۱۳۹۵ تیر ۲۶, شنبه

سیری در نقل قولی از امید مهرگان (15)


تحلیلی از
یدالله سلطان پور  

اما راه دیگری هم هست:
این که فرد شکنجه شونده، پیش دستی کند
 و خودش به بدن خودش حمله برد
 تازیانه را از جلاد بگیرد و بر گُرده خود بزند.

·        سؤال این بود که منشاء عینی سینه زدن، زنجیر زدن و قمه و قداره بر سر زدن مؤمنین چیست؟
 
1
·        دلیل این فرم از مازوخیسم (خود آزاری) در بنیاد، شاید این باشد که بنده ی خدا دچار لغزش شده است.
·        یعنی از فرامین الهی و قوانین شرعی تخطی کرده است:

2
·        دزدی در شرع انور حرام است.
·        جای دزد در دوزخ است.
·        بنده خدا اما آدم است.
·        گرسنه بوده است و به طرز غیر شرعی شکمی از عزا در آورده است.

3 
·        زنا حرام است.
·        جای زانی و زانیه در دوزخ است و ملائکه عذاب الیم در انتظار او هستند.
·        بنده خدا اما آدم است.
·        دچار لغزش شده و  به طرز غیر شرعی زیر شکمی از عزا در آورده است.
·        خدا هم که ماشاء الله هزار مأمور مرئی و نامرئی دارد و چیزی از او پنهان نمی ماند.
·        در نتیجه برای هر کس پرونده می سازد تا حسابش را حسابی برسد.
  
4 
·        بنده خدا پس از سیر کردن شکم و یا زیر شکم از تصور عذاب الهی دچار ترس و وحشت می شود.
·        در نتیجه از کرده خود متنبه می شود و توبه می کند و برای اثبات صداقت خویش در تنبه و توبه، همان بلائی را بر سر خود می آورد که قرار است، ملائکه عذاب بر سرش بیاورند.

·        می توان گفت که ریشه بنیادی مازوخیسم مذهبی در ارتکاب گناه است.

·        ارتکاب گناه ـ در تحلیل نهائی ـ اما به چه معنی است؟   
 
·        ارتکاب گناه را با استفاده از کدام شناخت افزار دیالک تیکی می توان درک کرد و توضیح داد؟

5 
·        برای درک و توضیح مقوله «ارتکاب گناه»، باید دیالک تیک غریزه و عقل را به خدمت گرفت:
·        چون دلیل اصلی دزدی و زنا و در آوردن شکم و زیر شکم از عزا، قوای غریزی اند.
·        دست خود بنده خدا که نیست.
·        اگر بنده خدا ننوشد و نخورد و سکس نورزد یا جان به عزرائیل همان خدا می دهد و یا جنون می گیرد و سر به بر و بیابان می نهد و طعمه گرگ  بیابان می شود.

·        این غریزه قدر قدرت قهار است که بنده خدا را به تخطی از قوانین الهی وامی دارد.

6
·        می توان گفت که ارتکاب گناه یعنی رقصیدن به ساز غریزه.
·        یعنی نقش تعیین کننده قایل شدن به غریزه در دیالک تیک غریزه و عقل.

7
·        تئولوژی (فقه، شریعت)، دیالک تیک غریزه و عقل را به شکل دوئالیسم ابلیس و الله از سوئی و به شکل دوئالیسم نفس اماره و نفس لوامه از سوی دیگر، بسط و تعمیم می دهد.

·        بدین طریق و با این ترفند، هر لغزش از قوانین الهی و احکام شرعی به مثابه تبعیت از شیطان برونی و نفس درونی قلمداد می شود.
·        تبعیت از شیطان و یا نفس اماره (ابلیس درونی) اما به معنی نافرمانی از فرامین الهی است.
·        نافرماین از فرامین الهی اما گناه است و بنده خاطی سزاوار عذاب الهی است.

8
·        نماز شب و ضجه و زاری و خود آزاری به معنی تنبه و توبه از لغزش شیطانی و نفسانی و تنبیه داوطلبانه خویشتن است.

·        یکی از علل تشکیل، تداوم و توسعه سنت تعزیه (سینه زنی و زنجیر زنی، قمه زنی، ضجه و زاری) احتمالا همین دیالک تیک تنبه و تنبیه (دیالک تیک پشیمانی و خود آزاری) است:

الف
·        بنده خدا متنبه می شود، توبه می کند، ابراز پشیمانی می کند. (در سخن)  

ب 
·        بعد برای اثبات صداقت خود، برای اثبات صحت سخن خود، خود را داوطلبانه زجر می دهد تا توبه و تنبه و پشیمانی عمیق خود را بطور عینی، تجربی و عملی اثبات کند.
  
9 
·        می توان گفت که دیالک تیک تنبه و تنبیه فرمی از بسط و تعمیم دیالک تیک تئوری و پراتیک است.
·        فرمی از بسط و تعمیم دیالک تیک حرف و عمل است.

10

·        اجامر جماران و جمکران نیز دگر اندیشان را از کوره سوزان همین دیالک تیک تنبه و تنبیه عبور داده اند و عبور می دهند:

الف
·        هر دگر اندیشی هم باید در ملأ عام توبه کند.

ب
·         و هم باید برای اجامر جاسوسی کند.

الف
·        هر دگر اندیشی هم باید در تلویزیون و مدفوعات دولتی اعتراف کند که کره زمین نه کره است و نه متحرک.
·        بلکه مسطح است و ثابت و ساکن.

ب
·        و هم باید در اثبات مسطحیت و ثبات و سکون زمین، کتاب بنویسد.

9

اما راه دیگری هم هست:
این که فرد شکنجه شونده، پیش دستی کند
 و خودش به بدن خودش حمله برد
 تازیانه را از جلاد بگیرد و بر گُرده خود بزند.
 
·        گرفتن تازیانه از دست جلاد و زدن داوطلبانه آن بر گرده خویش، چیزی از جنس سینه زدن، زنچیر زدن، قمه و قداره بر سر زدن است.

·        تئوریسین دیار عه «هورا» و عا «شورا»، تئوری اولترا مازوخیستی خود را از تئولوژی گرفته است و بدان لعاب عنگلابی زده است.

·        اولترا مازوخیسم بدین طریق و با این ترفند به اولترا عنگلابیگری بدل شده است.

·        سؤال این است که اولترا عنگلابی چه بسا آته ئیست، چگونه می تواند و به چه دلیلی باید به اولترا مازوخیست استحاله یابد؟
  
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر