جمعبندی از
مسعود بهبودی
شعری
از
اریش فرید
عقل گفت:
عشق
بی معنی است.
عشق گفت:
همین است که است.
محاسبه گفت:
عشق
مایه بدبختی است.
ترس گفت:
عشق
چیزی جز درد نیست.
نگرش گفت:
عشق
آخر و عاقبت ندارد.
عشق گفت:
همین است که است.
غرور گفت:
عشق
مایه خنده است و مسخره است.
احتیاط گفت:
عشق
ساده لوحانه است.
دانش تجربی گفت:
عشق
محال است و امکان ناپذیر است.
عشق گفت:
همین است که است.
پایان
میم گفت:
زنده بادا
عقل کل اندیش
زنده بادا
عشق عقل آمیز
فرشته خوشبختی
خیال و خرافه ای بیش نیست.
خوشبختی
را
با سه سلاح اعجازگر کار و پیکار و همبستگی
می سازند.
احسان طبری
آره.
سکوت برای خود آدم خوب نیست.
۱
سکوت برای اجانب آدم ستیز
خوب است.
۲
سکوت علاوه بر شکست غرور و شخصیت و دل،
خود خوری و بیدار خوابی و بی خوابی به دنبال می آورد.
۳
سکوت فرمی از خلأ است.
خلأ سخن.
۴
در سکوت چیزی نهفته نیست.
۵
ادعای سرشار بودن سکوت از ناگفته ها،
عوامفریبی است
دروغ بی شرمانه ای بیش نیست.
۶
زنده باد سخن
سالمندان
به عمل همدیگر توجه و دقت دارند.
کودکان به محبت.
ضرب المثل هندی
آره.
۱
کودکان
به دلیل کودکی
وابسته به سالمندان اند.
هم بلحاظ مادی و هم بلحاظ روحی و روانی
۲
کانت
جنبش روشنگری را
جنبش خروج از طفولیت می دانست.
۳
کودکان اما به اعمال بزرگان
با دقت صد چندان
تمرکز دارند تا بیاموزند.
۴
کودکان مقلدان زبردست اند و نافیان بی چون و چرا.
۱
اولا
تسلیت.
۲
ثانیا
مرگ شتری است که بر در هر کس و هر ناکس می خوابد.
۳
شتر مرگ فقط دیر و زود سرش می شود و نه سوخت و سوز.
۴
از تثلیث زایش و رشد و زوال (مرگ)
گریزی امکان پذیر نیست.
۵
بهتر هم همین است و بس.
۶
دیروز
حتی هلموت کل کرگدن مرد
که بدتر، قسی القلب تر، بی رحم تر از عزرائیل علیه السلام بود.
۷
ثالثا اعتیاد به دخانیات (سیگار) را هر چه زودتر ترک کن
تا خودت سرطان نگیری و دوستان مجازی ات را سیه پوش نکنی.
۸
رابعا انسان ها فانی اند.
۹
به قول انسان ترین انسان ها،
«پرنده مردنی است.»
۱۰
حالا بگو:
ماندگار و بی مرگ و رویین و نامیرا و باقی چیست؟
آثار اگزیستانسیالیستی
بظاهر
فقط بظاهر
خالی از ایرادند.
۱
اگر تحلیل شوند
زهر ایده ئولوژیکی شان
معلوم می گردد.
۲
زهر ایده ئولوژیکی زباله های ادویه زده شده ی نیچه و شوپنهاور و سارتر و کامو و هایدگر و هیتلر و جلا آل احمد و شریعتی و شاملو و غیره
چه بسا شیرین تر از انگبین است و در نگاه سرسری
مزمزه و ادراک نمی شود.
۳
درست به همین دلیل
برای دفاع از حقیقت عینی (منافع پرولتاریا)
به فلسفه (خرد کل اندیش) نیاز بی چون و چرا هست
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر