تحلیلی از
یدالله سلطان
پور
اما
راه دیگری هم هست:
این
که فرد شکنجه شونده، پیش دستی کند
و خودش به بدن خودش حمله برد
تازیانه را از جلاد بگیرد و بر گُرده خود بزند.
·
سؤال این بود که منشاء عینی سینه
زدن، زنجیر زدن و قمه و قداره بر سر زدن مؤمنین چیست؟
1
·
دلیل این فرم از مازوخیسم (خود آزاری)
در بنیاد، شاید این باشد که بنده ی خدا دچار لغزش شده است.
·
یعنی از فرامین الهی و قوانین شرعی
تخطی کرده است:
2
·
دزدی در شرع انور حرام است.
·
جای دزد در دوزخ است.
·
بنده خدا اما آدم است.
·
گرسنه بوده است و به طرز غیر شرعی
شکمی از عزا در آورده است.
3
·
زنا حرام است.
·
جای زانی و زانیه در دوزخ است و ملائکه
عذاب الیم در انتظار او هستند.
·
بنده خدا اما آدم است.
·
دچار لغزش شده و به طرز غیر شرعی زیر شکمی از عزا در آورده است.
·
خدا هم که ماشاء الله هزار مأمور مرئی
و نامرئی دارد و چیزی از او پنهان نمی ماند.
·
در نتیجه برای هر کس پرونده می
سازد تا حسابش را حسابی برسد.
4
·
بنده خدا پس از سیر کردن شکم و یا
زیر شکم از تصور عذاب الهی دچار ترس و وحشت می شود.
·
در نتیجه از کرده خود متنبه می شود
و توبه می کند و برای اثبات صداقت خویش در تنبه و توبه، همان بلائی را بر سر خود
می آورد که قرار است، ملائکه عذاب بر سرش بیاورند.
·
می توان گفت که ریشه بنیادی مازوخیسم
مذهبی در ارتکاب گناه است.
·
ارتکاب گناه ـ در تحلیل نهائی ـ اما
به چه معنی است؟
·
ارتکاب گناه را با استفاده از کدام
شناخت افزار دیالک تیکی می توان درک کرد و توضیح داد؟
5
·
برای درک و توضیح مقوله «ارتکاب
گناه»، باید دیالک تیک غریزه و عقل را به خدمت گرفت:
·
چون دلیل اصلی دزدی و زنا و در آوردن
شکم و زیر شکم از عزا، قوای غریزی اند.
·
دست خود بنده خدا که نیست.
·
اگر بنده خدا ننوشد و نخورد و سکس
نورزد یا جان به عزرائیل همان خدا می دهد و یا جنون می گیرد و سر به بر و بیابان می
نهد و طعمه گرگ بیابان می شود.
·
این غریزه قدر قدرت قهار است که
بنده خدا را به تخطی از قوانین الهی وامی دارد.
6
·
می توان گفت که ارتکاب گناه یعنی
رقصیدن به ساز غریزه.
·
یعنی نقش تعیین کننده قایل شدن به
غریزه در دیالک تیک غریزه و عقل.
7
·
تئولوژی (فقه، شریعت)، دیالک تیک
غریزه و عقل را به شکل دوئالیسم ابلیس و الله از سوئی و به شکل دوئالیسم نفس اماره
و نفس لوامه از سوی دیگر، بسط و تعمیم می دهد.
·
بدین طریق و با این ترفند، هر لغزش
از قوانین الهی و احکام شرعی به مثابه تبعیت از شیطان برونی و نفس درونی قلمداد می
شود.
·
تبعیت از شیطان و یا نفس اماره (ابلیس
درونی) اما به معنی نافرمانی از فرامین الهی است.
·
نافرماین از فرامین الهی اما گناه
است و بنده خاطی سزاوار عذاب الهی است.
8
·
نماز شب و ضجه و زاری و خود آزاری به
معنی تنبه و توبه از لغزش شیطانی و نفسانی و تنبیه داوطلبانه خویشتن است.
·
یکی از علل تشکیل، تداوم و توسعه سنت
تعزیه (سینه زنی و زنجیر زنی، قمه زنی، ضجه و زاری) احتمالا همین دیالک تیک تنبه و
تنبیه (دیالک تیک پشیمانی و خود آزاری) است:
الف
·
بنده خدا متنبه می شود، توبه می
کند، ابراز پشیمانی می کند. (در سخن)
ب
·
بعد برای اثبات صداقت خود، برای
اثبات صحت سخن خود، خود را داوطلبانه زجر می دهد تا توبه و تنبه و پشیمانی عمیق
خود را بطور عینی، تجربی و عملی اثبات کند.
9
·
می توان گفت که دیالک تیک تنبه و
تنبیه فرمی از بسط و تعمیم دیالک تیک تئوری و پراتیک است.
·
فرمی از بسط و تعمیم دیالک تیک حرف
و عمل است.
10
·
اجامر جماران و جمکران نیز دگر
اندیشان را از کوره سوزان همین دیالک تیک تنبه و تنبیه عبور داده اند و عبور می
دهند:
الف
·
هر دگر اندیشی هم باید در ملأ عام
توبه کند.
ب
·
و هم باید برای اجامر جاسوسی
کند.
الف
·
هر دگر اندیشی هم باید در تلویزیون
و مدفوعات دولتی اعتراف کند که کره زمین نه کره است و نه متحرک.
·
بلکه مسطح است و ثابت و ساکن.
ب
·
و هم باید در اثبات مسطحیت و ثبات
و سکون زمین، کتاب بنویسد.
9
اما
راه دیگری هم هست:
این
که فرد شکنجه شونده، پیش دستی کند
و خودش به بدن خودش حمله برد
تازیانه را از جلاد بگیرد و بر گُرده خود بزند.
·
گرفتن تازیانه از دست جلاد و زدن
داوطلبانه آن بر گرده خویش، چیزی از جنس سینه زدن، زنچیر زدن، قمه و قداره بر سر
زدن است.
·
تئوریسین دیار عه «هورا» و عا «شورا»،
تئوری اولترا مازوخیستی خود را از تئولوژی گرفته است و بدان لعاب عنگلابی زده است.
·
اولترا مازوخیسم بدین طریق و با
این ترفند به اولترا عنگلابیگری بدل شده است.
·
سؤال این است که اولترا عنگلابی چه
بسا آته ئیست، چگونه می تواند و به چه دلیلی باید به اولترا مازوخیست استحاله
یابد؟
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر