لیبیزاسیون (با خاک یکسان کردن) آنها
است.
۱۲
اگر هم جنگ جهانی سوم شروع نشود
نیرو های مولده جامد و جاندار
در بخشی از کره زمین
از بین می روند
و
شرایط لازم برای گردش سرمایه
(مثلا صدور سرمایه برای بازسازی عراق و سوریه و لیبی و سومالی و افغانستان و غیره)
فراهم می آیند
و
خروج موقتی از بحران فراگیر عمومی
تا
حدی
امکان پذیر می گردد.
کندو
ه . خاکستر
در هیبت پریشانی
با موهایی بال بال
نیش می خوریم نیش
از وز وز کندوی جمجمه
تاب می خوریم تاب
از شاخه های رنجیدن
میان درختان همهمه
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر