پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
پیشکش
به
(۱۹۶۹)
برگردان
شین میم شین
پیشکش
به
امیر حسین آریان پور
حرفه
ادامه
حرفه یابی در آلمان دموکراتیک
۹
·
بر مبنای «قوانین دهگانه سیاست سوسیالیستی آلمان دموکراتیک
راجع به جوانان» (مصوبه سال ۱۹۶۷)، میان
سه عرصه زیر وحدت برقرار می شود:
الف
·
آموزش و پروش عمومی
ب
·
تربیت سیاسی ـ ایده ئولوژیکی
پ
·
آموزش و پرورش حرفه ای ـ رشته ای تخصصی
۱۰
·
یادگیری مستمر و از آن خود کردن (هضم و جذب) معارف و لیاقت
های نوین در روند تحقق سوسیالیستی انقلاب علمی و فنی به جزئی از کردار هر شخصیت
سوسیالیستی تبدیل می شود.
۱۱
·
آموزش عمومی و حرفه ای بلحاظ زمانی محدود باید به طرز مستمری
تعمیق یابند، وسعت گیرند و اکتوئالیزه شوند (به سطح توسعه زمان حاضر ارتقا داده
شوند.)
۱۲
·
در مطابقت با خطوط اصلی دورنماهای علمی ـ فنی، اقتصادی و
تمام اجتماعی و در مطابقت با شرایط برنامه های دورنمایی کارخانه ای مشخص و دیگر
تخصص یابی های کارگران در کارخانه ها آموزش و آموزش عالی بخش های زیر به خدمت
گرفته می شوند:
الف
·
ادامه دادن به آموزش حرفه ای مدرن با پروفایل پهناور و یا
ادامه دادن به تخصص یابی حرفه ای عالی تر بر بنیان تخصص کار فنی موجود.
ب
·
تکمیل مستمر تخصص مورد نظر در مطابقت با توسعه بالنده در
علم و تولید جهت تضمین ادامه آموزش حرفه ای متمایز فزونتر.
پ
·
کسب تخصص های حرفه
ای نوین در مطابقت با پروفیلیزاسیون اقتصادی و اقدامات مربوط به راسیونالیزاسیون
برای کار حرفه ای در رشته حال تغییر.
ت
·
کسب زیرتخصص های لازم برای آموزش کردوکارهای حرفه ای با پروفایل تنگتر (تخصصی عالی تر)
·
بدین طریق در به روی همه زحمتکشان جهت گذار به حرفه های فنی با تخصص
عالی باز می شود.
· مراجعه کنید به آموزش و
پرورش، موبیلیته (تحرک) اجتماعی در دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر