پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
پیشکش
به
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
پیشکش
به
امیر حسین آریان پور
حرفه
ادامه
حرفه یابی در آلمان دموکراتیک
۱
·
حرفه یابی در آلمان دموکراتیک یکی از اجزای سیستم آموزشی ـ
پرورشی سوسیالیستی یکپارچه است و با الزامات تشکیل سیستم اجتماعی توسعه یافته
سوسیالیسم تعیین می شود.
۲
·
سیستم حرفه سازی که یکی از بخش های حرفه آموزی است، حاوی روند
یادگیری نظری و عملی حرفه، به مثابه تخصص یابی سالمندان و یا به مثابه ادامه تحصیل
و ترقی علمی، از سویی و حاوی روند تکمیل پیگیر و مستمر معارف و مهارت های حرفه
ای و همچنین اعتلای سطح آموزش و پرورش
عمومی است.
·
در این سیستم حرفه سازی، کارگران فنی رشته های حرفه ای
متنوع و نیروهای کار تخصص یافته بنا بر الزامات اقتصاد ملی به طرز برنامه ریزی شده ای تربیت می شوند.
۳
·
حرفه سازی نقش مهمی در تربیت همه جانبه و هماهنگ شحصیت های
توسعه یافته بازی می کند که بر مبنای آموزش و پروش علمی عمومی، تخصص یابی عالی تر
و ببرکت تفکر و عمل سوسیالیستی قادر به ادای سهم درخور در تشکیل آگاهانه و خلاقانه
سیستم اجتماعی توسعه یافته سوسیالیسم اند.
۴
·
حرفه آموزی مهم ترین منبع بازتولید سوسیالیستی وسیع تر
نیروی کار است.
۵
·
حرفه آموزی باید آموزش و پرورش نسل جدید کارگران فنی را با سطح
توزیع نیروی کار هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی سازگار سازد.
۶
·
محتوای حرفه آموزی تحت تابعیت تغییرات مدام است.
۷
·
با وحدت میان تئوری وسیع حرفه و آموزش و پرورش آماجمند حرفه
ای ـ عملی وارد کار شدن عنقریب کارگران فنی که همه فن حریف بار آمده اند، امکان
پذیر می گردد.
۸
·
در آلمان دموکراتیک در مطابقت با الزامات انقلاب علمی و فنی
می بایستی اقدامات زیر صورت گیرند:
الف
·
حد و مرز به لحاظ محتوا و زمان، متحجر موجود در حرفه آموزی
میان آموزش حرفه ای مقدماتی (مدرسی) و آموزش تخصصی از بین برود.
ب
·
آموزش حرفه ای مقدماتی به بخش انتگراتیو (همپیوندساز)
مجموعه آموزش کارگران فنی توسعه یابد.
پ
·
دانش مقدماتی با دانش تخصصی یکپارچه شود.
ت
·
محتوای حرفه ای ـ نظری وسیعی به معیار مسلطی در حرفه آموزی
آتی تبدیل شود.
ث
·
مؤثر ترین مواد آموزشی ـ پرورشی ـ تربیتی برای شرایط تعویض یابنده و برای
تخصص یابی های ضرور به بخش تعیین کننده آموزش و پرورش ارتقا یابند.
ج
·
تا بدین طریق، روند جاری در توسعه حرفه ای فعلی و آتی با تمییز
و انتگراسیون (همپیوندسازی) مطابقت یابد.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر