جمعبندی از
مسعود بهبودی
علی اکبر دهخدا
«امثال و حکم»
(جلد 4 صفحۀ 2038)
یک بام و دو هوا
1
زنی شبانگاه بر بام بر بالین داماد و دختر شد و گفت:
«هوا سرد است کمی مهربانتر خفتن بسلامت نزدیکتر باشد»
2
سپس به دیگر سوی بام
بر سر بستر پسر و عروس رفت و گفت:
«هوا گرم است اندکی دوری تندرستی را سزاوارتر است. »
3
عروس که هر دو گفته، شنیده داشت، گفت:
«قربان می روم خدا را
یک بام و دو هوا را
این سر بام گرما
آن سر بام سرما»
«امثال و حکم»
(جلد 4 صفحۀ 2038)
یک بام و دو هوا
1
زنی شبانگاه بر بام بر بالین داماد و دختر شد و گفت:
«هوا سرد است کمی مهربانتر خفتن بسلامت نزدیکتر باشد»
2
سپس به دیگر سوی بام
بر سر بستر پسر و عروس رفت و گفت:
«هوا گرم است اندکی دوری تندرستی را سزاوارتر است. »
3
عروس که هر دو گفته، شنیده داشت، گفت:
«قربان می روم خدا را
یک بام و دو هوا را
این سر بام گرما
آن سر بام سرما»
پایان
در این نمونه از امثال و حکم (حکمت های)
میراث فکری و هنری کشور عه «هورا»
پسیکولوژی زن از دید نر
در این نمونه از امثال و حکم (حکمت های)
میراث فکری و هنری کشور عه «هورا»
پسیکولوژی زن از دید نر
تصور و تصویر می شود:
1
عروس از سوئی حشری (به دو معنی) جا زده می شود
که گویا هوای چسبیدن کنه واره به شوهر کیمیا و کمیاب را در سر می پرورد.
2
از سوی دیگر اما
رئالیسم (واقع بینی) ژرف او
و صراحت حرف او
نمایان می گردد.
3
دیالک تیکی از معرفت و صراحت
چنینند زنان
حتی از منظر دشمنان
4
ناقص العقل کیانند در این جهنم پا در هوا؟
زنان یا نران؟
1
عروس از سوئی حشری (به دو معنی) جا زده می شود
که گویا هوای چسبیدن کنه واره به شوهر کیمیا و کمیاب را در سر می پرورد.
2
از سوی دیگر اما
رئالیسم (واقع بینی) ژرف او
و صراحت حرف او
نمایان می گردد.
3
دیالک تیکی از معرفت و صراحت
چنینند زنان
حتی از منظر دشمنان
4
ناقص العقل کیانند در این جهنم پا در هوا؟
زنان یا نران؟
واژه روانگذشت
را مدیون احسان طبری هستیم.
1
منظور از آن
حوادثی اند که در روان آدمی منعکس می شوند
و چه بسا ته نشین می گردند
و در مواقع معینی از اعماق برمی خیزند
ودر واره می شوند و بالا می آیند
و از نو وارد معرکه می گردند.
2
حق با شما ست:
همه چیزهای فکری و روحی و روانی مربوط به مغز هستند.
3
انعکاس بغرنج واقعیت عینی (ماده)
در آئینه دل (ضمیر) اند.
را مدیون احسان طبری هستیم.
1
منظور از آن
حوادثی اند که در روان آدمی منعکس می شوند
و چه بسا ته نشین می گردند
و در مواقع معینی از اعماق برمی خیزند
ودر واره می شوند و بالا می آیند
و از نو وارد معرکه می گردند.
2
حق با شما ست:
همه چیزهای فکری و روحی و روانی مربوط به مغز هستند.
3
انعکاس بغرنج واقعیت عینی (ماده)
در آئینه دل (ضمیر) اند.
این که می بارد، دی اکسید کربن است.
حریف
1
دی اکسید کربن به چه رنگی است؟
2
گاز کربنیک
گازی بی رنگ است.
3
گاز کربنی در آب حل می شود.
به همین دلیل برای گازدار سازی آب آشامیدنی و نوشابه ها
از آن استفاده می شود.
4
اگر با مواد بازی ترکیب شود،
نمک کربنات تشکیل می یابد.
5
گازی سنگین تر از هوا ست و خفه کننده ی آدم ها و جانوران
6
نباتات برای رشد بدان نیاز مبرم دارند.
به همین دلیل در باغات مصنوعی و گلخانه ها پمپاژ می شود.
7
نباتات با همین گاز ساختار قندی (هیدروکربنی) خود را تشکیل می دهند و
و مازاد (زباله) «تولیدی» کارخانجات نباتی
اکسیژن است که به محیط زیست پمپاژ می شود.
8
در آتش نشانی از این گاز به صورت کف
برای کشتن آتش استفاده می شود.
9
گاز کربنیک و یا دی اکسید کربن در حالت جامد
بسان یخ آب است.
حریف
1
دی اکسید کربن به چه رنگی است؟
2
گاز کربنیک
گازی بی رنگ است.
3
گاز کربنی در آب حل می شود.
به همین دلیل برای گازدار سازی آب آشامیدنی و نوشابه ها
از آن استفاده می شود.
4
اگر با مواد بازی ترکیب شود،
نمک کربنات تشکیل می یابد.
5
گازی سنگین تر از هوا ست و خفه کننده ی آدم ها و جانوران
6
نباتات برای رشد بدان نیاز مبرم دارند.
به همین دلیل در باغات مصنوعی و گلخانه ها پمپاژ می شود.
7
نباتات با همین گاز ساختار قندی (هیدروکربنی) خود را تشکیل می دهند و
و مازاد (زباله) «تولیدی» کارخانجات نباتی
اکسیژن است که به محیط زیست پمپاژ می شود.
8
در آتش نشانی از این گاز به صورت کف
برای کشتن آتش استفاده می شود.
9
گاز کربنیک و یا دی اکسید کربن در حالت جامد
بسان یخ آب است.
من تق تئولوژی
هادی غفاری
در اوایل عنگلاب اسلامی می گفت:
«ما با من ـ تق، جهان را مسلمان می کنیم»
یکی برود و به هادی بگوید:
« جهان مسلمان شده
حتی بی نیاز از تو و تق تو و امثال تو.»
در اوایل عنگلاب اسلامی می گفت:
«ما با من ـ تق، جهان را مسلمان می کنیم»
یکی برود و به هادی بگوید:
« جهان مسلمان شده
حتی بی نیاز از تو و تق تو و امثال تو.»
واژه «آنسامبل»
یکی از مفاهیم مارکس بوده است
برای نشان دادن چند و چون بعضی چیزها.
آنسامبل
به ارکستر اطلاق می شود
که هر کدام از اعضای آن
سازی می زنند
و نهایتا آهنگی از ترکیب همه آنها تشکیل می شود.
1
مفاهیم علمی و فلسفی را بهتر است که ترجمه نکنیم
و به صورت استاندارد به خدمت گیریم.
2
در غیر این صورت غنای معنوی آنها کاهش می یابد
و هماندیشی مثله و مخدوش می شود.
3
برای کسانی که واژه های عربی ثقیلی
از قبیل
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
ولضالین
و غیره
را از برند،
به خاطر سپردن و به خدمت گرفتن بعضی واژه های زبان های دیگر
نباید مشکل باشد.
یکی از مفاهیم مارکس بوده است
برای نشان دادن چند و چون بعضی چیزها.
آنسامبل
به ارکستر اطلاق می شود
که هر کدام از اعضای آن
سازی می زنند
و نهایتا آهنگی از ترکیب همه آنها تشکیل می شود.
1
مفاهیم علمی و فلسفی را بهتر است که ترجمه نکنیم
و به صورت استاندارد به خدمت گیریم.
2
در غیر این صورت غنای معنوی آنها کاهش می یابد
و هماندیشی مثله و مخدوش می شود.
3
برای کسانی که واژه های عربی ثقیلی
از قبیل
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
ولضالین
و غیره
را از برند،
به خاطر سپردن و به خدمت گرفتن بعضی واژه های زبان های دیگر
نباید مشکل باشد.
عجب بدبختیه!
«دوستت دارم» گفتن به عیرانی جماعت، همان
و اسارت مادام العمر تام و تمام، همان
1
آخر، آدم حسابی
آدم، آدم است.
2
وقتی از کسی خوشش می آید
باید احساسش را در قالب کلام بریزد و گرنه منفجر می شود.
3
طرف هم باید آدم باشد و
«دوستت دارم» کذائی را ایدئالیزه و مطلق نکند
و خاک بر سر خود و دیگری نریزد.
«دوستت دارم» گفتن به عیرانی جماعت، همان
و اسارت مادام العمر تام و تمام، همان
1
آخر، آدم حسابی
آدم، آدم است.
2
وقتی از کسی خوشش می آید
باید احساسش را در قالب کلام بریزد و گرنه منفجر می شود.
3
طرف هم باید آدم باشد و
«دوستت دارم» کذائی را ایدئالیزه و مطلق نکند
و خاک بر سر خود و دیگری نریزد.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر