۱۳۹۶ دی ۵, سه‌شنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۵۶۲)


جمعبندی
 از
مسعود بهبودی


آتنا قربانی

ویرایش:

به من نگو:
«نرو»

نگو:
«بمون»

نگو:
«جایی دیگه بری
شاید این بشه،
اون بشه»

دلیل نیار که بمونم، خوبه

دلیل نخواه که چرا میرم.

وقتی که می گم:
« می خوام برم»،
بدون
اینجا که هستم،
خیلی برام تنگه.

خیلی وقته
شب و روز با خودم حرف زده ام،
حرف زده ام
که
دیگه
میدونم
نفسم اینجا تنگه
(اینجا برای تنفسم تنگه)

وقتی می خوام برم
بگو:
«چطور کمکت کنم با اینکه دلتنگت می شم؟»

بگو:
«کنارتم»

اصلا بگو:
«باشه اگه دلت به رفتنه
می دونی که حمایتت می کنم.»

آخر حرفات بگو:
«اگه شد و رفتی ام (رفتی هم)،
خواستی برگردی ،
برگرد
من که اینجا بیادتم...»

پایان

این شعر آتنا
هم
به لحاظ سوسیولولوژیکی (جامعه شناسی)
ارزشمن است
هم
به لحاظ پسیکولوژیکی (روان شناسی)
زنده باد حریفی
که
به تحلیل آن خطر کند.

یکی از ایرادات اهل قلم
در عصر عنترنت و فتوشاپ و مخلفات
بد نگاری (شلخته نگاری، شلم شوربا نگاری، در هم بر هم نگاری)
آثار خویش است.

این
بی توجهی و بی اعتنایی به فرم نگارش
شاید
به معنی بی حرمتی به واژه ها باشد.

همان
واژه
که
به قول عیسی مسیح خدا بود:
کلمه
خدا
بود
و
خدا،
کلمه بود.


اندکی اندر باب عندیشه ای

۱
این عندیشه از خواننده ای یانکی است و به نفع اجامر بانکی است.


۲
حالا 

ما که می خواهیم از مش دونالد و مش پوتین و سید علی و مش مریم
 انتقاد کنیم
چگونه

 می توانیم 
خود
 را 
جای این اجامر و اوباش بگذاریم
 و 
سیر گندیدگی آنان را تجربه کنیم؟


اندکی اندر باب دیالک تیک ابزار و آماج 
(مهربانی و استحمار)

۱
امریکا طویله تر از جماران است.

۲
دلیل تجربی:
ایرانی هایی که به طویله امریکا رفته اند
اگر آدم بودند، خر شده اند
و
اگر خر بودند
ابوخر شده اند.

۳
در طویله امریکا (و نه فقط امریکا)
خلایق زور می زنند و جاکش مولتی میلیاردری را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می کنند.

۴
دلیل حفظ سنن عهد بوق و از آنجمله مذاهب
همین بتون ریزی خزیت است
همین
درجا زدن در عهد بوق است.

۵
خلایق در طویله امریکا (و نه فقط امریکا)
رشد تک بعدی می کنند.

۶
علم و فن رشد می کند ولی آدم ها خرتر و خرفت تر می شوند.

۷
کریسمس و شکلات و کادو و غیره اکنون دیگر اکتوئالیته ندارند.
هدف از احیا و حفظ سنن و مذاهب عهد بوق
چیز دیگری است.

هدف اشاعه خریت و خردستیزی است.

۸
امروزه شکلات و کادو و غیره را می توان به پشیزی تهیه کرد.

۹
در ایام قدیم سطح توسعه نیرو های مولده بسیار نازل بود.
قحطسالی رخ می داد.
از این رو سالی یکبار شکلاتی تهیه و اطعام می شد و لباس نویی در برمی شد.

۱۰
حالا در هر دقیقه هزاران بسته شکلات و کت و دامن و شلوار تولید می شود و توزیع می شود.

۱۱
مذاهب
همه از دم
همین اند.

۱۲
اجامر الاغ و کلاغ مذهبی
مهربانی ارزانی این و آن می دارند تا خلایق را خر کنند و جزو و عضو طویله خاص خود کنند.

۱۳
فکر می کنی
جانیان خونخوار جماران
برای چی در ممالک افریقا بیمارستان مجانی مدرن می سازند؟

۱۴
هدف از استحمار و استعمار (خرسازی و آبادسازی) از طریق مهربانی
استثمار (بهره کشی و تاراج) است.

۱۵
حاتم طایی بازی در مهربانی
تغییری در طویله بودن امریکا و دیگر ممالک سرمایه داری نمی دهند.

۱۶
همین مسیحیان امریکایی
که
به کودکان عیرانی شکلات مکلات مجانی می دهند
همان دولتی را روی کار آورده اند
که
افغانستان
و
سوریه
و
لیبی
و
سومالی
و عراق
و
غیره
را
به
گورستان
مبدل کرده است.

۱۷
میلیون ها نفررا در یمن در معرض مرگ قرار داده است.
خلایق حتی از نعمت آب سالم محروم مانده اند
در نتیجه
سر و کله ی کلرا و وبا و دیفتری و غیره پیدا شده و بر تشنگی و گرسنگی مزید شده است.
 
 
اندکی اندر باب دیالک تیک لذت و ریاضت

۱
این دیالک تیک را مارکس فرمولبندی کرده است.

۲
بانی اصلی ان اما سعدی است.

۳
سعدی بزرگ ترین دیالکتیسین خودپوی قرون وسطی است.

۴
سطر سطر اثار سعدی به دیالک تیک سرشته است.

۵
سعدی دیالک تیک لذت و ریاضت را در صدها فرم بسط و تعمیم داده است.

۶
نمونه معروف
نا برده رنج (ریاضت)
گنج (لذت) میسر نمی شود.

مزد (لذت) آن گرفت
ـ جان برادر ـ
که
کار کرد (ریاضت)

۷
مثال دیگر
برو کار می کن (ریاضت)
مگو:
«چیست، کار؟»

که
سرمایه جاودانی (لذت) است، کار.

۸
روسو از دیالک تیک بی خبر بوده است.

۹
نه
لذت بی ریاضتی یافت می شود و نه ریاضت بی لذتی.

۱۰
هر کاری
دیالک تیکی از ریاضت و لذت است.

۱۱
به آذین از دیالک تیک خبر نداشت
ولی می دانست:
در اثری چند صفحه ای به نام کاوه
کار عرقریز آهنگر را آمیزه ای از ریاضت و لذت محسوب می دارد
اندکی اندر باب دیالک تیک اعتیاد و استقلال

۱
شاید
یکی از بد ترین بد بختی های آدمی
وابستگی به این چیز و آن کس باشد.

۲
اعتیاد از هر نوع
اندام و یا ارگانیسم هشیار آدمی
را
تحریف می کند
سلب اندامیت می کند.

۳
اندام هشیار و تصمیمگیر در همه حال
(سیستم سیبرنتیکی مولتی فونکسیونال)
بدین طریق
گیج می شود
و
بسان فیلی
ذلیل و علیل می شود و به دبنال چس فیل می گردد.

۴
چس فیلی که ترحم انگیزتر و بدبخت تر از خود فیل است.

۵
بدبختی بدتر از این بدبختی
عشق قلمداد کردن اعتیاد
عاشق قلمدادن کردن معتاد
و
معشوق قلمداد کردن چس فیل است
۶
چس فیلی که چس تر از چس فیل است.

۷
سؤال این است که چه باید کرد؟

۸
راه نجات از اعتیاد از هر نوع،
خروج از خطه خفت بار خریت
و
ورود به عالم خجسته آدمیت است.

۹
یعنی کسب توان تفکر
کسب لیاقت خوداندیشی
نیل به خودشناسی
و
خودپرستی است.

۱۰
خر نمی تواند عاشق کسی باشد.
با پوزش از خر که خر نیست.

۱۱
کسی هم نمی تواند
آدم باشد
و
عاشق خر باشد.

۱۲
اصل
بنابرین
این است
که
اصیل ترین عشاق
خودپرست ترین افراد هستند.

۱۳
خود ستیزان
از هر نوع طالبانی و جمارانی و جمکرانی و عردوغانی و عرعرانی
هرگز نمی توانند
لیاقت همنوع پرستی و طبیعت پرستی و جامعه پرستی
(کمونیسم، ناتورالیسم و سوسیالیسم)
کسب کنند.

۱۴
مفهوم خودپرستی (اگوئیسم)
از این رو
باید اعاده حیثیت شود.

۱۵
زنده باد خودشناسی
و
در نتیجه
خودپرستی
برای نیل
به
خودمختاری
(استقلال نظری و عملی)
 
ادامه دارد.
 

۱ نظر:

  1. ویرایش:

    از
    مفهوم خودپرستی (اگوئیسم)
    از این رو
    باید اعاده حیثیت شود.

    پاسخحذف