جمعبندی
از
مسعود بهبودی
همبند ستیزی (جنگ داخلی) یکی از امور عادی زندان ها ست.
۱
رؤسای ساواک هم می دانستند.
۲
به همین دلیل حزب اللهی ها را در ایام بازجویی به جان توده ای ها می انداختند تا اعصاب خرد و خمیرشان را خردتر و خمیرتر کنند.
۳
یکی از دلایل همبندستیزی
خریت زندانیان است.
۴
زندان
ولی به همین دلیل
بهترین مکتب همدیگر شناسی تجربی است.
۵
اگر کسی روان شناسی زباله های ارتجاع سیاه (از لاجوردی تا لاشخورهای دیگر) و ارتجاع سرخ (فدائیان و مجاهدین و غیره) را بررسی می کرد،
هم
می توانست به ماهیت ارتجاع سرخ نایل آید
و هم
می توانست به پیش بینی نحوه بربرمنشانه رفتار آنان به مثابه زندانبان با دگراندیشان نایل آید.
۶
دیل دیگر همبند ستیزی را سیاوش کسرایی در پله ای عام تر به شعر کشیده است:
وقتی زمین سخت باشد
گاو های شخمزن
به همدیگر شاخ می زنند.
دلیل بنیادگرایی چیست؟
آیا دلیل مادی دارد؟
حریف هماندیش
۱
همه چیز
در تحلیل نهایی
دلیل مادی دارد.
آیا دلیل مادی دارد؟
حریف هماندیش
۱
همه چیز
در تحلیل نهایی
دلیل مادی دارد.
۲
طبقات اجتماعی بی فردا
همیشه و همه جا
بهشت خود را
نه درفردا
بلکه
در دیروز
می جویند.
۳
به همین دلیل عصر کوروش کبیر و صدر اسلام خمیر
ایده ئالیزه می شوند.
به عرش اعلی برده می شوند.
۴
فقط توده مولد و زحمتکش دورنما مند و فردا مند است که بهشت خود را در مستقبل می جوید.
۵
بهشتی که باید به دست خود بسازد.
۶
ریشه بدبینی بورژوازی واپسین و فئودالیسم و فاشیسم و فوندامنتالیسم و نیهلیسم و آنارشیسم
و
ریشه خوش بینی و امیدواری توده مولد و زحمتکش
همین جا ست.
هی رضا نافعی
که
چشم مایی
۱
بهانه را به سکه نقد
نباید خرید.
طبقات اجتماعی بی فردا
همیشه و همه جا
بهشت خود را
نه درفردا
بلکه
در دیروز
می جویند.
۳
به همین دلیل عصر کوروش کبیر و صدر اسلام خمیر
ایده ئالیزه می شوند.
به عرش اعلی برده می شوند.
۴
فقط توده مولد و زحمتکش دورنما مند و فردا مند است که بهشت خود را در مستقبل می جوید.
۵
بهشتی که باید به دست خود بسازد.
۶
ریشه بدبینی بورژوازی واپسین و فئودالیسم و فاشیسم و فوندامنتالیسم و نیهلیسم و آنارشیسم
و
ریشه خوش بینی و امیدواری توده مولد و زحمتکش
همین جا ست.
دیروز مان خوب نگذشته که شکایت از امروز داریم.
اگر دیروز
به می بود امروز هم بهتر می گذشت.
چه برسد به کودکی مان که بدبختی محض بود.
هماندیش
۱
در تحلیل نهایی قضیه از همین قرار است.
۲
حریف ولی تنها نیست.
۳
ماضی ما
به هر دلیلی هم که باشد
حسرت انگیزتر از مضارع و مستقبل ما ست.
۴
ما
از این نظر
گل سر سبد بشریت هستیم.
۵
دلیل ریشه افکندن فوندامنتالیسم های رنگارنگ در روح و روان مفلوک ما
شاید همین مسئله باشد.
۶
فوندامنتالیسم سطل ننه ات طلبیستی
خلایق را به برگشت به عصر کوروش کبیر فرا می خواند
۷
فوندامنتالیسم سرتنت طلبیستی (شیعیا ثنی حشری) به برگشت به صدر اسلام (نظام برده داری) وامی دارد.
۸
ما
که
تبارمان به سگ ها می رسد
تمایل به برگشت به عصر گوگوش کبیر داریم.
۹
بهشت موعود ما
همه از دم
چه سطل ننه ات طلب و چه سر تنت طلب
در ماضی است و نه در مستقبل
۱۰
از این بابت
احدی در جهان گرد گرد به گرد ما هم نمی رسد.
۱۱
ما یا ارتجاع سیاهیم
یا ارتجاع سفید
و
یا ارتجاع سرخ
به قول ممد رضای نور به گور که ما را به این روز نشانده است و رفته است.
ترک ها با آلمانی ها
از یک لحاظ همانند
اند
و
ارامنه با یهودی ها:
۱
هر دو جنگ جهانی اول را شروع کردند و هر دو شکت خوردند
۲
وقتی نازی های نازی آباد آلمان یهودی کشی و مال یهودی خوری آغاز کردند
ترک ها برای عقب نماندن از قافله به ارمنی کشی و مال ارمنی خوری دست زدند.
۳
ارامنه ستمکش در مقایسه با یهودیان مظلوم
اما
از یک نظر
از انجمن تاریخ سربلند بیرون آمدند:
ارامنه بر خلاف یهودی ها
از جلاد خود
درس ستمگری نیاموختند.
۴
فخر انگیز همین است.
فخر انگیز همین است.
۵
به همین دلیل ما هم ترک مسلمانی کرده ایم و ارمنی شده ایم
تا از این فخر رشگ انگیز
بلکه
نصیبی ببریم.
ساناز
تو حتما استثنایی بوده ای.
۱
یعنی نانت در روغن بوده است.
۱
یعنی نانت در روغن بوده است.
۲
ما
بر عکس تو
کمترین رغبتی به برگشت به ماضی نداریم.
۳
ما از ماضی بیزاریم.
۴
ما حتی کمترین رغبتی به برگشت به ماضی همین دیروز نداریم.
۵
چه رسد
به ماضی دوران کودکی و خریت و وابستگی
«ویلی ویمر» مشاور
«هلموت کل» صدر اعظم پیشین آلمان
در عرصه سیاست دفاعی
ترجمه رضا نافعی
آمریکا باید از احمدی نژاد و رهبران قبلی و نیز رهبران بعدی ایران سپاسگزار باشد که امکان ایجاد تصویر دشمن خبیث را تا این حد فراهم آورده اند. آمریکا معتقد است که با تکیه بر تصویر این دشمن خبیث ـ صرفنظر از درستی یا نادرستی نسبت هائی که به ایران داده می شود ، می تواند دست اندازی های خود را به قاره ارو ـ آسیا و کنترل آن را قابل قبول سازد. سیستم ناتو و نقشه آمریکا برای استقرار چترهای دفاعی ضد موشکی نیز جز این نیست. آمریکا و دیگران باید ایران را بدون چون و چرا برای انجام این وظیفه حفظ کنند . از این منظر ایرانی که در محدوده همکاریهای بین المللی قرارداشته باشد بایستی از سوی آمریکا بعنوان عاملی علیه منافع آمریکا تلقی گردد .
ما
بر عکس تو
کمترین رغبتی به برگشت به ماضی نداریم.
۳
ما از ماضی بیزاریم.
۴
ما حتی کمترین رغبتی به برگشت به ماضی همین دیروز نداریم.
۵
چه رسد
به ماضی دوران کودکی و خریت و وابستگی
«ویلی ویمر» مشاور
«هلموت کل» صدر اعظم پیشین آلمان
در عرصه سیاست دفاعی
ترجمه رضا نافعی
آمریکا باید از احمدی نژاد و رهبران قبلی و نیز رهبران بعدی ایران سپاسگزار باشد که امکان ایجاد تصویر دشمن خبیث را تا این حد فراهم آورده اند. آمریکا معتقد است که با تکیه بر تصویر این دشمن خبیث ـ صرفنظر از درستی یا نادرستی نسبت هائی که به ایران داده می شود ، می تواند دست اندازی های خود را به قاره ارو ـ آسیا و کنترل آن را قابل قبول سازد. سیستم ناتو و نقشه آمریکا برای استقرار چترهای دفاعی ضد موشکی نیز جز این نیست. آمریکا و دیگران باید ایران را بدون چون و چرا برای انجام این وظیفه حفظ کنند . از این منظر ایرانی که در محدوده همکاریهای بین المللی قرارداشته باشد بایستی از سوی آمریکا بعنوان عاملی علیه منافع آمریکا تلقی گردد .
هی رضا نافعی
که
چشم مایی
۱
بهانه را به سکه نقد
نباید خرید.
۲
چون بهانه
همیشه و در هر صورت
بهانه است و قابل تعویض با هر زباله است
چون بهانه
همیشه و در هر صورت
بهانه است و قابل تعویض با هر زباله است
بین الملل کمونیستی
اندکی اندر باب خود مختاری خلق ها و تله ها و دام ها
۱
سوسیالیسم بر بنیان اتحاد توده های مولد و زحمتکش جهان
بی اعتنا به تعلقات قومی و ملی و مذهبی و غیره
تشکیل می شود.
۲
سوسیالیسم
آغاز استقرار مجدد خواهری ـ برادری اصیل بشری بر باد رفته و از یاد رفته است.
۳
سوسیالیسم
قبل از همه
به رشد نیروهای مولده ارج می نهد تا قبل از همه وفور نعمات مادی میسرگردد و فقر بر افتد.
۴
اولین وظیفه پرولتاریای پیروزمند
در مانیفست
توسعه سریع و شتابان نیروهای مولده است.
۵
احقاق حقوق و خودمختاری ملی خلق ها
در این رابطه است.
۶
اگر ملتی حق آموزش و پرورش به زبان خود را نداشته باشد،
نیروهای مولده نمی توانند رشد کند.
۷
چون زبان بیگانه همیشه بیگانه می ماند.
به همین دلیل
هر زبانی
زبان مادری نامیده می شود که با شیر مادر اندر می شود.
۸
بنابرین ملل جهان باید کسب خودمختاری ملی کنند تا نیروهای مولده رشد کنند.
در کانون نیروهای مولده علم و فن و وسایل تولید و توده مولد قرار دارند.
علم نیروی مولده بیواسطه است.
۹
مسئله
تشکیل دولت ملی نیست.
دولت
ماشین سرکوب طبقه حاکمه است.
۱۰
مسئله کسب خودمختاری ملی است.
۱۱
خودمختاری یعنی استقلال فکری و عملی که توأم با کسب اختیار (آزادی) است.
پیش شرط کسب اختیار و خودمختاری
خروج از خریت است
خوداندیشی است.
۱۲
پانیسم اما جریانی کور و کودن و ضد عقلی و ضد خلقی است.
۱۳
پانیسم کارخانه خرد خلق مربوطه را تخریب می کند و تعطیل می سازد.
۱۴
زباله های پان ترکیسم و پان عیرانیسم و پان کردیسم و پان عربیسم و غیره
عاجز از تشخیص «هر» از «بر» اند.
زباله به معنی حقیقی کلمه اند.
آمیزه متعفنی از خریت و خردستیزی اند.
بدترین دشمنان خلق مربوطه اند.
۱۵
این زباله ها از فرهنگ ملی مربوطه کمترین خبری ندارند.
۱۶
ما آزموده ایم در این باره بخت خویش:
پان ترکیست های پالان بر پشت
اصلا شعرای آذربایجان را نمی شناسند.
اصلا ذره ای مغز در کله ندارند.
۱۷
تنها کسب و کاری که دارند
تعویض خط است و تبلیغ ترانه های آذری که محتوایی جز زباله ندارند.
فقط به درد خر پرروی می خورند.
۱۸
مطلق کردن زبان آذری و پناه بردن به زبان ترکی عثمانی
ضمن بی اعتنایی به زبان فارسی
که به هر دلیلی هزاران بار غنی تر از زبان آذری و کردی و لری و بلوچی و کردی و غیره است
عملا به معنی تخریب نیروهای مولده است.
۱۹
آموزش هر زبانی به استغنای گنجینه مفهومی اعضای جامعه منجر می شود و به توسعه نیروهای مولده می انجامد.
۲۰
پان عیرانیسم و پان ترکیسم و پان کردیسم و غیره
جریاناتی شووینیستی و فاشیستی اند.
۲۱
با فاشیسم بین المللی همکار و همرأی و همبسته اند.
۲۲
پان عیرانیسم چندی قبل از اسرائیل
خواستار بمباران اتمی ایران شده است.
۲۲
پان ترکیسم متحد فاشیست های کثافت اوکراین و غیره است
۲۳
یکی از کاندیدهای جریان نئوفاشیستی آ اف دی در آلمان زن کردی است که بیشک جزو پان کردیسم است.
۱
سوسیالیسم بر بنیان اتحاد توده های مولد و زحمتکش جهان
بی اعتنا به تعلقات قومی و ملی و مذهبی و غیره
تشکیل می شود.
۲
سوسیالیسم
آغاز استقرار مجدد خواهری ـ برادری اصیل بشری بر باد رفته و از یاد رفته است.
۳
سوسیالیسم
قبل از همه
به رشد نیروهای مولده ارج می نهد تا قبل از همه وفور نعمات مادی میسرگردد و فقر بر افتد.
۴
اولین وظیفه پرولتاریای پیروزمند
در مانیفست
توسعه سریع و شتابان نیروهای مولده است.
۵
احقاق حقوق و خودمختاری ملی خلق ها
در این رابطه است.
۶
اگر ملتی حق آموزش و پرورش به زبان خود را نداشته باشد،
نیروهای مولده نمی توانند رشد کند.
۷
چون زبان بیگانه همیشه بیگانه می ماند.
به همین دلیل
هر زبانی
زبان مادری نامیده می شود که با شیر مادر اندر می شود.
۸
بنابرین ملل جهان باید کسب خودمختاری ملی کنند تا نیروهای مولده رشد کنند.
در کانون نیروهای مولده علم و فن و وسایل تولید و توده مولد قرار دارند.
علم نیروی مولده بیواسطه است.
۹
مسئله
تشکیل دولت ملی نیست.
دولت
ماشین سرکوب طبقه حاکمه است.
۱۰
مسئله کسب خودمختاری ملی است.
۱۱
خودمختاری یعنی استقلال فکری و عملی که توأم با کسب اختیار (آزادی) است.
پیش شرط کسب اختیار و خودمختاری
خروج از خریت است
خوداندیشی است.
۱۲
پانیسم اما جریانی کور و کودن و ضد عقلی و ضد خلقی است.
۱۳
پانیسم کارخانه خرد خلق مربوطه را تخریب می کند و تعطیل می سازد.
۱۴
زباله های پان ترکیسم و پان عیرانیسم و پان کردیسم و پان عربیسم و غیره
عاجز از تشخیص «هر» از «بر» اند.
زباله به معنی حقیقی کلمه اند.
آمیزه متعفنی از خریت و خردستیزی اند.
بدترین دشمنان خلق مربوطه اند.
۱۵
این زباله ها از فرهنگ ملی مربوطه کمترین خبری ندارند.
۱۶
ما آزموده ایم در این باره بخت خویش:
پان ترکیست های پالان بر پشت
اصلا شعرای آذربایجان را نمی شناسند.
اصلا ذره ای مغز در کله ندارند.
۱۷
تنها کسب و کاری که دارند
تعویض خط است و تبلیغ ترانه های آذری که محتوایی جز زباله ندارند.
فقط به درد خر پرروی می خورند.
۱۸
مطلق کردن زبان آذری و پناه بردن به زبان ترکی عثمانی
ضمن بی اعتنایی به زبان فارسی
که به هر دلیلی هزاران بار غنی تر از زبان آذری و کردی و لری و بلوچی و کردی و غیره است
عملا به معنی تخریب نیروهای مولده است.
۱۹
آموزش هر زبانی به استغنای گنجینه مفهومی اعضای جامعه منجر می شود و به توسعه نیروهای مولده می انجامد.
۲۰
پان عیرانیسم و پان ترکیسم و پان کردیسم و غیره
جریاناتی شووینیستی و فاشیستی اند.
۲۱
با فاشیسم بین المللی همکار و همرأی و همبسته اند.
۲۲
پان عیرانیسم چندی قبل از اسرائیل
خواستار بمباران اتمی ایران شده است.
۲۲
پان ترکیسم متحد فاشیست های کثافت اوکراین و غیره است
۲۳
یکی از کاندیدهای جریان نئوفاشیستی آ اف دی در آلمان زن کردی است که بیشک جزو پان کردیسم است.
اندکی اندرباب خرد و خودمختاری
۱
اولا
بر خلاف نظر شما
همه باید مغز خود را به کار اندازند و خوداندیشی بیاموزند و بورزند.
۲
فلسفه (خرد کل اندیش) باید توده ای شود.
فرق هم نمی کند که توده بخواهد و یا نخواهد.
(مارکس)
۴
توده
باید بیاموزد و بیندیشد تا به خود پروری قادر گردد.
توده باید به توده پروری قادر گردد.
۵
پیش شرط کسب اختیار (آزادی) و خود مختاری (استقلال فکری و عملی)
خوداندیشی است.
۶
خروج از طفولیت (صغارت به قول کانت) (وابستگی، الکنیت، خریت، تقلید طوطی وش، دنباله روی از هر خر، بردگی) آماج روشنگری علمی و انقلابی است.
۷
خر نمی تواند مختار باشد
چه رسد به خودمختار.
۸
ثانیا
برخلاف نظر شما
میان موجود و محیط (به قول بعضی ها، شرایط) رابطه دیالک تیکی هست.
۹
یعنی موجود فقط محصول منفعل محیط نیست.
۱۰
یعنی موجود
ضمنا محیط ساز است.
۱۱
موجودات
از حشره تا انسان
محیط زیست را ضمنا تحول می بخشند.
۱۲
به همین دلیل
حذف مستقیم (با سمپاشی) و غیر مستقیم (با تخریب جنگل ها و بیشه ها و باغات و مرداب ها) حشرات
پایان حیات و آغاز فاجعه (بحران محیط زیستی) است.
۱۳
حذف حشرات
فاتحه بلندی بر حاصلخیزی زمین و بارآوری اشجار میوه است.
۱۴
اگر یک ذره را برداری از جای
خلل یابد همه عالم سراپای
حدس بزنید از کیست
تا
۱
اولا
بر خلاف نظر شما
همه باید مغز خود را به کار اندازند و خوداندیشی بیاموزند و بورزند.
۲
فلسفه (خرد کل اندیش) باید توده ای شود.
فرق هم نمی کند که توده بخواهد و یا نخواهد.
(مارکس)
۴
توده
باید بیاموزد و بیندیشد تا به خود پروری قادر گردد.
توده باید به توده پروری قادر گردد.
۵
پیش شرط کسب اختیار (آزادی) و خود مختاری (استقلال فکری و عملی)
خوداندیشی است.
۶
خروج از طفولیت (صغارت به قول کانت) (وابستگی، الکنیت، خریت، تقلید طوطی وش، دنباله روی از هر خر، بردگی) آماج روشنگری علمی و انقلابی است.
۷
خر نمی تواند مختار باشد
چه رسد به خودمختار.
۸
ثانیا
برخلاف نظر شما
میان موجود و محیط (به قول بعضی ها، شرایط) رابطه دیالک تیکی هست.
۹
یعنی موجود فقط محصول منفعل محیط نیست.
۱۰
یعنی موجود
ضمنا محیط ساز است.
۱۱
موجودات
از حشره تا انسان
محیط زیست را ضمنا تحول می بخشند.
۱۲
به همین دلیل
حذف مستقیم (با سمپاشی) و غیر مستقیم (با تخریب جنگل ها و بیشه ها و باغات و مرداب ها) حشرات
پایان حیات و آغاز فاجعه (بحران محیط زیستی) است.
۱۳
حذف حشرات
فاتحه بلندی بر حاصلخیزی زمین و بارآوری اشجار میوه است.
۱۴
اگر یک ذره را برداری از جای
خلل یابد همه عالم سراپای
حدس بزنید از کیست
تا
هورای غرا به نصیب ببرید.
غلط و نه غلت.
۱
غلت به معنی غوطه ور شدن است.
۱
غلت به معنی غوطه ور شدن است.
۲
کردستان و نه کوردستان.
۳
به لهجه کردی و یا آذری کورد و یا تورک شاید باشد.
۴
ولی در زبان فارسی
کرد و ترک است.
۵
شما هر جمله ای از جملات ما را که غلط می دانید
ذکر کنید و دلیل بطلانش را بیان دارید تا ما در نظرمان تجدید نظر کنیم.
۶
بارزان و تارزان ضد امپریالیست نیستند.
۷
نوکر و دست نشانده ی امپریالیسم اند.
۸
داعش ضد امپریالیست از در عقب (از موضع فئودالی) است و نه بارزان و تارزان
۹
مش مصطفی گوموش
۱۰
پان های پالان بر پشت عیران
شووینیست و فاشیست اند.
۱۱
این لاشخورها
بدترین دشمنان خلق های مربوطه اند.
۱۲
و مثل فاشیست ها بی پرنسیپ اند و می توانند حتی از لنین و آن و این آیه و روایت و حدیث نقل کنند و خلایق را خر کنند و سوار شوند و کیف خر کنند.
۱۳
ما دوران خریت را پشت سر گذاشته ایم و سگ شده ایم
کردستان و نه کوردستان.
۳
به لهجه کردی و یا آذری کورد و یا تورک شاید باشد.
۴
ولی در زبان فارسی
کرد و ترک است.
۵
شما هر جمله ای از جملات ما را که غلط می دانید
ذکر کنید و دلیل بطلانش را بیان دارید تا ما در نظرمان تجدید نظر کنیم.
۶
بارزان و تارزان ضد امپریالیست نیستند.
۷
نوکر و دست نشانده ی امپریالیسم اند.
۸
داعش ضد امپریالیست از در عقب (از موضع فئودالی) است و نه بارزان و تارزان
۹
مش مصطفی گوموش
۱۰
پان های پالان بر پشت عیران
شووینیست و فاشیست اند.
۱۱
این لاشخورها
بدترین دشمنان خلق های مربوطه اند.
۱۲
و مثل فاشیست ها بی پرنسیپ اند و می توانند حتی از لنین و آن و این آیه و روایت و حدیث نقل کنند و خلایق را خر کنند و سوار شوند و کیف خر کنند.
۱۳
ما دوران خریت را پشت سر گذاشته ایم و سگ شده ایم
یکی از قوای اجتماعی مهم فاشیسم و فوندامنتالیسم
لومپن پرولتاریا
ست.
۱
سیل خونی که ارتجاع سیاه سوار بر امواجش به قدرت رسید
خون بی ارج و بهای حاشیه نشینان شهرهای بزرگ (حلبی آباد نشین ها) بوده است.
۲
دهقانان
مذهبی اند ولی خر نیستند
۳
دهقانان تا واپسین لحظات حیات رژیم انقلاب سفید
بسان پیشه وران و کارگران تن به تمکین ارتجاع فئودالی سیاه ندادند.
لاطائلات پویان تحت عنوان رد تئوری بقا
دال بر هشیاری دهقانان و کارگران اند.
ارتجاع فدایی و مجاهدین خلق
نمی توانند آنها را خر کنند و به دوزخ ببرند.
۴
دهقانان
احتمالا هنوز هم قدر دان اصلاحات ارضی اند.
۵
سازمان های نازی در آلمان هم در آغاز بر شانه های سربازان علاف برگشته از جبهه های جنگ جهانی اول بنا شدند و درست بسان ایران بعدا به قلع و قمع همدیگر پرداختند تا اینکه بالاخره باند هیتلر بسان باند خمینی به قدرت رسید و فاجعه آغاز شد.
حزب تودهٔ ایران
بر پایهٔ اعتقاد و تعهدش به اصل لنینی حق تعیین سرنوشت ملّی،
از مبارزهٔ خلقهای مورد ستم در کشور خودمان
و
در دیگر کشورهای جهان
برای رفع ستم ملی حمایت می کند
۱
می دانیم چه می گوییم و یا می گوییم تا به ما بگویند که چه می گوییم؟
۲
لنینیسم
که
مذهب نیست
تا
کسی به آیات و روایات و احادیث و اخبارش
اعتقاد آورد و متعهد شود.
۳
لنینیسم
توسعهاصیل و خلاق مارکسیسم است.
۴
لنینیسم
بسان مارکسیسم
علم است.
۵
علم
را
به محک واقعیت عینی می زنند
تصحیح می کنند.
تدقیق می کنند
و
توسعه می دهند.
۶
مفهوم «حق تعیین سرنوشت ملی»
به چه معنی است؟
۷
ملت به چه معنی است؟
۸
در بارزانستان چه نظام اجتماعی حاکم است؟
۹
طایفه بارزانی به عنوان طبقه حاکمه در بارزانستان
چه ماهیت طبقاتی داشته و دارد؟
۱۰
دلیل تشتت تاریخی طوایف مختلف کرد چه بوده و چیست؟
۱۱
به چه دلیل طایفه ای طرفدار صدام بوده
طایفه دیگر طرفدار ممد رضا
و
طایفه دیگر طرفدار یکی دیگر؟
۱۲
اگر ملت واحدی
تحت عنوان ملت کرد وجود داشته باشد،
جامعه باید تحت کدام فرماسیون اجتماعی ـ اقتصادی باشد؟
۱۳
کردستان
به احتمال قوی
در
فرماسیون فئودالی
بوده است
و
عنقلابیون (اشرار) کرد جزو اشرافیت فئودال بوده اند و هستند.
۱۴
تشکیل ملت و تعیین سرنوشت ملی
اما
تشکیل فرماسیون اجتماعی ـ اقتصادی سرمایه داری
را
پیش شرط قرار می دهد.
۱۵
مفهوم «حق تعیین سرنوشت ملی»
به احتمال قوی
شامل حال کشورهای تحت استعمار پس از پیروزی انقلاب اکتبر بوده است.
۱۶
پس از پیروزی انقلاب اکتبر و تحت حمایت شوروی
کشورهای مستعمره می توانستند زنجیرهای استعماری را بگسلند
و
دولت ملی
(همه طبقاتی به استثنای قشر وابسته به استعمار)
تشکیل دهند.
۱۷
در حال حاضر
نه شوروی وجود دارد
و
نه جنبش ضد استعماری در کردستان
و
نه بارزانی و تارزانی رهبران جنبش رهایش ملی اند.
۱۸
چگونه می توان از اعتقاد مذهبی به دگمی به نام «حق تعیین سرنوشت» توسط اجامری تا مغز استخوان وابسته به امپریالیسم، صهیونیسم، فوندامنتالیسم (عرعرستان صعودی) و غیره دم زد؟
۱۹
کردستان بارزانی نطفه تشکیل اسرائیل فئودالی است.
ضمن اینکه
حزب توده ایران
به ضرورت توجه به ارتباط دیالکتیکی میان این مبارزه از یک سو
و مبارزه برای صلح و در راه رهایی اجتماعی - سیاسی ملّت ها و خلق ها و پیکار با امپریالیسم از سوی دیگر، آگاه است .
۱
این دیگر چه فرمولبندی عجق ـ وجقی است:
رابطه دیالک تیکی میان مبارزه (کدام مبارزه؟ مبارزه با داعش؟) و مبارزه در راه صلح و رهایش اجتماعی ـ سیاسی و پیکار با امپریالیسم؟
۲
این که نافی ایمان مذهبی به دگم «حق تعیین سرنوشت ملی» است.
۳
چون بارزانی
نه در راه صلح مبارزه می کند
نه اصلا می داند که رهایش اجتماعی و سیاسی چیست
و
نه اصلا ضد امپریالیست است.
۴
ضد امپریالیست داعش است نه مش مسعود بارزان و تارزان
۵
داعش
بسان طالبان و جماران و جمکران
از در عقب یعنی از موضع فئودالی
ضد امپریالیست
است.
۶
ضمنا رهایش اجتماعی به چه معنی است؟
۷
بارزانی
بدون حمایت همه جانبه امپریالیسم و عرعرستان و اسرائیل و حتی عردوغان
اصلا نمی تواند روی پای خود بایستد.
۸
رسانه های غربی
سقوط شهر بازپس گرفته شده از داعش را (تکریت؟) حتی حدس می زنند.
بر پایهٔ اعتقاد و تعهدش به اصل لنینی حق تعیین سرنوشت ملّی،
از مبارزهٔ خلقهای مورد ستم در کشور خودمان
و
در دیگر کشورهای جهان
برای رفع ستم ملی حمایت می کند
۱
می دانیم چه می گوییم و یا می گوییم تا به ما بگویند که چه می گوییم؟
۲
لنینیسم
که
مذهب نیست
تا
کسی به آیات و روایات و احادیث و اخبارش
اعتقاد آورد و متعهد شود.
۳
لنینیسم
توسعهاصیل و خلاق مارکسیسم است.
۴
لنینیسم
بسان مارکسیسم
علم است.
۵
علم
را
به محک واقعیت عینی می زنند
تصحیح می کنند.
تدقیق می کنند
و
توسعه می دهند.
۶
مفهوم «حق تعیین سرنوشت ملی»
به چه معنی است؟
۷
ملت به چه معنی است؟
۸
در بارزانستان چه نظام اجتماعی حاکم است؟
۹
طایفه بارزانی به عنوان طبقه حاکمه در بارزانستان
چه ماهیت طبقاتی داشته و دارد؟
۱۰
دلیل تشتت تاریخی طوایف مختلف کرد چه بوده و چیست؟
۱۱
به چه دلیل طایفه ای طرفدار صدام بوده
طایفه دیگر طرفدار ممد رضا
و
طایفه دیگر طرفدار یکی دیگر؟
۱۲
اگر ملت واحدی
تحت عنوان ملت کرد وجود داشته باشد،
جامعه باید تحت کدام فرماسیون اجتماعی ـ اقتصادی باشد؟
۱۳
کردستان
به احتمال قوی
در
فرماسیون فئودالی
بوده است
و
عنقلابیون (اشرار) کرد جزو اشرافیت فئودال بوده اند و هستند.
۱۴
تشکیل ملت و تعیین سرنوشت ملی
اما
تشکیل فرماسیون اجتماعی ـ اقتصادی سرمایه داری
را
پیش شرط قرار می دهد.
۱۵
مفهوم «حق تعیین سرنوشت ملی»
به احتمال قوی
شامل حال کشورهای تحت استعمار پس از پیروزی انقلاب اکتبر بوده است.
۱۶
پس از پیروزی انقلاب اکتبر و تحت حمایت شوروی
کشورهای مستعمره می توانستند زنجیرهای استعماری را بگسلند
و
دولت ملی
(همه طبقاتی به استثنای قشر وابسته به استعمار)
تشکیل دهند.
۱۷
در حال حاضر
نه شوروی وجود دارد
و
نه جنبش ضد استعماری در کردستان
و
نه بارزانی و تارزانی رهبران جنبش رهایش ملی اند.
۱۸
چگونه می توان از اعتقاد مذهبی به دگمی به نام «حق تعیین سرنوشت» توسط اجامری تا مغز استخوان وابسته به امپریالیسم، صهیونیسم، فوندامنتالیسم (عرعرستان صعودی) و غیره دم زد؟
۱۹
کردستان بارزانی نطفه تشکیل اسرائیل فئودالی است.
ضمن اینکه
حزب توده ایران
به ضرورت توجه به ارتباط دیالکتیکی میان این مبارزه از یک سو
و مبارزه برای صلح و در راه رهایی اجتماعی - سیاسی ملّت ها و خلق ها و پیکار با امپریالیسم از سوی دیگر، آگاه است .
۱
این دیگر چه فرمولبندی عجق ـ وجقی است:
رابطه دیالک تیکی میان مبارزه (کدام مبارزه؟ مبارزه با داعش؟) و مبارزه در راه صلح و رهایش اجتماعی ـ سیاسی و پیکار با امپریالیسم؟
۲
این که نافی ایمان مذهبی به دگم «حق تعیین سرنوشت ملی» است.
۳
چون بارزانی
نه در راه صلح مبارزه می کند
نه اصلا می داند که رهایش اجتماعی و سیاسی چیست
و
نه اصلا ضد امپریالیست است.
۴
ضد امپریالیست داعش است نه مش مسعود بارزان و تارزان
۵
داعش
بسان طالبان و جماران و جمکران
از در عقب یعنی از موضع فئودالی
ضد امپریالیست
است.
۶
ضمنا رهایش اجتماعی به چه معنی است؟
۷
بارزانی
بدون حمایت همه جانبه امپریالیسم و عرعرستان و اسرائیل و حتی عردوغان
اصلا نمی تواند روی پای خود بایستد.
۸
رسانه های غربی
سقوط شهر بازپس گرفته شده از داعش را (تکریت؟) حتی حدس می زنند.
قانون دیالک تیکی نفی نفی
تشابهات فرزند به مادر ـ پدر
فقط نمودین و ظاهری و صوری
اند
و
نه
ماهوی و ذاتی.
تشابهات فرزند به مادر ـ پدر
فقط نمودین و ظاهری و صوری
اند
و
نه
ماهوی و ذاتی.
۱
فرزند
چه جوجه پرندگان و چه توله حیوانات و چه فرزند آدمیان
نافی دیالک تیکی مادر ـ پدر خویش اند.
یعنی جنبه های مثبت آندو را حفظ می کند و توسعه می بخشد
و
جنبه های منفی آندو را نفی می کند و دور می اندازد.
۲
فرزندی که ماهیتا مثل مادر ـ پدر خود باشد
موجود عقب مانده ی ترحم انگیزی است.
۳
دلیل توسعه در طبیعت و جامعه (طبیعت دوم) هم همین است:
حشره و پرنده و حیوان و بشر نسل به نسل بهتر می شود.
۴
حیرت انگیزی و ستایش انگیزی طبیعت هم همین است:
طبیعت (چه طبیعت اول و چه طبیعت دوم)
خلاق است و نه علاف.
اهل تصحیح و تدقیق و تکمیل است و نه اهل تکرار مکانیکی و خرکی
فرزند
چه جوجه پرندگان و چه توله حیوانات و چه فرزند آدمیان
نافی دیالک تیکی مادر ـ پدر خویش اند.
یعنی جنبه های مثبت آندو را حفظ می کند و توسعه می بخشد
و
جنبه های منفی آندو را نفی می کند و دور می اندازد.
۲
فرزندی که ماهیتا مثل مادر ـ پدر خود باشد
موجود عقب مانده ی ترحم انگیزی است.
۳
دلیل توسعه در طبیعت و جامعه (طبیعت دوم) هم همین است:
حشره و پرنده و حیوان و بشر نسل به نسل بهتر می شود.
۴
حیرت انگیزی و ستایش انگیزی طبیعت هم همین است:
طبیعت (چه طبیعت اول و چه طبیعت دوم)
خلاق است و نه علاف.
اهل تصحیح و تدقیق و تکمیل است و نه اهل تکرار مکانیکی و خرکی
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر