میم نون
میم
کسی که این جفنگ را سرهمبندی کرده
از جنبش مشروطه حتی
خبر ندارد.
چرا؟
مریم
ديوار كوتاهتر از خر و ترك پيدا نكردين ها
چرا رشتى ها و اصفهانى هارو نذاشتين؟
میم
لا مصب
این جفنگ که از ما نیست
ما در زیر جفنگ حریفان
کامنت گذاشته ایم.
ضمنا حتی شهریار شهر سنگستان می داند که
به رشتی ها هم کله ماهی خور گفته اند،
به اصفهانی ها چس خور
ره اعراب سوسمار خور.
مریم
اين موضوع به مشروطه مربوط نمى شه
از زمان رضاشاه خرملعون
اين رواج پيدا كرد
تا در زمان پسرخرتر از خودش
به اوج رسيد
حتى يه داستانى در اين مورد نقل شده كه جاى گفتنش نيست
میم
علل و دلایل تشکیل تحقیر واژه ها
( ترک خر، کله ماهی خور، چس خور
سوسمار خور و غیره)
سوبژکتیو (رضا شاه و غیره) نیست.
اوبژکتیو است.
این تحقیرها
(و یا تحلیل های «خرد» خلقی)
باید تحلیل شوند.
مریم
خودتون كه قبلاً ريشه يابى كردين،
اگر دليلش رو مى نوشتين
بهتر از اين بود كه سوال كنين
میم
لامصب
سؤال
ـ فی نفسه ـ
حاوی جواب است.
بهتر است که عیرانی ها سؤال ها را به دقت بخوانند تا رستگار شوند:
کسی که این جفنگ را سرهمبندی کرده
از جنبش مشروطه حتی
خبر ندارد.
مریم
ما ايرانى ها
اساسا ً از سوال خوشمون نمى آد،
ولى از شعار چرا، خيلى خوشمون مياد.
اصلا ً شعار مى ديم و آنقدر سرو صدا مى كنيم
كه سؤال ها رو نشنويم،
اين شگردى است كه احتمالاً ريشه در دوران كودكى مان دارد، بچه كه بوديم
وقتى در مشاجره هامون كم مى آورديم
جيغ مى زديم كه
حرف هاى طرف رو نشنويم.
میم
دلیل جیغ به جای جواب
چیز دیگری است.
ما با دیالک تیک شعور و شعار سر و کار داریم
که خود دیالک تیکی چند پهلو ست:
1
دیالک تیک شعور و شعار
یکی از فرم های بسط و تعمیم دیالک تیک تئوری و پراتیک
(اندیشه و عمل)
2
دیالک تیک شعور و شعار
از سوی دیگر بدان معنی است که هر وقت
جای شعور در کله خالی باشد،
فرد بی شعور، شعار می دهد.
هارت و پورتیسم
مریم
جمله اول مزاح بود
ولى در دوران حكومت پهلوى ها
اين عنوان براى ترك ها بيشتر تبليغ شده
مثل الان كه حكومت با شيوه هاى خاص زمان خودش
به تفرقه افكنى مى پردازند
میم
درد عیرانی ها سوبژکتیویسم است.
محتوای شناخت اما در سوبژکت (رضا و ممد رضا)
بلکه در اوبژکت (موضوع بحث است.
مریم
البته رضا شاه و پسرش هدف شون
تشكيل ايران واحد و روآورى نژاد آريايى بوده
به هر حال اون ها هم يه جور ديگه نژادپرست بودن
بقيه رو كار ندارم
ولى رشتى ها حرف ندارن
كله ماهى هم كلى خاصيت داره
ما هم مى خوريم
البته منظور مغز ماهى نه خود كله
میم
این مسائل باید تحلیل شوند
به این سادگی ها نیستند.
سوبژکت ها (رضا و ممد رضا و ما و آنها و غیره) را
باید از کانون تحلیل تبعید کرد.
تحلیل باید حداقل تجربی و اوبژکتیو (عینی) باشد
و حداکثر دیالک تیکی
تحلیل سوبژکتیویستی به درد عوامفریبان و خودفریبان می خورد.
پایان
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر