ویرایش
و تحلیل از
فریدون
ابراهیمی
سوره بقره
آیه (١٢٠)
وَلَنْ
تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ
الْهُدَىٰ
ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ
بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا
نَصِيرٍ
هرگز
يهود و نصارى از تو راضى نخواهند شد،
(تا به طور كامل، تسليم خواسته هاى آنها شوى و)
از
آيين (تحريف يافته) آنان، پيروى كنى.
بگو:
«هدايت،
تنها هدايت الهى است!»
و اگر از هوى و هوس هاى آنان پيروى كنى،
بعد
از آنكه آگاه شده اى،
هيچ
سرپرست و ياورى از سوى خدا براى تو نخواهد بود.
·
معلوم نیست که روی سخن خدا با چه
کسی است.
·
مخاطب خدا در این آیه ظاهرا رسول
خدا و یا رسول اکرم است:
1
هرگز
يهود و نصارى از تو راضى نخواهند شد،
(تا به طور كامل، تسليم خواسته هاى آنها شوى و)
از
آيين (تحريف يافته) آنان، پيروى كنى.
·
از این آیه می توان به هراس رسول
خدا از یهودیان و مسیحیان پی برد.
·
آنها ظاهرا او را تحت فشار قرار داده
اند و رسول خدا در بن بست گیر کرده است.
·
مترجم معلوم نیست که به چه حقی از
کیسه خلیفه کلان کلان می بخشد و ادیان آسمانی یهودیت و مسیحیت را تحریف شده قلمداد
می کند.
·
ادیانی که قرآن عمدتا از آنها رونویسی
شده است.
·
ضمنا خود خدا و رسول خدا اهل کتاب
را برسمیت می شناسند.
·
شاید رسول خدا قصد حمله نظامی بر
اهل کتاب دارد و با این آیه زمینه فکری و پسیکولوژیکی را برای حمله فراهم می آورد.
2
بگو:
«هدايت،
تنها هدايت الهى است!»
·
خدا خودش را به کوچه علی چپ زده
است.
·
انگار یهودیت و مسیحیت، ارشاد غیر
الهی اند.
·
در این آیه در هر صورت ادیان آسمانی
قبلی نفی و بی اعتبار می شوند.
·
بشریت بر سر دو راهی پذیرش اسلام و
یا راهی شبیه به کفر و الحاد قرار داده می شود.
·
اسلام به عنوان آش کشک خاله مطرح
می شود که باید بخواهی ـ نخواهی سر بکشی.
3
و
اگر از هوى و هوس هاى آنان پيروى كنى،
بعد
از آنكه آگاه شده اى،
هيچ
سرپرست و ياورى از سوى خدا براى تو نخواهد بود.
·
خدا در این ایه به در می گوید تا
دیوار بشنود:
·
به رسول خود می گوید تا مسلمانان
بشنوند.
·
اگر مسلمانان از اهل کتاب پیروی
کنند، از حمایت خدا محروم خواهند گشت.
·
این اما با این ادعا که خدا در
رحمتش را به روی بنی بشری ـ چه مؤمن و چه کافر و چه منافق ـ نمی بندد، منافات
دارد.
·
خدا در این آیه با صراحت تمام،
مسلمانانی را و حتی رسول خدا را به شرطی تحت حمایت خود قرار می دهد که پس از آگاهی
از اهل کتاب پیروی نکنند.
·
سؤال اکنون این است که این خدای آسمانی
ـ انتزاعی واقعا کیست؟
·
این خدای اسلام، تصویر آسمانی ـ
انتزاعی کدام طبقه اجتماعی است که با اهل کتاب حتی مرزبندی می کند؟
4
سوره بقره
آیه (١٢١)
الَّذِينَ
آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلَاوَتِهِ أُولَٰئِكَ يُؤْمِنُونَ
بِهِ
ۗ وَمَنْ يَكْفُرْ بِهِ فَأُولَٰئِكَ
هُمُ الْخَاسِرُونَ
كسانى
كه كتاب آسمانى به آنها دادها يم ( يهود و نصارى)
آن را چنان كه شايسته آن است ،مى خوانند
آنها به پيامبر اسلام ايمان مىآورند و كسانى كه به او كافر شوند، زيانكارند.
·
خدا در این آیه نحوه خواندن کتب
مقدس را معیار ایمان و کفر قرار می دهد:
الف
·
اگر کتب مقدس چنان تفسیر شوند که
به ایمان به رسول خدا منتهی شود، یعنی اگر اهل کتاب مسلمان شوند، در امان خواهند
ماند.
ب
·
اما اگر کتب مقدس چنان تفسیر شوند
که به ایمان به رسول خدا منتهی نشود، یعنی اگر اهل کتاب مسلمان نشوند، جزو
زیانکاران خواهند بود و باید مورد حمله نظامی قرار گیرند و به قتل رسند و یا به
بردگی کشیده شوند و دار و ندار شان مورد چپاول قرار گیرد.
5
سوره بقره
آیه (١٢٢)
يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُوا
نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَنِّي فَضَّلْتُكُمْ عَلَى
الْعَالَمِينَ
اى
بنى اسرائيل، نعمت مرا، كه به شما ارزانى داشتم، به ياد آوريد
و(نيز به خاطر آوريد)
كه
من شما را بر جهانيان برترى بخشيدم.
·
خدا دو باره بنی اسرائیل را مورد
خطاب قرار می دهد.
·
خدا مثل تاجری که جنسی را به مشتری
داده، به ازای آن داد، ستدی را انتظار دارد:
·
خدا به بنی اسرائیل دو نعمت داده
است:
الف
اى
بنى اسرائيل، نعمت مرا، كه به شما ارزانى داشتم، به ياد آوريد
·
نعمت اول نعمت بی نام و نشانی است.
·
حواس پرتی خدا و یا رسول خدا در
همین جور موارد آشکار می گردد.
ب
و(نيز
به خاطر آوريد)
كه
من شما را بر جهانيان برترى بخشيدم.
·
نعمت دوم خدا، نعمتی راسیستی است:
·
خدا بنی اسرائیل را بر بشریت برتری
داده است.
·
وای اگر این آیه اجامر اسرائیلی
بشوند.
·
بنا بر این آیه، یهودیان بر
جهانیان برتری دارند.
·
آنهم نه به دلایل تصادفی از قبیل
نژاد و غیره، بلکه به دلیل آسمانی ـ الهی.
·
یعنی بنا بر اراده الهی ابرقوم
اند.
·
از شنیدن این جور آیات لرزه بر
ارکان اعصاب آدولف هیتلر و نیچه و هایدگر و اراذل وطنی می افتد.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر