محورهای
یازده گانه سیاست حزب توده ایران
در
برابر جمهوری اسلامی
سرچشمه:
(راه توده)
ویرایش
و تحلیل از
مسعود
بهبودی
تفکیک
لایه بندی های بسیار متنوع و در هم تنیده این حاکمیت چند پارچه
و
سپس بردن این شناخت به میان توده مردم
(دفاع
از ضرورت اتحادها و تفکیک طبقاتی حاکمیت)
·
معنی تحت اللفظی:
·
جدا کردن لایه های حاکمیت چند
پارچه و بردن این اطلاعات به میان توده یکی دیگر از محورهای یازده گانه حزب توده برای
توجیه حمایت بی قید و شرط و کورکورانه از جمهوری اجامر بوده است.
1
تفکیک
لایه بندی های بسیار متنوع و در هم تنیده ی این حاکمیت چند پارچه
و
سپس بردن این شناخت به میان توده مردم
(دفاع
از ضرورت اتحادها و تفکیک طبقاتی حاکمیت)
·
شکی نیست که هر حاکمیتی از اقشار و
لایه های متنوع مؤثر در یکدیگر تشکیل می یابد.
·
برای اینکه هر طبقه اجتماعی متشکل از
اقشار و لایه های معینی است.
·
طبقه بورژوا به عنوان مثال از
بورژوازی صنعتی، کشاورزی، بانکی (مالی)، تجاری، خدماتی و غیره تشکیل می یابد.
·
به زعم راه «توده»، شق القمر حزب
توده تفکیک این لایه ها و بردن این اطلاعات به میان توده بوده، تا با توسل به این
اطلاعات حمایت خود از ارتجاع سیاه (شاه) را
تئوریزه و توجیه کند.
2
تلاش
برای نهادینه کردن آزادی های برآمده از متن انقلاب 57
کوشش
برای نشان دادن پایگاه ها و اندیشه های متفاوت نیروهای مذهبی
و بویژه روحانیت ایران که به قدرت حکومتی دست
یافته
و در نهایت خام خیالی و خواب خرگوشی، ریش و
تسبیح و نماز و صلوات را چهار رکن وحدت تصور کرده بودند.
·
معنی تحت اللفظی:
·
شق القمر دیگر حزب توده از دید راه «توده» عبارت بود از
نهادینه کردن آزادی ها و تفکیک پایگاه ها و افکار مذهبیون
·
معلوم نیست که فیلسوف حواس پرت راه «توده» چگونه به این جفنگ رسیده
است.
3
تلاش
برای نهادینه کردن آزادی های برآمده از متن انقلاب 57
کوشش
برای نشان دادن پایگاه ها و اندیشه های متفاوت نیروهای مذهبی
و بویژه روحانیت ایران که به قدرت حکومتی دست
یافته
و در نهایت خام خیالی و خواب خرگوشی، ریش و
تسبیح و نماز و صلوات را چهار رکن وحدت تصور کرده بودند.
·
حزب توده را و هر جریان سیاسی و
شبه سیاسی را ارتجاع فئودالی ـ فوندامنتالیستی ـ روحانی از همان روزهای اول روی
کار آمدن، تحت نظر و شناسائی قرار داده و حتی آیت الله بهشتی در چالش فکری با
کیانوری در تلویزیون علنا این برنامه را بر زبان رانده است.
·
کیانوری اما به هر دلیلی فاقد حتی هوشی
به اندازه موشی بوده و منظور بهشتی را
نفهمیده است.
·
منظور بهشتی پرونده سازی جساب شده
برای حزب توده بوده است.
·
موش های واقعی اما منظور بهشتی را فهمیده
اند.
4
·
ضمنا حزب توده، هنوز از راه نرسیده،
در دفترش جلوی دانشگاه تهران مهر و موم شد، برخی از شخصیت های آن مثلا جراحی بازداشت
شدند و شناسائی سیستماتیک نشست های اعضای رده های بالای حزب حتی جامه عمل پوشید.
·
حالا علامه راه «توده» مدعی آن است
که حزب توده تحت چنین فشار کمرشکن عصب سوزی، «برای نهادینه کردن آزادی های برآمده از متن
انقلاب 57» تلاش ورزیده است.
·
شنیدن کی بود، مانند دیدن؟
5
·
حزب توده را حتی به ده راه نداده
اند، لحظه به لحظه سرکوبش کرده اند، بعد آبرویش را در ملأ عام ریخته اند، بعد تار و مارش ساخته اند و اندام شقه شقه شده ی سران و
سرداران معصوم تر از چهارده معصومش را در خاوران ها جلوی ددان درنده افکنده اند.
·
حالا علامه راه «توده» از تلاش حزب
توده در راه نهادینه کردن «آزادی» هائی دم می زند که گویا از «متن عنگلاب 57»
بیرون آمده اند.
·
کدام آزادی ها؟
·
آزادی حجاب؟
·
آزادی ترور شخصیت ها؟
·
آزادی به آتش کشیدن میخانه ها، می
فروشی ها، سینماها و شهرنو ها؟
·
آزادی غصب و غارت فاشیست مآبانه ـ فوندامنتالیست
مآبانه ی دار و ندار دگرمذهبان؟
·
آزادی قلع و قمع وحشیانه دگر
اندیشان؟
·
آزادی عنگلاب فرهنگی؟
·
آزادی مرثیه و تعزیه و موعظه و
روضه و صیغه و استخاره؟
6
به
کار گرفتن همه تجربه باقی مانده خویش از مبارزات دهه 30،
برای
جلوگیری از تندروی ها، ماجراجوئی ها و تخیل پروری های شبه انقلابی انواع سازمان
های کوچک و بزرگ
و
هشدار بی وقفه به این سازمان ها برای درک شرایط بغرنج جاری در کشور و فاصله گیری
از ماجراجوئی ها و تخیل پروری ها.
·
معنی تحت اللفظی:
·
شق القمر دیگر حزب توده، اقناع و جلب سازمان ها و گروه های « تندرو، ماجراجو و تخیل پرور (؟) و شبه
انقلابی » به حمایت از ارتجاع فئودالی ـ فوندامنتالیستی ـ روحانی بوده است.
7
فرج الله میزانی (جوانشیر)
(1305
ـ 1367)
محل تولد:
تبریز
شغل: مهندس
تاریخ
دستگیری: ۷ اردیبهشت۶۲
وضعیت خانوادگی:
متاهل
محل دستگیری :
تهران
تاریخ اعدام:
شهریور ۱۳۶۷در زندان اوین
آثار:
اقتصاد سیاسی
صفحاتی از تاریخ جنبش جهانی کارگری ـ کمونیستی
مائوئیسم و بازتاب آن در ایران
حماسه 23 تیر
افسانه طلاهای ایران
تجربه 28 مرداد
سیمای مردمی حزب توده ایران
انتقاد و انتقاد از خود
حماسه داد
چریک های فدائی خلق چه می گویند؟
·
حزب توده تا آنجا که بر اساس تحلیل آثار آن، برای ما معلوم
شده، درک ماهوی از جریانات فاشیستی، فوندامنتالیستی تحت عناوین فدائی اسلام و خلق
و مجاهد اسلام و خلق و لیملام و غیره نداشته است.
·
جوانشیر در آثار خود تحت عناوین «چریک های فدائی
خلق چه می گویند؟» و «مائوئیسم و بازتاب آن در ایران» و تورج حیدری بیگوند در جزوه ای تلاشی
در این زمینه انجام داده اند که احتمالا ارزشمند
ترین تلاش حزب توده محسوب می شوند.
·
این آثار اما باید تحلیل شوند تا
راجع به چند و چون و ارزش نظری و عمق آنها بتوان ابراز نظر کرد.
·
اگر کسی این آثار را منتشر کند، اجر
اخروی به نصیب می برد.
8
به
کار گرفتن همه تجربه باقی مانده خویش از مبارزات دهه 30،
برای
جلوگیری از تندروی ها، ماجراجوئی ها و تخیل پروری های شبه انقلابی انواع سازمان
های کوچک و بزرگ
و
هشدار بی وقفه به این سازمان ها برای درک شرایط بغرنج جاری در کشور و فاصله گیری
از ماجراجوئی ها و تخیل پروری ها.
·
حزب توده به سبب بیگانگی با مارکسیسم
ـ لنینیسم، درک روشنی از ماهیت طبقاتی هیچ کدام از طبقات اجتماعی کشور نداشته است.
·
جامعه ما از فقدان روشنگری علمی و
انقلابی رنج عظیمی برده است.
·
پیروزی سهل و ساده اعجوبه های عهد
عتیق به همین دلیل هم بوده است.
·
حزب توده آغازین ـ بر خلاف ادعای
علامه راه «توده» ـ حزبی انقلابی و به معنی واقعی کلمه، توده ای بوده است.
·
خدمات حزب توده آغازین، بویژه در
زمینه روشنگری علمی و انقلابی درخور ستایش
و تقدیر شایان اند.
9
·
حزب توده پس از کودتای 28 مرداد،
تحت فشار عظیم ارتجاع، دربار و امپریالیسم هم بلحاظ فیزیکی و هم بلحاظ فکری تحلیل
رفته بود و پوسته ای از آن باقی مانده بود.
·
بحران ایده ئولوژیکی و تئوریکی در
حزب کمونیست شوروی احتمالا گوژ بالا گوژ شده بود و به تخریب ایده ئولوژیکی ـ تئوریکی
حزب توده منجر شده بود.
·
حزب توده پس از کودتای 28 مرداد از
توده بریده بود.
·
پایگاه اجتماعی حزب توده را دربار
پس از پیروزی انقلاب سفید تسخیر کرده بود.
·
حزب توده به ماهی دور از دریا بدل
شده بود و ارتجاع فئودالی ـ فوندامنتالیستی ـ روحانی صیدش کرد و در ماهتابه قرون
وسطائی اش جزغاله اش کرد.
10
به
کار گرفتن همه تجربه باقی مانده خویش از مبارزات دهه 30،
برای
جلوگیری از تندروی ها، ماجراجوئی ها و تخیل پروری های شبه انقلابی انواع سازمان
های کوچک و بزرگ
و
هشدار بی وقفه به این سازمان ها برای درک شرایط بغرنج جاری در کشور و فاصله گیری
از ماجراجوئی ها و تخیل پروری ها.
·
همه گشتاروهای منفی که علامه راه «توده»
بطور مکانیکی تکرار می کند، « تندروی ها، ماجراجوئی ها و تخیل پروری های
شبه انقلابی» در رهبری حزب توده هم بوده است.
·
نتیجه نهائی بیگانگی با تفکر مفهومی
و گرفتاری در طرز «تفکر» پوزیتیویستی هم نمی تواند جز این باشد.
·
پیوستن فراکسیونی از سازمان
فدائیان خلق به حزب توده و پیوستن حزب توده به سازمان فدائیان خلق هم حاکی از حقیقت
امر بوده است.
ادامه دارد.
از خاینینی چونان دزداننی که اسناد حزب را دزدیده اند توقعی نباید داشت
پاسخحذف