۱۳۹۵ آبان ۲۰, پنجشنبه

اشرف دهقانی ـ مصطفی کردستانی ـ ادوارد برنشتاینی (24)


اشرف دهقانی
«رویکرد جدید» حزب دموکرات کُردستان ایران
در خدمت کیست؟
سرچشمه:
صفحه فیسبوک اشرف دهقانی
ویرایش و تحلیل از
ربابه نون

و از طرف دیگر می بینیم که گسترش روزمره فضای جنگی و ناامنی در سطح خاورمیانه،
خطر و امکان سرایت شعله های جنگ و بحران به سایر کشور های منطقه،
 از جمله ایران را به یک امکان واقعی تبدیل نموده است.

·        از این نگرانی اشرف دهقانی معلوم می شود که او طرفدار جنگ نیست.

·        سؤال این است که چرا طرفدار نظری و عملی شعار «تنها ره رهائی، جنگ مسلحانه» (و نه جنگ مسالمت آمیز؟)، مخالف گسترش جنگ شده و حزب دموکرات کردستان ایران را به جرم «ایمان» آهنین به صحت همان شعار «تنها ره رهائی، جنگ مسلحانه» به شلاق انتقاد بسته است؟   

1
در چارچوب سیاست امپریالیستی فوق،
تنش های ماجرا جویانه با ماهیت ضد خلقی و ارتجاعی
نیز بین رژیم های وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی ایران
 و عربستان به وجود آمده و هر روز تشدید می گردد
 و هر یک از این رژیم ها می کوشند
در جهت ایجاد ناامنی و بی ثباتی در خاک دیگری
دست به تلاش هائی بزنند.

·        اشرف دهقانی اکنون از عالم عام وارد خطه خاص می شود:
·        او در خطه خاص اما فقط عربستان سعودی و ایران جمارانی را عمده می کند و اسرائیل و اردن و ترکیه و غیره را زا قلم می اندازد.

·        از دید اشرف دهقانی هم عربستان سعودی و هم ایران جمارانی وابسته به امپریالیسم اند.
·        فرق این دو کشور با بقیه کشورهای وابسته به امپریالیسم منطقه این است که ایندو ماجراجو هستند.

·        منظور اشرف دهقانی از مفهوم «آوانتوریسم» (ماجراجوئی) چیست؟        

2
در چارچوب سیاست امپریالیستی فوق،
تنش های ماجرا جویانه با ماهیت ضد خلقی و ارتجاعی
نیز بین رژیم های وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی ایران
 و عربستان به وجود آمده و هر روز تشدید می گردد
 و هر یک از این رژیم ها می کوشند
در جهت ایجاد ناامنی و بی ثباتی در خاک دیگری
دست به تلاش هائی بزنند.

·        از دید اشرف دهقانی، ما با دو نوع آوانتوریسم سر و کار داریم:     

الف
تنش های ماجرا جویانه با ماهیت ضد خلقی و ارتجاعی


·        اولین نوع آوانتوریسم از دید اشرف دهقانی آوانتوریسم ضد خلقی و ارتجاعی است.

ب
تنش های ماجرا جویانه با ماهیت خلقی و انقلابی

·        دومین نوع آوانتوریسم احتمالا همان اوانتوریسم فدائیان کذائی و مجاهدین الهی است که از سر تا پا خلقی و انقلابی است.

3
در چارچوب سیاست امپریالیستی فوق،
تنش های ماجرا جویانه با ماهیت ضد خلقی و ارتجاعی
نیز بین رژیم های وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی ایران
 و عربستان به وجود آمده و هر روز تشدید می گردد
 و هر یک از این رژیم ها می کوشند
در جهت ایجاد ناامنی و بی ثباتی در خاک دیگری
دست به تلاش هائی بزنند.

·        اشرف دهقانی حتی از تحلیل بورژوائی جمهوری جمارانی و عربستان سعودی عاجز است.
·        تقصیری هم ندارد.
·        چون همین دو کشور در افغانستان و بالکان و غیره در سنگر ارتجاعی واحدی قرار داشته اند.
·        هر دو کشور در شکست انقلابیون افغانستان و تجزیه یوگوسلاوی، متحد و همدست امپریالیسم بوده اند.
·        اکنون به دلایل دیگر به جان هم افتاده اند.

·        چون اشرف دهقانی دلیل این تضاد جدید را نمی داند و یا نمی خواهد بداند، دست به خیالبافی می زند و آن را ناشی از آوانتوریسم می داند.

4
در چارچوب سیاست امپریالیستی فوق،
تنش های ماجرا جویانه با ماهیت ضد خلقی و ارتجاعی
نیز بین رژیم های وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی ایران
 و عربستان به وجود آمده و هر روز تشدید می گردد
 و هر یک از این رژیم ها می کوشند
در جهت ایجاد ناامنی و بی ثباتی در خاک دیگری
دست به تلاش هائی بزنند.

·        تحلیلگران امپریالیستی دلیل تشدید تضاد میان عربستان و ایران را در هژمونی طلبی منطقه ای آندو می دانند.
·        به زعم علمای امپریالیسم، ایران و عربستان می خواهند سرکرده منطقه باشند.
·        بهانه بدی نیست، ولی فقط به درد پرده پوشی حقایق مبرهن می خورد:  

الف

·        چون هژمونی طلبی اسرائیل هزاران بار قوی تر از هژمونی طلبی عربستان و ایران است.
·        هژمونی طلبی فوندامنتالیسم یهود حد و مرزی نمی شناسد.

·        جلوی چشمان از حیرت دریده بشریت در قرن بیست و یکم و نه در عصر جدید آغازین، زمین از زیر پای خلقی بدر کشیده می شود و ارض اسرائیل وسعت می یابد.

ب

·        هژمونی طلبی فاشیسم و فوندامنتالیسم ترکیه کجا و هژمونی طلبی عربستان و ایران کجا؟
·        سرحدات ترکیه در نقشه جغرافیائی پان ترکیسم به چین و ماچین می رسد.
  
پ
·        از سوی دیگر، هژمونی طلبی پان کردیسم اندک اندک قوام می یابد.
·        اسرائیل فئودالی دیگری در هیئت کردستان بزرگ در حال تشکیل است.

ت
·        فوندامنتالیسم شیعی و سنی نیز از این لحاظ چیزی جز واریانت های مختلف پان اسلامیسم نیستند.
·        محتوای اصلی زباله های جلال آل احمد و مواعظ روحانیت شیعی از زمان شاه، بازستائی مجدد خطه فرمانروائی اسلام بوده که تا اسپانیا (آندولس) می رسیده است.
·        این چیزی جز پان اسلامیسم نبوده است.

·        می توان گفت که ما با دو نوع از پان اسلامیسم سر و کار داریم:   

1
·        پان اسلامیسم سنی که سرشته به پان عربیسم است.  

2
·        پان اسلامیسم شیعی که سرشته به پان ایرانیسم است.

5
در چارچوب سیاست امپریالیستی فوق،
تنش های ماجرا جویانه با ماهیت ضد خلقی و ارتجاعی
نیز بین رژیم های وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی ایران
 و عربستان به وجود آمده و هر روز تشدید می گردد
 و هر یک از این رژیم ها می کوشند
در جهت ایجاد ناامنی و بی ثباتی در خاک دیگری
دست به تلاش هائی بزنند.

·        اشرف دهقانی به دلایل ایده ئولوژیکی و یا معرفتی، تضاد پان اسلامیسم شیعی با پان اسلامیسم سنی را در ایجاد آوانتوریستی ناامنی در ایران و عربستان  خلاصه می کند.

·        بعید است که اشرف دهقانی نداند که در یمن و سوریه ـ مستقیم و یا غیر مستقیم، با واسطه و یا بیواسطه ـ منافع اجامر جماران با منافع اجامر عربستان رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند.

·        اشرف دهقانی ساز و برگ شناخت معیوبی را برای تحلیل مسائل به خدمت گرفته است.

·        با دگم «وابستگی به امپریالیسم» نمی توان به توضیح رئالیستی تضادها نایل آمد.

·        جمهوری اسلامی ایران همراه با سوریه و روسیه و حزب الله لبنان در ستیز با امپریالیسم و اسرائیل و ترکیه و عربستان و مصر و اردن و داعش و القاعده و النصر و باندهای خونریز دیگر است.

·        اینکه هر دو طرف جبهه ارتجاعی اند، تغییری در عینیت این   مقاومت و مبارزه  نمی دهد.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر