نعیمه،
دختر جوانی از اعراب بومی مقیم اهواز بود
حکم قتل او توسط پدر و برادرانش صادر و به دست آنها اجرا شده بود.
در
سؤال و جواب های اولیه
که اهالی محل در مقام بازپرس و دادستان و قاضی
از
جانیان به عمل آوردند، ادعا شد
که نعیمه تن به عشقی حرام سپرده است
و افراد
ذکور خانواده برای زدودن لکه این ننگ چاره ای نداشتهاند،
جز آنکه سرش را
ببرند و روی تنش بگذارند
و برای حفظ شرافت خود بر سر در خانه به تماشای
عموم بگذارند.
پدر و برادران نعیمه
در کمال سرافرازی در خانه نشسته بودند و از محکمه و استنطاق باک نداشتند.
مادر نعیمه
مادر نعیمه
در کنار لباس های خونین نعیمه
بی آنکه چشم به گریه، تر کند،
چای غلیظ
مینوشید و استکان های خونرنگ چای را
همچون ناز شست
در برابر شوهر و
پسران خود می نهاد.
پایان
تحلیلی از شین میم شین
تحلیلی از شین میم شین
بهمن
مرگ بر تحجر و خرافه پرستی که قاتل جان نعیمه گردید!
میم
این طرز واکنش از طرف اعضای خانواده نعیمه بکمک کدام مقوله فلسفی قابل درک، بحث، بررسی و توضیح است؟
بهمن
منظور، عقب افتادگی فکری و خرافه های مذهبی است که تا کنون باعث مرگ خیلی ها شده است.
منظور غلبه بر نا آگاهی از طریق اشاعه دانش و آگاهی است.
میم
آره.
سؤال اما این بود که این طرز واکنش از طرف اعضای خانواده نعیمه بکمک کدام مقوله فلسفی قابل درک، بحث، بررسی و توضیح است؟
بهمن
با مقوله ماتریالیسم و نه ایدالیسم خیالی غیر واقعی ناکجا آبادی
میم
ماتریایلسم و ایدئالیسم دو جهان بینی اند که گنجینه ای از مفاهیم و مقولات دارند.
مقوله یعنی مفهوم.
مقوله یعنی عالی ترین مفهوم در عرصه معین.
مقوله یعنی عالی ترین مفهوم در عرصه معین.
مثال
درخت یک مفهوم بیولوژیکی (زیست شناسی) است.
مفهوم درخت عام تر از مفهوم سرو است.
برای اینکه مفهوم درخت حاوی صنوبر و نارون و غیره هم می شود.
مفهوم نبات عام تر از مفهوم درخت است.
چون هم شامل درختان می شود و هم شامل گیاهان و خزه ها و غیره.
مفهوم ماده (وجود) یک مقوله فلسفی است.
چون عام ترین مفهوم فلسفی است و شامل حال همه چیز هستی می شود.
عام تر از مقوله ماده، مفهومی وجود ندارد.
ماده و روح (وجود و شعور) عالی ترین مفاهیم فلسفی اند.
یعنی مقولات فلسفی اند.
مفهوم و مقوله فرم واژه و یا ترکیبی از واژه ها را دارد.
این طرز واکنش از طرف اعضای خانواده نعیمه بکمک مقوله ای از اتیک و یا اخلاق و یا مورال قابل درک، بحث، بررسی و توضیح است.
ما اتیک و اخلاق را ترجمه و منتشر کرده ایم.
امروز هم بخشی از آن را دو باره پست کرده ایم
قضاوت های اخلاقی که به این نوع جنایات منتهی می شوند، امروز در مقاله ای زیر راجع به خیر، خوبی و یا نیکی مطرح شده است.
مفهوم و مقوله فرم واژه و یا ترکیبی از واژه ها را دارد.
این طرز واکنش از طرف اعضای خانواده نعیمه بکمک مقوله ای از اتیک و یا اخلاق و یا مورال قابل درک، بحث، بررسی و توضیح است.
ما اتیک و اخلاق را ترجمه و منتشر کرده ایم.
امروز هم بخشی از آن را دو باره پست کرده ایم
قضاوت های اخلاقی که به این نوع جنایات منتهی می شوند، امروز در مقاله ای زیر راجع به خیر، خوبی و یا نیکی مطرح شده است.
http://hadgarie.blogspot.de/2015/04/2.html
بهمن
حتما مطالعه خواهم کرد و از دانش شما عزیزان بهره مند خواهم شد.
میم
دانش ما نیست.
دانش علمای پرولتاریا ست.
ما فقط ترجمه کرده ایم.
یاد و نام شان به یاد باد.
قضاوت های اخلاقی (مثلا قضاوت راجع به دوست شدن دختری با پسری) در تحلیل نهائی قضاوت های اخلاقی طبقه حاکمه اند.
گاهی قضاوت های اخلاقی طبقه حاکمه فرماسیون های اجتماعی ـ اقتصادی بر باد رفته اند و گه قضاوت های اخلاقی طبقه حاکمه حی و حاضرند.
ولی در هر صورت قضاوت های اخلاقی طبقه حاکمه اند.
اینکه هنوز چیزی نیست.
در کردستان بارها از این جنایات صورت گرفته و صورت می گیرد.
در آذربایجان گویا کسی به زن و یا دختر همسایه اهانت کرده بود (مسئله ناموسی مطرح شده بود)، قوم و خویش زن و یا دختر مربوطه با قمه و قداره می روند و همه اعضای خانواده فرد مربوطه را شبانه در باغ شقه شقه می کنند.
برای مبارزه بر ضد اخلاق و قضاوت های اخلاقی ارتجاعی علاوه بر انقلاب اجتماعی به انقلاب فرهنگی نیاز مبرم خواهد بود.
انقلابی که احتمالا سده ها طول خواهد کشید.
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر