ویرایش
و تحلیل از
فریدون
ابراهیمی
پیشکش به
پیران ستمدیده پرولتاریا
شرایط توبه:
اگر
کسی عاجز از ارتکاب گناه باشد،
توبه اش ارزشی نخواهد داشت.
·
دم خروس منافع مادی طبقه حاکمه در
همین شرط توبه آشکار می گردد:
·
اگر توبه بنده خدا، فقط منحصر و
محدود به ارتکاب گناه باشد، چرا باید باری تعالی توبه بنده تواب را نپذیرد و بهانه
بتراشد؟
·
عجز و توان ارتکاب گناه چه ربطی به
قبول و رد توبه دارد؟
·
خدای رحیم و رحمان و غفور و مهربان
چرا باید توبه بنده ای را که توان ارتکاب گناه ندارد، نپذیرد؟
1
اگر
کسی عاجز از ارتکاب گناه باشد،
توبه اش ارزشی نخواهد داشت.
·
اکنون می توان به ماهیت طبقاتی توبه
پی برد:
·
باری تعالی نیست که توبه بنده تواب
عاجز از تکرار گناه را نمی پذیرد، طبقه حاکمه برده دار و فئودال و بورژوا ست که مته
بر خشخاش می نهد و از قبول توبه بنده و یا رعیت پیر امتناع می ورزد.
·
برای اینکه بنده و رعیت و پرولتر تواب
پیر دیگر نمی تواند مورد استثمار قرار گیرد.
2
اگر
کسی عاجز از ارتکاب گناه باشد،
توبه اش ارزشی نخواهد داشت.
·
اگر بنده عاصی فراری و یا رعیت
یاغی در ایام پیری برگردد و ابراز پشیمانی و توبه کند، اشرافیت بنده دار و فئودال
و روحانی توبه اش را رد می کند.
·
چون برده و رعیت پیر دیگر به درد
استثمار نمی خورد.
·
توده های مولد و زحمتکش در قاموس
طبقه حاکمه فرق تعیین کننده ای با سگ و خر ندارند.
·
درست به همان سان که سگ و خر پیر
از خانه بیرون رانده می شوند تا در صحرا طعمه گرگ گرسنه شوند، بنده ها، کنیزها،
کلفت ها، رعایا و غیره به هنگام پیری از بند بندگی «آزاد» می شوند و اگر تواب شده
باشند و برگشته باشند، مثل سگ از درگاه اربابان و خوانین و سلاطین رانده می شوند تا
از طریق ولگردی و دریوزگی روزگار بگذرانند.
3
ندامت
اگر
کسی از گناه خود واقعا پشیمان و نادم نباشد
در
حقیقت توبه نکرده است
هر چند گناه را ترک کرده باشد.
جبران
گناه و لغزش های گذشته.
·
معنی تحت اللفظی:
·
پیش شرط توبه، ندامت و پشیمانی است.
·
تواب علاوه بر پرهیز از تکرار گناه،
باید معاصی و لغزش های ماضی خود را جبران کند.
·
اکنون هم از ماهیت ارتجاعی توبه و
هم از ماهیت آنتی هومانیستی (بشرستیز) آن پرده برمی افتد:
·
آنچه که در لفافه تئولوژیکی (فقهی)
به خورد خلایق داده می شود، آنچه که با مفاهیم فقهی گناه و لغزش و توبه تبیین می یابد، در
واقع منافع سر و مر و گنده ی طبقه حاکمه برده دار و فئودال و روحانی است:
4
ندامت
اگر
کسی از گناه خود واقعا پشیمان و نادم نباشد
در
حقیقت توبه نکرده است
·
پیش شرط پذیرش توبه برده عاصی
فراری و و رعیت یاغی، ندامت و پشیمائی واقعی است.
·
دم خروس منافع طبقه حاکمه در همین
شرط آشکار می گردد:
·
مگر باری تعالی عالم الغیب نیست.
·
بنده تواب مگر می تواند بر سر باری
تعالی کلاه بگذارد.
·
مگر باری تعالی سحاب رحمت نیست؟
·
چرا باید مته به خشخاش نهد و توبه بنده
ی نادم و پشیمانی را نپذیرد؟
·
در ورای این شرط کدامین حقیقت چرکین
و خونین پنهان شده است؟
5
اگر
کسی از گناه خود واقعا پشیمان و نادم نباشد
در
حقیقت توبه نکرده است
·
سؤال نا قابل از مراجع تقلید عاقل
این است که چگونه می توان ندامت و پشیمانی حقیقی را از ندامت و پشیمانی قلابی تمیز
داد؟
·
چنین کرد و کاری فقط و فقط از دست
باری تعالی عالم الغیب برمی آید و نه از دست بنده ناقص العقل جایز الخطا.
·
اگر جز باری تعالی کسی در روی زمین
عالم الغیبی وجود ندارد، پس منظور از این شرط توبه چیست؟
6
اگر
کسی از گناه خود واقعا پشیمان و نادم نباشد
در
حقیقت توبه نکرده است
·
پاسخ به این پرسش را علامه های
ساواک پیشاپیش داده اند و علمای با عمامه و بی عمامه ی سنی و شیعه بدان جامه عمل
خشن و خونین پوشانده اند:
·
همه اعضای جامعه از شیرخوار تا
شیره کش مظنون اند.
·
تنها راه تمیز عاصی از معصوم و تواب
حقیقی از تواب قلابی، شکنجه تا حد مرگ است.
·
اگر فرد مظنون زیر شکنجه جان به
جان آفرین تسلیم کرد و چیزی برای استفراغ نداشت، تواب حقیقی است.
7
اگر
کسی از گناه خود واقعا پشیمان و نادم نباشد
در
حقیقت توبه نکرده است
·
اکنون می توان به سؤالی جواب داد
که سی سال آزگار است که بر لب ها ست و کسی بدان پاسخ نداده است:
·
چرا و به چه دلیل، اجامر جماران،
پیران پرولتاریا را تا حد مرگ زجر دادند، بعد در شوهای تلویزونی بی رحمانه رسوا
ساختند، بعد به دار آویختند و یا تفاله آنها را پس از دهها سال از جهنم زندان های
مخوف بیرون انداختند؟
8
اگر
کسی از گناه خود واقعا پشیمان و نادم نباشد
در
حقیقت توبه نکرده است
هر چند گناه را ترک کرده باشد.
جبران
گناه و لغزش های گذشته.
·
بنده و رعیت و پرولتر تواب باید
علاوه بر ترک گناه، گناهان و لغزش های کرده و نکرده خود را، حتی تخیلات و تصورات
گناه آلود خود را جبران کنند.
·
شوهای تلویزیونی پیران پرولتاریا به
معنی جبران گناهان 50 ساله شان بوده است.
·
اگر چه پس از بازداشت توان تکرار آنها
را نداشته اند.
ادامه دارد.
ویرایش:
پاسخحذفاگر جز باری تعالی در روی زمین عالم الغیبی وجود ندارد، پس منظور از این شرط توبه چیست؟